Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä saan naapurin lapset kuriin? Alkaa mennä hermot.

Vierailija
13.06.2018 |

Olen asiallisissa väleissä kaikkien naapureideni kanssa ja haluan säilyttää hyvät välit jatkossakin. Olemme muutenkin huhupuhuiden mukaan naapuruston "hienohelmat", joten en haluaisi kylvää tuota mainetta sen enempää enää.

Pidän lapsista ja minulla on itsellänikin kaksi lasta, jotka ovat toki jo koululaisia. Naapurustossa on neljän alle kouluikäisen lapsen kopla, joista on tullut ongelma. Yks ajelee pyörällä aina mun kukkapenkin läpi. Olen sanonut tytölle tuhat ja yksi kertaa asiasta ihan nätisti. Lapset tulevat ominpäin meidän pihaan leikkimään. No, se nyt ei yleensä maailmaa kaada. Yksi kuitenkin pimpottaa ovikelloa jatkuvasti. Taannoin sanoin, että olen yksin kotona ja teen etätöitä. Lapsella oli kuulemma jano ja annoin vettä. Sen jälkeen pimpotti kymmeniä kertoja ovikelloa ja kokeili kaikki ovet. Kävin välillä ovella asiallisesti. Osa lapsista on tullut joskus itsenäisesti avoimesta terassin ovesta sisälle ja kiertelee koko taloa availlen laatikoita ja kysellen miksi miksi miksi. Mulla on hoidossa siskoni kaksi kania, jotka olivat eilen päivällä ulkona isossa häkissä ja yksi lapsi päästi kanit vapaaksi. Onneksi sain puput takaisin.

Tänä aamuna oli mulle vähän viimeinen niitti. Yks oli meidän pihassa ja heitteli soraa ilmaa ja autojen vieressä. Meilläkin on uusi auto, tai no sama vaikka olisi vanhakin, niin kauheita iskemiähän kivestä jää. Ei meinannut lopettaa millään ja mun oli pakko hiukan korottaa ääntä jo, että loppuu.

Tässä on alkanut noiden neljän lapsen lisäksi pyöriä myös heidän kavereitaan kadun toisesta päästä. Osa toki uskoo puhetta paremmin. Mutta etenkin tuo yksi tyttö on siis ihan täysi terroristi.

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen naapuruston yrmy. Tämä on rivitaloyhtiö, joten aivan totta, periaatteessa kenenkään piha ei ole oma. Olisi aika kiva tietää, kuinka monessa taloyhtiössä lukee yhtiöjärjestyksessä, että osakkaan piha on osakkaan omassa käytössä? No kuitenkin, oli taloyhtiön piha tai ei, on yleisesti hyväksytty tapa että rivitaloasunnon etu- ja/tai takapiha on vain tämän osakkaan käytössä. Ja olen hyvin monta kertaa, joka kerta hieman kovemmin, komentanut vieraita lapsia pois terassilta tai meidän leikkimökiltä. 

Ja mitä nämä kakarat vastaavat? "Ei tää oo sun", "et sä mua komenna", "saan mä tässä olla jos mä haluun". Alakouluikäisiä lapsia, kahdella ns. erilainen kulttuuritausta. Hyvin uhmakkaita, hyvin huonokäytöksisiä. Ei mitään kunnioitusta toisten leluja kohtaan, eikä mitään väliä juuri millään käytössäännöllä. Ja kovasti pahoittelut jo etukäteen niille, jotka seuraavasta syyllistyvät ja loukkaantuvat. Mutta nämä huonosti käyttäytyvät lapset tulevat joka kerta tuolta "toiselta puolelta", eli kaupungin vuokrataloista. En todellakaan lähde heidän vanhempiaan sieltä metsästämään, joten komennan erittäin tiukasti käyttäytymään (kun ollaan talojen välisellä yleisellä leikkialueella) ja ihan suoraan poistumaan paikalta, jos ollaan taloyhtiömme leikkipaikalla tai ihan meidän takapihalla. Sanon, että mene pois kun et osaa käyttäytyä. 

Ei mitään väliä sillä, mitä minusta ajatellaan. 

Letkulla kylmää vettä päälle joka kerta kun tulevan niin kauan ja monta kertaa, että oppi menee perille. Olisi kiva jos näin ei tarvitsisi toimia, mutta maailma nyt vain sattuu toimimaan niin, että kaapin paikka on näytettävä kovilla otteilla. Kaunopuheisuus ei johda useimmiten valitettavasti yhtään mihinkään.

Suomalaiset lapset on ilmeisesti taantuneet jonnekin mielenvikaisen naudan tasolle yleisesti ottaen?

Naapurit kouluttaa kylmällä vesiruiskulla sekopäisiä lapsia, vähän kuin ennen mielisairaaloissa tehtiin.

Tuohon päälle vielä viime aikojen eläinrääkkäysuutiset suomalaislapsista. Joku voisi tulla tänne tutkimaan niitä. Esim. usassa eläinrääkkäjälapset ilmoitetaan fbi:lle loppuelämän seurantaan, koska se viittaa vahvaan tulevaan rikollisuuteen....en ihmettele, että suomessa inhotaan lapsia ja lapsiperheitä, ei ne vaikuta olevan normaaleita, tai edes ihmisiä.

Näinpä,mutta mainittiinhan tuossa edellisessäkin osan olevan muualta tulleita,kyllä nämä pahimmat terroristikakarat ovat muista kulttuureista. En ymmärrä suomalaisia vanhempia,jotka antavat lastensa hengailla näiden erikultuuristen kanssa. Saahan ne muualta tulleet raiskatakin täällä ilman mitään seuraamuksia saati että eläimillä olis mitään väliä.

Tuo USA:n malli olisi kyllä suotava,mutta ei täällä. Suomessahan ei edes tuomita elinikäiseen eläintenpitokieltoon,vaikka tuomio eläinrääkkäyksestä tulisi.

Vierailija
122/127 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kriteeri oli kun haettiin tonttia/okt:a, ettei naapureita eikä niitä luojan kiitos ole! Tosin mulla auktoriteetti riittää saamaan lapset kotionsa ilman huutamistakin 😃.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut lauman miespuolisia henkilöitä hyppimään teidän pihalle munasillaan. Ei kauaa pyöri kakarat siellä riehumassa.

Itse olisin tuossa tilanteessa karjunut naama punaisena sellaisen nootin sekä kakaroille että vanhemmilleen, että eivät varmasti uskaltaisi katsoa enää edes meidän tontille päin. Vaikka koskaan missään tilanteessa en korota ääntäni. Tuo olisi silti ollut poikkeus sääntöön.

Ja aivan se ja sama, mitä naapurit sen jälkeen minusta ajattelisivat. Naapurit eivät selvästi ole kaikkein terävimpiä ihmisiä, jos kasvatustaidotkin on tuota luokkaa, joten miksi välittäisin heidän mielipiteistään.

Vierailija
124/127 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin piiskaa perseelle niin että tuntuu

Vierailija
125/127 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän muuten tilanteen, varmasti ärsyttää aivan suunnattomasti, mutta mietin vaan, että miksei ulko-ovia pidetä lukossa?

Vierailija
126/127 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta muuten että tuo aidosti vihastuminen ja karjaisu yleensä toimii lapsiin. Älä ole kiltti, lapsille pitää näyttää rajat. Itse huusin kerran täysiä (sorruin jopa kiroamaan) ilkikurisille pojille ja olin varmaan aika uhkaavan olonen, niin skeittasivat pois eikä heitä sen koomin näkynyt. Häiriköivät kauan, kaikki muut eivät uskaltaneet sanoa niille mitään, katsoin touhua muutaman kerran ja menin ärjäisemään.

Vierailija
127/127 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kadulla suurin ongelma on väkivaltaiset lapset... Siis 8-13- vuotiaita lapsia jotka saattavat hakata ja potkia pienempiä, jopa 4-vuotiaita lapsia. Tilanne ihan uskomaton! Osa vanhemmista ei uskalla päästää omia lapsiaan pois pihasta koska isommat lapset käyvät kimppuun. Ja asutaan ihan tavallisella keskiluokkaisella omakotialueella. Ja kyllä on sanottu sekä noille lapsille että vanhemmille, mutta ne ei välitä mitään. Itse teen seuraavasta päälle käymisestä ilmoituksen poliisille ja lastensuojeluun. Jos teidän muiden ongelmana on lapset jotka kinuaa jäätelöä ja soittelee ovikelloa niin pienet on murheet, vaihdan vaikka heti osia teidän kanssa...

Eli "Ruottin Rinkkepyy" on rantautunut Suomeen, paikka jossa lapset ja naiset eivät enää uskalla kulkea kadulla ilman että pelkäävät tulla pahoinpidellyiksi tai kivitetyiksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän