Voiko sähkökiukaalle laittaa makkaraa folioon
olen vain mökillä puukiukaalle laittanut, nyt olisi kiva yllättää mies joka tulee ylitöistä.
Kommentit (22)
pelottaa että syttyy tulipalo
ei kai kun haukkana vahtaan :)
huutonaurua kirjoitti:
Puukiuas?XDDDD
Anna kun arvaan. Sulla on myös kaasugrilli :D
age is just a number kirjoitti:
huutonaurua kirjoitti:
Puukiuas?XDDDD
:D joo kyllä, sori mä oon vähän väsynyt tänään. :)
Vierailija kirjoitti:
olen vain mökillä puukiukaalle laittanut, nyt olisi kiva yllättää mies joka tulee ylitöistä.
Monet laittavat uutisten perusteella myös vaatteita sähkökiukaan päälle kuivumaan.
Siitä se äijä vasta yllättyykin kotiin tullessaan.
Puukiuas on aina kertalämmitteinen. Useimmiten myös se sauna, jossa se puukiuas on.
Kun olin lapsi, meillä oli aina taloyhtiön saunan sähkökiukaalla makkarat foliossa. Samalla siinä saunottiin, ja ihanaa oli sitten saunan jälkeen päästä heti syömään makkaraa...
Voi laittaa, mutta älä laita soijanakkeja, reagoivat vähän eri tavalla kuin lihanakki, meillä oli saunan seinät ja lauteet soijanakin peitossa kun tulin parvekkeelta takaisin saunaan. Olivat räjähtäneet tuhannen tuusan nuuskaksi folioiden sisältä.
Pakkaa ne hyvin siihen folioon, ettei tule rasvan hajua. Muuten toimii hyvin, olen monta kertaa tehnyt.
Yllätä miehesi valmistamalla ohmimakkaraa.
t. sähkömies
age is just a number kirjoitti:
huutonaurua kirjoitti:
Puukiuas?XDDDD
Eikö kaasugrilli haihdu ja puukiuas pala? :O
Pitää kuitenkin varoa, ettei folio ota kiinni vastuksiin. Jos kiviä on vähän ja vastukset tulevat pintaan ja folio ottaa kiinni vastuksiin, tuleekin valokaarimakkaraa.
Sinänsä samanlaiset makkarat saa tehtyä uunissa yhtä hyvin ja paremminkin.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi, meillä oli aina taloyhtiön saunan sähkökiukaalla makkarat foliossa. Samalla siinä saunottiin, ja ihanaa oli sitten saunan jälkeen päästä heti syömään makkaraa...
Toivottavasti meidän taloyhtiössä kenelläkään ei tule koskaan olemaan makkaraa kiukaalla.
Omalla kiukaalla tehköön kuka tahansa mitä hyvänsä, mutta ei taloyhtiön.
Ai että sun makkaroista ei valu rasvaa kiukaalle? Voi olla, mutta entäs jos sittenkin valuu?
Meidän taloyhtiössä laitetaan makkarat ilman foliota ja hyvää tuleeeeee
Muista vaan käyttää oikeaa foliota eli sähkökiuasmakkarafoliota.
Vierailija kirjoitti:
Pitää kuitenkin varoa, ettei folio ota kiinni vastuksiin. Jos kiviä on vähän ja vastukset tulevat pintaan ja folio ottaa kiinni vastuksiin, tuleekin valokaarimakkaraa.
Sinänsä samanlaiset makkarat saa tehtyä uunissa yhtä hyvin ja paremminkin.
Ei niissä vastuksen kuorissa virtaa ole. Jos tulee reikä, murtuma niin sulake palaa välittömästi kun vettä tai muu yhdistää. Kuori on nollassa, ei vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä laitetaan makkarat ilman foliota ja hyvää tuleeeeee
Oho, onko maistunut kun meillä on tapana kusta kiukaalle.
Olen minä ainakin laittanut.