Huonoin suomalaisleffa mitä et suosittele kellekään.
Kertokaa huonoimman/huonoimmat suomalaisleffat, mitä ootte katsoneet ja mitä ei sen perusteella kannata edes katsoa. Voi myös perustella, miksi se oli p*ska leffa.
Tässä tulee mun inhokit: Katsastaja (joskus 1980-luvulla ilmestynyt, mutta 2013&2014 amiksen opettaja katotutti meillä sen) Niin tylsä raina ja sekava juoni ja rasittavat henkilöt. Ärsytti sen naisen miehen sähläys ja antoivat puolikätiselle lapselle nimen Jaakko Malakias. Ei naurattanut kyseinen leffa paljoo. Oli tylsää katsella sitä koulussa, jouduttiin viel Kahdesti katsoa se eri kursseilla. Ehkä kys.saman opettajan lempileffa, kun aina pisti saman p*skan pyörimään.
Toinen on : Ei kiitos. Aina ihmiset eroaa ja muutenkin rasittavat henkilöt ja ei paljoo naurattanut kyseinen leffa. Huono juoni ja tylsä. Henkilöt kliseisen tyypillinen keskiluokkainen helsinkiläisperhe.
Kommentit (78)
Veljeni vartija, eli siis se Cheek-elokuva. Oli kyllä varmaan huonoin elokuva minkä olen ikinä katsonut. Älkää katsoko sitä.
Vierailija kirjoitti:
Hiukan ohis, mutta onko ketään filmitietäjää paikalla?
Muistan semmoisen mustavalkofilmin, missä joku kaunis nainen rupeaa flirttailemaan monen miehen kanssa ja tämän vuoksi nainen on leffan pahis, suorastaan yksi paholainen. :D Kävi muistaakseni jopa uimassa jossain korvessa ja tämä oli tietysti hävytöntä kanssa.
Lopussa nainen potkitaan ulos kyläpaikastaan ja nainen hyppää bussiin, ilmeisesti kaupunkiin saalistamaan uusia uhreja.
Kiinnostaisi tietää tuon filmin nimi, oli meinaan ehkä (tahattomasti) paras suomalainen jonka olen ikinä nähnyt. Tuli joskus telkkarista yleltä.
Kuulostaa elokuvalta "Kuu on vaarallinen" ? En ole nähnyt, mutta kuvaus voisi osua siihen
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä onko montaa suomalaista elokuvaa olemassakaan, jossa ei tapeltaisi, kirottaisi ja naisi?.
No tämä. Suomalaiset kuvittelee, että pitää olla "rankkaa". Ja rankkuus on juuri tuota alatyyliä. Mitään tyylikästä ei osta tehdä. Terävän kevyttä sanailua kuten Woody Allenilla, kuplivaa satiiria kuten Fellinillä, eleganttia hitchcockilaista trilleriä - turha toivo, kankeaa sosialistista realismia pitää olla. Arska varastaa Kaken viinat, raiskaa Pirjon ja tekee itsemurhan lumihangessa. Hiiohoi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä onko montaa suomalaista elokuvaa olemassakaan, jossa ei tapeltaisi, kirottaisi ja naisi?.
No tämä. Suomalaiset kuvittelee, että pitää olla "rankkaa". Ja rankkuus on juuri tuota alatyyliä. Mitään tyylikästä ei osta tehdä. Terävän kevyttä sanailua kuten Woody Allenilla, kuplivaa satiiria kuten Fellinillä, eleganttia hitchcockilaista trilleriä - turha toivo, kankeaa sosialistista realismia pitää olla. Arska varastaa Kaken viinat, raiskaa Pirjon ja tekee itsemurhan lumihangessa. Hiiohoi!
Aamen! Ymmärrän kyllä, että Suomessa on leffa-apurahat kortilla, ja tuotantoyhtiöt haluavat valitettavasti pelata varman päälle tarjoamalla sitä, mikä on ennenkin uponnut kansaan. Silti se on ristiriitaista, koska elokuvan tärkein tukipaalu on käsikirjoitus, ei kalliit lavasteet, erikoisefektit tai teeveestä tutut näyttelijät. Miksi käsikirjoituksiin ja hyvään tarinaan ei panosteta, kysynpä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Uusimmista leffoista tulee mieleen Miami. Siis tykkään Krista Kososesta näyttelijänä, mutta itse elokuva oli käsittämättömän tasotonta huttua. Ollaan ilmeisesti katsottu eri leffaa, kriitikot ja minä, kun ensin mainitut niin kovasti sitä kehuivat. Itse kestin näytöksen loppuun saakka vain hammasta purren, suomalaisella sisulla..
Samaa mieltä, Krista oli niin kaunis ja upea, mutta jo vastanäyttelijä tyttö oli huono näyttelijä, juoni on tuhanteen kertaan nähty, ja toteutus ihme sekoilua, et ei lähtenyt ei.
Lähtökohtaisesti melkein kaikki huonoja mutta erityisen kiusallista on katsoa Lauri Törhösen tuotantoa, voi myötähäpeän määrää!
No se salkkari elokuva, painajainen merellä vai mikä lie.. Ihan paskaa.. :DD
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä onko montaa suomalaista elokuvaa olemassakaan, jossa ei tapeltaisi, kirottaisi ja naisi?
Muistan tällaisen elokuvan tasan yhden, jossa näitä ei olisi. Se on "Koirankynnen leikkaaja" ja hyvä leffa olikin.
Samaa mieltä. Markku Pölösen ja Klaus Härön elokuvat ovat ainoita, joita kehtaisin näyttää esim. jollekin ulkomaalaiselle ja kertoa, että ne ovat Suomesta. Muut ovat yksinkertaisesti helkkarin noloja.
🇺🇦🇮🇱
Tanskalaiset leffat on kyllä ihan ykkönen näissä naimakiroilutörkyjutuissa. Varsinkin Lars Von Trier elokuvat.
Törkyjuttuja voi esittää taiteessa, jos osaa. Von Trier osaa.
Suomalaiset jiipeet ja domet jää kauas taakse. Sori.
🇺🇦🇮🇱
Suomalaisia elokuvia ei jälkiäänitetä, joten tarvitsee tekstityksen jos haluaa ymmärtää mitä puhutaan. Ja muutenkin ihme sössötystä ja molotusta järjestäen. Esimerkiksi Sauna-leffasta meni juoni aivan ohi, kun ei saanut selvää mitä ne mutisee.
Kaffepulla kirjoitti:
Törkyjuttuja voi esittää taiteessa, jos osaa. Von Trier osaa.
Suomalaiset jiipeet ja domet jää kauas taakse. Sori.
Mulle monet Trierin elokuvat aiheuttaa vaan myötähäpeää. No mutta tämä on vain mielipiteeni jolla ei ole väliä.
Hymypoika ja Bodom. Sekä molemmat salkkari-leffat.
Paskaa, paskaa, paskaa.
Bodomin tarina on kiinnostava ja siitä piti sitten tehdä paska teinileffa sekä se sössöttävä "räppäri" mukaan siihen.
Uivelot. Vaikka kuinka monta kertaa sen olen katsonut, niin en ole päässyt vieläkään juonesta kärryille.
Useimmat suomalaisleffat ovat minusta ikävä kyllä huonoja - en tiedä, miksi. Joku vaan...
Tämä on OT, mutta oikeastaan ainoa suomalainen elokuva, josta olen pitänyt kovasti, on Gourmet Club
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta 8-pallo....Ei huono, mutta jumalauta mikä ahdistus vielä vuosi jälkeenpäinkin. Jos Elokuvatarkastamolla (tjsp) olisi "Varoitus! Aiheuttaa v*tutusta" -merkki käytössä, niin tämä olisi sen ansainnut.
Ihmettelen hieman noita poliiseja jotka haluavat vapaalla vielä kirjoittaa rikollisuudesta.
Riisuttu mies:impotentti miespappi pettää vaimoaan lesbon naispapin kanssa.Juoppo apupappi hyppää jokeen saatuaan potkut.
Joko leffa oli tosi huono, tai sitten niin syvällinen että meni minulta ihan ohi.
Vierailija kirjoitti:
Tanskalaiset leffat on kyllä ihan ykkönen näissä naimakiroilutörkyjutuissa. Varsinkin Lars Von Trier elokuvat.
Idiootit, se jossa matkitaan vammaisia ja pannaan kuin kanit. Minulle myös aiheutti myötähäpeää.
Vierailija kirjoitti:
rohmeriste kirjoitti:
Eiköhän se on Ponterosa. Sekuntikin sitä mädättää pään.
Arvasin että joku vastaa tämän. Mulla Ponterosa menee suomalaisten leffojen top kymppiin. Harvoin tulee suomalaisen leffan parissa naurettua niin paljon
Niin,vaikka on harrastelijatavaraa siinä on paljon hauskaa.
Risto Räppääjät olivat hyviä, kunnes Timo Koivusalo ja entisiä kökömmät näyttelijät pilasivat koko touhun.
Oma vastaukseni tähän kysymykseen on Hymypoika. Ihan järkyttävää tuubaa, teki melkein mieli vaatia leffalipusta rahat takaisin.