Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan toimeentulotukipäätös myöhässä..

Rahaton
15.06.2018 |

Hakemus on tehty viime kuun viimeisellä viikolla, ja kaikki tarvittavat liitteet on lähetetty. Siltikään päätöstä toimeentulo tuesta ei vieläkään ole tullut. Yhtään rahaa ei ole ollut pariin viikkoon, vuokran sain säästöistä maksettua kuun alussa mutta sinne menivät kaikki säästöt. Nyt siis aivan kuiva tili. Tilanteeni on että olen opiskelija, kesätöitä olen hakenut useasta paikasta mutta sain töitä ainoastaan elokuulle. Vanhemmat eivät enää lainaa rahaa kun ovat sitä mieltä että omillani pitää pärjätä. Pulloja olen keräillyt ja makaroonilla elänyt mutta silti nälkä kalvaa. Mitä muita vaihtoehtoja rahan saamiseen olisi? Leipäjonoakaan täällä pikkukaupungissa ei ole.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kirjautunut Kelan sivuille ja katsonut onko siellä jotain? Esim. itse olin kanssa uskossa että pistin kaikki tarvittavat liitteet mutta kappas kummaa, sieltä uupui se legendaarinen yksi paperi mikä ei edes tullut mieleen. Sen toimittamisen jälkeen tuli massit nopeeta.

Vierailija
2/16 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjautunu ja omasta mielestä on kaikki tarvittavat pistäny. Mikäs sulta puuttui silloin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan sosiaalitoimistoon?

Vierailija
4/16 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ehdottomasti soittoa vielä tänään Kelaan

Vierailija
5/16 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaton kirjoitti:

Olen kirjautunu ja omasta mielestä on kaikki tarvittavat pistäny. Mikäs sulta puuttui silloin?

En edes muista enään, joku pilipalipaperi millä ei ole minulle mitään merkitystä rahan kannalta mutta Kela piti hyvin oleellisena selkeästi.

Jos olet epävarma niin soita sinne Kelan palveluun ja kysy. Jos ne sanoo että on käsiteltävänä, niin ei auta kuin odottaa. Minulla on aina tullut n. 3-7pv sisällä siitä kun on umpeutunut se liitteiden toimitusaika.

Vierailija
6/16 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/16 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa saattaa olla ruuhkaa tällä hetkellä lähinnä aktivointimallin käyttöönoton seurauksien johdosta, eli toimeentulotukipäätöksiä jouduttaneen korjaamaan monin osin jne, ja muistaakseni jossain mainittukin että joutuvat palkkaamaan lisää väkeä vain siksi.

Toimeentulotukipäätösten myöhästymisestä kannattaa aina muistaa se rahallinen korvaus joka pitää myöhästymisistä maksaa muistaakseni 1 viikon jälkeen 25 euroa, ja summa kasvaa ajan myötä. Myös erilaiset maksumuistutukset jotka ko. asian takia voi tapahtua, ne voi pistää Kelan maksettavaksi myöhemmin.

Vierailija
8/16 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä koskaan milloinkaan jätä rahatilannettasi toimeentulotuen ja Kelan varaan, nimenomaan siksi että käsittely saattaa joskus viivästyä.

Mitä pikemmin opettelet pitämään esim. 200-300 euroa hätävarana jatkuvasti jossain jemmassa, sen parempi.

Koko systeemin toiminta muutoinkin asettaa kyllä väkisinkin tarpeen pitää jotakin hätävararahaa käteisenä jossakin, jos asiansa hoitaa kunnolla niin ei tarvii paljon mutta silloinkin siis helposti 200-300 jos Kelan päätöksissä alkaa kestämään ylimääräistä aikaa, koska laskujakin on kuitenkin sinäkin aikana hoidettava, syömisen yms. lisäksi.

On sinällään aika paradoksaalista että säästöjä ei edes saa olla kun toimeentulotukea hakee, toki silloin vähän isompia summia kuin 200-300 mutta silti.

Vierailija
9/16 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei päätöstä ole jo tullut, se on todennäköisesti kielteinen.

Vierailija
10/16 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti aina kielteisessä päätöksessä kauemmin kuin myönteisessä.

Vierailija
11/16 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonotki lakkautettu kun Metallica ei ole käyny keikalla suomessa päin....

Vierailija
12/16 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös tulee lain mukaan tehdä 7 arkipäivässä, joka lasketaan hakemuksen saapumisesta seuraavasta päivästä eli hakemuksesi on myöhässä jos olet tehnyt sen viime viikon tiistaina.

Vierailija
13/16 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa on KAIKKI myöhässä...

Vierailija
14/16 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko kelan sivulla ”käsittelyssä” vai ”voit toimittaa liitteitä päivämäärään x asti”?

Vierailija
15/16 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni neuvo kaikille kärsiville, etsi hyvä sosiaalityöntekijä niin kaikki murheesi katoaa mystisesti.

Vierailija
16/16 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mää vanhaan aikaan opiskelin niin sillon opiskelijat eivät saaneet sossusta mitään. Vanhemmatkaan eivät auttaneet eli kylmä tosiasia oli että piti lopettaa opiskelut ja mennä töihin. Onneksi siihen aikaan tosiaankin "mentiin töihin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan