Kun olet loma-ajankohtasi valinnut ja sitten mies ilmoittaa, että ei hän olekaan silloin lomalla.
Koko kevään olen kysellyt milloin mies ottaa lomaa, että voitaisiin pitää yhteistä lomaa. Viimeiset 10 kesää on mennyt niin, että yhteistä lomaa ollut max 2 vkoa.
Nyt keväällä otin yhden lomaviikon, kun miehelläkin oli lomaa. Että olisimme pitäneet yhteisen lomaviikon. Mies teki töitä sillä viikolla 4 päivää. No ehkä kesän neljästä viikosta ainakin kolme... Juu ei. Niistä neljästä, jolloin miehen piti olla lomalla (ja mä siis olen), hän onkin töissä 2 viikkoa.
Yhteistä lomaa siis vain 2 viikkoa ja toinen näistä menee miehen sukulaisvierailuihin. Eli yhteistä, vapaata lomaa vaan 1 viikko. Kyllä ketuttaa. Tekis mieli ilmoittaa, että vietän senkin ihan vaan itsekseni. Ei tarvii vaivautua perheen kanssa vapaalle silloinkaan.
Kommentit (42)
Pettymys on vaan tosi suuri, kun mieskin on pitkin kevättä ollut "läsnä", nauttinut elämästä ja hänkkn on antanut ymmärtää että meillä menee yhdessä tosi kivasti. Rankempiakin kausia on ollut. Odotin siis kovin yhteisiä vapaita, et oltaisiin lenkkeilty, juotu rauhallisia aamukahveja, tavattu kaveteita, tehty joku kesäprojekti jne. Nyt mies viettääkin kesän työkuplassaan, vaikea tavoittaa, eikä ole läsnä vaikka kotona oliskin.
Ap
Hullua lahjoittaa lomansa pois. Meillä ne on ainakin pakko pitää. Mutta joo miehes taitaa luulla olevansa korvaamaton, mikään työ ei ole burnoutin arvoinen.