Luetellaas must juttuja suomalaisissa häissä?
Ilman näitä must juttuja häistä puuttuu aito suomalaisuus. Aloitan tämän leikkimielisen ketjun sanomalla, että häissä on must olla alkoholia, paaljon viinaa hääväelle!
Kommentit (211)
Viitoitus juhlapaikalle. Joku aina ei löydä paikalle ja sitten soitetaan juhlaväelle. Niin ja kerätkää ne kyltit sieltä tien varresta tarpeeksi ajoissa. Erään sukulaisen nimikyltti koristi vielä tien varrella kuukauden...
Vierailija kirjoitti:
Best manin puheessa paljon sisäpiirivitsejä eikä se ole hauska.
Joo. Tämän olen nähnyt pari kertaa. Hääpari on ihan silleen "että apua miten noloa" ja kikattavat naamat punaisina. Vieraat nauravat korkeintaan tekonaurua vaivaantuneena.
Vierailija kirjoitti:
Silmiä särkee nähdä valkoinen hääpuku morsiamella joka on ollut jo kaksi kertaa naimisissa ja jaloissa pyörii lapsia molemmista avioliitoista. Eniten sääliksi käy sulhanen joka on kuin olisi löytänyt elämänsä naisen.
Minulla on aina ollut oletus siitä, että sulhanen on harrastanut seksiä ennen häitä.
Ei hän varmaan ole, koska morsianta ja hänen lapsiaan paheksutaan.
Vierailija kirjoitti:
Nuorella naispapilla on porkkananpunainen tukka ja siinä geometrinen leikkaus :D. Onko niillä joku yhteinen sopimus teologisessa tiedekunnassa?
Se on se salainen 11. käsky. ”Punaiseksi ja geometriseksi sinun tulee tukkasi laittaman. Joka sellaiseksi ei naispappina ryhdy, tulee Jumalan vihan tunteman.”
Joka häissä on arkkityypit:
Lapsiperhe, joka häärää lastensa kanssa. Äiti kanniskelee juhlabodyyn puettua vauvaa.
Känninen sukulaissetä, jonka töppäilyjä hävetään.
Känninen sulhasen kaveri, jonka töppäilyille nauretaan.
Kiukutteleva morsian tai morsiamen kaveri.
Itkevä tyyppi. Joko morsiamen äiti tai kaveri.
Kukkamekkoinen sukulaistäti, jolla on esiintymisen pakko ja huomiohakuisuus geeneissään. Hänen p i t ä ä saada lausua runo/laulaa tai....
Se mielenterveysongelmainen lähisukulainen, jonka juhliin tulo on ollut viime hetkiin saakka kiikun kaakun ja jonka edesottamuksia jännitetään.
Pelottava pariskunta. Vaimolla geometrinen tukka, kultakoruja ja chanel-jakku ja miehellä jupahtava Bossin puku. Kulkevat nokat pystyssä ja lähtevät mahdollisimman pian pois.
Tappeleva pariskunta, jonka parisuhteen ongelmat alkoholinjuonti jälleen laukaisee akuutiksi. Tutun häissähän se on paras hetki puida huutaen suhteen ongelmia pikkutunneilla.
Tyrkky morsiamen kaveri, joka antaa ensimmäiselle (jopa toisellekin). Pukeutunut usein rintavakoa ja reittä esittelevään juhla-asuun, jossa kilpailee huomiosta morsiamen kanssa.
Asiallinen nuorimies. Suvun tuleva johtotähti. Hänelle ajautuu illan kuluessa niin humalassa hommissaan herpaantuneen seremoniamestarin kuin portsarinkin toimet. Soittaa taksin ja hoitaa mummot kyytiin.
Se nyrpeä vanhempi täti, jolle mikään ei kelpaa ja kaikki on niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Silmiä särkee nähdä valkoinen hääpuku morsiamella joka on ollut jo kaksi kertaa naimisissa ja jaloissa pyörii lapsia molemmista avioliitoista. Eniten sääliksi käy sulhanen joka on kuin olisi löytänyt elämänsä naisen.
Tampio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli alkottomat häät (molempien vanhemmat alkoholisteja), joissa ei ollut mitään leikkejä (ei me enää yli kolmikymppisinä jaksettu) mutta sen sijaan oli kunnollinen tanssibändi (harrastamme lavatansseja). Emme tehneet häistämme vieraiden näköisiä vaan oman näköiset, sellaiset joissa itse viihdymme.
Kuulostaa ihan kamalilta juhlilta. Lavatanssit on yleensä nolointa, mitä tiedän ja sitä sitten katsoa ja etenkin kuunnella ihan kuivin suin tuntikaupalla. Ei menny hyvin teilläkään.
Tampio#2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli alkottomat häät (molempien vanhemmat alkoholisteja), joissa ei ollut mitään leikkejä (ei me enää yli kolmikymppisinä jaksettu) mutta sen sijaan oli kunnollinen tanssibändi (harrastamme lavatansseja). Emme tehneet häistämme vieraiden näköisiä vaan oman näköiset, sellaiset joissa itse viihdymme.
Olo varmasti mukavat häät, onnea teille!
Mulla oli vastaavat, kaikilla oli tosi kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpashyvääkakkua kirjoitti:
Siis mulla meinaa räjähtää pää, kun kuulen sen että, joku kehuu kakkua, kun se ei ole liian makeaa!
Kerrankin olin häissä, missä oli kakku kuorrutettu paksulla kerroksella marsipaania ja täytteenä jotain rainbowin ylimakeaa mansikkahilloa. Tuli varmaan syötyä enemmän sokeria, kuin koko vuoden aikana. Ja joku vielä kehtasi kehua kakkua, kun ei ole liian makeaa...
Tämä on muuten ihan totta! Nyt herää kysymys, missä tarjoillaan liian makeaa kakkua? Kun se kerta on niin paha asia? Onko joskus (sotien jälkeen?) ollut sitten tapana tehdä ylimakeaa kakkua ja onko tästä jäänyt kansallinen pelko, että kakku on liian makeaa?
Ja tietysti toi kuivuus. Monesti sitäkin pelätään niin, että kakkupohja on yhtä löllöä.
Anopin luona. Tykkään makeasta, mutta anopin täytekakku vetää suupielet vinoon, kun se on niin ällömakeaa. Täytteenä on marmeladia, kostutettu makealla mehulla, kermassa reilusti sokeria ja päällä karkkeja. Kostutus valuu kakkuvadilta pöydälle asti. Sori ohis, mutta oli pakko.
Joku sen ajan muotikoriste, tällä hetkellä ne silkkipaperipallerot ja niitä sinne tänne ison salin kattoon laitettuna max 10kpl
Jutta Gustafsbergin häiden jälkeen ehdottomia must-juttuja ovat:
-tantraseksi vieraiden kesken yhdessä hääparin kanssa
-yksisarvishoidot
-juice plus- ja ternimaitotableteista tehty buffetti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampio.
Valkoinen on neitsyt morsiamen puhtautta symboloiva väri.
Tuolileikki. Kun se on niiin hauskaa, jos joku nuori neito päätyy vahingossa istumaan sen sukulaissedän sylkkyyn samalle tuolille.
Pikkutuhmat tietovisat. Kumpi tekee ekana sängyssä aloitteen, sulhanen vai morsian hih-hih?
Vierailija kirjoitti:
Tuolileikki. Kun se on niiin hauskaa, jos joku nuori neito päätyy vahingossa istumaan sen sukulaissedän sylkkyyn samalle tuolille.
Pikkutuhmat tietovisat. Kumpi tekee ekana sängyssä aloitteen, sulhanen vai morsian hih-hih?
Mistä sen voi tietää kumpi tekee sängyssä aloitteen jos morsiuspari on molemmat kokemattomia?
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpiirakat
Olisikin rehellisiä karjalanpiirakoita. Nykyisin taitaa olla in tarjota savulohitartar vehnärieskan päällä tai jotain naudanlihapaistia äkkimakealla Teriyaki-kastikkeella vettyneiden grillikasviksien kera. Haetaan makuja, mutta kun ne maut ei joko sovi yhteen tai on suoraan teollista tuotantoa.
Jatkan tuota kakun makeusjankutusta, siinähän on kyseessä epäsuora itsekehu. Annetaan ymmärtää että eihän nyt minun makunystyt ole mihinkään makeaan tottuneet. Huvittavaa jos sanojana on Pirkko 98 kg.
Tykkään bilehäistä, runsaasti skumppaa ja tanssia. Myötähäpeän huonoja leikkejä.
Tunnelman tuo kuitenkin ihmiset, jos on kivaa väkeä, kliseillä ei ole väliä. Vaivaantuneessa tunnelmassa kaikki näyttäytyy kamalana.
Ahdistavimmat häät, joissa olen ollut:
Lapsiperhe, jossa ei juoda, oli järjestänyt pääasiassa sukulaisille häät, joiden ainoa ohjelma oli ryyppääminen.
Häät, jossa oli ainoana ohjelmana jatkuvalla syötöllä lasten esittämät laululeikit.
Järjestäjien pitäisi tuntea vieraansa ja miettiä sen mukaan, vaikka kyseessä onkin ”oma päivä”!
Onpas jutut, laskin että.olen ollut 10 häissä omien lisäksi ja missään ei juominen ole ollut pääasia, boolia ja viiniä toki tarjolla, ruoka ollut pääasia ja tietysti hääkakku. Kaikki on ollut erilaisia ja yhdessä on ollut kiduttavan pitkä odotus helteessä kun hääpari oli kuvattavana, yhdessä on ollut noita kaikkien parjaamia leikkejä, yhdessä kunnon tanssibändi. Kukaan ei ole sammunut eikä tapellut. Joskus telkkarista olen katsonut suomalaisia hääohjelmia, mutta myötähäpeä on niin hirveä kun morsian on lonkeropurkki kädessä että kanava vaihtuu nopeasti, muutenkin jotkut tatuoinnit, ylipaino ja perinteinen hääpuku on jotenkin tosi nolon näköinen noissa ohjelmissa...en tiedä mistä näitä löytyy, ei ainakaan mun sukulaisista ja kavereista.
Morsian ja sulhanen. Käy kaks sulhasta tai kaks morsiantakin.
Ne on kaikki lesboja ja Vihreiden äänestäjiä, ja nuoret miespapit homoja. (Ei niin, että homoseksuaalisuudessa olisi mitään vikaa.)