Helsinkiläiset! Millaista seutua on Helsingin Kruununhaka?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää tosi kivalta, kauniita vanhoja taloja ja ihania kauppoja, ravintoloita ja kahviloita. Taitaa olla tosi kallista.
Kuinka kallista? Onko kalliimpaa kuin Helsingissä yleensä?
Neliöhinta keskimäärin ehkä 8k luokkaa
Oho! Kenellä on tuohon varaa? Tuohan tarkoittaa, että sellainen 100 neliön asunto on jotain 800 000 euroa. Kenellä on tuollaiseen varaa? Millaisia ihmisiä siellä asuu?
Olemme molemmat yrittäjiä. Liberaali, hieman boheemi 30+ lapseton pariskunta.
Ainoa mitä tiedän on, että Carl Haglund taitaa asua siellä.
Vierailija kirjoitti:
Jörkalla on siellä ihan jumalaton lukaali. Ja Andy McCoy ainakin joskus asui siellä.
Vierailija kirjoitti:
Krunikka on mun mielestäni parasta Helsinkiä. Hienoja, vanhoja taloja ja Helsingissä syntyneitä helsinkiläisiä.
Samaa mieltä! Onhan se Helsingin (siis pääkaupunki-Helsingin) vanhin osa! Aivan uskomattoman ihana, ihmiset tosi kivoja ja mukavia. Uskomattoman rauhallinen ja hiljainen kun ajattelee sijaintia, ja silti kaikki on niin lähellä, mikä helpottaa elämää tosi paljon. Ja tosi paljon Suomen historiaa Krunikassa.
Hyvää aluetta, mutta monet taloyhtiöt ovat huonosti hoidettuja, joten tarkkana kannattaa olla varsinkin jos omistusasuntoa on hankkimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jörkalla on siellä ihan jumalaton lukaali. Ja Andy McCoy ainakin joskus asui siellä.
Joo, Donnerien "linna". Siinä merenrannassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää tosi kivalta, kauniita vanhoja taloja ja ihania kauppoja, ravintoloita ja kahviloita. Taitaa olla tosi kallista.
Kuinka kallista? Onko kalliimpaa kuin Helsingissä yleensä?
Neliöhinta keskimäärin ehkä 8k luokkaa
Oho! Kenellä on tuohon varaa? Tuohan tarkoittaa, että sellainen 100 neliön asunto on jotain 800 000 euroa. Kenellä on tuollaiseen varaa? Millaisia ihmisiä siellä asuu?
Perittyä rahaa, riistokapitalisteja ja täysin yliarvostettuja "asiantuntijoita"/"ajatustyöläisiä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten kiva, mutta vähän liian ytimessä makuuni. Paljon tapahtumia ja mielenosoituksia, joista tulee melua ja liikkuminen vaikeutuu, toki se on enemmän eteläpuolen ongelma. Mieluummin vaikka Kaartinkaupunki, Punavuori, Ullanlinna tai Töölö.
Mitä mielenosoituksia? Eikö ne yleensä ole jossain tyyliin Rautatieaseman ja Manskun ympäristössä? Tai jossain Kolmen Sepän patsaalla?
Säätytalon ja Suomen Pankin kohdalla usein ja tietty Tuomiokirkolla.
Vierailija kirjoitti:
Auton saaminen parkkiin lähes mahdotonta. Jos ei omista autoa, niin mikäs siinä.
Mihin autoa tarvii krunikassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten kiva, mutta vähän liian ytimessä makuuni. Paljon tapahtumia ja mielenosoituksia, joista tulee melua ja liikkuminen vaikeutuu, toki se on enemmän eteläpuolen ongelma. Mieluummin vaikka Kaartinkaupunki, Punavuori, Ullanlinna tai Töölö.
Mitä mielenosoituksia? Eikö ne yleensä ole jossain tyyliin Rautatieaseman ja Manskun ympäristössä? Tai jossain Kolmen Sepän patsaalla?
Säätytalon ja Suomen Pankin kohdalla usein ja tietty Tuomiokirkolla.
Miksi ihmeessä joku osoittaisi mieltään Säätytalon tai Suomen Pankin kohdalla? En ole kyllä koskaan nähnyt. Senaatintorilla on tapahtumia, mutta ei koskaan häiritseviä. Viimeksi oli Puolustusvoimien 100-vuotisjuhla. Ja sitten siellä on jouluisin Tuomaan markkinat. Mutta nehän ovat vain ihania. Eikä niistä useamman korttelin päähän mitään meteliä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienot näköalat on ainakin Krunikan rannasta sinne Hakaniemen kerrostakompleksiin.
Minulla on näkymä Korkeasaareen ja Katajanokalle :-) Ihana!
Asut siis siinä Snellmanninkatu 1:n liepeillä? Ai kun kiva :-) varmaan jännä seurata mitä ne apinat siellä milloinkin puuhastelee :-)
Niin, ei täällä sillä tavalla "luontoa" ole. Meri tietysti, puistot ja Kaivopuisto ihan lähellä. Mutta sen takia viikonloppuisin ja lomilla kaikki lähtevätkin maalle.
Jos mulla olis miljoona euroa löysää rahaa, niin muuttaisin heti ;-)
Ihana kaupunginosa! Asunut täällä nyt kohta 20 vuotta, just saatiin laina maksettua pois toissakeväänä. Ikkunat merelle. Hiljainen vanha talo, naapureiden elämisen ääniä tai mitään muutakaan ei kuulu. Erittäin hyvin hoidettu taloyhtiö. Korttelissa ystävällisiä ihmisiä, ja vaikkei se mulle kynnyskysymys olekaan, niin vastaantulijat toistaiseksi lähes pelkästään kantasuomalaisia. Kotinurkilla on rauhallista, mutta jos ja kun actionia kaipaan, rientoja ja nähtävää löytyy kävelymatkan päästä. Tai pyöräillen, niin kuin ite tykkään tehdä. Oman kokemukseni perusteella suosittelen lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Ihana kaupunginosa! Asunut täällä nyt kohta 20 vuotta, just saatiin laina maksettua pois toissakeväänä. Ikkunat merelle. Hiljainen vanha talo, naapureiden elämisen ääniä tai mitään muutakaan ei kuulu. Erittäin hyvin hoidettu taloyhtiö. Korttelissa ystävällisiä ihmisiä, ja vaikkei se mulle kynnyskysymys olekaan, niin vastaantulijat toistaiseksi lähes pelkästään kantasuomalaisia. Kotinurkilla on rauhallista, mutta jos ja kun actionia kaipaan, rientoja ja nähtävää löytyy kävelymatkan päästä. Tai pyöräillen, niin kuin ite tykkään tehdä. Oman kokemukseni perusteella suosittelen lämpimästi.
Sama kokemus, aivan ihana paikka :-)
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olis miljoona euroa löysää rahaa, niin muuttaisin heti ;-)
Njääh, mä en ikinä. Mä ostasin kämpän mieluummin vaikka Hakaniementorin kupeesta. Mieluummin katselisin ja kuuntelisin vaikka pultsareitakin kuin omahyväisiä realiteeteista vieraantuneita porvareita. Huh se olis painajaismaista! Spreijaisin varmaan mummojen turkit Krunikassa joten parempi pysyä poissa.
Yksi mun työkaveri asui lapsuutensa Krunikassa, sen verran lähtenyt pois että asuu nyt Ullanlinnassa :-) Kantakaupunkiin kun tottuu niin on vaikea lähteä pois, paitsi sitten ihan maalle tai ulkomaille.
Luontoa tarjoaa Tervasaari, jonne voi kävellä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tervasaari_(Helsinki)
Kiva esim. koiranomistajille. Ja muutenkin mielestäni siellä on kiva kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Luontoa tarjoaa Tervasaari, jonne voi kävellä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tervasaari_(Helsinki)Kiva esim. koiranomistajille. Ja muutenkin mielestäni siellä on kiva kävellä.
Ei Kaivopuistokaan kaukana ole, varsinkin jos juoksee tai pyöräilee. Juuri tänä aamuna tulin töihin sitä kautta, eli merenrantaa. Kauneinta Helsinkiä.
Krunikka on mun mielestäni parasta Helsinkiä. Hienoja, vanhoja taloja ja Helsingissä syntyneitä helsinkiläisiä.