Apua! Kummit tuo tytön ristiäisiin myös aikuiset lapset ja niiden siipat!
Kummit ja isovanhemmat kutsuttu rippijuhliin meille kotiin. Kummeina minun kolme sisarusta. Nyt onkin heidän aikuiset lapsetkin tulossa ja joiltakin vielä miesystävä. Mukava kuulemma serkkujen nyt nähdä toisiaan.
Väki lisääntyy nyt yllätyksenä kuudella. Ruuat ja kakut ei nyt varmaan riitä eikä tila. Tuo kakku varsinkaan ei riitä kaikille kun jo tilattu alkuperäiselle porukalle. Entä astiat?
Enkä provoile jos joku niin väittää.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, siis rippijuhlat.
Ja jos alan rajoittamaan heidän lastensa tuloa niin tunnelma varmasti kireä tai eivät tule itsekään ja se ei todellakaan ole minulle ok.
Ja apu jota kaipailet on siis... ?
Palstalaisten tulisi rajoittaa sinun sisarustensa lasten tulemista teille rippijuhliin koska sinusta olisi parempi että nämä mieluummin mököttäisivät av-palstalle joka rajoittaa heitä kuin sinulle?
Seisokoot vieraat ja syövät niistä kertakäyttöastioista vaikka näkkileipää jos et kerta ole heille kutsua laittanut. Miksi ihmeessä joku ottaa aikuiset lapset mukaan? Moukkamaista.
mahtaa skidillä olla ollu mahtavat rippijuhlat suunniteltuna ku on mamma ja tädit hengailemassa. Ketä varten ne juhlat olikaan lapsen vai äidin ehdoilla...?
Oikein 2 vierasta ydinperheen ulkopuolelta ja tuskin kumpaakaan varsinaisesti valinnu.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, siis rippijuhlat.
Ja jos alan rajoittamaan heidän lastensa tuloa niin tunnelma varmasti kireä tai eivät tule itsekään ja se ei todellakaan ole minulle ok.
Millainen on kutsu joka ei rajoita sitä ketä juhliin halutaan kutsua?
Sano heille että se ei käy. Heitä ei ole kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos ei halua rajoittaa ketään että kukaan ei vain pahoittaisi mieltään.
Mielensä pahoittaisi löytyy aina kutsuit sitten tai jätit kutsumatta. Minut on usein kutsuttu serkkujen rippijuhliin myös nyt kun kumppanin lisäksi on myös omia lapsia (kutsu monesti on tullut vanhempien kautta ei minulle henkilökohtaisesti). Läheskään aina en ole juhliin päässyt ja siitäkin ihmiset pahoittavat mielensä. Sen kanssa on vain loputtava elämään että välillä itse on mökötyksen aiheuttaja ja välillä pahoittaa mielensä jonkun toisen tekemisistä tai siitä että joku ei ole kutsuttu juhliin tai on kutsuttu mutta...
No hei, mukavaa se on rippilapselle, että on sukua paikalla. Saattavatpa tuoda lahjojakin. Pokkana vaan kertakäyttöastiat ja kakkua löytyy kaupasta. Tokmannilta saa edullisia aterimia ja astioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos ei halua rajoittaa ketään että kukaan ei vain pahoittaisi mieltään.
Mielensä pahoittaisi löytyy aina kutsuit sitten tai jätit kutsumatta. Minut on usein kutsuttu serkkujen rippijuhliin myös nyt kun kumppanin lisäksi on myös omia lapsia (kutsu monesti on tullut vanhempien kautta ei minulle henkilökohtaisesti). Läheskään aina en ole juhliin päässyt ja siitäkin ihmiset pahoittavat mielensä. Sen kanssa on vain loputtava elämään että välillä itse on mökötyksen aiheuttaja ja välillä pahoittaa mielensä jonkun toisen tekemisistä tai siitä että joku ei ole kutsuttu juhliin tai on kutsuttu mutta...
Kutsuja saa tehdä mitä haluaa. Vaikka joku siitä loukkaantuu.
Onnea ap, olet synnyttänyt neron! Tosi harva viettää ristiäisiään ja rippijuhliaan samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Onnea ap, olet synnyttänyt neron! Tosi harva viettää ristiäisiään ja rippijuhliaan samana päivänä.
Tuohon ei juuri neroutta tarvita. Monissa uskonyhteisöissä on aikuiskaste, minusta muutenkin ainoa oikea ja järkevä, henkilön omaan päätökseen perustuva 'riitti'. Mehän emme toisen puolesta voi tehdä uskonpäätöstä.
Niin.... Vaikeahan se on ymmärtää, että ihan ITSE saatte päättää keitä juhliinne tulee. Vieraat ei kutsu lisää vieraita.
Mee töihin!