Miksi nainen jättää mukavan miehen - ja on tälle vihainen eron jälkeen?
Vaikka mies hoitaa elatusmaksut, tapaa lapsia, palauttaa sovitusti, on jättänyt exälleen auton, talon ja kaikki säästönsä?
Mikä voi olla vihan syy?
Kommentit (35)
se ei kanna pitkälle! Karseaa olla suhteessa, jossa pelkästään toisen kosketuskin yrjöttää (paitsi jos sulkee silmät ja ajattelee jotain toista)
ap
Käy lukemassa kertomuksia täältä:
http : // www. narsistienuhrientuki. info /
tai on paha olla koko ajan.
Tiedän kyllä, että maailmassa on tosi paljon persoonallisuushäiriöisiä, myös paras ystävättäreni on ollut (tosin pitkän terapian jälkeen tilanne on muuttunut).
Mihinkään narsistien tuki -palstalle en ala mennä, olen " noita juttuja" lukenut muualtakin. Olen itse käynyt useamman vuoden intensiivisessä terapiassa ja olen mielestäni tosi jalat maassa -realisti. Populaaripsykologiaa en jaksa lukea.
Tuttavapiirissäni on paljon suhteita, joissa toinen osapuoli on alistettu - tunnistan itse merkit aika hyvin. Olen hemmetin itsenäinen ihminen ja aina osannut irrottautua ajoissa suhteesta, jossa toinen osapuoli on sairas. Ainakin tähän saakka. Toki en voi sitä väittää, että mikään oraakkeli olisin, mutta ihmettelen vain kaikenlaista. Kuten nyt sitä, että miksi tämän tapaamani miehen ex käyttäytyy miten käyttäytyy.
Olisi varmaan pitänyt aloittaa tää ketju kysymällä, että oletko alkanut ällötä exää, jossa ei ole mitään erityistä vikaa. Sitten olisi voinut tulla kasapäin kirjoituksia siitä, miten nainen on huonolla omatunnolla jättänyt miehen, joka on ollut vaikkapa totaalinen mammari ja muutenkin vain " jostain syystä" vastenmielinen. Tai että " mies oli turvallinen, mutta halusin jotain muuta" .
ap
Mun mielestä olet saanu tosi hyviä kommentteja ja ajatuksia, ja sä et kuuntele niitä. Olet jäänyt jotenkin jumiin siihen, että miehessä ei ole mitään vikaa ja siinä eksässä on. Ja kaipaat kai sille vain vahvistusta? Sinä voit olla tasan niin sinisilmäinen kuin haluat, mutta sen vain sanon, että tässä ketjussa on tullu monta todella hyvää pointtia esiin.
Terveisin yksi monta vuotta psykopaatin kanssa seurustellut, kaksi lasta kanssaan.. ja voisin kuvitella itseni kevyesti tuon eksäsi asemaan.. Kaikki ei ole totta välttämättä mitä sinulle kerrotaan.
En ole missään vaiheessa sanonut, etteikö miehessäkin olisi vikaa. Jos avioliitto on perseestä, niin voihan siitä nostaa kenkääkin eikä vain odottaa mitä molemminpuolisessa kärsimyksessä tapahtuu seuraavaksi. Noin niinkuin. Että onhan sekin sitten laskettavissa viaksi.
aina kun ulko-ovesta pihalle lähtee.
Itse veikkaan että tuossa suhteessa nainen on ollut narsisti. Oikea narsisti ei jätä taloaan ja rahojaan uhrille, puhumattakaan siitä että maksaa elatusavut ajoissa. Narsisti vie kaiken ja saattaa vielä vuosien jälkeenkin pyytää takaisin maija-tädin patalappua joka todelleisiidessa on uhrin. Nainen narsistin tavoin ei ole tyytyväinen mihinkään, kannattaa käydä katsomassa nuo edellä mainitut sivut.
Usein kai sen takana on pelko. Ehkä haluaa hallita tilannetta.
Huono omatunto ei anna rauhaa ja siitä syntyy vihaa.
Ihminen voi itse huonosti ja purkaa vihan sille, joka on edes hivenen syyllinen, jatkuva itsesyytös kun johtaisi liian vaikeiden asioiden käsittelyyn.
Usein kai se menee niin, että petetyt ja jätetyt selviävät yllättävän hyvin, koska ke voivat käsitellä surua ja vihaa. Pettäjät ja jättäjät taas joutuvat usein kohtaamaan niin vaikeita asioita, ennen kuin pystyvät käsittelemään vaikeaa asiaa, että koko vaikea asia jää perinpohjaisesti käsittelemättä.
Asioilla on usein myös monta puolta ja moni asia vaikuttaa toiseen. Jos et keittiöpsykologiaa halua, niin veikkaanpa, että täältä et kyllä parempaa saa. Toisen käden tieto ihmisistä on aina vain toisen käden tietoa ja siten aika vaarallista. Voi olla myös mahdollista, että ihminen osaa valehdella yllättävän hyvin ja näytellä tunteitaan. Tämä koskee sekä tapaamaasi miestä, että tämän exää.
ilmeisesti tällä tavoin kysyen.
Luulen tietäväni milloin ihminen valehtelee ja milloin ei. Tapaamani mies on yrittänyt erittäin reippaasti ottaa niskoilleen huomattavan kasan eroon johtaneista syistä " en ollut tarpeeksi kotona, olin sitä, olin tätä, olin tuota..." , mutta ko selitykset eivät ole minua vakuuttaneet - jos kaksi ihmistä rakastaa toisiaan, niin edes suhteen alkupuolella yritetään selvittää ongelmia, jos yhteistä tahtoa löytyy.
Ihan siksi, että olen itse elänyt todella veemäisissä ihmissuhteissa. Musta on jo vähän hassua, jos mies tuntee syyllisyyttä jo siitäkin, että olisi halunnut " itsekkäästi" seksiä useammin kuin useamman kuukauden välein.
Kun kaivelin totuutta esiin, kävi ilmi, että nainen olisi halunnut vain lapsentekomielessä seksiä, ei siis muuten. Tietysti se nyt oli melko luontevaa, koska hän (nainen) harrasti säännöllistä seksiä rakastajansa kanssa. Naisen rakastaja teki myös bänksit eron jälkeen.
Nyt kun kirjoitan näin, se tietysti kuulostaa siltä, kuin mies olisi kovaan ääneen kailottanut näitä asioita ja tarjoillut tarjottimella saadakseen minulta sääliä. Asia ei kuitenkaan niin ole, vaan hän pikemminkin on ollut vaiti, mutta olen tonkinut, onkinut ja kysellyt - ja toisinaan saanut vastauksiakin. Koska haluanhan minä tietää, mitä syitä eroon on ollut.
todella pahasti (pettänyt,lyönyt tms.) tai on joku päihteiden väärinkäyttäjä joka tuli esiin yllätyksellisesti..? mistäs sitä tietää syitä voi olla monia..
Vaan vaimo on pettänyt miestä koko ajan. Ja eron jälkeen on sitä mieltä ettei mies saisi edes nähdä lapsia.
Mikä silloin voi olla syynä?
Jotkut vaan on semmosia että oma paha olo ' kostetaan' helpoimmalle uhrille.
vaikka hän on yrittänyt olla mahdollisimman säädyllinen erossakin.
Narsistinen persoonallisuushäiriö siis kyseessä. Narsistit usein hyvin taitavasti salaavat " syvimmän olemuksensa" kaikilta muilta, paitsi puolisolta. Itsekin olen jättänyt tuollaisen ulkopuolisen silmissä täydellisen miehen narsismin vuoksi. Sitä henkistä väkivaltaa ei kestä kukaan, enkä lapsianikaan antaisi sellaisen ihmisen tavata.
se äijä ei varmaan oo ollutkaan niin mukava. Ne on kaikki pahimpia kotona, ketkä ulospäin näyttää mukavilta. Narsisteja.
mistään ongelmista. Sitten vaimon monivuotinen uskottomuus tuli ilmi, kupla puhkesi ja tuli ero.
Kuitenkaan KOSKAAN et saa tietää sitä, onko tämä mies narsisti, ennen kuin alat hänen kanssaan parisuhteeseen. Itsellenikin exäni narsismi selvisi yli vuoden yhdessäolon jälkeen, ja oli järkytys. Mies kykeni huijaamaan minua yli vuoden, ennen kuin alkoi paljastaa todellista luonnettaan. Narsisti alistaa henkisesti, ei myönnä virheitään, pitää itseään täydellisenä ja syyttää kaikesta aina muita, valehtelee usein, jne. Se minun exäni oli myöskin ujo, tai siis vaikutti ujolta. Kotioloissa hänestä kuoriutui oikea monsteri, ja ei ollut yksi tai kaksi kertaa kun lähti kotoa pois sen vuoksi, että en uskonut hänen olevan oikeassa sellaisessa asiassa, jossa todistettavasti oli väärässä. Olisi pitänyt siis minun uskoa punainen siniseksi, jotta hän olisi jäänyt kanssani rupattelemaan.
Mutta siis toki toivon, että tässä olenkin väärässä, sillä narsistit ovat ihmisistä kamalimpia..
t.9
Ja ainakin minun ex-narskuni oli aina niin herrasmiestä vanhempieni, ystävieni ja sukulaisteni läsnäollessa. Myös oman perheensä seurassa esitti aina niiiin normaalia ja ihanteellista poikaa. En tiedä, miten kykenikään vetämään moista roolia, mutta kaikki uskoivat. Minun äitinikin aluksi sanoi minua valehtelijaksi, kun kerroin eromme syyn. Ei siis uskonut tästä ihannevävystä ja kultapojasta mitään niin kamalaa..
Mutta tunnetko tätä naista, tämän miehen exää? Jos tunnet miehen hyvin, niin ehkäpä saisit häneltä luvan jutella tämän naisen kanssa, jos välität todella, miten miehen asiat järjestyvät..? Nainen takuulla kertoisi totuuden, jos jotain tällaista olisi takana, mitä ounastelen. Toisaalta jos nainen on täysi kusipää, eikä ihan vain ilkeyttään anna nähdä lapsia, niin siinä tapauksessahan ei oikein tietäisi mitä tekisi.
meidän kahden välillä vain ei ollut minkäänlaista kemiaa.
Yhdessä oltiin oikeastaan vaan tottumuksen vuoksi ja siksi ettei pystytty koskaan puhumaan, eli siis ei tullut puheeksi ettei juttu toimi. Kai siihen vain turtu.
t: Olikohan se 20