Suomalainen kokoaikatyötä tekevä tienaa keskimäärin 3350 euroa kuukaudessa
Pääsetkö samoille tienesteille? Tuo keskiaikaaniotulo sisältää lisät.
Kommentit (47)
Ehkä täällä pääkaupunkiseudulla todellisuus on todellakin toisenlaista ja palkkojen pitää olla isommat isompien kustannusten takia. Mutta ihan rehellisesti voin sanoa, että taidan olla tuttavapiiristämme heikoimmin palkattu ja mun palkka on just tuo 3350. Miehellä on 6300. Kaverit ostivat just 570 000 euron kolmion. Yleinen tuttavapiirin palkka liikkuu ymmärtääkseni 4000-5000 euron kieppeillä. Parhaan ystäväni vuositulot (verokoneesta stalkattu :-) ) on 117 000 euroa, eli liki 10k kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis noihin palkkoihin pääsee vain ne jotka ovat tehneet samaa työtä vuoseikaudet tai opiskelleet johonkin hyväpalkkaiseen ammattiin? Itselläni 1200-1400e/kk palkka lisät jne.
Olen tehnyt nykyistä työtäni puoli vuotta palkka 3300.
Tienaisin tuon verran, mutten tee täysiä tunteja. Arvostan palkkaa enemmän tätä mahdollisuutta nyt, kun lapset ovat pieniä.
4500e/kk ja 3v työuraa takana. Oikeat alavalinnat takaavat paremman elämän.
N28
Ei tuo loppujenlopuksi ole kovin paljoa. Verot kun ottaa pois nii hyvä kun jää nettona edes 2000€ ja jos perhettä niin juu ei kehumista
Vierailija kirjoitti:
Ehkä täällä pääkaupunkiseudulla todellisuus on todellakin toisenlaista ja palkkojen pitää olla isommat isompien kustannusten takia. Mutta ihan rehellisesti voin sanoa, että taidan olla tuttavapiiristämme heikoimmin palkattu ja mun palkka on just tuo 3350. Miehellä on 6300. Kaverit ostivat just 570 000 euron kolmion. Yleinen tuttavapiirin palkka liikkuu ymmärtääkseni 4000-5000 euron kieppeillä. Parhaan ystäväni vuositulot (verokoneesta stalkattu :-) ) on 117 000 euroa, eli liki 10k kuussa.
Eiköhän se Sivan kassa saa saman oltiinpa sitten Hesassa, Vaasassa tai Roissa, koska PAMin tes.
Vierailija kirjoitti:
4500e/kk ja 3v työuraa takana. Oikeat alavalinnat takaavat paremman elämän.
N28
Kertoisitko mitä työtä teet?
Vastauksena kysymykseen, ei en pääse samoille tienesteille. Olen kuitenkin tyytyväinen, koska olen 21 vuotias, tienaan bruttona 2500 e/kk toimistotyöajalla, sekä minulla on vakituinen työpaikka.
Ikää 33-vuotta, pari lasta tehtynä. Joten oman alan töitä ei ole vielä taustalla montaa vuotta. Ja palkka nyt 3500 kuukaudessa. Verotus syö ihan hyvän osan tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se Sivan kassa saa saman oltiinpa sitten Hesassa, Vaasassa tai Roissa, koska PAMin tes.
Siwan kassallakin on TES:aan pääkaupunkilisä täällä päin.
Niin no, jos yksi tienaa 10 000 kuussa ja kaksi muuta ei mitään, niin keskipalkaksi tulee 3 333 kuussa. Eli tää luku ei nyt kerro oikein mitään.
Tienaan muutaman satasen enemmän + bonukset ja kulukorvaukset jotka eivät ole palkkaa.
N35, maisterin koulutus, päällikkönä suuressa yrityksessä. Tällä samalla koulutuksella sain ensimmäisestä työstäni alle 2000 euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Niin no, jos yksi tienaa 10 000 kuussa ja kaksi muuta ei mitään, niin keskipalkaksi tulee 3 333 kuussa. Eli tää luku ei nyt kerro oikein mitään.
Ja kuinka monta kokoaikaisessa työssä olevaa tiedät jotka tienaavat 0€. Siis tuo on niiden henkilöiden keskimääräinen ansio jotka ovat töissä yli 36h viikossa, kaikkine lisineen ja korvauksineen.
Olisi aika hurjaa kuvitella jos saisi palkaksi ihan vaikka vain 1500€. :D Itse tällä hetkellä saan verojen jälkeen ~+800€, menen vielä opiskelija statuksella ja työkokemusta on vasta vuosi.
Palkka työn vaativuuteen on hieman kehno, mutta motivaatio ajaa eteenpäin. Olen koodari
Vierailija kirjoitti:
Olisi aika hurjaa kuvitella jos saisi palkaksi ihan vaikka vain 1500€. :D Itse tällä hetkellä saan verojen jälkeen ~+800€, menen vielä opiskelija statuksella ja työkokemusta on vasta vuosi.
Palkka työn vaativuuteen on hieman kehno, mutta motivaatio ajaa eteenpäin. Olen koodari
Ja teen siis 7-12h päiviä vuoden ympäri
Hei, sanokaa esimerkkejä ammateista (muitakin kuin lääkäri), joissa tienaa vähintään tuon 3350€/kk?!
Voiko sairaanhoitaja päästä lisineen noihin lukemiin?
Pitäisi muistaa pari muutakin seikkaa. Tunti- vs kk-palkkaiset ja tuntityötä tekevät vs toimihenkilöt.