Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä "paskatöitä" tulisi jokaisen kokeilla jotta niiden arvostus nousisi?

Vierailija
16.06.2018 |

Ensimmäisenä tulee mieleen siivooja, monet katsoo nenänvartta pitkin

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se arvostus noin nouse. Palkkaa lisäämällä on ainoa keino.

Tosin siivoojat on useinkin naisia. Naisethan tekevät työtä, vaikka ilmaiseksi, työhän on kutsumus.

Kaikki alipalkatut alat on naisvaltaisia. Kuka mies tekisi puoli-ilmaista työtä??

Vierailija
2/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo saisi nuo 15-18v amisopiskelijat kokeilla siivota kouluaan. Varmasti antoisaa heillekin rapsutella purukumeja ja nuuskaa irti pulpettien pohjasta.

T: siivooja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja tai lähihoitaja vanhainkodissa.

Vierailija
4/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskatöitä kokeilemalla ei niiden arvostus nouse, ainoastaan itse motivoituu kouluttautumaan päästäkseen niistä mahdollisimman äkkiä mahdollisimman kauas.

Vierailija
5/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ja lastentarhanopettaja.

Vierailija
6/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu, esim kioskilla tai kaupassa.

Vierailija
7/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni myöhemmin kouluttautunut on kokeillut ”paskahommia”. Minä siivosin erään verstaan tiloja. Nuo mukavat duunarimiehet kiusasivat ainakin kesäsiivoojia virtsaamalla vessan lattialle. Tämä on siis ihan tosi juttu. Lattia lainehti joka ilta. En saanut kovin hyvää kuvaa tuon alan ammattilaisista ja opiskelumotivaatio nousi.

Vierailija
8/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtien myynti puhelimitse.

Vierailija
9/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskatöitä kokeilemalla ei niiden arvostus nouse, ainoastaan itse motivoituu kouluttautumaan päästäkseen niistä mahdollisimman äkkiä mahdollisimman kauas.

Kyllä sitä samalla arvostaa niitä, jotka jaksavat pakertaa niitä paskaduuneja. Vaikka itse ei jaksaisikaan.

Vierailija
10/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä samalla arvostaa niitä, jotka jaksavat pakertaa niitä paskaduuneja. Vaikka itse ei jaksaisikaan.

Mutta onko se ihailtavaa, että jaksaa tehdä yhtä ja samaa päivästä toiseen, vailla kehittymismahdollisuuksia tai toivoa paremmasta lähitulevaisuudessa?

Vierailija
11/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjät

Siivous, erityisesti hotellisiivous

Lähihoitajan työt, erityisesti päiväkodissa (moni kuvittelee että siellä vain leikitään lasten kanssa päivät pitkät)

Vierailija
12/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työ epäeettisyydessään paskatyötä. Itse en ainakaan suostu myymään itseäni rahan takia.

Vierailija
13/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan pidä mitään hommia "paskahommina" on vain töitä, joita ei itse haluaisi tehdä, hyvä kun joku tekee nekin.

Vierailija
14/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko se ihailtavaa, että jaksaa tehdä yhtä ja samaa päivästä toiseen, vailla kehittymismahdollisuuksia tai toivoa paremmasta lähitulevaisuudessa?

Kyllä minä nostan hattua sille joka työuransa tekee näissä ns. paskaduuneissa. Monesta ei siihen ole ja heitä tarvitaan todella. Sitä ei silti osata arvostaa, moni vanhempi ei edes hyväksy jos sellaiselle alalle joutuu. Moni näyttää tämän epäarvostuksen mm. sotkemalla sekä pään aukomisena.

Vierailija
15/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon siivonnut ja ollut putkimiehenä. En pitänyt niitä silloin huonoina töinä olin tyytyväinen, että oli työtä lama-aikana. Mihin luotettiin vaikka oli alaikäinen. Nyt toimin teknisellä alalla kehityksen kärjessä akateemisessa työssä. Kaipaan sitä tekemistä käsillä ja turhaudun, jos ei ole toimintaa.

Vierailija
16/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaamista työpaikkanaani vastaavassa mestassa. Joo, sitä riittää kerrallaan seitsemälle ihmiselle ihan koko ajaksi. Miinus tauot. Aamu- ja iltavuoro.

Vierailija
17/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelu, esim kioskilla tai kaupassa.

Asiakaspalvelua olisi jokaisen hyvä kokeilla huomatakseen miltä tuntuu kun idiootit tulee huutaman sulle aisioista, joihin ei "kenttätyöläisenä" voi mitenkään vaikuttaa. Itse olin kaupan kanssalla ja torimyyjänä, jonka jälkeen vakuutuin, että haluan työskennellä mahdollisimman yksin. Voi tätä autuasta ihanuutta nykyään, kun ei tarvi kokea niitä inhottavia haukkumishyökkäyksiä asiakkailta, töissä on vaan minä ja ihana toimistohuone ❤

Vierailija
18/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehtien myynti puhelimitse.

Miksi tarpeettomia töitä pitäisi arvostaa?

Vierailija
19/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kouluttamattomat vanhemmat jaksoivat katsoa ”nenänvarttapitkin” ihmisiä, jotka tekivät vähemmän arvostettua työtä. Itse pääsivät hyviin hommiin keskikoulupohjalta ja nykyisin ko hommiin vaadittaisiin vähintään amk-tutkinto.

Täytyy sanoa, että tuollainen asenne tarttuu. Siis se, että ihmisiä väheksytään ammatin perusteella.

Serkku väheksyy lähihoitajia yms.

Esim parturikampaajat ovat monesti yrittäjiä.

Naapurissa korkeasti koulutettu muija, joka vielä hankki lisätutkinnon. Tekee osa-aikatyötä eikä ikinä pystyisi edes kokopäivätyöhön vaikka on ns parempi ihminen koulutuksen perusteella...

Vierailija
20/82 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksaisi viedä ”töitä kotiin”. Näin sanoi lentokapteeni, jonka vaimo on lääkäri. Vaimo kuulemma stressaa kun pitäisi tehdä väitöskirja, jotta saisi yliopistollisesta sairaalasta viran. Kuulemma hirveä stressi muijalla kun tuo väikkäri pitäisi tehdä yms