Miten alaikäiset lapsesi suhtautuvat siihen että Suomessa armeija (asevelvollisuus) on pakollinen miehille mutta vapaaehtoinen naisille?
Mun tyttäret (11 ja 13 v) eivät oikein ymmärrä miten tuollainen epätasa-arvo voi olla. Ovat niin tottuneet että kaikessa tytöillä ja pojilla on samat oikeudet ja velvollisuudet.
Millä perustelisin/selittäisin tuon heille? Kun en oikein itsekään ymmärrä.
Kommentit (52)
Armeijan tarkoitus on kouluttaa sotilaat käyttämään väkivaltaa. On katsottu että väkivalta on luontaisempaa miehille kuin naisille. Siksi kaikissa kulttuureissa joko kaikki tai enemmistö sotilaista on miehiä.
Se on ihan jees.
Mä en muuten enää jaksa tätä asevelvollisuusjankkausta yhtään.
Varsin todennäköistä että se muuttuu vapaahetoiseksi miehillekin 10 vuoden sisällä tai ainakin valikointi lisääntyy. Iso osa nuorista miehistä on niin heikkokuntoisia että heistä on vain haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan jees.
Mä en muuten enää jaksa tätä asevelvollisuusjankkausta yhtään.
Haha, tulin just kommentoimaan, etten jaksa tätä asevelvollisuusjankkaajaa taas.
Kerro niille, että isot herrat ovat näin päättäneet, eivätkä haluaisi naisia edes vapaaehtoiseen palvelukseen. Miehet on vähän sellasia.
Siksi kannattaa äänestää feminististä puoluetta.
Eivätpä uo ole asiasta nmeroa tehneet. Tosin poika, joka taisi joskus todeta, että helpompi hänen on leikiiä puoli vuotta sotaa rukki, kuin kantaa kropassaan lasta yhdeksän kuukautta.
Siis on onko täällä juuri ollut keskustelua asiasta? Itse en ole mitään armeijaan liittyvää aloitusta tehnyt koskaan aiemmin. Tein tämän aloituksen ihan siitä syystä että tyttäreni ottivat asian juuri äsken puheeksi.
ap
No, mun tytär on vain iloinen ettei ole pakko mennä armeijaan. Ei tahdo ikinä koskea aseisiin. Pojan mielestä armeijan pitäisi olla myös miehille vapaaehtoinen.
Niin, ei siis munkaan tytöt itse armeijaan halua, pitävät vain outona sitä että poikien on pakko mennä. Kai nuo nykyajan lapset pitävät tyttöjä ja poikia enemmän toistensa kaltaisina kuin aiemmat sukupolvet. On kaikki yhteiset liikuntatunnit ym., ei erotella enää oikein missään, paitsi juuri tuossa asiassa.
Minulla ei ole alaikäisiä lapsia, mutta aloittajahan voi käyttää tuota esimerkkinä siitä, että tasa-arvoon on vielä matkaa ja sen eteen täytyy kaikkien tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Eivätpä uo ole asiasta nmeroa tehneet. Tosin poika, joka taisi joskus todeta, että helpompi hänen on leikiiä puoli vuotta sotaa rukki, kuin kantaa kropassaan lasta yhdeksän kuukautta.
Esikoisen isä totesi, että mielummin armeija kun synnytys, synnytyksen jälkeen. Oma poika, 18v odottaa innolla omaa palvelusaikaansa. Tyttö, 16v tuskin menee edes vapaaehtoisesti. Mun mielestä tää on näin ihan tasa-arvoista. Naiset huolehtii lisää populaatiota maailmaan ja miehet niiden puolustamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kerro niille, että isot herrat ovat näin päättäneet, eivätkä haluaisi naisia edes vapaaehtoiseen palvelukseen. Miehet on vähän sellasia.
Niin, miehet on vähän sellaisia, ettei haluais tositilanteessa lähettää nuoria potentiaalisia synnyttäjiä eturintamalle. Meillä menee juuri tällä hetkellä vähän liian hyvin, niin sitä ei ehkä hahmota.
Mä oon vain itse selittänyt että mitä tulee Suomeen, kaikessa pelataan wanhoilla säännöillä koska kukaan ei jaksa vaihtaa lakeja.
Että jos joku kuulostaa hullunkuriselta, sitä se luultavasti on.
Kyselepå ihan mielenkiinnosta puolustusministeriltä, jooko?
Opetamme jo pienestä pitäen että naiset ovat alinta roskaa ja miehet taasen valtakunnan eliittiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miehet on vähän sellaisia, ettei haluais tositilanteessa lähettää nuoria potentiaalisia synnyttäjiä eturintamalle. Meillä menee juuri tällä hetkellä vähän liian hyvin, niin sitä ei ehkä hahmota.
Olinkin unohtanut että naiset on itsesiittoisia
Vierailija kirjoitti:
No, mun tytär on vain iloinen ettei ole pakko mennä armeijaan. Ei tahdo ikinä koskea aseisiin. Pojan mielestä armeijan pitäisi olla myös miehille vapaaehtoinen.
Noo, Venäjällä se ei sitä sitten ainakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esikoisen isä totesi, että mielummin armeija kun synnytys, synnytyksen jälkeen. Oma poika, 18v odottaa innolla omaa palvelusaikaansa. Tyttö, 16v tuskin menee edes vapaaehtoisesti. Mun mielestä tää on näin ihan tasa-arvoista. Naiset huolehtii lisää populaatiota maailmaan ja miehet niiden puolustamisesta.
puolustamisesta = tappamisesta
Niiden mielestä se on tosi jees.