Paras yliluonnollinen kauhuelokuva?
Mielestäni parhaat ovat Conjuring 1&2 sekä Insidious 1. Ehdottakaa lisää!
Kommentit (48)
Vanha mutta karmiva: The Entity. En tiedä kykenenkö ikinä katsomaan tätä toista kertaa, joku siinä vain oli mulle melkein liikaa.
2000-luvun puolivälissä tehtiin parhaat kauhuelokuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vanha mutta karmiva: The Entity. En tiedä kykenenkö ikinä katsomaan tätä toista kertaa, joku siinä vain oli mulle melkein liikaa.
Tositarinaan perustuva tuokin. Naisen painajainen kesti vuosikymmenen.
Itse tykkään noista Paranormal activityistä, varmaan ne ekat kolme käynyt teattereissakin katsomassa 🤔
Eikö paranormalit ole vähän kliseisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tositarinaan perustuva tuokin. Naisen painajainen kesti vuosikymmenen.
A Quiet Place (2018)
The VVitch (2015)
Ouija Origin of Evil (2016)
Vierailija kirjoitti:
A Quiet Place (2018)
The VVitch (2015)
Ouija Origin of Evil (2016)
Ouijaleffat on paskoja
Aloittajan hakeman tyylisiä: The Entity, The Amityville Horror, Amityville 2, The Haunted(1991).
Perustuvat muuten kaikki "tositapahtumiin" ja noiden tapahtumien sekä niiden pohjalta tehtyihin elokuviin James Wanin elokuvat pitkälti perustuvat. Lienee katsellut ja lukenut tapauksista lapsena, ja itsekin muistan niin tehneeni.
-I Am the Pretty Thing That Lives in the House
-Devils backbone
- Others
Taitavat kaikki olla draaman ja kauhuelokuvan väliltä.
Yletön suolenpätkillä mässäily ei ole mun juttu.
Salkkareiden Nightmare leffat 1 ja 2. Ihan järkyttävän pelottavii!
Paranormal activity (se ensimmäinen) on ehdottomasti vaikuttavin kauhuelokuva, jonka oon nähny. Sen jälkeen mikään ei oo tuntunu oikein millekään. Sinänsä kiva, kun nykyään uskallan katsoa myös kauhua!
Vierailija kirjoitti:
-I Am the Pretty Thing That Lives in the House
-Devils backbone
- OthersTaitavat kaikki olla draaman ja kauhuelokuvan väliltä.
Yletön suolenpätkillä mässäily ei ole mun juttu.
Psykologinen kauhu on usein tehokkaampaa kuin veri ja suolenpätkät, siinä olet oikeassa, mutta "I am the pretty thing that lives in the house" oli mielestäni vaivaannuttava katselukokemus. On vaikea edes sanoa miksi se ei omalla kohdalla toiminut. Jotain siitä vain tuntui puuttuvan, se ei temmannut mukaansa niin kuin hyvän elokuvan tai kirjan olettaisi tekevän.
The Entity-Tuntematon Voima (1981). Manaajan kanssa ehdoton klassikko.
Ei varsinaisesti kauhua, mutta miellyttävä katsoa: Tucker and Dale versus Evil
Nauroin maksani pellolle.