Onko väärin ryyppätä jos yrittää vauvaa?
Sanokaa onko väärin mennä juhannuksena festareille ja juoda alkoholia vähän enemmänkin jos yrittää hankkia lasta?
Jätettiin ehkäisy pois maaliskuussa ajatuksella että tulee jos on tullakseen ja vielä ei oo tärpännyt. Nyt mulla on kuitenkin huono omatunto siitä että saanko mennä juomaan parin viikon päästä kun mitä jos just tässä kuussa tärppääkin? Kuinka vaarallista se on oikeasti alkuraskaudessa jos juon alkoholia ihan kunnolla ja sit olisikin onnistunut? :/
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin sinulla on ovulaatio? Ennen vai jälkeen juhannuksen? Milloin menkkojen pitäisi alkaa?
Juhannuksena on vajaa 2vkoa siitä kun edelliset menkat loppui, muusta en osaa sanoa koska en tunne ovulaatiota ja muutenkin ollut kierto vielä sekaisin kun jätin 10 vuoden jälkeen pillerit pois maaliskuussa.
-ap
Onko tämä nyt joku provo? Jokainen nainen se tietää, että ovulaatio osuus juuri noille päiville :D
Siis mille päiville? Ovulaatio ei todellakaan osu menkkojen loppuun ja jos taas tarkoitat että juhannuksena olisi ovulaatio niin enhän mä silloin kännissä olisi ketään panemassa? Ovulaatiohan on siis n. 12pv ennen seuraavia kuukautisia ja mä en tiedä onko seuraavat kuukautiset vasta neljän tai kuuden viikon päästä?
-ap
Teet raskaustestin ennen festareita jos nega niin rairai jos positiivinen niin onneksiolkoon :)
Luultavasti sulla on ovulaatio just festareiden aikaan ja lokakuussa teillä on nyytti kainalossa.
Eikä se lapsi oikeesti estä elämästä vaikka täälä usein niin väitetään, tulee vaan vähän erilainen tapa elää ja juhlia. Ja joskus sen lapsen voi saada johonkin hoitoonkin niin pääset jopa miehen kanssa yhdessä juhlimaan.
Kuten aiemmin sanoin en usko että olen koskaan tätä valmiimpi. Vai voiko joku sanoa että on täysin valmis ensimmäiseen lapseen? Kai se aina jännittää ja hiukan pelottaa kun on kyseessä iso elämänmuutos?
Ryyppääminen oli ehkä vähän huono sanavalinta, just tällee holittomien vuosien jälkeen ryyppääminen tarkoittaa mulla käytännössä varmaan jotain 3 annosta/pv.
Vierailija kirjoitti:
Teet raskaustestin ennen festareita jos nega niin rairai jos positiivinen niin onneksiolkoon :)
Luultavasti sulla on ovulaatio just festareiden aikaan ja lokakuussa teillä on nyytti kainalossa.
Eikä se lapsi oikeesti estä elämästä vaikka täälä usein niin väitetään, tulee vaan vähän erilainen tapa elää ja juhlia. Ja joskus sen lapsen voi saada johonkin hoitoonkin niin pääset jopa miehen kanssa yhdessä juhlimaan.
Yrittäminen on juuri sitä aikaa jolloin opetellaan sitä erilaista tapaa elää. Vältetään stressiä, tupakkaa, päihteitä ja eletään terveellisesti. Jos se on liian raskas ponnistus...
Oikein paljo ryyppäät niin saattaa tärpätä ihan siellä festareilla! Tulee myös jännitystä, että minkä näköinen lapsi sieltä putkahtaa maaliskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Kuten aiemmin sanoin en usko että olen koskaan tätä valmiimpi. Vai voiko joku sanoa että on täysin valmis ensimmäiseen lapseen? Kai se aina jännittää ja hiukan pelottaa kun on kyseessä iso elämänmuutos?
Ryyppääminen oli ehkä vähän huono sanavalinta, just tällee holittomien vuosien jälkeen ryyppääminen tarkoittaa mulla käytännössä varmaan jotain 3 annosta/pv.
Mihin sinä tarvitset sitten tarvitset sitä alkoholia?
Ja kyllä voin sanoa, että oli täysin valmis
Alkoholi voi tehdä niin vakavia vaurioita lapseen, mutta myös vaurioittaa vauvaa psyykkisesti. On jo tutkittu, että niiden äitien lapset jotka ovat juoneet raskaana ollessaan on suurempi mahdollisuus että lapsesta tulee hyvin aggressiivinen luonteeltaan.. Eli jos mietitte miksi lapsenne ovat väkivaltaisia, kannattaa miettiä joitteko sen yhden raskausaikana. Jo sillä voi olla vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä lisäarvoa nuo annokset tuo juhannukseesi?
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi voi tehdä niin vakavia vaurioita lapseen, mutta myös vaurioittaa vauvaa psyykkisesti. On jo tutkittu, että niiden äitien lapset jotka ovat juoneet raskaana ollessaan on suurempi mahdollisuus että lapsesta tulee hyvin aggressiivinen luonteeltaan.. Eli jos mietitte miksi lapsenne ovat väkivaltaisia, kannattaa miettiä joitteko sen yhden raskausaikana. Jo sillä voi olla vaikutusta.
Ja höpö , höpö...
Tämä täysraittiuden "vaatimus" on ihan uutta, vasta 2000-luvulla saneltua.
Sitä ennen jopa neuvolaoppaassa oli, että on täysin sallittua juoda se saunakalja, shampanjalasi tai vastaava määrä silloin tällöin raskaanakin.
Aggressiivisuutta lapsissa ei ollut yhtään sen enempää kuin nytkään, käsittääkseni jopa päinvastoin kun päiväkodin ja koulujen henkilökuntaa kuuntelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmiset ylipäätään tarvitsevat alkoholia? Alunperin oli tarkoitus viettää rauhallinen juhannus mutta lapsuudenkaveri sitten ehdotti että lähtisinkö heidän kanssa festareille. Olisi ihana viettää aikaa toisella paikkakunnalla asuvien kavereiden kanssa, mutta tiedän että he varmasti juovat joten tiedän viihtyväni paremmin jos juon itsekin (en oikein viihdy täysin selvinpäin isoissa ihmisjoukoissa).
Vähän olen kyllä yllättynyt tästä hyökkäyksestä mikä täältä tuli vastaukseksi. Ilmeisesti en ole sopiva vanhemmaksi koska tiedän etten ole täydellinen ja tunnustan että lapsen saaminen (toivottavasti saadaan) tulee olemaan iso asia meille.
Itse keskityin ryyppäämiseen, sitten tulinkin raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Äkkiseltään kuvittelisin että raskaana kännäävillä äideillä saattaa olla muutenkin kasaantuneena monenlaisia ongelmia, joita esiintyy vähemmän "kunnollisten" äitien keskuudessa. Mitenköhän nuo muut seikat on tässä tutkimuksessa huomioitu että on pystytty päättelemään nimenomaan alkoholin aiheuttavan nuo aggressiot?
Muistelen, että mulla oli samat fiilikset aikoinaan, kun lasta yritettiin. Oli tulossa vappu ja yksinkertaisesti teki mieli hulabaloida. Siinä oli keskenmenokin takana, että se riipi vielä sielussa..
Otin vapun pitkän kaavan mukaan ja seuraavalla viikolla plussasin. Nyt se plussa menee ysille. Ysin oppilas ja kilpailee sm-joukkueessa, pidetty kavereiden kesken ja kotona rakastettu.
Hemmetin hauskaa juhannusta sulle ja nautihan olostasi aivan rauhassa ilman huolen häivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä se lapsi oikeesti estä elämästä vaikka täälä usein niin väitetään, tulee vaan vähän erilainen tapa elää ja juhlia. Ja joskus sen lapsen voi saada johonkin hoitoonkin niin pääset jopa miehen kanssa yhdessä juhlimaan.Yrittäminen on juuri sitä aikaa jolloin opetellaan sitä erilaista tapaa elää. Vältetään stressiä, tupakkaa, päihteitä ja eletään terveellisesti. Jos se on liian raskas ponnistus...
Ap on elänyt terveellisesti jo ihan normi elämässään, ei se nyt kauhean pahalta kuulosta jos kerran/pari vuodessa ottaa muutaman. Luultavasti ihan sen lapsen tulon jälkeenkin ap voi mennä kerran/pari vuodessa muutamalle.
Erilaisella tavalla tarkoitin sitä ettei esim. jussina välttis enää mene aikuisten festareille vaan jonnekin mökille tai lastentapahtumaan ja siitäkin luultavasti nauttii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö , höpö...
Tämä täysraittiuden "vaatimus" on ihan uutta, vasta 2000-luvulla saneltua.
Sitä ennen jopa neuvolaoppaassa oli, että on täysin sallittua juoda se saunakalja, shampanjalasi tai vastaava määrä silloin tällöin raskaanakin.
Aggressiivisuutta lapsissa ei ollut yhtään sen enempää kuin nytkään, käsittääkseni jopa päinvastoin kun päiväkodin ja koulujen henkilökuntaa kuuntelee.
Uutta tietoa tulee näistä asioista kun tiede kehittyy. Ja mielummin minä uskon tutkimuksia, kun jonkun kasvottoman henkilön kirjoituksia netissä, joka todennäköisesti vain puolustelee omaa juomistaan.
Kyllähän sitä vielä sata vuotta sitten ajateltiin, että homous on sairaus ja monet mielenterveydensairaudet olivat ihmisiä, jotka demonit olivat ottaneet haltuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmiset ylipäätään tarvitsevat alkoholia? Alunperin oli tarkoitus viettää rauhallinen juhannus mutta lapsuudenkaveri sitten ehdotti että lähtisinkö heidän kanssa festareille. Olisi ihana viettää aikaa toisella paikkakunnalla asuvien kavereiden kanssa, mutta tiedän että he varmasti juovat joten tiedän viihtyväni paremmin jos juon itsekin (en oikein viihdy täysin selvinpäin isoissa ihmisjoukoissa).
Vähän olen kyllä yllättynyt tästä hyökkäyksestä mikä täältä tuli vastaukseksi. Ilmeisesti en ole sopiva vanhemmaksi koska tiedän etten ole täydellinen ja tunnustan että lapsen saaminen (toivottavasti saadaan) tulee olemaan iso asia meille.
Vanhemmuuteen valmiin ei tarvitse kysellä mikä on väärin ja mikä on oikein. Aidosti lasta haluvan ei tarvitse tehdä valintaa juoko vai eikö.
Ei jeesus mitä äitipyhimyksiä täällä :D Itse ainakin elin elämääni normaalisti ennen lapsia ja "yritystä". Jos elämääni kuului kaiken muun ohella festareita/juhlia/viini-illallisisa/saunailtoja... niin sitten kuului. Kun tikku näytti viivoja alkoi vasta odotus. Ja ihan ovat normaaleja, väkivallattomia teinejä jo... Elämä on muutakin kuin äitiyteen valmistautuminen, uhriutuminen ja sitten äitinä marttyrointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkiseltään kuvittelisin että raskaana kännäävillä äideillä saattaa olla muutenkin kasaantuneena monenlaisia ongelmia, joita esiintyy vähemmän "kunnollisten" äitien keskuudessa. Mitenköhän nuo muut seikat on tässä tutkimuksessa huomioitu että on pystytty päättelemään nimenomaan alkoholin aiheuttavan nuo aggressiot?
Jos nuo tiedot ovat virallisissa psykologian alan kirjoissa niin eiköhän ne kaikki seikat ole otettu huomioon. Ei tieteellisiä testejä tehdä niin, että otetaan 10 henkilöä mukaan ja sitten heidän perusteella tehdään päätelmät. Nämä testit ovat tehty useaan otteeseen useilla alueilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei jeesus mitä äitipyhimyksiä täällä :D Itse ainakin elin elämääni normaalisti ennen lapsia ja "yritystä". Jos elämääni kuului kaiken muun ohella festareita/juhlia/viini-illallisisa/saunailtoja... niin sitten kuului. Kun tikku näytti viivoja alkoi vasta odotus. Ja ihan ovat normaaleja, väkivallattomia teinejä jo... Elämä on muutakin kuin äitiyteen valmistautuminen, uhriutuminen ja sitten äitinä marttyrointi.
Eli tämän mukaan koska minä en ole saanut tupakanpoltosta mitään ongelmia, kaikki riskit mitkä ovat linkitetty tupakanpolttoon ovat täysin valhetta?
On väärin yrittää vauvaa, jos ei ole täysin valmis. On väärin yrittää vauvaa vain siksi, että lapsia ei vaan saada niin halutaan aloittaa yritys ajoissa.