Käyttääkö joku muukin vielä terveyssiteitä?
Kuvittelenko vain vai onko niiden laatu huonontunut? Minkä merkkisiä käytät? Always omi ennen suosikkini, sitten siirryin Vuokkosiin ja Pirkkaan (Pirkka oli silloin Vuokkosten valmistajalta), sitten Vuokkosten laatu tuntui heikkenevän jolloin siirryin Libresseen. Nyt harkitsen taas vaihtoa. Mitä merkkiä suosittelet?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi vaikuttaa hankalalta ja pitää kattilassa keitellä. Kestositeet voisivat olla vaihtoehto muuten mutta minulla ei ole omaa pesukonetta enkä kehtaa verisiä siteitä pestä taloyhtiön perustuvassa joten siteisiin on tyytyminen.
Kupin voi puhdistaa menkkojen jälkeen myös tavallisella haavanpuhdistusaineella eli desinfiointiaineella. Luneten kupit voi puhdistaa myös heidän omilla kuppipyyhkeillään. Keittäminenkin toki on nopeaa (10min) ja sehän tehdään sitten kuukautisten jälkeen.
Tuo pesukoneen puuttuminen on varmasti hankalaa. Mutta en usko, että kukaan sitä kauhistelee pyörivän pyykkikoneen takana, että mitäs rättejä tuolla pyörii! :) Nehän pestään kuitenkin pesupussissa, ettei niitä edes näe. Kuivata voi sitten omassa asunnossa.
Muuten suosittelen kestojen lisäksi kuppia. Oon 6kk käyttänyt. Tosi tyytyväinen. Käyttö vaati kerran opettelun, että sen sai paikoilleen. Nyt menee pari min, kun tyhjentää ja asentaa sen takaisin. Itselle riittää, että aamulla ja illalla tyhjentää. Kaikkein parasta on se, ettei hiosta yhtään. Kesäöinä kaikkein paras :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä, sitten maksat itse putkimiehet ja muut mahdolliset kustannukset, joita toimintasi aiheuttaa.
Niin. Olet ihan oikeassa. Näin teen. Mutta mitä terveyssiteitä sä käytät?
No jos haluat välttämättä tietää, niin käytän sekä siteitä ja tamponeja, jotka molemmat heitän käytön jälkeen roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokkosten biohajoavia täälläkin. Mulla on paha tapa välillä vetää side vessasta alas ja parempi tuollainen kuin ihan muovinen.
kun itsekin tiedät että paha tapa niin mikset lopeta?
En tiedä. Yöllä sidettä vaihtaessa joskus tulee heitettyä se pönttöön. Sinne ovat ongelmitta hävinneet.
Nyt on kyllä pakko kysyä, oletko hieman yksinkertainen, vai ainoastaan tyhmä?
Voi olla että molempia😂 näin mennään kuitenkin jatkossakin🙂
Toivottavasti ei asuta samassa taloyhtiössä.
Missä hiton taloyhtiössä. Mulla on omakotitalo.
Pysy siellä, äläkä ikinä muuta taloyhtiöön, jotta muut eivät kärsi idiotismistasi.
Hirveä selkkaus näistä mun vessasta vedetyistä Vuokkosista😂
Vierailija kirjoitti:
Ihan syystä. Tiedätkö edes, miten kovasti haittaa toiminnastasi on? Miksi et voi muuttaa tapojasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä, sitten maksat itse putkimiehet ja muut mahdolliset kustannukset, joita toimintasi aiheuttaa.
No jos haluat välttämättä tietää, niin käytän sekä siteitä ja tamponeja, jotka molemmat heitän käytön jälkeen roskiin.
Kerrotko vielä merkinkin ja kokemuksesi siitä, se kun oli ap:n aloituksen aihe?😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan syystä. Tiedätkö edes, miten kovasti haittaa toiminnastasi on? Miksi et voi muuttaa tapojasi?
En viitsi enempää varastaa tilaa ap:n ketjusta vastatakseni tähän jankkaukseen. Jos sua todella kiinnostaa perusta uusi ketju.
Käytän, olen aina käyttänyt. Tamponia en saa asetettua niin, että se ei tuntuisi ikävältä. Olen kyllä kokeillut monen mallisia ja monenlaisia tapoja. Kaikki jankkaa, että en vaan laita sitä tarpeeksi syvälle, tai koko on väärä, mutta ei auta, se tuntuu aina kovalta ja epämiellyttävältä. Kuukuppia en ole vielä koskaan hankkinut, koska epäilyttää, saisinko sitäkään asetettua niin, että se ei tunnu häiritsevältä.
Olen aina pitänyt kuukautisten hajua ikävänä. Muutama vuosi sitten vaihdoin niihin Vuokkosten puuvillasiteisiin, ja hämmästyin, kun kuukautisista tuli täysin hajuttomat. Eivät ne ole ennenkään muovilta haisseet, vaan joltain orgaaniselta, mutta ilmeisesti muovin ja kuukautisvereni yhdistelmä synnyttää omituisen hajun. Puuvillasiteet eivät haise juuri miltään, vaikka vaihtoväli joskus venähtäisi. Joskus olen joutunut lainata muovisidettä ja havainnut taas tuon tutun ikävän hajun.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin, olet tylsäpäinen ts. idiootti, jolle ilmeisen turhaa sanoa että toimintasi on vastuutonta, ja idioottimaista. Kun olet päällesi pudotettu, niin muuta ei kai voi sulta odottaakkaan.
Olen aina ihmetellyt miksi julkisissa vessoissa on ne kyltit joissa kielletään heittämästä siteitä ja tamponeja pönttöön. Luulin, ettei kukaan ole niin ääliö... mutta. Vauvapalsta ei petä ikinä. Kiva kun tuo yksi on tommonen itsekäs ja vastuuton paska.
Käytän. Alwaysiltä yösiteitä sekä ihan tavallisia sellaisia vihreässä paketissa olevia. En pysty käyttämään mitään sisäisiä suojia, eivät istu mun alapäähän, joten jäävät tuntumaan ikävästi.
En ikinä enää käytä sillä sain siteistä tulehduksen. Olin siitä lääkärissä ja hän kysyi miten toimin kuukautisten aikana? Vastasin, että siteitä käytän johon lääkäri alkoi kertomaan minulle aivan uutta tietoa: Siteet hautovat ja useimmiten muodostavat huonon hengittävyyden vuoksi paljon tulehduksia alapäähän. Siihen loppui minun siteiden käyttö ja nyt tamponi toimii erittäin hyvin.
Käytän kaikenlaisia kuukautissuojia, aina sen mukaan mikä on missäkin tilanteessa paras. Kertakäyttösiteet ovat mielestäni kaikki varsin samanlaisia merkistä riippumatta. Kaikki ne hiostavat ja hautovat alapäätä, mutta niissä on myös omat hyvät puolensa. Ei niitä ympäri vuorokauden tee mieli käyttää.
Vierailija kirjoitti:
En käytä. Siteet ovat aivan kamalia, etenkin yöllä. Lähtevät pois paikaltaan tai ryttääntyvät, sitten herään ohivuotoon...
Mistähän nää 16 alapeukkua tuli?
Parit ensimmäiset kuukautiset pidin jotain äitin laatikoista löytämiäni siteitä. Kyllästyin nopeasti kuitenkin ohivuotojen vaaraan ja ikävän vaippamaiseen tunteeseen ja aloin käyttää tamponeja 12-vuotiaana. Niillä mentiin 17-vuotiaaksi asti, jolloin hankin kuukupin, jota olenkin käyttänyt jo yli kymmenen vuotta, enkä usko enää vaihtavani muuhun.
Tosin synnytän pian esikoiseni, joten jälkivuotoon tulee varmaan käytettyä taas sidettä.
Valkovuoto ei ole koskaan ollut niin iso ongelma, että siltä haluaisin suojata alusvaatteet. Ikävä ajatus hautoa siteitä haaroissa.