Oletko koskaan ollut viikkoa viiden tähden all inclusive ultra -lomaresortissa Välimeren rannalla? (niin kuin me aiomme olla)
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Juuri tulin. Hyvät ruuat ja juomat mutta NIIN TYLSÄÄ. Ei siellä ollut muutakuin auringon ottamista.
Mulle tulee noista juuri mieleen sana tylsä. Monesti ovat vielä syrjässä keskustasta yms. jolloin sekin ilo jää kokematta. Itse mielummin liikun kaupungilla, kuin makaan biitsillä.
Vielä jos keittiö puuttuu, niin ei voi itse illalla kokatakaan ja nauttia punaviiniä, jos siltä alkaa tuntumaan. Kiva se on käydä ulkonakin syömässä, mutta kun sitä tekee joka päivä putkeen aamusta iltaan, niin se alkaa kyllä kyllästyttämään.
Lisäksi mä inhoon buffia. Mielummin tilaan vaikka sen kunnon pihvin tai jonkun äyriäispastan.
Sinkkumies
Tylsää tavallaan mutta lasten kanssa rentouttavampaa kuin moni muu tapa lomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te ette malta olla viikkoa paikallanne? Itse olen kokenut viiden tähden Malediivit, Lapin vaellukset, Thaimaan reppureissut ja Kreikan pakettimatkat ja paljon muutakin, kaikki todella hyvin viihtyen. Jokainen loma on erilainen.
Ymmärrän apta kun on pieniä lapsia niin varmaan tarvitsee välillä rentoutumista ja ihan pelkkää oleilu lomailua. Itselläni ei ole lapsia niin en kyllä tarvitse sellaista "hengähdystaukoa" vaan lomalla haluan mennä ja tehdä ja nähdä ja kokea niin paljon uutta kuin mahdollista. Väliin voi ehkä ottaa pari lepäilypäivää ja käydä vaikka kylpylässä tms mutta viikkoa en kyllä kestäisi nököttää samassa paikassa. Teen sitä ihan tarpeeksi Suomessa mökillä.
No joillain ei ole mökkiä?
Olen ollut kerran, Kreikassa. Luulin etten tykkäisi, mutta tykkäsin sittenkin.
Paikka oli hyvin siisti ja kaunis, rinteeseen rakennettu ja vuorennyppylän eristämänä muusta saaresta, silti lyhyen (ja maksuttoman) bussimatkan päässä kylästä. Missään ei ollut kelloja näkyvillä ja aikakäsitykseni sumeni toisen päivän kohdilla, mikä oli aika rentouttavaa. Kuljin ympäriinsä ilman laukkua ja aloitin joka päivän kahvilla ja mimosalla rantakahvilassa. Ruoka oli todella hyvää ja laadukasta, palvelu ystävällistä, asiakkaat aikuisia ja tunnelma rauhallinen. Iltaisin yläterassilla soi kitaramusiikki ja koko paikka näytti upealta ensin auringon laskiessa ja sitten pimeyden keskellä lyhtyjen valossa.
Vierailija kirjoitti:
En koska en niin välitä tuon tyyppisistä lomaresort matkoista missä pitää nököttää yhdessä paikassa . Mutta varmasti tulet rentoutumaan ja nauttimaan jos tuollaisesta tykkäät! Hyvää reissua! Me ollaan lähdössä kesällä New Yorkiin ja syksyllä Costa Ricalle.
Minäpä menen Mikkeliin ja syksyllä Iisalmeen. Ja aina on mukavaa ollut, uskon, että tänäkin kesänä.
Tervemenoa vain sinne muovin ja pakoilaisten ruumiiden keskelle.
On ollut tosi kivaa ja vähemmän kivaa. Ota selvää etukäteen, mistä muut turistit ovat kotoisin. Jos paikka on täynnä ökyvenäläisiä, ei tule välttämättä olemaan kovin kivaa. Jo aamupäivästä alkavat kaatuilemaan käytävillä ja ip:stä makaavat sammuneena reva levällään.
5 tähden paikoissa ongelmana ovat joskus muut asiakkaat. Kerran ruotsalais-belgialainen pariskunta juoksutti henkilökuntaa niin paljon, että olivat lopulta (piilo)v-mäisiä kaikille.
Parhaat 5 tähden kohteet ovat Afrikassa (Zanzibar etc.) ja Karibialla. Euroopassa riittää 4 tähteä. Eroa ei edes välttämättä ole, paitsi hinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koska en niin välitä tuon tyyppisistä lomaresort matkoista missä pitää nököttää yhdessä paikassa . Mutta varmasti tulet rentoutumaan ja nauttimaan jos tuollaisesta tykkäät! Hyvää reissua! Me ollaan lähdössä kesällä New Yorkiin ja syksyllä Costa Ricalle.
Minäpä menen Mikkeliin ja syksyllä Iisalmeen. Ja aina on mukavaa ollut, uskon, että tänäkin kesänä.
Aah, IIsalmi on IHANA! Leppoisia ihmisiä ja mahtava luonto.
Lasten kanssa Kreikassa, Turkissa ja Teneriffalla.
.
Paras lomamuoto koululaisten ja teinien kanssa.
Juu olen ollut. Se oli semmoinen täydellinen aivot narikkaan loma. Vähän tylsä kun kaikki oli valmiiksi pedattu mutta saipahan rentoutua ja nauttia lämmöstä. :)
Näitähän on tosi monenlaisia. Me ollaan oltu golf/pyöräily -tesortissa. Urheilutekemistä oli vaikka kuinka paljon, siihen kylpylät päälle.
En, mutta Sansibarilla Intian valtameren rannalla. Ei ollut mun juttu. Tylsää oli. Kaunista kyllä, mutta kaipaan lomalla muutakin kuin maisemien tölläämistä.
Ensi kuussa Ukrainaan kuukaudeksi. Kaupungista kaupunkiin junalla. Kaupunkikiertelylomista olen aina tykännyt.
Olen, vedin viikon niin lujaa viinaa koko hereilläolo ajan etten vieläkään oikeen tiedä mitä siellä tein . Kotimatkastakaan ei pienintäkään muistikuvaa. Tinttasin siis heräämisesta sammumiseen aina, riippumatta kellonajasta.
krapula kesti viikon verran.
mutta suosittelen, tonnin reissu ja paikan päällä ei mennyt yhtään penniä rahaa. Ja viinaa varmasti kiskoin enemmän kuin tonnin edestä.
Ymmärrän apta kun on pieniä lapsia niin varmaan tarvitsee välillä rentoutumista ja ihan pelkkää oleilu lomailua. Itselläni ei ole lapsia niin en kyllä tarvitse sellaista "hengähdystaukoa" vaan lomalla haluan mennä ja tehdä ja nähdä ja kokea niin paljon uutta kuin mahdollista. Väliin voi ehkä ottaa pari lepäilypäivää ja käydä vaikka kylpylässä tms mutta viikkoa en kyllä kestäisi nököttää samassa paikassa. Teen sitä ihan tarpeeksi Suomessa mökillä.