Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kuparikierukasta?

Vierailija
13.06.2018 |

Olen 19v ja synnyttämätön, parisuhteessa. Kondomit hankaavat, miehelle ei löydy sopivaa kokoa tai mallia, ne ovat kalliita ja ne tuottavat sähellystä. Hormonaalista ehkäisyä en halua, mm. siksi, että käytän mielialalääkitystä enkä tiedä miten reagoivat niiden kanssa. Muutenkin en vain halua?

Minkälaisia kokemuksia teillä on?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi 5kk jälkeen asennuksesta, imetinkin tuolloin vielä. Olin 20v ja raskaus todennettiin vkolla 18 ( selvisi kun odottelin kuukautisten alkamista, pidin niiden puutumista imettämiseen liittyvänä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin raskaaksi 5kk jälkeen asennuksesta, imetinkin tuolloin vielä. Olin 20v ja raskaus todennettiin vkolla 18 ( selvisi kun odottelin kuukautisten alkamista, pidin niiden puutumista imettämiseen liittyvänä)

No kiva....

Ap

Vierailija
4/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli synnyttämättömänä parikymppisenä, oli ihan toimiva. Nykyään meen kalenterimenetelmällä. 

Vierailija
6/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli synnyttämättömänä parikymppisenä, oli ihan toimiva. Nykyään meen kalenterimenetelmällä. 

Ok! Itse en uskalla kalenterimenetelmää kokeilla.

Ap

Vierailija
7/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla lähti irti kesken seksin.

Vierailija
8/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok! Itse en uskalla kalenterimenetelmää kokeilla.

Ap

Joo en ihan noin nuorelle suosittelekaan. Mun kierto muuttui säännölliseksi vasta yli 25v. Tosin teininä oli pilleritkin ennen kierukkaa.

Vierailija
9/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverilla lähti irti kesken seksin.

Hyi....

Ap

Vierailija
10/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli n. 20 vuotta, tosin lapset oli jo synnytetty.

Ei pettänyt kertaakaan. Aluksi lisäsi vuotoa aika hurjaksi, mutta sain gyneltä herraties mitä verenseisauttajaa, joka suunnilleen pysäytti vuodon täysin esim. päiväksi (jatkui sitten taas), kun esim. oli matka tai tilaisuus, jossa olisi ollut hankalaa huoltaa itseään puolen tunnin välein. Lopulta vuotaminen vaimeni aika normaaliksi, vaikken enää käyttänyt sitä lääkettä. Tohtori totesi, että sillä on sellainen [pysyvä] vaikutus.

Vierailija
11/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kokemuksia. Nova-T oli ensimmäiset viisi vuotta. Ainoat ongelmat aluksi pitkien lankojen kanssa, mies tunsi ne yhdynnässä ja häiritsivät.  Vetäytyivät sitten puolen vuoden sisällä kokonaan näkymättömiin ja tuntumattomiin. Gyne kuitenkin löysine kohdunkaulasta poistotilanteessa helposti. Nyt vaihdon yhteydessä gyne ehdotti tuota pienempää Flexi-T:tä ja se laitettiin. Kuukautiset helpottuivat ja lyhenivät vaihdon myötä. Tälläkin kertaa langat tuntuvat ajoittain tosi pitkällä, vaikka välillä ovat kokonaan piilossa, ja menenkin ne jossakin vaiheessa lyhennyttämään, elleivät taas ajan myötä vetäydy kokonaan piiloon. Nyt ei vain ole ollut seksielämää hetkeen, niin en koe asiaa kiireiseksi, koska minua eivät mitenkään haittaa.

Minulla oli runsaat kuukautiset jo ennen kuparikierukkaa, enkä koe edes tuon Nova-T:n varsinaisesti lisänneen vuotoa. Nyt uuden kierukan kanssa kuukautiset ovat jo helpohkot.

Vierailija
12/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli n. 20 vuotta, tosin lapset oli jo synnytetty.

Ei pettänyt kertaakaan. Aluksi lisäsi vuotoa aika hurjaksi, mutta sain gyneltä herraties mitä verenseisauttajaa, joka suunnilleen pysäytti vuodon täysin esim. päiväksi (jatkui sitten taas), kun esim. oli matka tai tilaisuus, jossa olisi ollut hankalaa huoltaa itseään puolen tunnin välein. Lopulta vuotaminen vaimeni aika normaaliksi, vaikken enää käyttänyt sitä lääkettä. Tohtori totesi, että sillä on sellainen [pysyvä] vaikutus.

Kiva että jollain on toiminut. :D

Ap

Vierailija
13/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
15/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 5kk ja en tykännyt. Koko tuon ajan oli jatkuvaa tiputteluvuotoa ja menkat tosi runsaat. Pari kuukautta sitten otatin pois.

Vierailija
17/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kierukka-asioita saman ikäisenä kuin ketjun aloittaja. Valitsin kahdesta kierukkavaihtoehdosta kuparikierukan ja pidin sitä sen viisi vuotta. Ajattelin ennen kuparikierukan ottamista, että valitsisin jatkuvan tiputteluvuodon (edellisestä ehkäisystä johtuva) sijaan mieluummin säännöllisesti tulevat vuodot, vaikka ne olisivatkin runsaat. Olin ratkaisuuni suhteellisen tyytyväinen, mutta kuparikierukan vuoksi jo ennestäänkin hieman runsaat vuodot muuttuivat entistä runsaammiksi. Se oli ikävä sivuilmiö reissuilla yms., jos ei päässyt vessaan milloin vain.  :(  Näistä haastavista päivistä kyllä selvittiin, vaikka välillä olikin nihkeät oltavat.  Runsaiden vuotojen vuoksi menetin paljon rautaa ja hemoglobiinini oli aika matala.  Söin rautaa, ja kierukka vaihdettiin hormonaaliseen. 

Vierailija
18/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin kierukka-asioita saman ikäisenä kuin ketjun aloittaja. Valitsin kahdesta kierukkavaihtoehdosta kuparikierukan ja pidin sitä sen viisi vuotta. Ajattelin ennen kuparikierukan ottamista, että valitsisin jatkuvan tiputteluvuodon (edellisestä ehkäisystä johtuva) sijaan mieluummin säännöllisesti tulevat vuodot, vaikka ne olisivatkin runsaat. Olin ratkaisuuni suhteellisen tyytyväinen, mutta kuparikierukan vuoksi jo ennestäänkin hieman runsaat vuodot muuttuivat entistä runsaammiksi. Se oli ikävä sivuilmiö reissuilla yms., jos ei päässyt vessaan milloin vain.  :(  Näistä haastavista päivistä kyllä selvittiin, vaikka välillä olikin nihkeät oltavat.  Runsaiden vuotojen vuoksi menetin paljon rautaa ja hemoglobiinini oli aika matala.  Söin rautaa, ja kierukka vaihdettiin hormonaaliseen. 

Okei... Minun kuukautiseni ovat itsestään lyhentyneet 8:sta päivästä 4:än. Kipuja ja vuotoa ei enää ole paljoa. :) Jos päätän sen ottaa niin saa nähdä

Ap

Vierailija
19/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on flexi-t ollut jo yli kolme vuotta. Oon 23v. Tosi tyytyväinen oon kuparikierukkaan, ei ole ollut mitään negatiivista sanottavaa!! :)

Vierailija
20/35 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on flexi-t ollut jo yli kolme vuotta. Oon 23v. Tosi tyytyväinen oon kuparikierukkaan, ei ole ollut mitään negatiivista sanottavaa!! :)

Niin ja mulla ei kuukautiset runsastunut ollenkaan. Ja kuukautiskipuja ei ole koskaan ollutkaan. Kierukka ei niitä myöskään tehnyt. Ihan mahtava kapistus! Kahden vuoden päästä otan sitten uuden samanlaisen taas 5 vuodeksi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan