Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun olet loma-ajankohtasi valinnut ja sitten mies ilmoittaa, että ei hän olekaan silloin lomalla.

Vierailija
14.06.2018 |

Koko kevään olen kysellyt milloin mies ottaa lomaa, että voitaisiin pitää yhteistä lomaa. Viimeiset 10 kesää on mennyt niin, että yhteistä lomaa ollut max 2 vkoa.

Nyt keväällä otin yhden lomaviikon, kun miehelläkin oli lomaa. Että olisimme pitäneet yhteisen lomaviikon. Mies teki töitä sillä viikolla 4 päivää. No ehkä kesän neljästä viikosta ainakin kolme... Juu ei. Niistä neljästä, jolloin miehen piti olla lomalla (ja mä siis olen), hän onkin töissä 2 viikkoa.

Yhteistä lomaa siis vain 2 viikkoa ja toinen näistä menee miehen sukulaisvierailuihin. Eli yhteistä, vapaata lomaa vaan 1 viikko. Kyllä ketuttaa. Tekis mieli ilmoittaa, että vietän senkin ihan vaan itsekseni. Ei tarvii vaivautua perheen kanssa vapaalle silloinkaan.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas yksikin työpaikka, jossa itse "valitaan" loma-ajankohta?

Mutta taas naislasta kiukuttaa, kun kaikki ei mene niin kuin prinsessa HALUAA

Minä valitsen itse milloin pidän loman ja olen isännöintitoimistossa töissä.

Vierailija
22/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies millaisessa työssä? Joissain paikoissa hän voi olla korvaamaton, jolloin on pakko työskennellä vaikka olisi lomat sovittuna.

Jos on "korvaamaton" niin kukaan ei pompottele lomien kanssa vaan saa pitää kun haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on varmaan itse töissä julkisen sektorin suojatyöpaikassa, koska ei ymmärrä oikean työmaailman realiteetteja?

Vierailija
24/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä suunnitelmia teillä oli sille 4vk yhteiselle lomalle? Oliko miehelle epämiellyttävää, siirsikö lomaa jotta saa lomailla mielensä mukaan..

Eipä sen kummempia suunnitelmia. Eikä mies lomaviikkojaan siirtänyt, ei vaan pidä niitä. Eli hän pitää 2 viikkoa lomaa jaon sitten taas burnoutin partaalla jo lokaluussa. Ja perinteistä kunioittaen ne lomaviikot jää pitämättä, lahjoittaa työnantajalleen. Todella typerää.

Ap

Vierailija
25/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se golflesken elämä on, mutta yleensä se edes tajutaan, että on jäänyt toiseksi harrastukselle.

Vierailija
26/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on varmaan itse töissä julkisen sektorin suojatyöpaikassa, koska ei ymmärrä oikean työmaailman realiteetteja?

Juu ei ole, mutta todellakin pidän minulle kuuluvat lomat enkä lahjoita niitä työnantajalle.

Ap

Vierailija
27/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tuommoinen tule kysymykseen. Ei minulla muuta!

Vierailija
28/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ota ihmeessä se ero. Yh:t on kuumaa kamaa kaikin puolin. Näitä vastauksiahan sä täällä provollasi kalastelet?

Vierailija
29/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap ei ole provo, vähän säälittää ettei raksuta. Mies tarkoituksella vuodesta toiseen järjestää lomansa eri aikaan, eikä vaan mene perille.

Ei eri aikaan, vaan ei pidä enempää kuin pari viikkoa. Ei ymmärrä että seinä on kohta lähellä, jos ei työtahtia vähennä.

Ap

Vierailija
30/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies introvertti? Me miehen kanssa ollaan molemmat ja nimenomaan halutaan osa lomasta olla yksin. Ikävää ja väärin tietysti, ettei pysty sitä sanomaan vaan lupailee muuta.

Vierailija
31/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin piti olla kolme viikkoa miehen kanssa samaan aikaan, mutten nyt sit kuitenkaan ”ehdi” olla kuin kaksi. (En tosin ole vielä kertonut, että päätinkin pitää tuon yhden viikon vasta keväällä ja lähden ihan itsekseni kiertämään Etelä-Ranskaa... Huomattavasti rentouttavampaa kuin ”parisuhdelomailu”.)

Vierailija
32/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin piti olla kolme viikkoa miehen kanssa samaan aikaan, mutten nyt sit kuitenkaan ”ehdi” olla kuin kaksi. (En tosin ole vielä kertonut, että päätinkin pitää tuon yhden viikon vasta keväällä ja lähden ihan itsekseni kiertämään Etelä-Ranskaa... Huomattavasti rentouttavampaa kuin ”parisuhdelomailu”.)

Teillä ei varmaan ole lapsia? Meillä on kouluikäisiä, osa kesästä järjestetty leireillä ja loput järjestän minä... niin kun sitä yhteistä lomaa ei sitten runsaammin ole.

Ap

Vierailija
33/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei varmaan ole lapsia? Meillä on kouluikäisiä, osa kesästä järjestetty leireillä ja loput järjestän minä... niin kun sitä yhteistä lomaa ei sitten runsaammin ole.

Ap

On meillä yksi. Miehellä on pitkä kesäloma (valtiolla töissä), loppuajan hoitaa mummo. Kaksi viikkoa lomaillaan koko perhe yhdessä, riittää minulle.

Vierailija
34/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä mies saa määrätä, että se ainoa yhteinen viikko vietetään miehen sukulaisten kanssa? Minä sanoisin ihan ehdottomasti ein. Eihän se mitään lomaa ole. Mies selittäköön itse sukulaisilleen miksi ei lomaile.

Vierailija
35/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle alkaa riittää koko paketti. Tehkööt töitä ja hoitakoot koululaisten loma-ajat. Voidaan hyvin pitää lomat eri aikaan ja eri paikassa, voidaan myös asua eri pakoissa. Voin hyvin alkaa pitää omia lomiani.

Ap

Vierailija
36/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olis sutinaa sen "golf-kaverin" kanssa?

Vierailija
37/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä mies saa määrätä, että se ainoa yhteinen viikko vietetään miehen sukulaisten kanssa? Minä sanoisin ihan ehdottomasti ein. Eihän se mitään lomaa ole. Mies selittäköön itse sukulaisilleen miksi ei lomaile.

Näitä sukulaisia on mahdollisuus tavata ainoastaan tuolloin ja haluan kuitenkin myös lasten tapaavan sukulaisiaan. Mutta mieshän voi järjestää tämän itse, niin saa omaa lomaa.

Ap

Vierailija
38/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas yksikin työpaikka, jossa itse "valitaan" loma-ajankohta?

Mutta taas naislasta kiukuttaa, kun kaikki ei mene niin kuin prinsessa HALUAA

ainakin minun työpaikallani (korkeakouluhallinto) voi loman ajankohdan valita melko pitkälle ihan itse. tiettyjä päivystysvaatimuksia on, mutta isommalla porukalla ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä ja tarpeita, joten väkeä on ilman isompia määräilyjä aina paikalla.

Vierailija
39/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi toisinpäin. Oli "sovittu" että pidetään lomat erillään, mutta mies vaihtoikin lomansa samaan aikaan minun kanssa... V.tuttaa..

Vierailija
40/42 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi toisinpäin. Oli "sovittu" että pidetään lomat erillään, mutta mies vaihtoikin lomansa samaan aikaan minun kanssa... V.tuttaa..

Sovittu sitaateissa, eli sinä olit määrännyt?