Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"useimmilla on kuitenkin kaasugrilli"

Vierailija
14.06.2018 |

sanoi aamu-tv:n juontaja.
Eiköhän useimmilla ole ihan pallogrilli pihallaan tai puugrilli esim taloyhtiön grillikatoksessa.

Välillä tulee sellanen olo että onko se julkisuudessa puhuvat ihmiset vai minä itse, jotka ei elä tässä maailmassa.
Alan tulla johtopäätökseen että se olen minä. Kaikkialla jutut ovat sellaisia, että ne rajaavat minut pois automaattisesti. Mutta minä olenkin syrjäytynyt.

Huomasin tämän jo 2000-luvun alussa kun kävin kerran (huom vain keran) synnytysvalmennuksessa. Siellä sitä vain jauhettiin autoista ja miten ne pitää varustella kun vauva syntyy. Tuntui että siinä sitä odotettiin autoa syntyväksi perheeseen, ja kermaperseisät kotkottivat synnytysvalmennukselle mitä kaikkea ovt jo omiin autoihinsa hankkineet.
Minulla ei ollut autoa, olin väärässä paikassa.

Tämä vain yksi esimerkki, jolloin olen huomannut, että joko minä elän ihan eri maailmassa kuin koko muu Suomi. Tai sitten on niin, että keskiluokkainen enemmistö elää maailmassa, jossa on vain kaasugrilli, autot ja ok-talo ydinperheitä, koska kaikki muuhan on mahdotonta ja väärin.

Minä syön griiliruokani tänäkin kesänä pallo- tai puugrillistä. Jotka minusta ovat ainoat oikeat grillit, huom.

t. syrjäytynyt äiti-ihminen

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se juontaja on pihalla. Perinteisiä hiiligrillejä myydään paljon enemmän kuin kaasugrillejä. Hänen kuplassaan varmaan toki kaikilla on se kaasugrilli okt:n terassilla.

Vierailija
2/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä olet ihan oikeessa, toimittaja ym.julkiset puhujat on todellisuudesta vieraantuneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sanoi aamu-tv:n juontaja.

Eiköhän useimmilla ole ihan pallogrilli pihallaan tai puugrilli esim taloyhtiön grillikatoksessa.

Välillä tulee sellanen olo että onko se julkisuudessa puhuvat ihmiset vai minä itse, jotka ei elä tässä maailmassa.

Alan tulla johtopäätökseen että se olen minä. Kaikkialla jutut ovat sellaisia, että ne rajaavat minut pois automaattisesti. Mutta minä olenkin syrjäytynyt.

Huomasin tämän jo 2000-luvun alussa kun kävin kerran (huom vain keran) synnytysvalmennuksessa. Siellä sitä vain jauhettiin autoista ja miten ne pitää varustella kun vauva syntyy. Tuntui että siinä sitä odotettiin autoa syntyväksi perheeseen, ja kermaperseisät kotkottivat synnytysvalmennukselle mitä kaikkea ovt jo omiin autoihinsa hankkineet.

Minulla ei ollut autoa, olin väärässä paikassa.

Tämä vain yksi esimerkki, jolloin olen huomannut, että joko minä elän ihan eri maailmassa kuin koko muu Suomi. Tai sitten on niin, että keskiluokkainen enemmistö elää maailmassa, jossa on vain kaasugrilli, autot ja ok-talo ydinperheitä, koska kaikki muuhan on mahdotonta ja väärin.

Minä syön griiliruokani tänäkin kesänä pallo- tai puugrillistä. Jotka minusta ovat ainoat oikeat grillit, huom.

t. syrjäytynyt äiti-ihminen

Meillä on kaasugrilli, suurin ja hienoin mikä sillä hetkellä kaupasta löytyi.

En ala terdellä pelleillä hiilien kanssa. Suurimalla osalla tuttavaperheistä on myös kaasugrilli sekä  kaupungissa että mökillä. Hiiligrilli voi olla tuon lisäksi, mutta kuka sitä  savun hajua vaatteisiinsa kaipaa, en minä ainakaan.

Porvari Espoosta

Vierailija
4/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se juontaja on pihalla. Perinteisiä hiiligrillejä myydään paljon enemmän kuin kaasugrillejä. Hänen kuplassaan varmaan toki kaikilla on se kaasugrilli okt:n terassilla.

Juuri näin.

Joo, sellanen visiohan sillä tuntuu olevan päässään. Kuten sillä kokillakin.

Vierailija
5/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokille ei riittänyt enää edes kaasugrilli, pitää olla digitaalinen ja sähköllä toimiva.

Voisiko joku kertoa, mikä siinä on grillaamista enää, kun viedään tietokoneella ja sähköllä varustettu laite sinne kauniaislaiselle patiolle. 

Jos joku ajattelee että olen kateellinen, en todellakaan ole. Ihmettelen mikä järki tossa on ja miksei sitten vain kokkaa siellä keittiössä. Eihän tossa enää ole mitään tekemistä grillaamisen kanssa.

Grillaamisessa on parasta juuri se, että siinä ei ole kuin tuli(hiillos) ja ruoka.

Ensin saa tuijotella tulta ja mietiskellä omiaan, sitten kun tulee hiillos, laittaa ruuan sinne ja jää oottelemaan taas. Se on grillaamista se.

Vierailija
6/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään ole nykyisin enää aikaa grillata hiiligrillillä. Kaikilla tutuilla on kaasu

Vierailija
7/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu myös että olen ihan vieraantunut, koska en elä samassa hyvinvointikuplassa jossa suurin osa ihmisistä. Sen vuoksi en enää katso tvtä ollenkaan. Samassa hyvinvointukuplassa elävät myös sukulaiseni ja suurin osa ystävistä ja tutuista. Olen lopettanut yhteydenpidon myös heihin, ei vaan löydy enää yhteistä kosketuspintaa.

Vierailija
8/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiligrillillä minäkin grillaan, vaikka olenkin suurituloinen. Jos mulla on niin kiire, etten ehdi laittamaan ruokaa, käyn ravintolassa syömässä tai haen jonkun take away-aterian. On mulla sähkögrillikin, mutta sitä tulee käytettyä lähinnä talvisin. 

Mitä tulee noin muuten aloitukseesi, niin olen oikeastaan aina elänyt markkinamiesten haluamien unelmien vastaisesti. Ydinperheidylli omakotitaloineen, farmariautoineen ja kultaisinenoutajineen ei ole koskaan viehättänyt mua. En tiedä miksi. Mulla ei ole koskaan ollut mitään suuria unelmia vaan olen elänyt hetkessä. Heittäytynyt useamman kerran elämänvirtaan tilanteissa, joissa läheiseni ovat pitäneet ratkaisuani pähkähulluna. En ole haaveillut edes suurituloisuudesta, niin on vain käynyt, kun olen tehnyt elämässäni asioita, joita tykkään tehdä. 

Aika useinkin tunnen eläväni eri maailmassa kuin useimmat muut. Normielämässä ajetaan valtatietä volvolla kohti päämäärää, mutta minä taas puikkelehdin fillarilla mutkaisia pikkuteitä maisemia katsellen. 

Vierailija
9/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi ap. Kun ihmiset puhuvat juuri noin että kaikillahan nyt on auto, tai useampi, tietenkin kaikki asuvat omistusasunnossa, tottakai kaikilla on ura jne. Sitä tuntee itsensä jotenkin epäihmiseksi. Että ei kuulu niihin Kaikkiin Joilla On. Ja sitten jos huomauttaa ääneen, että anteeksi vain, eihän nyt kaikilla ole, saa toisessa aikaan sellaisen katseen, joka kertoo, että olet todella omituinen ja outo. Sinussa on jotain vikaa.

Fiksuimmat ihmiset saavat sitten hämmentyneenä mongerrettua, että niin, niin, eihän nyt kaikilla olekaan... Ja tajuat ettet kuulu porukkaan. Koska Kaikki Muut ovat normaaleja, hyviä ihmisiä jotka elävät normaalilla ja oikealla tavalla, ja sinä olet outo ja huono, ja elät väärin.

Vierailija
10/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, vain hiilillä voi grillata, kaasu uunissa voi sitten leikkiä grillaavansa

Vierailija
11/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaperseisät :DDD

Vierailija
12/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenelläkään ole nykyisin enää aikaa grillata hiiligrillillä. Kaikilla tutuilla on kaasu

No niinpä, hiilillä tulee vielä hirmuinen kärykin. Kaasu on nopea ja helppo.

Vierailija
13/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas se hiili- tai puugrillauksen vaatima ajankulu on osa silkkaa ja ihanan seesteistä hyvinvointikuplaa :). Tarpeetonta mainita, että rituaaliin voi yhdistää muuta oheistoimintaa saunan, juomien ja vaikka piipun kera. Siis ei loma-aktiviteettina vaan osana kesäistä arkista puuhastelua.

Vierailija
14/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiligrilli ei sovellu ison porukan grillaus sessioihin joten siksi kaasu.Jokaisella ihmisellä on erilaisia painotuksia omiin asioihin ja on aika elitistä selitää että jonkun jutut olisivat merkityksellisempia kuin toisen.Aivan kuin hyvä musiikki kannattaa tutustua erilaisiin genreihin myös ihmisissä.

Vierailija
15/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kultainen sade kirjoitti:

Hiiligrilli ei sovellu ison porukan grillaus sessioihin joten siksi kaasu.Jokaisella ihmisellä on erilaisia painotuksia omiin asioihin ja on aika elitistä selitää että jonkun jutut olisivat merkityksellisempia kuin toisen.Aivan kuin hyvä musiikki kannattaa tutustua erilaisiin genreihin myös ihmisissä.

Miten niin ei sovellu? Eihän siihen pienen pallogrillin kokoiseen kaasugrilliin mahdu yhtään sen enempää. Sen takia molemmista on saatavilla vaikka miten isoja versioita!

Eikä sitten jos pitää jossain markkinoilla grillata makkaraa sadoille ihmisille niin kaasugrilli on oikeasti järkevin vaihtoehto. Kyllä hiiligrillillä nyt sentään parille kymmenelle ihmiselle pystyy hyvinkin kokkailemaan.

Vierailija
16/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä en ole asiaan niin hyvin perehtynyt - käynyt naapureiden pihoilla utsimassa tai pitänyt tilastoa - että voisin kovin yleispätevästi tähän vastata, mutta aika monella on kaasugrilli omien suppeiden havaintojeni mukaan, mutta vielä useammalla on pallogrilli. Meilläkin on, hyvin toimii!

Vierailija
17/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmennuksissa on ainakin näillä nurkilla tarjolla ihan juuri liikenneturvallisuuteen keskittyvä tilaisuus.

Vierailija
18/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä on muka joku muu grilli kuin kaasugrilli ja kuka muka asuu jossain muussa kuin omakotitalossa.

t. eräs kokoomuksen kansanedustaja

Vierailija
19/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissäni useimmilla on kaasugrilli. Eivätkä kaasugrillit ole niitä kalliita, meilläkin on sen kassugrillin lisäksi ’ökygrillinä’ nimenomaan hiiligrilli, iso keraaminen Big Green Egg.

Minusta ei ole väärin sanoa, että useimmilla on. Varmaan on. Kaikilla ei ole. Ei niin kukaan luule.

Vierailija
20/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä grillataan usein n. 10 hengelle, siksi kaasugrilli. Kaikilla tutuilla on kaasugrilli kotona tai mökillä, ehkä se on enemmän omakotiasukkaan valinta, tai mökkiläisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi