Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syömishäiriön voittaneet: miten pääsitte siitä eroon?

Vierailija
11.06.2018 |

Ystäväni on kärsinyt anoreksiasta ja tällä hetkellä bulimiasta. Hän on aivan mahtava ihminen, mutta ei silti sitä ymmärrä, vaan vihaa itseään. Hän saattaa olla pari päivää oksentamatta, mutta alamäki alkaa aina. Ystäväni käy kyllä syömishäiriöisten klinikalla, mutta ei koe saavansa siitä apua.

Eli: miten te entiset syömishäiriöiset olette selviytyneet? Miten saitte itsetuntonne kohonemaan?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on myös sama tauti.  Ei varmaan niin paljon, mitä tytöillä ja naisilla.  Miesten syömishäiriöt ovat jotenkin jääneet mediassa ilman huomiota.

Oman käsitykseni mukaan johtuvat tästä tietynlaisesta kauneus- tai komeusihanteesta.

Ihmisten pitäisi alkaa hyväksymään jokainen yksilö omana itsenään, oli hän sitten minkälainen tahansa.

Sääliksi käy nuoria, jotka näkevät joissain malleissa jonkinlaisen tavoittelemisen arvoisen ihanteen.

Voi kun tulevaisuudessa kasvaisimme ihmisinä pois tällaisesta.

Vierailija
22/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Ap.  Jännä vaan, että avautumiseni näköjään alapeukutettiin aika rankasti?

Hienoa, että miehetkin avautuvat näistä! Jaksamisia sinulle. :)

Ap[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lehtijutussa käsitelty hoitomuoto, jota nykyään tutkitaan enenevässä määrin masennukseen, paransi mun syömishäiriön. Olin onnekas kun löysin ihmisen, joka pystyi auttamaan:

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/taikasienista-ihmelaake-masennuksen-h…

Vierailija
24/27 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Ap.  Jännä vaan, että avautumiseni näköjään alapeukutettiin aika rankasti?

Hienoa, että miehetkin avautuvat näistä! Jaksamisia sinulle. :)

Ap

Älkää alapeukuttako! Yhtä vakava se on miehilläkin.

Ap

Vierailija
25/27 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/27 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös!

Ap

Vierailija
27/27 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo salilla käynti ja sen mukainen terveellinen ruoka (proteiinia, rasvaa, kaikkee) riittävä ravinto auttoi. Lisäksi mulla se liittyi teiniangstiin ja kiusatuksi tulemiseen, oli anorektisia taipumuksia. Niin tavallaan kasvoin siitä ulos, mutta myös tuo ulkopuolelta tuleva haukkuminen ja muu shaiba jäi pois ja pystyin paranemaan. Kerran myöhemmin tuli takapakkia, mut siitä se aikuistuminen alkoi -omakuvan hyväksyminen, ei pyörinyt kauneusleikkaukset enää mielessä. Että en mä tiedä. Treeniä & ruokavaliota voi koittaa, etsiä jokin, missä on hyvä. Löytää rakastava puoliso ja perustaa perhe. Kyl nuo kaikki eheyttää. Tsemppiä <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi