Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö meidän tosiaan maksaa lasten matka?

Vierailija
13.06.2018 |

Isovanhemmat ehdottivat, että he ottaisivat lapset mukaan lomamatkalle, kun me miehen kanssa ollaan molemmat töissä. Tietysti sopi. Nyt matkat on varattu ja pitäisi kuulemma siirtää lippurahat tilille. Eikö kutsuja maksakaan? Täytyy kai sitten vaan perua lasten reissu.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatte. Kuuluu teidän maksaa. Miten edes voi olettaa, että he kustantaisivat? Tosi mukava jo, että seuraksi ottavat. Olisin jo tosi kiitollinen siitä. Osaatko edes arvostaa?

Vierailija
22/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisempaa olisi perua se oma meno.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmat ehdottivat, että he ottaisivat lapset mukaan lomamatkalle, kun me miehen kanssa ollaan molemmat töissä. Tietysti sopi. Nyt matkat on varattu ja pitäisi kuulemma siirtää lippurahat tilille. Eikö kutsuja maksakaan? Täytyy kai sitten vaan perua lasten reissu.

Tietenkin te maksatte. Eikö se riitä että ne isovanhemmat hoitaa lapsianne?

Vierailija
24/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin te maksatte. Eikö se riitä että ne isovanhemmat hoitaa lapsianne?

Ei olla pyydetty hoitamaan lapsia. Isovanhemmat pyysivät lapsia mukaan matkalle.

ap

Vierailija
25/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että aika moukat isovanhemmat, jos ei lapsenlasten reissua maksa, jonne ovat itse kutsuneet. Olisi pitänyt heidän aloitteentekijänä ottaa maksu puheeksi.

Minkä ikäiset lapset? Kysy heiltä haluavatko isovanhempien reissulle vai omalle reissulle. Jos valitsevat oman reissun niin sitten helppo sanoa isovanhemmille, että lapset ei halunneet heidän mukaan.

Vierailija
26/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isovanhemmat suhtautuivat kun ilmoitit ettei lapset nyt lähdekkään reissuun? Kerroitko ettei rahat riitä?

Vierailija
27/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmilta myös outoa, jos eivät heti alussa kerro, etteivät he maksa lasten matkoja.

Vierailija
28/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan asennemaailma ei taaskaan yllätä... siis oikeasti on todella tahditonta pyytää toista mukaan kalliille matkalle, ellei ole syytä olettaa, että toisella on aivan varmasti varaa matkaan. Tässähän nimenomaan isovanhemmat tekivät väärin, kun ehdottivat lapsille matkaa ja olettivat vanhempien kustantavan. Ja itse kyllä todellakin maksaisin omien lastenlasteni matkan, jos itse heille matkaa ehdotan. Ja ehkä jopa vähävaraisen kaverinikin, jos todella haluaisin hänet mukaan.

Vierailija
29/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nehän tekee teille jo suuren palveluksen että suostuvat ilmaisiksi lapsenvahdeiksi, ja hoitamaan lapsianne tuon matkan ajan! Pitäisikö niiden vielä maksaakin siitä ilosta että saavat raahata kiukuttelevia kakaroita mukanaan lomareissulleen? Ovat tosi ystävällisiä että tarjoutuivat ottamaan lapset mukaan, en missään nimessä kuvittelisikaan että niiden pitäisi vielä maksaakin koko lysti.

Vierailija
30/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollot isovanhemmat, kun ei tarkoitus ollutkaan heidän maksaa, niin heidän olisi pitänyt kysyä,, että onko teillä varaa sijoittaa summa x lasten matkaan, ottavat mukaan, jos raha löytyy. Ei kukaan järkevä ihminen järjestä lapsensa perheelle tuommoista yllätystä.

Vierailija
31/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan upeat isovanhemmat! Viettävät aikaa lastenlasten kanssa. Sääli, jos ei osaa arvostaa kuin rahaa. Monilla isovanhemmilla pieni eläke. Minä maksan aina oman lapseni kulut. Seuraksi pyyntö ei tarkoita maksamista. Enkä ikinä olettaisi niin. Vaikka olisikin tarjottu, vaatisin maksaa. En kehtaisi pyytää niin paljon. Meitä on moneen junaan.

Vierailija
32/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan asennemaailma ei taaskaan yllätä... siis oikeasti on todella tahditonta pyytää toista mukaan kalliille matkalle, ellei ole syytä olettaa, että toisella on aivan varmasti varaa matkaan. Tässähän nimenomaan isovanhemmat tekivät väärin, kun ehdottivat lapsille matkaa ja olettivat vanhempien kustantavan. Ja itse kyllä todellakin maksaisin omien lastenlasteni matkan, jos itse heille matkaa ehdotan. Ja ehkä jopa vähävaraisen kaverinikin, jos todella haluaisin hänet mukaan.

Vanhemmathan tuossa ovat olleet tyhmiä. Jos minulta joku kysyy että haluaisiko lapseni lähteä mukaan matkalle, kysyn ensimmäisenä että paljonko sellainen matka tulee maksamaan. Ei puhettakaan että olettaisin kenenkään maksavan oman lapseni matkoja.

Vierailija
33/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isovamhemmat lähtevät vaikka Thaimaaseen, olisi outoa olettaa, että lapsiperheellä on yhtäkkiä ylimääräistä rahaa maksaa lapset mukaan. Ainakin kohteliaisuus ja järki sanoisi, että maksavat ainakin puolet!

Vierailija
34/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisen pitää pystyä puhumaan kustannuksista silloin kun suunnitelmia tehdään.

Vierailija
35/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat vanhempani maksavat noin kerran vuodessa lastenlastensa ulkomaanmatkan heidän kanssaan. Jos tarjoan rahaa, toteavat he, etteivät sitä tarvitse koska ovat velattomia ja hyvätuloisia. Maksavat myös kielikursseja lastenlapsille. Mihin muuhunkaan kuulemma käyttäisivät rahaa? En vastustele näin asuntovelkaisena.

Vierailija
36/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin maksetaan oman lapsen kulut. Tietenkin. Tädin seurana on päässyt mukaviin paikkoihin, kun itse ollaan oltu töissä. En voisi kuvitellakaan, että mukaan pyytäminen tarkoittaa matkan maksamista. Siinähän on ero jo kysyttäessä. Lähtevätkö lapset mukaan? Saanko maksaa lasten matkat? Olen tosi kiitollinen jo siitä, että täti haluaa muksun seuraksi.

Vierailija
37/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nehän tekee teille jo suuren palveluksen että suostuvat ilmaisiksi lapsenvahdeiksi, ja hoitamaan lapsianne tuon matkan ajan! Pitäisikö niiden vielä maksaakin siitä ilosta että saavat raahata kiukuttelevia kakaroita mukanaan lomareissulleen? Ovat tosi ystävällisiä että tarjoutuivat ottamaan lapset mukaan, en missään nimessä kuvittelisikaan että niiden pitäisi vielä maksaakin koko lysti.

Sinä olet idiootti!

Vierailija
38/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa joku kommentoi hyvin, että vanhempana täytyy osata kysyä eikä olettaa. On tosiaan tyhmää olettaa. Mutta ei varmaan toista kertaa haksahda.

Vierailija
39/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmathan tuossa ovat olleet tyhmiä. Jos minulta joku kysyy että haluaisiko lapseni lähteä mukaan matkalle, kysyn ensimmäisenä että paljonko sellainen matka tulee maksamaan. Ei puhettakaan että olettaisin kenenkään maksavan oman lapseni matkoja.

Kysyisin itsekin matkan hintaa ja kertoisin, etteivät lapset valitettavasti voi lähteä, koska meillä ei ole varaa. Sisimmässäni olettaisin heidän maksavan ja pitäisin heitä idiootteina, jos itse tyrkyttävät matkaa lapsille, mutteivät kuitenkaan maksaisi sitä. Muuten en tietenkään olettavaisi kenenkään maksavan lapseni matkaa. Ja riippuisihan se siitä millainen suhde mulla olisi näihin isovanhempiin ja olisivatko varakkaita ym.

Vierailija
40/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa näkee hyvin erot käytöstavoissa. Jotkut osaavat sivistyneesti selvittää maksuasiat etukäteen. Ei sitten tule ikäviä yllätyksiä. Hyvin ikävähän tilanne on kaikille. Vanhemmille, lapsille ja isovanhemmille. Joku pettyy väistämättä. Itse olisin sen verta kypsä, että ottaisin itselleni sen pettymyksen. Haluaisin vaalia lasten ja isovanhempien suhdetta. Meillä kuolleet jo kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme