Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen tekeminen vain naisen (minun) vastuulla?

Vierailija
12.06.2018 |

Lapsenteko alkaa olla ajankohtainen ihan jo iänkin puolesta. Olen halunnut lapsia aina ja nyt on tuntunut jo pitkän aikaa, että on aika.

Myös mies sanojensa mukaan haluaa perheen ja lapsia mahdollisimman nopeasti, mutta miksi ihmeessä hän sysää KAIKEN vastuun yksin minun harteilleni? Miksi hän käyttäytyy kuten käyttäytyy?

Minä seuraan kiertoa, teen ovulaatiotestejä, merkkaan yhteiseen kotikalenteriin tärkeitä päivämääriä meille molemmille tiedoksi. Kiertoni on melko epäsäännöllinen ja siksi kierron seuraaminen ja ennakoiminen on tärkeää.
Mies ei tee mitään. Ei edes seuraa tätä yhteistä kalenteria että tietäisi milloin pitäisi harrastaa seksiä.
Lisäksi hänen libidonsa on täysin olematon, meillä ei ole spontaania seksiä koskaan. Hän ei tee ikinä aloitetta ja minunkin aloitteeni hän jättää huomiotta. Ne harvatkin seksikerrat ovat olleet silloin, kun minä olen havahtunut ovulaatioon ja riitelyn jälkeen saanut hänet mukaan seksiin.

Hän elää työlleen ja aikatauluttaa koko elämänsä vain sen mukaan.
Haluaako hän sittenkään niitä lapsia? Oikeasti? Vai haluaako hän vain ”päästä itse helpolla” ja sysätä minut lapsettomuushoitoihin ilman että olisi edes yritetty kunnolla luonnollisesti, yhdessä? Tuntuu ihan helvetin pahalta. Tämä ei selvästikään ole hänelle yhtään tärkeää. Tai ainakaan niin tärkeää kuin minulle.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5.

Tai sitten ap on täysin tärähtänyt

Vierailija
22/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isättömiä lapsia ei saisi tehdä enää yhtään lisää.

No tuolla aloittajan miehen tyylillä varmistetaan ainakin se, ettei tule isättömiä eikä isällisiä lapsia.

Tosi outoa että on olemassa aikuisia ihmisiä, jotka sanojen mukaan haluaa lapsia, mutta ei sitten teoillaan tee yhtään mitään asian eteen.

Miesten ehkä yleisiin syy hankkia lapsia on kautta aikojen ollut se, että nainen niitä lapsia haluaa.

(huom! lauseessa ei lue kaikkien miesten syy olisi tuo)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö voisi yrittää lasta rennosti ilman paineita ja seuraamista? Johan tuosta stressaamisesta menee seksihalut kokonaan.

Näin aikoinaan vuosikausia tahattomasti lapsettomana voin kertoa, ettei niitä lapsia voi saada ilman seuraamista ja tietynlaisia paineita. Se ovulaatio kun tapahtuu tiettyyn aikaan ja silloin lapsen halutessaan on pakko toimia. Pakko.

Tosi pienistä asioista on kyse. Satunnainen seksi silloin tällöin ilman paineita ei tuota toivottua tulosta, erityisesti jos on muitakin haasteita lapsensaamisessa.

Lisäksi tuosta AP:n viestistä käy ilmi, ettei miehellä taida niitä seksihaluja olla muutenkaan. A-seksuaalista henkilö ehkä kyse? Itse miettisin suhteen jatkamista tosi vakavasti.

Vierailija
24/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla samaa mieltä kuin 99% yllä: miehen asenne antaa ymmärtää, ettei häntä kiinnosta teidän parisuhteenne saati lisääntyminen.

Älä missään nimessä hanki lasta tuohon katastrofiin!

Vierailija
25/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis miten se mies voisi seurata sinun kiertoasi..? Kyllä se nyt vaan on sinun vastuullasi.

Vierailija
26/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö voisi yrittää lasta rennosti ilman paineita ja seuraamista? Johan tuosta stressaamisesta menee seksihalut kokonaan.

Näin aikoinaan vuosikausia tahattomasti lapsettomana voin kertoa, ettei niitä lapsia voi saada ilman seuraamista ja tietynlaisia paineita. Se ovulaatio kun tapahtuu tiettyyn aikaan ja silloin lapsen halutessaan on pakko toimia. Pakko.

Tosi pienistä asioista on kyse. Satunnainen seksi silloin tällöin ilman paineita ei tuota toivottua tulosta, erityisesti jos on muitakin haasteita lapsensaamisessa.

Lisäksi tuosta AP:n viestistä käy ilmi, ettei miehellä taida niitä seksihaluja olla muutenkaan. A-seksuaalista henkilö ehkä kyse? Itse miettisin suhteen jatkamista tosi vakavasti.

Höpöhöpö. Normaalit ihmiset raskautuvat kyllä 6-12kk sisään ilman mitään ovulaation seuraamista kun seksiä on säännöllisesti.

Vierailija
27/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Normaalit ihmiset raskautuvat kyllä 6-12kk sisään ilman mitään ovulaation seuraamista kun seksiä on säännöllisesti.

”Normaali ihminen”. Siinäpä taas varsin ristiriitainen määritelmä. Onko meistä kukaan normaali?

Ja lisäksi, onko sitä seksiä aloittajalla säännöllisesti? Aloittajahan kertoo, ettei miestä kiinnosta seksi oli ovulaatiota tahi ei. Mies ei tee aloitteita ja torppaa aloittajankin aloitteet.

En usko että tuossa tilanteessa voi sanoa seksiä olevan säännöllisesti.

Vierailija
28/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Normaali ihminen”. Siinäpä taas varsin ristiriitainen määritelmä. Onko meistä kukaan normaali?

Ja lisäksi, onko sitä seksiä aloittajalla säännöllisesti? Aloittajahan kertoo, ettei miestä kiinnosta seksi oli ovulaatiota tahi ei. Mies ei tee aloitteita ja torppaa aloittajankin aloitteet.

En usko että tuossa tilanteessa voi sanoa seksiä olevan säännöllisesti.

Normaalilla tarkoitin tietysti henkilöitä joilla ei ole mitään lääketieteellistä estettä saada lapsia. Ja oli vastaus edelliseen kommenttiin, ei aloittajalle.

Vierailija
29/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis miten se mies voisi seurata sinun kiertoasi..? Kyllä se nyt vaan on sinun vastuullasi.

Mten mies voisi seurata kiertoa?

Esim. yhteistä kotikalenteria seuraamalla, olemalla kiinnostunut ovulaatiotestien tuloksista, seuraamalla puolisonsa seksuaalista halukkuutta ja sekstaillessa puolison kiihottumisen ilmenemistä (esim kostumista ja sen koostumusta). Pitämällä huolta puolison seksuaalisista tarpeista (ja omistaan). Siinäpä muutamia.

Vierailija
30/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen tilanne exän kanssa.

Puhuttiin asioista aina paljon, selvensin miehelle lukuisia kertoja hedelmöitysprosessia koska oikeasti vaikutti siltä, ettei tällä henkilöllä ollut käsitystä mitä siihen vaadittiin. Mies sanoi haluavansa perheen, mutta sitten kun olisi ollut aika, mitään ei tapahtunut. Mies ei omalta osaltaan tehnyt mitään varmistaakseen, että lapsensaanti olisi mahdollista.

Lisäksi meillä oli ongelmia seksielämässä, mies oli haluton ja kuten aloittajankin viestistä saa käsityksen, torjui aloitteitani.

Olin siis käytännössä koko suhteen ajan täydellisessä seksin puutteessa.

Näin jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt erota jo aiemmin.

Tällä hetkellä elän onnellista elämää uudessa, tasapainoisessa suhteessa. Meillä on kaksi lasta. Ensimmäinen tärppäsi lähes tulkoon heti. Joskus vaihtamalla paranee.

Vierailija
31/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...

Mies ei tee mitään. Ei edes seuraa tätä yhteistä kalenteria että tietäisi milloin pitäisi harrastaa seksiä....

En tiedä sinun miehestä, mutta jos vaimo olisi aikanaan pitänyt yllä tuollaista kalenteria ja seksiä olisi ollut sen mukaan, niin olisi kyllä jäänyt varmasti lapset tekemättä.

Vaikka nyt raakasti yleistäen voidaan todeta, että mies panee milloin ja mitä vain, niin kyllä tuollainen aikatauluttaminen on epäseksikkäintä mitä voi keksiä.

Vierailija
32/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi miestä tuollaiselle miehelle. Ei lupaa hyvää.

Vierailija
33/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas tylyä kommentointia. Lapsen tekeminen ei todellakaan ole aina hauskaa. Varsinkaan, jos yritys ei tuota tulosta.

...

AP ei maininnut, että olisi ollut pitkään yritystä päällä. Ja jos se raskaaksi tulemisen yrittäminen ei ole hauskaa, niin pitäisi ehkä keksiä jotain uusia juttuja. Asian stressaaminenhan tutkitusti heikentää mahdollisuuksia tulla raskaaksi. 

Vierailija
34/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ehkä haluaa perheen joskus tulevaisuudessa, mutta ei sinun kanssasi.

Minulle kävi vähän samoin, päätettiin että lapsi saa tulla ja lopetettiin ehkäisy, samassa loppui myös seksi. Mies tykkäsi ajatuksesta lapsesta muttei hallunnut sitä minun kanssani.

Vierailija
35/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsenteko jotain ydinfysiikkaa ja pitää kalenteriinki merkata päiviä? Ei muutakun säännöllisesti seksiä! 😎

Vierailija
36/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kauhelta tuolleen tekemällä tehdä sitä lasta. Luulin, että se olisi se viimeinen hauska asia kun harrastetaan vaan iloisina seksiä ja mieskin on tyytyväinen kun saa pruikkia kaiken tavaran sisälle.

Samaa mieltä. Siinähän se parisuhde kukoistaa ja mies saa tuntea itsensä halutuksi, kun nainen tulee ovistikku kädessä sanomaan, että nyt voi laskea siemenet sisään. 

Vierailija
37/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko naimisissa? Oletko varma, että mies on sitoutunut juuri sinuun? Olisi varmaan keskustelun paikka.

Vierailija
38/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, miten voi kakaran hommaaminen - lapsia ei muuten tehdä, niitä saadaan!! - muka olla vain ämmän vastuulla?? Harvemmin sitä ilman miestä paksuksi tullaan.

Vierailija
39/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi ongelma tuossa on miehen haluttomuus seksiin kuin se ettei seuraa kalenteria. Se helkkarin kalenteri on pikkujuttu siihen verrattuna että mies saa raskaudesta ja lapsesta hyvän tekosyyn lopettaa seksin harrastamisen kokonaan. Siinä sitten ap roikkuu lapsen takia kuolleessa parisuhteessa ja menettää oman seksuaalisuutensa pala palalta, toki siinä rakkauskin kuolee samaa tahtia, luultavasti molemmilta. 

Vierailija
40/42 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee kyllä aikamoisen karhunpalveluksen kun ENNEN lasta jo ilmaisee käytöksellään ettei tule olemaan vastuussa lapsesta millään lailla. Yleensä näin käy vasta kun lapsi on jo syntynyt, siinäpäs kusessa sitten ollaan. Nyt sinulla on oiva tilaisuus ennakoida tuleva katastrofi ja jättää lapsi tekemättä tämän pösilön kanssa!