Ei ole todellista! Tein ihan normaalia kotiruokaa ja miniä kielsi lapsia syömästä sitä!
Keitin siis perunoita ja tein kananmunakastikkeen. Sitä ei olisi saanut antaa lapsille. Olen kyllä jo muutenkin kyllästynyt tuohon naiseen. Saapi oikeasti lähteä menemään ja viettämään rairai-elämää.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Johtuukohan munakastikkeesta, että 6-vuotias puhuu kirjakieltä? No tsoukki kumminkin. Lapsi puhuu kuitenkin kirjakieltä. Vanhemmat ei.
Kukaan ei puhu kirjakieltä, se on aina kirjoitettua kieltä. Hyvä yleiskieli on puhuttua kieltä.
Ruokaneuroosi on nykyajan vitsaus.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pöydässä ole muuta kuin perunoita ja jauhosoosissa uivia kananmunia, niin eipä ole hurraamista.
Missä kuidut, kasvikset, salaatti ja raaste?
Missä kohtaa luki, että pöydässä ei ollut muutakin? Täällä ihmiset tekevät oletuksia ja johtopäätöksiä ja "raivoavat" puutteellisten tietojen perusteella.
Toisaalta haukutaan ruokia, jotka ovat pitäneet kokonaisia sukupolvia hengissä.
Kananmuna on maailman täydellisin ruoka, periaatteessa kaikki parhaat ravintoaineet yhdessä paketissa. Samoin peruna on turhaan parjattu hiilari, koska perunassa hiilarit on hyvin laadukkaassa muodossa. Toki uudet perunat ei paljon nautittuna ole kaikkein terveellisemmät. Tästä tarinasta jää nyt jotain kertomatta. Perhe on ehkä vegaaninen, tai keliakiakokeilut menossa? Vaikutat aika kamalalta ihmiseltä pelkän kirjoittelutapasi perusteella, ja sanoisin että olet hirveä anoppi, ellet olisi turha provo. Nää tunnistaa aina siitä että kirjoittaja antaa joko hyvin niukasti lisäinfoa, jos ollenkaan. 11 sivua ja tarina ei ole edennyt. 4/5
Tein itselleni kananmunakastiketta ja pilkoin joukkoon kirsikkatomaatteja. Puikulapettuja oli kaveriks. Kerrassaan oli Hyvää. Ihan tämän ketjun innoittamana :)
Vierailija kirjoitti:
Tein itselleni kananmunakastiketta ja pilkoin joukkoon kirsikkatomaatteja. Puikulapettuja oli kaveriks. Kerrassaan oli Hyvää. Ihan tämän ketjun innoittamana :)
Mä teen kans ens viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Tulee liian harvoin tehtyä mutta en tiedä ketään, joka ei tykkäisi kananmunakastikkeesta.
Kalan kanssa ehdoton.
No minä olen syntynyt 70-luvulla enkä ikinä ole syönyt kananmunakstiketta, mutta näin maistamattakin voisin sanoa, että en tykkää.
Meillä aikoinaan kotona ja vieläkin kyllä keitetään kananmunia aterian kanssa syötäväksi, mutta ei kukaan koskaan sotke niitä kastikkeen joukkoon.
Tämä kananmunakastike on sellainen "kummajainen", joka nousee aika usein ruokakeskusteluissa esille ja oikeasti ihmettelen, että onko se joskus ollut näin suosittu juttu. Itse en tunne ketään, kuka olisi sitä syönyt/tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee liian harvoin tehtyä mutta en tiedä ketään, joka ei tykkäisi kananmunakastikkeesta.
Kalan kanssa ehdoton.
No minä olen syntynyt 70-luvulla enkä ikinä ole syönyt kananmunakstiketta, mutta näin maistamattakin voisin sanoa, että en tykkää.
Meillä aikoinaan kotona ja vieläkin kyllä keitetään kananmunia aterian kanssa syötäväksi, mutta ei kukaan koskaan sotke niitä kastikkeen joukkoon.
Tämä kananmunakastike on sellainen "kummajainen", joka nousee aika usein ruokakeskusteluissa esille ja oikeasti ihmettelen, että onko se joskus ollut näin suosittu juttu. Itse en tunne ketään, kuka olisi sitä syönyt/tehnyt.
Sama täällä. Nyt vasta kuulin ekaa kertaa.
T. -75
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalan kanssa ehdoton.
Minä olen syntynyt 70-luvulla ja syönyt kyseistä kastiketta. Hyvää oli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalan kanssa ehdoton.
Syötiinkö teillä vain ruskeakastiketta vai eikö syötä lainkaan kastikkeita?
Vielä 80-luvulle saakka kastikkeet tehtiin alusta alkaen itse ja oli vain valko-ja ruskeakastike ja molempiin laitettiin, mitä sattui olemaan tai ei laitettu mitään.
Ilkka Vuori kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee useampikin syy mieleen, miksi kananmunakastiketta ei voisi syödä. Allergiat, suolan määrä liian iso, liian ravintoköyhää, jos ei ole kasviksia tarjolla. Mitään ei voi aloituksesta päätellä.
Voisinkin tehdä joku päivä kananmunakastiketta, hyvää perussafkaa.
Peruna on kasvis. Vai luulitko lihaksi sitä ?
Peruna on kyllä juures.
Vierailija 2 ,oletko tynnyrissä.kasvanut,kun et tiedä ,mikä on kananmunakastike. Googlaileppa ,jos edes sen taidat.
Kananmunakastikkeessa on hiilihydraatteja, rasvaa, proteiineja, A-vitamiinia, D-vitamiinia yms. Sopii kalan ja kasvisten kera ruoaksi. Uskon, että kananmunat ovat terveellisempiä ja eettisempiä proteiinin lähteitä (varsinkin luomut) kuin vuosikausia kasvatettu antibioottiliha.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän anopin ja miniän suhteessaole nyt jotain isompaa häikkää kuin kastike.
"Olen kyllä jo muutenkin kyllästynyt tuohon naiseen. Saapi oikeasti lähteä menemään ja viettämään rairai-elämää"
No ihan totta...
Varmaan lapsilla kanamuna allergia ja sinä et asiaa halua käsittää!
Vierailija kirjoitti:
Älä provoa. Omatpa ovat lapsensa, eivät sinun. Haluaa ehkä syöttää lapsilleen terveellistä ruokaa. Oletko varma, ettei kieltänyt sinun surkean käsihygieniasi vuoksi. En minäkään lasteni tahdo eritteitä syövän.
Mutta ilmainen päivähoito kelpaa ja ilmainen ruoka, kunhan saat tilata a la cartesta?
Roskaväki...
Olen aikuinen. Olen allerginen maidolle ja kananmunille. Siitä huolimatta ja koska ruoka-aineiden välttäminen ei ole nykytieteen valossa tarpeen, teen välillä kananmunakastiketta.
Se on Bechamel-kastike, johon hienonnetaan kovaksi keitettyjä munia ja persiljaa tai ruohosipulia.
Erinomainen, edullinen, kevyt mutta proteiinipitoinen ja maukas kastike kala- ja kasvisruuille. Ja kaunis.
Mutta mistäpä eineslehmät sen tietäisivät.
Ihanat lapsuusmuistot kesämökiltä: aamulla verkosta nostettu hauki paistettuna, kananmunakastike, keitetyt uudet perunat! En vieläkään osaa tehdä sitä niinkuin äitini☹️
N64v
Meillä syötiin lapsuuskodissa 90-luvulla usein kananmunakastiketta ja edelleen teen sitä nelisen kertaa vuodessa ruoaksi. Niiiiin suurta herkkua esim. uusien perunoiden kanssa.
Minullekin maistuu muna ja mälli!