Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua aikuiseen naiseen joka puhuu pahaa ja juoruaa selän takana?

Vierailija
13.06.2018 |

Saat muilta tietää että toimii niin, miten toimit sinä? Naaman edessä on yhtä hymyä ja puhuu kauniilla sanoilla kuten tämmöisillä myrkyllisillä ihmisillä on jostain syystä usein tapana. Korostaa omaa kiltteyttään ja hyväntahtoisuuttaan mikä ei käytännössä näy hänen toiminnassaan vaan jää omien sanojensa asteelle.

En haluaisi olla tyly ja töykeä mutta en osaa teeskennellä kunnoitusta. Itse kun arvostan sitä että asioista puhutaan suoraan ja eteen tulevat ristiriidat käsitellään reilusti ja avoimesti. Toinen matelee vastaan tullessa ja tietää miten myrkkykieli kalkattaa selän takana, alan välttelemään ja kohtelemaan torjuvasti vaikka haluaisin pystyä olemaan neutraali. Kyse on työkaverista.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan kaikki naiset harrastavat tuota. En tiedä olenko sitten jotenkin erikoinen tapaus, kun seurassani naiset aina tuppaavat avautumaan muista ihmisistä.

Kaikki ihmiset harrastavat tuota. Aloittajakaa ei tunnista itsestään kyseistä käytöstä,  josta nyt syyttää muita.  Sen sijaan, että hän keskustelisi asiasta kyseisen ihmisen kanssa hää puhuu tästä pahaa ajanvietteenä käytettävällä keskustelupalsalla.

Vierailija
22/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan kaikki naiset harrastavat tuota. En tiedä olenko sitten jotenkin erikoinen tapaus, kun seurassani naiset aina tuppaavat avautumaan muista ihmisistä.

Kaikki ihmiset harrastavat tuota. Aloittajakaa ei tunnista itsestään kyseistä käytöstä,  josta nyt syyttää muita.  Sen sijaan, että hän keskustelisi asiasta kyseisen ihmisen kanssa hää puhuu tästä pahaa ajanvietteenä käytettävällä keskustelupalsalla.

Ei likimainkaan kaikki harrasta ainakaan samassa mittakaavassa. Sinun lähipiirissäsi ehkä sitten. Jos ap haluaisi osallistua tuohon, hän puhuisi tästä naisesta muille työkavereille ja vaikeuttaisi tämän naisen asemaa työpaikalla. Ei purkaisi nimettömänä palstalla. Mistä edes tiedämme, onko hän yrittänyt puhua naiselle suoraan? Ei tälläiset tyypit ole vastaanottavaisia suoralle palautteelle eikä pysty puhumaan kasvojen alla kun heidän oma tapa toimia on puukon lyöminen selkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sellainen kollega - oikea käärme. Kun huomasin hänen tapansa toimia, aloin hiljalleen vetäytyä aina vaan kauemmaksi hänestä ja lakkasin puhumasta asioistani hänelle. Olin aikaisemmin kertonut hänelle joistakin ikävistäkin jutuista, ja kuulin hänen sitten levittelevän niitä aika ilkeään sävyyn eteenpäin. Kuulin siis itse, kuinka hän pilkkasi minua puhelimessa jollekin kaverilleen. Vetäydyin hiljaa pois, ja kohta hän tuli luokseni iloisesti lirkutellen ja uteli vielä lisää siitä jutusta. En sanonut kuulleeni hänen puheitaan, mutta totesin vaan, että eipä minulla siitä sen enempää ole itkemistä ja lopetin oikeastaan kaiken puhumisen hänelle, paitsi ne pakolliset ja pinnalliset.

Yleensä vetäydyn tuollaisten ihmisten läheisyydestä. Kuten täällä joku totesikin, että jos joku puhuu sinulle muista pahaa, puhuu hän sinustakin muille. En halua uskoutua sellaiselle ihmiselle  mistään asiasta.

Vierailija
24/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä yksi tuollainen, eronnut viisikymppinen nainen. Ehkä elämässä ei ole sisältöä eikä oma ammattitaito ole kovin vahva, joten itseä yritetään tehdä tärkeäksi puhumalla ilkeyksiä ja arvostelemalla muita. Lopetin lähemmän työkaveruuden hänen kanssaan, kun tajusin, että samalla lailla hän puhuu minusta muille kuin niistä muista minulle.

Vinkkinä siis, ota etäisyyttä, älä kerro mitään henkilökohtaisia asioita enää ja työjutuistakin ihan pakolliset, tervehdi käytävällä mutta muuten välttele.

Vierailija
25/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi tuollainen sukulainen ja suoraan puhuminen muutti tilanteen vain huonommaksi. Sen jälkeen aloin vain osittain vältellä ihmistä, ihan sen verran vain, että jos on mahdollista olla viettämättä aikaa hänen kanssaan niin sitten teen niin. Omista asioistani en puhu hänelle mitään ja kysyttäessä vastaan niitä näitä ympäripyöreitä. Saa nekin käännettyä hyvin negatiivisiksi ja keksii itse loput tarinasta, mutta ainakin annan mahdollisimman vähän materiaalia näihin tarinoihin. Puhun hänen kanssaan säästä, tv-ohjelmista yms tyhjästä. Muutkin kyllä tietävät hänen tyylinsä enkä ole ainoa, joka häntä välttelee. Vähän vain käy sääliksi niitä, jotka ovat hänen kanssaan läheisiä, sillä puhuu aivan kaikki heidän yksityisasiansa ikävään sävyyn eteenpäin enkä usko, että nämä henkilöt itse edes ymmärtävät sitä.

Vierailija
26/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sitten kun alat välttelemään niin toinen puhuu muille miten epäkohtelias ja töykeä olet? Ei ymmärrä että johtuu hänen omasta käytöksestä se etäisyyden ottaminen.

Vierailija
27/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös aika allerginen tuollaiselle käytökselle. Inhottavaa ajatella, mitä itsestä puhutaan selän takana. Toisaalta, olen oppinut olemaan antamatta juuri puhuttavaa, en jaa  omasta elämästäni mitään ja perustelen mielipiteeni niin, että jos niistä on paskan jauhamista, niin se ei henkilöidy kyllä minuun. Näihin seläntakanapuhumistilaisuuksiin en osallistu, olen visusti hiljaa tai korkeintaan korjaan puhuttavan henkilön puolesta, jos tiedän että asia ei ole mennyt niin kuin siinä hetkessä kerrotaan.

Tämä siis työelämässä, toki henkilökohtaisessa elämässäni on venttiilejä, joille puran näitä tilanteita ja vitutuksia, mutta pidän niitä sopivampana, koska ystäväni eivät tunne työtovereitani.

Vierailija
28/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä väännetään naisten ongelma? Jo pikkupojat jos nyt tytötkin tekee samaa. Kaikki ei kypsy empaattisiksi aikuisiksi vaan jatkaa samaa skeidaa läpi elämän.

Vierailija
29/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko tyyppi.

Vierailija
30/30 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei... Mikäli olen tietoinen puhujasta. Tavatessani hänet. Sanon hänelle kyylleeni hänen puhuneen minusta tällaista. Se ei ole totta. Siinä kaikki .  Ei hyvällä eikä pahalla😅😠🌹👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi