Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerroin puhelimessä äidilleni, että pojallemme tehtiin viikolla päiväkirurginen toimenpide ahtaan esinahan vuoksi.

Vierailija
14.06.2018 |

Lapsuudenkodissa ei tällaisista alapään asioista saanut puhua mitään. Joskus minulla oli lapsena alapäässä kova hiivatulehdus, valkovuotoa tuli niin, että karvat oli aivan klimpeissä takussa siitä - mutta mainitessani oireista äidille ei hän kommentoinut asiaan mitään. Menihän se sitten aikanaan ohi hoidottakin. En osannut koululääkäriinkään hakeutua, kun meillä ei ollut tapana mistään asiasta lääkäriin viedä.

Itse olin jännittänyt, miten oman pojan toimenpide sujuu, kun nukutettiinkin. Kun mainitsin äidille toimenpiteestä, ei kommentoinut siihen mitään, eli sama vanha alapään asioista puhumattomuus jatkuu näköjään vielä 40 vuoden jälkeenkin. Vaihtoi hetkeksi puheenaihetta ja nopeasti sitten lopetti puhelun Ja itse tämä on aina selostamassa sairauksiaan ja esittelemässä epikriisejään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen poika ja miten oireili? Meillä pissa menee pissatessa mihin sattuu ja joku epäili kireää esinahkaa. Murrosikäinen meillä.

Vierailija
2/11 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikäinen, eikä esinahka ole koskaan mennyt sen vertaa taakse, että virtsaputken suu olisi tullut näkyviin. Koululääkäri pisti eteenpäin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen poika ja miten oireili? Meillä pissa menee pissatessa mihin sattuu ja joku epäili kireää esinahkaa. Murrosikäinen meillä.

Ymmärrän, että pienistä lapsista puhuttaessa käytetään termiä "meillä syödään soseita, meillä nukutaan päiväunia, meillä käydään potalla", mutta että murrosikäisestä vielä puhutaan, että "meillä menee pissa pissatessa mihin sattuu", siis koko perheelläkö? 

Vierailija
4/11 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä ajattelen, että en hetkeen aikaan vastaa äidin puheluihin. 

ap

Vierailija
5/11 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenkodissa ei tällaisista alapään asioista saanut puhua mitään. Joskus minulla oli lapsena alapäässä kova hiivatulehdus, valkovuotoa tuli niin, että karvat oli aivan klimpeissä takussa siitä - mutta mainitessani oireista äidille ei hän kommentoinut asiaan mitään. Menihän se sitten aikanaan ohi hoidottakin. En osannut koululääkäriinkään hakeutua, kun meillä ei ollut tapana mistään asiasta lääkäriin viedä.

Itse olin jännittänyt, miten oman pojan toimenpide sujuu, kun nukutettiinkin. Kun mainitsin äidille toimenpiteestä, ei kommentoinut siihen mitään, eli sama vanha alapään asioista puhumattomuus jatkuu näköjään vielä 40 vuoden jälkeenkin. Vaihtoi hetkeksi puheenaihetta ja nopeasti sitten lopetti puhelun Ja itse tämä on aina selostamassa sairauksiaan ja esittelemässä epikriisejään.

Lapsella alapääkarvat?

Vierailija
6/11 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan ei ollut tapana ajella itseään posliiniksi. 

Vierailija
7/11 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika henkilökohtaisia asioita kerrot eteenpäin. Jos olisin tuo lapsesi, en kyllä tykkäisi.

Vierailija
8/11 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murrosikäinen, eikä esinahka ole koskaan mennyt sen vertaa taakse, että virtsaputken suu olisi tullut näkyviin. Koululääkäri pisti eteenpäin. 

Häh? Ei se ole mitään ahtauma. Ihme harhauskoista muslimi-juutalaista taikauskoa taas levitellään.

Ympärieikkauksia tehdään jotta suojaava limakalvo tuhoutusi ja tunto katoaisi terskasta. Ei saa runkkaus katos kiinnostaa, saattaa mennä näkö ja kasvaa karvaa käsille.

Vierailija
9/11 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ihme madrassaa puolverien skidi muuten käy jos on tommoset kouluhoitajat...

Vierailija
10/11 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että pienistä lapsista puhuttaessa käytetään termiä "meillä syödään soseita, meillä nukutaan päiväunia, meillä käydään potalla", mutta että murrosikäisestä vielä puhutaan, että "meillä menee pissa pissatessa mihin sattuu", siis koko perheelläkö? 

Jotkut käyttää tuota läpi elämän. Vanhainkodissakin hoitaja kysyy, että tulikos meiltä tänään kakka.

Vierailija
11/11 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikäinen? Eli jo ainakin 10v tai jopa yläasteella ja kerrot hänen henkilökohtaisia asioitaan eteenpäin...