Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua aikuiseen naiseen joka puhuu pahaa ja juoruaa selän takana?

Vierailija
13.06.2018 |

Saat muilta tietää että toimii niin, miten toimit sinä? Naaman edessä on yhtä hymyä ja puhuu kauniilla sanoilla kuten tämmöisillä myrkyllisillä ihmisillä on jostain syystä usein tapana. Korostaa omaa kiltteyttään ja hyväntahtoisuuttaan mikä ei käytännössä näy hänen toiminnassaan vaan jää omien sanojensa asteelle.

En haluaisi olla tyly ja töykeä mutta en osaa teeskennellä kunnoitusta. Itse kun arvostan sitä että asioista puhutaan suoraan ja eteen tulevat ristiriidat käsitellään reilusti ja avoimesti. Toinen matelee vastaan tullessa ja tietää miten myrkkykieli kalkattaa selän takana, alan välttelemään ja kohtelemaan torjuvasti vaikka haluaisin pystyä olemaan neutraali. Kyse on työkaverista.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältellä.

Vierailija
2/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö numero yksi: Jos puhuu sinulle arvostelevasti muista, puhuu myös sinusta muille. Juokse! Välttele. Puhu vain työasioista, älä anna mitään henkilökohtaista itsestäsi. Ole yhteydessä vain työn puitteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia ihmisiähän on pilvin pimein! Varsinkin naisia. Ei kannata välittää. Kukaan ei pakota sinua olemaan hänen kanssaan missään tekemisissä. Kävelet aina eri suuntaan, kun tulee vastaan. Helppoa.

Vierailija
4/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Game is on, mene mukaan. Mielistele naaman edessä ja levittele pahantahtoisia juoruja selän takana. Voit myös tilaisuuden tullen liittoutua hänen kanssaan ja pelata yhteisen vihollisen ulos.

Vierailija
5/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on firmassa tyyppi joka käy puhumassa esimiehelle muista työntekijöistä ja uskoo olevansa rakentava työkaveri. Hänestä puhutaan selän takana, tunnustetaan. Mutta miten hänelle kukaan sanoisi asioista suoraan kun hän keskustelee mieluiten esimiehen kanssa?

Vierailija
6/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia ihmisiä on kaikki naisvaltaiset työpaikat täynnä. Miten ajattelin vältellä kaikkia työpaikan naisia? Ja suurinta osaa miehiäkin.

Vierailija
7/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Ei hänen persoonansa millään konfrontaatiolla muutu.

Vierailija
8/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia ihmisiähän on pilvin pimein! Varsinkin naisia. Ei kannata välittää. Kukaan ei pakota sinua olemaan hänen kanssaan missään tekemisissä. Kävelet aina eri suuntaan, kun tulee vastaan. Helppoa.

Tunnetko sinä paljonkin miehiä, siis työn kautta? Nimittäin miehet ovat tuossa lajissa paljon pahempia. Etenkin ne ns. hyvät tyypit.

Vierailija
9/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia ihmisiä on kaikki naisvaltaiset työpaikat täynnä. Miten ajattelin vältellä kaikkia työpaikan naisia? Ja suurinta osaa miehiäkin.

Niin, anna olla. Vai miten, ajattelit suorittaa pienen psykoterapian jokaisella ja mennä heidän persoonansa ytimeen ja samalla muokata hieman?

Vierailija
10/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudut ihan samalla tavalla kuin niihin muihinkin päiväkotityöntekijöihin.

Vierailija
11/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko sinä paljonkin miehiä, siis työn kautta? Nimittäin miehet ovat tuossa lajissa paljon pahempia. Etenkin ne ns. hyvät tyypit.

Tai oikeastaan hiljaiset kiukkuiset vitt*päät (miehet) ovat kaikkein pahimpia ja pirullisimpia, ovat vain sen verran huomaamattomia että et heitä heti huomaa/tajua mitä puuhaavat.

Vierailija
12/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla. Ei hänen persoonansa millään konfrontaatiolla muutu.

Tuskin tuossa on kyse siitä, että yksi omena on mätä vaan koko kori on pilalla. Ap ei vaan sitä ole vielä huomannut. Tyytymättömyys ei ole vain yhdessä ihmisessä vaan työpaikka on huono.

Vierailija
13/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä työpaikka. Työttömänä ei tarvitse sietää kuin valitsemiaan ihmisiä.

Vierailija
14/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla työpaikoilla kyllä myös pitää tulla toimeen kaikkien kanssa. Jonkun välttely on myös todella näkyvää, ja voi myös kärjistää turhaan asioita.

Minulla on ailahteleva työkaveri, jos hänellä on huono päivä, hän haukkuu ihmisiä selän takana. En jaksa edes välittää siitä, kuinka hän haukkuu minua (jos näin käy), koska tiedän kyllä omat huonot puoleni eli sen, mistä sitä haukkumisen aihetta tarpeen vaatiessa saa ja omaa pahaa oloaan hän siinä vain purkaa. Hän nyt haukkuu joka tapauksessa muitakin kuin minua, jos on huono päivä, on kyse ihan omasta pahasta olosta. Hän on muutenkin sellainen ihmisten nuoleskelija.

Suosittelen sellaista, että yrität olla väleissä siinä määrin kuin se on mahdollista, mutta puhut hänen kanssaan aiheista, jotka ei ole niin merkityksellisiä. Ihmiset yleensä myös rakastaa puhumista itsestään, joten uskon, että voit helposti hänen seurassaan puhua hänestä ja hömpänpömppäasioista (tv-ohjelmat, muoti, ruoanlaitto, työpaikan asiat yms.). Omista asioistasi taas voit puhua suurpiirteisesti niin, että et kerro mistään todella tärkeistä asioista.

Vierailija
15/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä miehissäkin. Jostain syystä kuvittelevat olevansa hyviä tyyppejä ja ovat täydellisen sokeita sille miten muut kokee heidän negatiiviset puheet ja itsekeskeiset jutut. Usein ovatkin alkuun avoimia ja mukavia mutta sitten kun tutustuu paremmin tekee mieli ottaa muutama askel taakse. Kateellisuuden, negatiivisuuden tai itseriittoisuuden ilmapiiri leijuu ympärillä. Puheet alkaa useimmiten sanoilla minä... minun... minun tarpeet... muut ei huomioi minua riittävästi... Huomio on aina omissa tekemisissä, perheessä, itsessä. Kaikin tavoin. Vaatii erityiskohtelua. On tuulella käyvä. Kun yksi kerrallaa muut näkee läpi ja alkaa ottamaan etäisyyttä, näille tulee kiire rakentaa uusi hovi ja etsiä uudet ihailijat. Ei saa käyttää muotidiagnoosia n....... mutta tyypillistä toimintaa. Se etenkin että toiminta ei rakenna yhteistä hyvinvointia  vaan lähtee henkilön omista tarpeista olla nähty ja kuultu.

Vierailija
16/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi h*lvetti että inhoan tuollaisia ihmisiä. Tosiaan: Älä kerro mitään itsestäsi. PIDÄ POKKA (vaikeaa se noiden idioottien kanssa on...) Eli mumiset vaan jotain "jaa, aha, mmm..."

Itse täräytin suoraan yhdelle tällaiselle, että onko tapana puhua paljonkin paskaa muista selän takana+ nolasin kyseisen ihmisen myöhemmin juttujensa perusteella. Hiljaa on ollut sen jälkeen, sain 4(!!) kiitossähköpostia tuon jälkeen työkavereilta. En ole kovin herkkä ihminen eikä mua ole koskaan kiusattu. Toisessa koulussa ollut kaveri meni junan alle kiusaamisen takia 15veenä, varmaan sen takia en voi sietää silmissäni noita ihmisjätöksiä.

Vierailija
17/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on normaali nainen.

Vierailija
18/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan kaikki naiset harrastavat tuota. En tiedä olenko sitten jotenkin erikoinen tapaus, kun seurassani naiset aina tuppaavat avautumaan muista ihmisistä.

Vierailija
19/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään sukupuolikysymys. Niitä on miehissäkin. H**vetti että inhoan näitä parin-kolmen hengen supittelevia liittoutumia. Niin myrkkyä reilulle työpaikkahengelle. Ja se että kun eivät itse tajua sitä. Yleensähän tämmöiset juorunpesät on kasvaneet jo lapsesta kieroon että ei yhtään näe omaa toimintaansa objektiivisesti kun on olleet samanlaisia lapsesta asti. Ei ole kokemusta muunlaisesta käytöksestä. 

Vierailija
20/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä enää yhtään. Aluksi olin ihan paniikissa ja loukkaannuin kun kuulin, että joku oli puhunut pahaa, mutta nyt olen oppinut olemaan välittämättä. Jos kuulen jotain päättömiä juttuja, naurahdan ja osoitan, että ei kiinnosta höpöhöpöjutut. Kummasti ihmisetkin alkavat kunnioittaa enemmän, kun ei loukkaannu joka jutusta. Kateuttahan se p:n puhuminen on ja kateus on ansaittava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi