Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastasyntynyt yöksi omaan huoneeseen?

Vierailija
13.06.2018 |

Mitä mieltä ootte? Onko realistinen idea? Esikoista odotan.
Meillä tapana katsoa sängyssä telkkaria enkä halua totuttaa lasta siihen taustamölinään ja valoon. Itse tämän tavan mieheltä opin enkä enää oikein itsekään saa unta ilman töllöä taustalla.

Ylösnouseminen on tietysti se suurin syy miksi olisi samassa huoneessa mutta joutuisinhan mä nousemaan vaikka se vauva vieressä olisikin. Samaan sänkyyn en missään nimessä ota.

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toisethan noin tekevät, mutta kyllä se on aika karua pienelle vauvalle.

Vierailija
2/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan lapset erotettiin vanhemmistaan jo laitoksella, ja samaa jatkettiin kotona. Kuitenkin nykytiedon perusteella alle vuoden ikäisen lapsen psyyke vahingoittuu, jos joutuu olemaan erossa vanhemmistaan hetkenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole realistinen idea. Vastasyntynyt heräilee todella useasti syömään.

Vierailija
4/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan lapset erotettiin vanhemmistaan jo laitoksella, ja samaa jatkettiin kotona. Kuitenkin nykytiedon perusteella alle vuoden ikäisen lapsen psyyke vahingoittuu, jos joutuu olemaan erossa vanhemmistaan hetkenkin. 

Höpöhöpö! :D

Vierailija
5/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein kuulosta hyvältä. Vastasyntynyt tarvitsee äidin läheisyyttä ja miten tiedät hänen tarpeensa, jos katsot telkkaria.

Toivottavasti tämä oli huono vitsi.

Vierailija
6/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta joudunhan mä nousemaan joka tapauksessa nostamaan vauvan pinniksestä ja syöttämään. Mikä siinä 5m matkan kävelemisessä vauvan huoneeseen on niin ylitsepääsemättömän vaikeeta?

Ap

Vierailija
7/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein kuulosta hyvältä. Vastasyntynyt tarvitsee äidin läheisyyttä ja miten tiedät hänen tarpeensa, jos katsot telkkaria.

Siis yöunista puhutaan... vauva yöunille omaan pinnasänkyyn ja itse makkariin yrittämään unenpäästä kiinni.

Ap

Vierailija
8/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joudunhan mä nousemaan joka tapauksessa nostamaan vauvan pinniksestä ja syöttämään. Mikä siinä 5m matkan kävelemisessä vauvan huoneeseen on niin ylitsepääsemättömän vaikeeta?

Ap

Tiedät siinä vaiheessa, kun olet kokeillut. Pinnasängyn voi laittaa myös ihan omaan sänkyyn kiinni ja laidan alas niin, ettei tarvitse nousta yhtään minnekään.

Vierailija
9/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntynyt heräilee kuitenkin todella usein syömään, että aikalailla saat pomppia yön aikana.

Vauva kannattaa kyllä totuttaa nukkumaan myös pienessä taustahälinässä, se helpottaa elämää jatkossa kun vauva ei vaadi täysin hiljaista ympäristöä nukahtaakseen. Ei nyt tietty mitään kovalla volyymilla olevaa pyssynpauketta. Välke on toki hankalampi, mutta kaipa tuohon pystyisi virittelemään jonkun verhon vauvan sängyn ympärille?

Meillä vauvat on nukkuneet aluksi siinä äitiyspakkauksen laatikossa, sitä oli helppo siirrellä. Tässä tapauksessa vauva voisi olla nukkumassa omassa huoneessa silloin kun katsotte sitä telkkaria ja kannat sitten vauvan laatikossa esim. makkarissa olevaan pinnasänkyyn.

Toinen vaihtoehto on pyörillä varustettu vauvan ensisänky: http://www.vaavi.fi/ Helppo siirtää sinne makkariin sun vierelle kun telkkari on kiinni.

Vierailija
10/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vauvan tarpeet ykköseksi ja telkkari jäihin! Ihmiskunnan lajihistorian läpi ihmisvauva on nukkunut kiinni emossa (äidissä) jotta tuntee äidin turvan ja lämmön.

Mulla kaikki kolme lasta nukkuneet aikuisten keskellä ekan vuoden. Kaikki rauhallisia eikä kiukuttele tai raivoa. Tuttujen perheessä eristettiin vauvat heti omaan huoneeseen ja lopputulos että koko ajan kiukuttelevat ja raivoat ja hakevat huomiota,

Kun lapsi saa huomion ja turvan niin se luottaa turvaan ja rakkautern aina. Vauvapesä (baby nest) on ollut kaikkein paras vauvatarvike koskaan! Siinä lapsi nukkuu turvass keskellä.

Vierailija
11/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs mieltä tuosta että telkkari on päällä hetken ja vauva samassa huoneessa öisin? Kuinka vaikeaa on sitten tulevaisuudessa siirtää lapsi omaan huoneeseen kun tottuu nyt pieneen taustameluun ja valoon.

Enkä tarvitse saarnaa siitä kuinka tämä on huono tapa aikuisille. Meillä molemmat saa unta paremmin kun telkkaria saa hetken katsella sängyssä.

Ap

Vierailija
12/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vauva itkee ja ääntelee muutenkin kuin nälissään. Itse ainakin koin helpoimmaksi sen, että pystyin hyssyttelemään vauvaa siten, ettei itse tarvinnut nousta sängystä. Jos niitä herätyksiä on yön aikana parikymmentä, niin en jaksaisi joka kerta kävellä eri huoneeseen.

Meillä on telkkari samassa tilassa missä me nukutaan. Kummankaan nukkumista ei telkkari haittaa, kun äänen laittaa pienemmälle ja huoneessa on himmeä valo. Se telkkarin välke pimeässä huoneessa on häiritsevää, mutta valon ansiosta sitä ei juuri huomaa.

Vierailija
13/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon kaksoset menivät omaan huoneeseen n. reilun puolen vuoden iässä, kun yösyötöt loppuivat. Hyvin on mennyt!

Vierailija
14/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasyntynyt heräilee kuitenkin todella usein syömään, että aikalailla saat pomppia yön aikana.

Vauva kannattaa kyllä totuttaa nukkumaan myös pienessä taustahälinässä, se helpottaa elämää jatkossa kun vauva ei vaadi täysin hiljaista ympäristöä nukahtaakseen. Ei nyt tietty mitään kovalla volyymilla olevaa pyssynpauketta. Välke on toki hankalampi, mutta kaipa tuohon pystyisi virittelemään jonkun verhon vauvan sängyn ympärille?

Meillä vauvat on nukkuneet aluksi siinä äitiyspakkauksen laatikossa, sitä oli helppo siirrellä. Tässä tapauksessa vauva voisi olla nukkumassa omassa huoneessa silloin kun katsotte sitä telkkaria ja kannat sitten vauvan laatikossa esim. makkarissa olevaan pinnasänkyyn.

Toinen vaihtoehto on pyörillä varustettu vauvan ensisänky: http://www.vaavi.fi/ Helppo siirtää sinne makkariin sun vierelle kun telkkari on kiinni.

Kiitos vastauksesta :)

Ap

Vierailija
15/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta kun toistat sen pahimmillaan kymmenen kertaa yössä, niin alkaa nyppimään. Mulla oli pinnasänky kiinni omassa sängyssä ja vauva nukkumassa juuri tuossa äitiyspakkauksen laatikossa niin, että sen vauvan sai siitä sängystä nousematta, helposti nukahti sitten uudestaan siinä samalla kun vauva söi. Tosin vauva nukkui aika usein siinä mun vieressä koko yön, oli vaan niin paljon helpompaa.

Itselläni on vaikea nukahtaa uudestaan jos herään yöllä oikein kunnolla, siksi oli parempi saada vauva nostettua syömään itsekin vielä puoliunessa.

Vierailija
16/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmat voi olla monella monenlaiset, mutta se vauva sen tahdin määrää. Omani ei suostunut pinnassängyssä ensimmäiset 3kk nukkumaan, nukkui 10 minuuttia yksinään. Äitiyspakkauksen laatikossa alkoi nukkua jossain vaiheessa osan yötä.

Heräs alussa heti kun laskettiin alas sylistä.

Vierailija
17/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, mutta aion jokatapauksessa yrittää tuota omassa huoneessa nukuttamista. Jos on ylitsepääsemättömän hankalaa niin helpostihan sängyn tuo makkariin.

Ap

Vierailija
18/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla pienikään vauva ole herännyt kuin pari kertaa omana nukkuma-aikanani. 

Eli vähän turhaa pelottelua nämä 10-20 kertaa heräilyt. Eihän silloin saisi nukkua ollenkaan. 

Tosin vauvat on meillä nukkuneet vieressä. Se yleensä parantaa vauvan nukkuvuutta. 

Voithan siis kokeilla omaa huonetta alusta asti. Mikä estää sitten vaihtamasta käytäntöä, jos ei suju. Jos tosiaan jokainen omassa huoneessa nukutettu häiriintyisi pahasti, niin jenkeissä ei muita olisikaan. Ehkä sielläkin nykypäivänä on yleistynyt sama huone, mutta vielä 90-luvulla ainakin oli ehdoton sääntö laittaa vauva heti omaan huoneeseen. 

Minustakin tuo telkun toljottaminen on vähän huono syy kyllä. Eikö voisi ajatella vaihtoehtoisesti vaikka kirjaa. 

Vierailija
19/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla pienikään vauva ole herännyt kuin pari kertaa omana nukkuma-aikanani. 

Eli vähän turhaa pelottelua nämä 10-20 kertaa heräilyt. Eihän silloin saisi nukkua ollenkaan. 

Tosin vauvat on meillä nukkuneet vieressä. Se yleensä parantaa vauvan nukkuvuutta. 

Voithan siis kokeilla omaa huonetta alusta asti. Mikä estää sitten vaihtamasta käytäntöä, jos ei suju. Jos tosiaan jokainen omassa huoneessa nukutettu häiriintyisi pahasti, niin jenkeissä ei muita olisikaan. Ehkä sielläkin nykypäivänä on yleistynyt sama huone, mutta vielä 90-luvulla ainakin oli ehdoton sääntö laittaa vauva heti omaan huoneeseen. 

Minustakin tuo telkun toljottaminen on vähän huono syy kyllä. Eikö voisi ajatella vaihtoehtoisesti vaikka kirjaa. 

Näinpä juuri, lähden nyt itsekkäästi yrittämään omaa huonetta. Varokaa 20v päästä kun meidän psykopaatti liikkuu vapaana kadulla ;)

Vierailija
20/108 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis yöunista puhutaan... vauva yöunille omaan pinnasänkyyn ja itse makkariin yrittämään unenpäästä kiinni.

Ap

Odota kunnes vauva syntyy. Sitten huomaat mm. että saatatkin ehkä haluta pitää vauvan siinä lähelläsi, ja ettet jaksa katsoa sitä telkkaria niinä hetkinä kun vaihtoehtona on nukkuminen, ja että se 5m matka sinne toiseen huoneeseen todellakin voi olla ylitsepääsemättömön tuntuinen, kun teet sen kymmenettä kertaa samana yönä.