Te kun olette rohkeita ihmisiä
Uskaltaisitteko erota jos olisitte minä? 45v monisairas, oppimisvaikeuksien, ilman koulutusta.
Kommentit (55)
Miksi sä aktiivimallia pelkäisit? Sähän nimenomaan haluat työpaikan.
Ammattivalittaja erosi jo eräs maanantai. On ollut monta maanantaita ja eroa.
Olet nyt varmaan vähän vahingoniloinen, ap?
Kun kaikki täällä on pilkanneet sua ja sanoneet, että vain uhoat tyhjää etkä oikeasti eroa ikinä.
Ja nyt näytätkin niille närhen munat!
Vierailija kirjoitti:
Tottakai haluan mutta kun ei kukaan halua mua palkata.
Mutta eihän aktiivimalli siihen vaikuta.
Aktiivimalli rankaisee niitä, jotka eivät hae aktiivisesti töitä, mutta sinähän nimenomaan haet äärimmäisen aktiivisesti, kaikkia mahdollisia paikkoja kaikkialta Suomesta. Ja siitä sulla on todisteet, koska olet niin paljon saanut työnantajilta vastauksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimalli rankaisee niitä, jotka eivät hae aktiivisesti töitä, mutta sinähän nimenomaan haet äärimmäisen aktiivisesti, kaikkia mahdollisia paikkoja kaikkialta Suomesta. Ja siitä sulla on todisteet, koska olet niin paljon saanut työnantajilta vastauksiakin.
Töitä on jostain saatava muuten ei tule toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen ilolla seurannut sun viime päivien kirjoituksia.
Olin jo ihan kyllästynyt, kun vuosikaudet muutaman viikon välein ilmoitit, että nyt eroat. Eikä mitään ikinä tapahtunut.
Mutta nyt kun vihdoin sanoit selvin sanoin, että vaihtoehtoa ei ole ja nyt otat sen eron ihan oikeasti, ilahduin vilpittömästi.
Mitä ilahtumista siinä on?
Mitä ilahtumista? Kai siinä ilahtumista on, kun saa sen mitä vuosikaudet on toivonut: eron siitä inhottavasta miehestä.
Niin, se ero kuitenkin ajaa mut taloudellisesti tosi tiukille.
Ehkä. Mutta senhän sä jo tiesitkin. Ja silti teit sen päätöksesi, siitä sulle pointsit.
En mä näistä karensseista, aktiivimalleista yms tiennyt.
Totta kai tiesit karenssista. Siitähän olet täällä vuosikaudet kirjoittanut, että kun sulle tulee yrittäjyyden takia ensin karenssi. Ja pitää elää toimeentulotuella siihen asti kunnes sitten saa työttömyyskorvauksen.
Aktiivimalli taas ei vaikuta sinuun mitenkään. Se vaikuttaa vain niihin, jotka eivät osoita aktiivisuutta eli jätä hakemuksia työpaikkoihin.
Mutta samahan se on, mitä tiesit ja mitä et tiennyt. Joka tapauksessa olet tehnyt peruuttamattoman päätöksen, ja nyt sitten tulee mitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos ei saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki tulee. Itse olet siitä paras esimerkki. Olet tullut toimeen jo 45 vuotta vaikka tehnyt töitä vain muutaman kuukauden elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaisitteko erota jos olisitte minä? 45v monisairas, oppimisvaikeuksien, ilman koulutusta.
Voi kuule, teet niin tai näin niin omaa vikaa nämä itse muka täydelliset ja ansioituneet (idarit) täällä huutaa. Get used to it. Lyö tai tule lyödyksi, näin se nykyisin menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos ei saa?
Ei sillä ole mitään merkitystä, saako vai ei. Pääasia on, että hakee. Jos hakee, aktiivimalli ei rankaise eli tuet eivät putoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläs nyt vähättele itseäsi.
Sinä se rohkea olet, kun kerran uskallat erota.
Voisi joskus vastata kunnolla.
Ihmiset vittttuilee täällä ihan tahallaan, siis ne, joilla on ruuvi hiukan löysällä.
Ja se joukko ei olekaan ihan pieni...
Muistan ne kymmenet kerrat, kun ammattivalittaja on perunut eroaikeensa vähin äänin.
Onpa suorastaan uskomatonta, että nyt se ero tosiaan tulee. Nythän se ei enää kehtaa perua kun niin vakaasti vannoi, että nyt se tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki tulee. Itse olet siitä paras esimerkki. Olet tullut toimeen jo 45 vuotta vaikka tehnyt töitä vain muutaman kuukauden elämästäsi.
Niin mutta en ole saanut yhteiskunnan tukia. Olen tullut perinnöllä (joka loppu) omaishoitajuudella ja tällä yrityksellä toimeen.
Mikä se sitten oli, joka katkaisi kamelin selän?
Mikä sai sut nyt lähtemään kun ennen se on aina jäänyt puheen tasolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta en ole saanut yhteiskunnan tukia. Olen tullut perinnöllä (joka loppu) omaishoitajuudella ja tällä yrityksellä toimeen.
Ajatella. Olet tähän asti pärjännyt ilman yhteiskunnan tukia. Nythän sitten suorastaan vaurastut, kun rupeat saamaan niitä tukia.
???
Onko se nyt siis ihan aikuisten oikeesti eroamassa? En kyllä ihan vähällä usko.
Tietenkään valittaja ei eroa. Louskuttaa vaan leukojaan.
Valittaja kömpi jo vuodesohvalle miehen viereen.
En mä näistä karensseista, aktiivimalleista yms tiennyt.