Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläke ja ystävä

Vierailija
01.08.2025 |

Minulle myönnettiin pysyvä eläke vuosien kärsimyksien jälkeen. Lähipiiri ei suinkaan ole ollut onnellinen puolestani vaan olen saanut osakseni vähättelyä. Ystäväni on kuin myrkyn niellyt, kyselee mm. tarkkoja summia kuinka paljon tienaan ja epäilee puolisoni olevan pettynyt myönteiseen eläkepäätökseen. 

Itse olen pettynyt ystävääni ja tulee jotenkin surullinen olo, että hänellä itsellään on niin huono olla, että on kateellinen työkyvyttömälle henkilölle. 

Onko muilla millaisia kokemuksia myönteisen päätöksen suhteen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppaa, jos ystäväsikin saisi työkyvyttömyys eläkkeen! Kerro omat kikkasi! Kateellinenhan hän on!

Aika moni haluaisi lopettaa töissä käynnin. Ja jokainen tuntemani työkyvyttömyyseläkkeellä oleva on sanonut, että parhaimpia mitä hänelle on tapahtunut oli se, että pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle!

Vierailija
2/15 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut lähipiirissä kateutta. Ovat olleet ymmärtäväisiä ja onnellisia puolestani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppaa, jos ystäväsikin saisi työkyvyttömyys eläkkeen! Kerro omat kikkasi! Kateellinenhan hän on!

Aika moni haluaisi lopettaa töissä käynnin. Ja jokainen tuntemani työkyvyttömyyseläkkeellä oleva on sanonut, että parhaimpia mitä hänelle on tapahtunut oli se, että pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle!

No onhan se helpotus jos on sairas. Itselle jo nuo lääkäreillä käynnit oli rankkoja henkisesti. Onneksi ei enää tartte käydä lääkärin luona ihmeteltävänä kun asialle ei mitään mahda.

Vierailija
4/15 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka puhuu tuollaisen jälkeen vielä ihmisestä ystävänään?

Vierailija
5/15 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai eläkkeelle pääsy on parasta mitä sairaalle ja työkyvyttömälle voi tapahtua. Hölmökö olet? Mutta olen täysin varma, että jokainen vaihtaisi eläkkeensä heti täyteen terveyteen, jos voisi.

Vierailija
6/15 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka puhuu tuollaisen jälkeen vielä ihmisestä ystävänään?

Samaa mieltä. Kateellinen ystävä. 

Onnea ap eläkkeestä, toivotan sinulle kaikkea hyvää. 

Vierailija
7/15 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole ystäväsi vaan inhoaa sinua. Ota etäisyyttä.

Vierailija
8/15 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta on ollut kun saa vaan löhötä sohvalla. Sukulaiset eivät hyväksyneet asiaa, heidän silmissä täys "luuseri". Voisin milloin vaan antaa heille mun kivut ja diagnoosit ja elää normaalia elämää ja käydä töissä.

Vierailija
9/15 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, työkyvyttömyyseläke on ollut paras asia elämässäni. Päivät aikaa tehdä mitä haluaa, ei mitään velvotteita. Rahaa ei tule älyttömästi, mutta sen eteen ei tarvitse tehdä mitään. Sen lisäksi päälle saa vielä tienata, jos kykenee! Helposti pääsee parin tonnin nettoansioille tekemällä satunnaisia työvuoroja. Ja mikä parasta et maksa veroja, kun pysyt rajojen sisässä! Ihmiset ovat kateellisia ihan syystä.

Vierailija
10/15 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, työkyvyttömyyseläke on ollut paras asia elämässäni. Päivät aikaa tehdä mitä haluaa, ei mitään velvotteita. Rahaa ei tule älyttömästi, mutta sen eteen ei tarvitse tehdä mitään. Sen lisäksi päälle saa vielä tienata, jos kykenee! Helposti pääsee parin tonnin nettoansioille tekemällä satunnaisia työvuoroja. Ja mikä parasta et maksa veroja, kun pysyt rajojen sisässä! Ihmiset ovat kateellisia ihan syystä.

Työllä saa ansaita 750 euroa vuodessa ilman veroja tai veroluonteisia maksuja

Jokainen veronmaksaja saa automaattisesti 750 euron tulonhankkimisvähennyksen

eläkkeen verotus alkaa noin 1200e kk

Vierailija
11/15 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain pysyvän tk-eläkkeen ehkä viitisen vuotta sitten. Senhän kanssa saa tienata jonkun verran, ja parempina kausina olen hiukan töitä tehnytkin omalla sarallani - minulla on etenevä sairaus. Juurikaan en ole tk-eläkkeestä huudellut, vain Suomessa ollaan niin hulluja, että kadehditaan jopa minimieläkkeellä kuolemaan johtavasta sairastamisesta 😳

Vierailija
12/15 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole asiasta huudellut. 

Vierailija
13/15 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan lähipiirissä ollut kateellinen tai muutenkaan suhtautunut kielteisesti. He on nähnyt kuinka huonossa kunnossa olen ollut, vaikka olen kyllä yrittänyt salata heiltä paljon, etteivät huolestu.

Itseäni ihmetyttää tällä palstalla ja muutenkin nettikeskusteluissa, että jotkut kommentoi tk-eläkeläisille, miten on vääristä syistä, joku muu ansaitsis sen jne. Ymmärrän, että harmittaa ja katkeroittaa, että joutuu sairaana taistelemaan oikeuksistaan, mutta en ymmärrä miksi sen katkeruuden purkaa toisiin sairaisiin.

Vierailija
14/15 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ystäväsi kuulostaa todellakin kateelliselta. Älä anna tämän lannistaa, eläkkeelle ei pääse ihan kevyin perustein. Olet varmasti tämän etuuden ansainnut. 

Sen sijaan et ansaitse tuollaista ystävää. Pidä etäisyyttä. 

Vierailija
15/15 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllä saa ansaita 750 euroa vuodessa ilman veroja tai veroluonteisia maksuja

Jokainen veronmaksaja saa automaattisesti 750 euron tulonhankkimisvähennyksen

eläkkeen verotus alkaa noin 1200e kk

Olet väärässä. Työkyvyttömyyseläkkeellä (pienimmällä mahdollisella) saa tienata yli 4000e vuodessa ennen kuin veroprosentti nousee yli nollan. Asumistukeen tämä toki vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä