Muutto maalle kesälomaksi edessä viikonloppuna!
Jaetaan vinkkejä, joilla kesäpaikalle muutto sujuu mahdollisimman helposti! Kertokaa myös vähän perheestänne ja kesäpaikastanne, niin saamme paremman kuvan miten vastaatte kesäloman haasteisiin.
Me olemme viisihenkinen perhe: mies juristi asiantuntijatehtävissä kc-yrityksessä, minä kotiäiti/jatko-opiskelija, lapset 6, 4 ja 3 vuotta, kaksi koiraa.
Kesäpaikka: vanha huvila Turun saaristossa, onneksi tie ja sillat perille asti :) Talossa 5 huonetta, keittiö, lasiterassi, 2 kylppäriä ja wc sekä rantasauna.
Tehtävä: koko perheen muuttaminen kahdeksi kuukaudeksi kesäpaikalle kahdella autolla. Mukaan pitää saada mahtumaan kaikki tarpeelliset vaatteet ja muut henkilökohtaiset tavarat kuten lelut ja harrastusvälineet. Huomioitava myös kesän juhlat, eli vaatteet kaksiin häihin. Lisäksi viemme kaksi lasten pyörää, joitakin taloustavaroita sekä juomia ym omia juhlia varten kuten juhannus ja rapujuhlat. Meidän on saatava myös molemmat automme (VW-kaupunkimaasturi ja miehen Audi) kesäpaikallemme.
Näin se tehdään: pakkaamme kaiken tarpeellisen muuttolaatikoihin, tilaamme pakun ja kuljettajan, viemme koirat vuorokaudeksi hoitoon. Lähdemme iltapäivällä miehen ja lasten kanssa toisella autolla kohti Turun saaristoa. Mukana vain se mitä tarvitaan pariksi päiväksi. Saavumme noin kuudelta illalla ja asetumme taloksi. Seuraavana päivänä mies löhtee bussilla kohti Helsinkiä. Perillä hän huolehtii pahvilaatikot ja muut tavarat pakuun ja antaa kuljettajalle ohjeet ajaa kesähuvilallemme. Sitten jän hyppää toiseen autoomme, ajaa hakemaan koirat hoitopaikasta ja suuntaa sitten koirien kanssa kohti Turun saaristoa. Siellä me odottelemme lasten kanssa ja tavarammeki on juuri saapuneet! Helppoa kun sen osaa!
Kommentit (23)
Minulla on kyllä kaikki tarvittava mökillä,myös vaatteet. Mokillä pidetään mökkikamppeita,Ei tartte muuta ku ruuat ostaa ja menoksi.jos ollaan menossa loma-aikana johonkin tapahtumaan tms parempaan paikkaan tietty sitä varten kamppeet. Eikä olla kroisoksia tavauksia köyhiä eläkeläisiä
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä kaikki tarvittava mökillä,myös vaatteet. Mokillä pidetään mökkikamppeita,Ei tartte muuta ku ruuat ostaa ja menoksi.jos ollaan menossa loma-aikana johonkin tapahtumaan tms parempaan paikkaan tietty sitä varten kamppeet. Eikä olla kroisoksia tavauksia köyhiä eläkeläisiä
No meillä on mökillä oikeistaan vain jotain Barbourin öljykangastakkeja ja Hunterin kumppareita. Ehkä jotkut biksut mulle ja uikkarit miehelle. Lapsethan on niin pieniä vielä, et kasvaa vuodessa vaatteistaan. Jaa mulle on pari kaftaania ja tunikaa (Pampelonelta, tietty! Mun heikkous!) biksujen päälle kun kävelen metsikön läpi eteläkalliolta huvilalle. Ja ehkä joku leveälierinen hattu tms. Kaikki muu vaihtuu kuitenkin vuosittain, niin ei kannata jättää vaatteita lojumaan huvilalle
Ap
Onko sukunimenne Suominen?