Miten suhtautua aikuiseen naiseen joka puhuu pahaa ja juoruaa selän takana?
Saat muilta tietää että toimii niin, miten toimit sinä? Naaman edessä on yhtä hymyä ja puhuu kauniilla sanoilla kuten tämmöisillä myrkyllisillä ihmisillä on jostain syystä usein tapana. Korostaa omaa kiltteyttään ja hyväntahtoisuuttaan mikä ei käytännössä näy hänen toiminnassaan vaan jää omien sanojensa asteelle.
En haluaisi olla tyly ja töykeä mutta en osaa teeskennellä kunnoitusta. Itse kun arvostan sitä että asioista puhutaan suoraan ja eteen tulevat ristiriidat käsitellään reilusti ja avoimesti. Toinen matelee vastaan tullessa ja tietää miten myrkkykieli kalkattaa selän takana, alan välttelemään ja kohtelemaan torjuvasti vaikka haluaisin pystyä olemaan neutraali. Kyse on työkaverista.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan kaikki naiset harrastavat tuota. En tiedä olenko sitten jotenkin erikoinen tapaus, kun seurassani naiset aina tuppaavat avautumaan muista ihmisistä.
Kaikki ihmiset harrastavat tuota. Aloittajakaa ei tunnista itsestään kyseistä käytöstä, josta nyt syyttää muita. Sen sijaan, että hän keskustelisi asiasta kyseisen ihmisen kanssa hää puhuu tästä pahaa ajanvietteenä käytettävällä keskustelupalsalla.
Ei likimainkaan kaikki harrasta ainakaan samassa mittakaavassa. Sinun lähipiirissäsi ehkä sitten. Jos ap haluaisi osallistua tuohon, hän puhuisi tästä naisesta muille työkavereille ja vaikeuttaisi tämän naisen asemaa työpaikalla. Ei purkaisi nimettömänä palstalla. Mistä edes tiedämme, onko hän yrittänyt puhua naiselle suoraan? Ei tälläiset tyypit ole vastaanottavaisia suoralle palautteelle eikä pysty puhumaan kasvojen alla kun heidän oma tapa toimia on puukon lyöminen selkään.
Minulla oli sellainen kollega - oikea käärme. Kun huomasin hänen tapansa toimia, aloin hiljalleen vetäytyä aina vaan kauemmaksi hänestä ja lakkasin puhumasta asioistani hänelle. Olin aikaisemmin kertonut hänelle joistakin ikävistäkin jutuista, ja kuulin hänen sitten levittelevän niitä aika ilkeään sävyyn eteenpäin. Kuulin siis itse, kuinka hän pilkkasi minua puhelimessa jollekin kaverilleen. Vetäydyin hiljaa pois, ja kohta hän tuli luokseni iloisesti lirkutellen ja uteli vielä lisää siitä jutusta. En sanonut kuulleeni hänen puheitaan, mutta totesin vaan, että eipä minulla siitä sen enempää ole itkemistä ja lopetin oikeastaan kaiken puhumisen hänelle, paitsi ne pakolliset ja pinnalliset.
Yleensä vetäydyn tuollaisten ihmisten läheisyydestä. Kuten täällä joku totesikin, että jos joku puhuu sinulle muista pahaa, puhuu hän sinustakin muille. En halua uskoutua sellaiselle ihmiselle mistään asiasta.
Meillä on töissä yksi tuollainen, eronnut viisikymppinen nainen. Ehkä elämässä ei ole sisältöä eikä oma ammattitaito ole kovin vahva, joten itseä yritetään tehdä tärkeäksi puhumalla ilkeyksiä ja arvostelemalla muita. Lopetin lähemmän työkaveruuden hänen kanssaan, kun tajusin, että samalla lailla hän puhuu minusta muille kuin niistä muista minulle.
Vinkkinä siis, ota etäisyyttä, älä kerro mitään henkilökohtaisia asioita enää ja työjutuistakin ihan pakolliset, tervehdi käytävällä mutta muuten välttele.
Minulla on yksi tuollainen sukulainen ja suoraan puhuminen muutti tilanteen vain huonommaksi. Sen jälkeen aloin vain osittain vältellä ihmistä, ihan sen verran vain, että jos on mahdollista olla viettämättä aikaa hänen kanssaan niin sitten teen niin. Omista asioistani en puhu hänelle mitään ja kysyttäessä vastaan niitä näitä ympäripyöreitä. Saa nekin käännettyä hyvin negatiivisiksi ja keksii itse loput tarinasta, mutta ainakin annan mahdollisimman vähän materiaalia näihin tarinoihin. Puhun hänen kanssaan säästä, tv-ohjelmista yms tyhjästä. Muutkin kyllä tietävät hänen tyylinsä enkä ole ainoa, joka häntä välttelee. Vähän vain käy sääliksi niitä, jotka ovat hänen kanssaan läheisiä, sillä puhuu aivan kaikki heidän yksityisasiansa ikävään sävyyn eteenpäin enkä usko, että nämä henkilöt itse edes ymmärtävät sitä.
miten sitten kun alat välttelemään niin toinen puhuu muille miten epäkohtelias ja töykeä olet? Ei ymmärrä että johtuu hänen omasta käytöksestä se etäisyyden ottaminen.
Olen myös aika allerginen tuollaiselle käytökselle. Inhottavaa ajatella, mitä itsestä puhutaan selän takana. Toisaalta, olen oppinut olemaan antamatta juuri puhuttavaa, en jaa omasta elämästäni mitään ja perustelen mielipiteeni niin, että jos niistä on paskan jauhamista, niin se ei henkilöidy kyllä minuun. Näihin seläntakanapuhumistilaisuuksiin en osallistu, olen visusti hiljaa tai korkeintaan korjaan puhuttavan henkilön puolesta, jos tiedän että asia ei ole mennyt niin kuin siinä hetkessä kerrotaan.
Tämä siis työelämässä, toki henkilökohtaisessa elämässäni on venttiilejä, joille puran näitä tilanteita ja vitutuksia, mutta pidän niitä sopivampana, koska ystäväni eivät tunne työtovereitani.
Miksi tästä väännetään naisten ongelma? Jo pikkupojat jos nyt tytötkin tekee samaa. Kaikki ei kypsy empaattisiksi aikuisiksi vaan jatkaa samaa skeidaa läpi elämän.
Hei... Mikäli olen tietoinen puhujasta. Tavatessani hänet. Sanon hänelle kyylleeni hänen puhuneen minusta tällaista. Se ei ole totta. Siinä kaikki . Ei hyvällä eikä pahalla😅😠🌹👍
Vanha ketju, mutta meillä on töissä juuri tällainen tyyppi. Ollaanlohan samassa työpaikassa?
Kaiken lisäksi kun hän on lyöttäynyt jonku kanssa lounaalle niin sen jälkeen hänestä oikeen näkee (naama nykii ja vatkaa) kun hän tervehtii että jahas taas on puhuttu paskaa minusta. Niin lapsellista käytöstä, ettei pysty muuta kuin vältellä minkä kerkiää. Varmaan hälle tekee hyvää haukkua muita, kun itse ei jaksa tehdä töitään ja saa välillä ihme kilareita töissä ja itkukohtauksia. Huh miksi työelämä on täynnä epävakaita?
Varmaan olette vanhusten ympävuotokautisessa hoivalaitoksessa Espoossa.
Aivan kuin naapurini. Ei tuollaisille voi mitään. Yrittää olla mahdollisimman vähän tekemisissä.
Tuollainen kaiken juoruaja oli entinen työkaverini. Asuu Pasilassa, kuulemma vieläkin samanlainen. Tekeytyy kaikkien kaveriksi, myös kertoo kaiken kaikille. Pitkä laiha pörräpää, tuttu varmasti monelle.
Naapurini on samanlainen. Kuuntelee koko ajan puhumisiani ja tekemisiäni. Kohta kaikki tulee kylillä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju, mutta meillä on töissä juuri tällainen tyyppi. Ollaanlohan samassa työpaikassa?
Kaiken lisäksi kun hän on lyöttäynyt jonku kanssa lounaalle niin sen jälkeen hänestä oikeen näkee (naama nykii ja vatkaa) kun hän tervehtii että jahas taas on puhuttu paskaa minusta. Niin lapsellista käytöstä, ettei pysty muuta kuin vältellä minkä kerkiää. Varmaan hälle tekee hyvää haukkua muita, kun itse ei jaksa tehdä töitään ja saa välillä ihme kilareita töissä ja itkukohtauksia. Huh miksi työelämä on täynnä epävakaita?
Musta tuntuu, että melkein joka työpaikalla on vähintään yksi tällainen.
Kaikista puhutaan pahaa ja kaikki puhuvat joskus pahaa. Ehkä se on sitä tunteiden purkamista, kun mitään rakentavampaa tapaa ei osata.
Kohdata suoraan ja sanoa että kuulit hänen puhuneen että...!
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen kaiken juoruaja oli entinen työkaverini. Asuu Pasilassa, kuulemma vieläkin samanlainen. Tekeytyy kaikkien kaveriksi, myös kertoo kaiken kaikille. Pitkä laiha pörräpää, tuttu varmasti monelle.
Etunimi alkaa kai P-kirjaimella. Harmaa hattarapää. Totta, kova on juoruamaan.
Aina ongelma, kun työpaikalla tuommoista, kun työstä kiinni toimeentulo. Sanon kuten moni muukin täällä. Välttele. Ole tekemisissä vain, jos pakko työasioissa. Älä kerro hänelle mitään. Näin ei saa mitään aihetta. Ole neutraali kuitenkin, ettei huomaa mitään, muuten kokee vihamiehekseen ja juoruilee entistä pahemmin. Kuulostaa narsistin toimintatavoilta, jos esimiehelle puhuu. Narsisti haluaa juuri ylempien kanssa olla erityisen hyvissä väleissä. Ja juonitella.
Kaikki ihmiset harrastavat tuota. Aloittajakaa ei tunnista itsestään kyseistä käytöstä, josta nyt syyttää muita. Sen sijaan, että hän keskustelisi asiasta kyseisen ihmisen kanssa hää puhuu tästä pahaa ajanvietteenä käytettävällä keskustelupalsalla.