Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te-toimiston työtarjous.

Vierailija
13.06.2018 |

Sain tänään te-toimiston sivuille työtarjouksen, jossa työtunteja ei määritelty. Tarvittaessa töihin kutsuttava tuntityöntekijä. Siis 0-sopimus. Voivatko he velvoittaa hakemaan tälläistä? Olen yksinelävä, työtön nainen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheellinen, nollasopparilla töitä tekevä mutta tienaan nettona noin 2 tonnia kuussa. Ei se aina minimituloja merkkaa.

Vierailija
2/16 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä 0-sopparit ovat perseestä. Joudut kuseen kelan kanssa, olet ilman tuloja viikkokaupalla, itse olin 2kk. ilman tuloja. Jouduin lainaamaan sukulaisilta rahaa, että sain vuokran ja laskut maksettua. Kun et saa palkkatodistusta ajoissa, ja joudut odottamaan työttömyyskorvausta. Et voi irtisanoutua, koska saat karenssin. Työnantaja käyttää sinua hyväksesi miten tahtoo. Laita niin huono hakemus, että et varmasti saa paikkaa. Nämä 0-sopparit sopivat niille, joilla on esim. puoliso turvana tai sen verran puskuria, että pystyy olemaan ilman tuloja viikkoja. Mutta ei yksinelävälle köyhälle. T. Kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat työkkäriin, koska tarkoitus on aina hakea KOKOPÄIVÄtöitä.

Tai sitten se klassinen, tee huono hakemus.

Tänä päivänä jokaista paikkaa hakee 100 hakijaa, joten mahdollisuutesi ovat muutenkin olemattomat.

Vierailija
4/16 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono hakemus viimeisenä hakupäivänä sisään. Se on siinä. Laita työkyvyttömyyseläkehakemus vetämään, varmuuden vuoksi, esim. mielenterveyden ongelmien vuoksi. Tai jos jostain ihmeen syystä pääset haastatteluun, se on helppo tyriä, kerrot että haet työkyvyttömyyseläkettä. Annetaan samalla mitalla takaisin, kuten hallitus kyykyttää työttömiä.

Vierailija
5/16 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär on ollut jo yli vuoden nollasopparilla työissä, eikä ole joutunut pulaan, että miksi ap sitä pelkää?

Vierailija
6/16 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nämä työtarjoukset näkyy? Toki näen sisäänkirjauduttuani etusivulla (?) listan niistä epäsopivista paikoista, jotka eivät mitenkään täsmää antamieni "ehtojen" kanssa, mutta mistä tiedän mitä paikoista minun todella odotetaan hakevan? Esimerkiksi itse en tälläistä 0-tuntista paikkaa edes hakisi, eihän se täytä kokoaikatyön ehtoja millään mittarilla.

Vierailija
7/16 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimiston järjestämässä infotilaisuudessa (tammikuu 2018) varoiteltiin nollatuntisopimuksista. Kun olet tehnyt työsopimuksen, et ole enää työtön. Ja tällöin et voi hyödyntä kaikkia Te-toimiston palveluja, sellaisia joita saadakseen on oltava työtön työnhakija.

Vierailija
8/16 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä nämä työtarjoukset näkyy? Toki näen sisäänkirjauduttuani etusivulla (?) listan niistä epäsopivista paikoista, jotka eivät mitenkään täsmää antamieni "ehtojen" kanssa, mutta mistä tiedän mitä paikoista minun todella odotetaan hakevan? Esimerkiksi itse en tälläistä 0-tuntista paikkaa edes hakisi, eihän se täytä kokoaikatyön ehtoja millään mittarilla.

Oletko koskaan vaivautunut lukemaan ko.palvelun ohjeita? Silloin tietäisit, mitä työ- ja koulutuspaikkoja sinulle ehdotetaan.

Vierailija
9/16 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan vaivautunut lukemaan ko.palvelun ohjeita? Silloin tietäisit, mitä työ- ja koulutuspaikkoja sinulle ehdotetaan.

Kiitos asiallisesta vastauksestasi, tätä juuri kaipasin.

Vierailija
10/16 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimiston järjestämässä infotilaisuudessa (tammikuu 2018) varoiteltiin nollatuntisopimuksista. Kun olet tehnyt työsopimuksen, et ole enää työtön. Ja tällöin et voi hyödyntä kaikkia Te-toimiston palveluja, sellaisia joita saadakseen on oltava työtön työnhakija.

"TE-toimiston palvelut" on itsessään jo sellainen oksymoroni , että oksat pois.

Siellä ei olisi ainoatakaan "asiakasta" ellei se työttömyysturvan maksujen kannalta olisi pakollista työttömille työnhakijoille.

Vierailija
11/16 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Oma asiointi-sivuilla , joihin kirjaudut pankkitunnuksilla ei tuollaisia epäsopivia paikkoja esitellä.

Vierailija
12/16 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"TE-toimiston palvelut" on itsessään jo sellainen oksymoroni , että oksat pois.

Siellä ei olisi ainoatakaan "asiakasta" ellei se työttömyysturvan maksujen kannalta olisi pakollista työttömille työnhakijoille.

Arvostan verbaalista nokkeluuttasi :D

Vierailija
13/16 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin tartte edes hakea, ilmoitat vain hakeneesi. Ei niillä ole enää aikaa tarkastaa, onko se ja se hakenut johonkin. 

Vierailija
14/16 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä nämä työtarjoukset näkyy? Toki näen sisäänkirjauduttuani etusivulla (?) listan niistä epäsopivista paikoista, jotka eivät mitenkään täsmää antamieni "ehtojen" kanssa,

En usko, ellet ole jollain todella erikoisella alalla.

Minä saan ihan sopivia paikkoja tuolle sivulle. Ehkä olen fiksumpi kuin sinä ja osaan laittaa oikeat ehdot.

Vierailija
15/16 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä nämä työtarjoukset näkyy? Toki näen sisäänkirjauduttuani etusivulla (?) listan niistä epäsopivista paikoista, jotka eivät mitenkään täsmää antamieni "ehtojen" kanssa,

En usko, ellet ole jollain todella erikoisella alalla.

Minä saan ihan sopivia paikkoja tuolle sivulle. Ehkä olen fiksumpi kuin sinä ja osaan laittaa oikeat ehdot.

Voi olla että olet. Ihmettelen kyllä, jos sopivaksi katsotaan osa-aikatyöt ja nollasopimukset 200km päässä pikkupaikkakunnalla. Ihmeitä en odota, ihmettelen vain. Kiitos vastauksestasi.

Vierailija
16/16 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on työtön niin kauan kunnes saa kokopäivätyötä, tai kunnes työaika on säännöllisesti 60% vastaavasta kokopäivätyöstä.

Itse olen 0h sopparilla ja saan joka kk soviteltua päivärahaa kelasta jo yli vuoden. Teen ne tunnit mitkä saan, jotten ole ihan toimettomana.

Ja kyllä, voin hyödyntää samalla kaikkia te-toimiston palveluita.