Mistä tunnistat hyvän kokin?
Kommentit (20)
Siitä että ei saa ruuasta strepto-pneumokokkeja.
Tomaatista on leikattu kantaosa pois.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! :)
Edes yksi ajattelee samoin kuin mä ja siksi jatkan kantojen poisottoa. Itse inhoan sitä puutikkua tomaateissa, joten pienellä lovella sen saa näppärästi pois. Duunikaverit nauraa mulle, kun räpellän tuommoisia tarpeettomia. "eihän sitä kukaan edes huomaa.."
Kokki vaan ei ap.
Määki leikkaan sen kannan aina pois. Mut en oo kokki kylläkää. Iha perus amatööri 😸
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes yksi ajattelee samoin kuin mä ja siksi jatkan kantojen poisottoa. Itse inhoan sitä puutikkua tomaateissa, joten pienellä lovella sen saa näppärästi pois. Duunikaverit nauraa mulle, kun räpellän tuommoisia tarpeettomia. "eihän sitä kukaan edes huomaa.."
Kokki vaan ei ap.
Olin kakarana kaupassa töissä ja muistan, että hevi-vastaava aina toitotti, että kaikki myrkyt kerääntyy tuohon kantaosaan. Ja aina olen ne poistanut.
Käyttää reseptejä vain inspiraation lähteenä. Ei mittaa mitään aineita tarkasti, vaan kokkaa maistellen ja intuitiivisesti.
Hyvän kokin voi tunnistaa mm. siitä, että maku saadaan aikaan ruoan omalla maulla ja sitä korostavilla mausteilla, ei pelkästään ja aina kermalla, juustolla ja voilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokki vaan ei ap.
Olin kakarana kaupassa töissä ja muistan, että hevi-vastaava aina toitotti, että kaikki myrkyt kerääntyy tuohon kantaosaan. Ja aina olen ne poistanut.
Tämä on ihan höpöjuttu, sillä kyllä se koko tomaatti on "myrkyllinen", jos kantakin on. Itse kuitenkin poistan aina kannan, koska se voi joskus olla hyvinkin puiseva, eikä mikään miellyttävä pureskeltava.
Maustettu eka kun on alettu paistamaan ja paistamisen jälkeen vielä uusi maustaminen!
Voin amatöörikokkina antaa vinkin kaikille; kannattaa maustaa jokainen osa erikseen! Se tuo eri ainesosien maut esiin. Sanotaan vaikka pasta bolognese, on tosi tärkeää suolata kunnolla se pastan keitinvesi! Muuten soossimaistuu mutta pasta on vain lisuke taustalla.
Pihvin paistamisesta, pannu kuumaksi, suola ja pippuri sekaan, öljy pannuun ja pihvi huoneenlämpöisenä pannulle. Minuutti pari paistoa per puoli, sitten nyrkillinen voita sekaan, niin ei kärtsätä voita.
Hyvä kokki tunnetaan kastikkesta.
-Hattu päässä
-Tomaatin kannat poistettu
-Hedelmät pesty, varsinkin sitruksista jää helposti myrkytetty maku hedelmään, jos ei ole pesty.
-Salaatit on myös kuivattu
-Ruoka on hyvää
-Munassa ei saa olla surunauhaa
-Pasta on al dente.
-Pekoni on rapeaa
-Suolaa on sopivasti
Jos joku näistä on pielessä niin oivoi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kokki tunnetaan kastikkesta.
Paitsi, että nykypäivänä kastikeluita saa metsästää kuin arvokkaampiakin lihoja olisi etsimässä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Pihvin paistamisesta, pannu kuumaksi, suola ja pippuri sekaan, öljy pannuun ja pihvi huoneenlämpöisenä pannulle. Minuutti pari paistoa per puoli, sitten nyrkillinen voita sekaan, niin ei kärtsätä voita.
Nimenomaan ei huoneenlämpöisenä. Haluan, että jää keskeltä vähän raa-aksi.
Mitä kylmempi pihvi on keskeltä, niin sen helpommin tämä onnistuu.
Sinkkumies
Siitä, ettei se puhu turun murretta.
Ruoasta.