Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roskalava-ryhmät ovat tuhonneet kirpputorikaupan

Vierailija
11.06.2018 |

Ärsyttää kun mitään ei enää saa kaupaksi nettikirppareilla. Kaikenmaailman roskalavoilla annetaan tavaraa ilmaiseksi ja ihmisillä hämärtyy hintatietous. Eniten ärsyttävät nämä ko. palstoilla kerjäävät: olisiko kellään antaa sitä tai tätä ja lopuksi vino pino vaatimuksia ilmaiselle tavaralle, joka pitäisi myös tuoda kotiovelle -huoh!

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen vanhasta vaatteesta ennemmin siivousrievun kuin lähden sitä myymään kalliille kirpputorille, mistä en saa kerättyä edes hyvistä tavaroista edes sitä pöydän kiskurihintaa. Vielä kun pöydältäni varastettiin hyvää tavaraa, pellavaneuleita, päätin että kirpparit saa riittää.

Vierailija
22/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, markka-aikaan kirppishinta oli alle markan.

Edelleenkin kirppiksiltä löytyy hyvää tavaraa, mutta mua kummeksuttaa esimerkiksi vaatteet joista on selvästi pakko saada kymppi tai enemmän koska merkki on arvostettu.

Viimeksi kattelin siistiä mustaa talvitakkia ja ihmettelin vain kympin hintaa, kunnes huomasin törkeät maalitahrat persauksissa: en usko että se takki meni kaupaksi kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneus pilasi kyllä ensin kirpparit. Nykyään hyvä pöytä alkuperäisellä idealla on kuin keidas autiomaassa. Ja sitten joku tyhjää sen nähdessään jälleenmyyntimahdollisuuden - yleensä vielä tinkien röyhkeästi.

Roskalavoilla itseä ärsyttää päivystävät hamstraajat. Onneksi niillä ei yleensä ole autoa, että eivät voi osallistua kohteisiin, jonka eka hakija saa. En kyllä itse ole vielä mitään tuolta koskaan hakenut, mutta seurannut sivusta.

Vierailija
24/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskalavat on tavaralle, jossa on vikaa ettei sitä voi myydä kirpparilla, mutta joku voi korjata tai käyttää osia, tai käyttää joisin jossain verstaassa.

Ennemmin ihmetyttää että ihmiset yrittää saada rahaa rikkinäisestä tai loppuun kuluneesta tavarasta.

Vierailija
25/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse ihmettelen sitä, kun jonkun kerran ollut joku runkopatja/sänky annettavana jollain palstalla. Ideana varmaankin, että sängystä pääsisi kätevästi eroon, eikä sitä tarvitsisi viedä kaatopaikalle. Ja toki se, että joku tarvitseva saisi sängyn ilmaiseksi.

Eiköhän sängyn varaaja ole sitten kysynyt: " Voitko tuoda sen?". Ja yleensäkin se ihmetyttää, että näitä ilmaisia tavaroita pitäisi alkaa kuljettelemaan johonkin, en ymmärrä.

Kerran eräs nainen kerjäsi paikkakuntani Roskalavaryhmässä raskaana olevan tyttärensä perheelle kaikenmoista tavaraa, vauvatarviketta yms. Hän oli liioittelematta myös aina ensimmäisenä varaamassa tavaran, jos joku jotain lahjoitti. Kerran joku mies sitten kommentoikin asiaa ja voi että mikä noitavaino siitä tuli.. Nainen sitten kiitti lahjoittajia "Tyttäreni XX ja miehensä XX kiittävät SATOJA lahjoittajia, joilta saivat huonekalut yms". Siis todellakin..satoja..

Vierailija
26/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin kirppiksiltä löytyy hyvää tavaraa, mutta mua kummeksuttaa esimerkiksi vaatteet joista on selvästi pakko saada kymppi tai enemmän koska merkki on arvostettu.

Etenkin vauvanvaatteita myyvät kunnostautuu tässä. Ei niin kulahtanutta potkupukua ole olemassakaan, etteikö siihen voisi läimästä 8 euron hintalapun, koska tunnearvo on niin suuri :D

Ja kirjamyyjillä on kans joskus vähän hakusessa. 80-luvun Cooksoneissa, Sheldoneissa yms.  on useinkin joku 4-6 euron hinta, vaikka nuo ei lähde edes ilmaiseksi kirjanvaihtohyllyistä. Olkoon vaan kovakantinen kirja, niin voi silti järjellä vähän miettiä sitä arvoa...

Mutta jos myyntitavara on hyvää ja halvaksi hinnoiteltu, niin kyllähän sitä menee. Just sain lähes 200 euron voiton yhdeltä viikolta. Mutta myynkin kaiken oikeasti halvalla, koska haluan tavaroistani eroon ja pienikin tuotto on parempi kuin turha tavara roskiin tai pyörimässä omissa nurkissa.

Vierailija
27/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneus ei ole rikos mutta eihän tavaraa tarvitse antaa rahalla eikä ilmaiseksi, jos ei halua.

Vierailija
28/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko, että vanhaa sänkyä ruinaavalla persaukisella on pakettiauto, jolla voi käydä noutamassa sängyn? :D Moni on tottunut saamaan kaiken helposti ilmaiseksi yhteiskunnalta, vanhemmilta ja tuttavilta.

Mä ainakin voin kuskata lähiseudulle siitä hyvästä, että pääsen vanhasta roinasta ilmaiseksi eroon. Jäteasemallakaan käynti ei ole ihan ilmaista.

Vierailija
29/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneus lisääntyy kirjoitti:

Luuletteko, että vanhaa sänkyä ruinaavalla persaukisella on pakettiauto, jolla voi käydä noutamassa sängyn? :D Moni on tottunut saamaan kaiken helposti ilmaiseksi yhteiskunnalta, vanhemmilta ja tuttavilta.

Mä ainakin voin kuskata lähiseudulle siitä hyvästä, että pääsen vanhasta roinasta ilmaiseksi eroon. Jäteasemallakaan käynti ei ole ihan ilmaista.

Joo eipä siinä mitään, jos joku vapaaehtoisesti tarjoutuu kuljettamaan. Noissa annetaan-ryhmissä törmää usein siihen, että ilmoituksessa lukee selkeästi VAIN NOUTO ja silti on joku kyselemässä, että kulkeutuuko sinnejasinne perähikiälle. No jos kulkeutuisi jonnekin, niin ehkäpä siinä ilmoituksessa ei lukisi VAIN NOUTO?!? Itelläkään kun ei autoa ole ja mainitsen aina tuon nouto-jutun, niin kyllä korpeaa kun usein on joku silti sitä kuljetusta kinuamassa.

Vierailija
30/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo roskalavaryhmät on aivan mahtava juttu. Olen löytänyt sieltä vaikka mitä tarpeellista ja olen myös antanut omia tarpeettomia tavaroitani pois. Paljon helpompaa antaa roskalava ryhmässä kuin alkaa myymään, ei tule kyselijöitä tai hinnasta tinkaajia, vaan yleensä joku hakee tavaran äkkiä pois. Harvoin mulla onkaan antaa kerralla kuin muutama tavara, niin en mitenkään niillä saisi mitään itsepalvelukirppispöytää täytettyä. Ja se hinnoittelu on ylimääräinen vaiva. Enkä millään viitsisi käydä päivittäin pöytää siistimässä, mikä on kuulemma tärkeää jos meinaa saada vaatteita myytyä. Eikä mulle ole tärkeää se muutaman euron mahdollinen tulo, jos mulla on jotain mistä haluan eroon.

Vierailija
31/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneus lisääntyy kirjoitti:

Joo eipä siinä mitään, jos joku vapaaehtoisesti tarjoutuu kuljettamaan. Noissa annetaan-ryhmissä törmää usein siihen, että ilmoituksessa lukee selkeästi VAIN NOUTO ja silti on joku kyselemässä, että kulkeutuuko sinnejasinne perähikiälle. No jos kulkeutuisi jonnekin, niin ehkäpä siinä ilmoituksessa ei lukisi VAIN NOUTO?!? Itelläkään kun ei autoa ole ja mainitsen aina tuon nouto-jutun, niin kyllä korpeaa kun usein on joku silti sitä kuljetusta kinuamassa.

Mä laitan omiin ilmoituksiini aina "ei autoa, joten vain nouto". Kukaan ei ole kysellyt kuljetusta.

Vierailija
32/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetissä myyminen on myös aika tuskallista. Olen myynyt nyt ehkä 20 kohdetta ja kahden kohdalla huutaja ei ole maksanut ostostostaan. Noin 10% ostajista siis on ku sipäitä.

Vierailija
33/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko myös huomanneet miten iso ero on maakuntien välillä hinnoissa?

Täällä Pohjois-Karjalassa on kaikki paljon kalliimpaa, onko pohjoisessa sama?

Selaan toria usein ja vertaan vastaavia tuotteita etelän hintoihin. Täällä joutuu maksamaan jopa 800 euroa siitä että saa mennä purkamaan kusenkeltaisen 70 luvun lastulevykeittiön kaapit, etelässä maksetaan kahvipaketti purkajalle 30 vuotta uudemmasta keittiöstä.

Täälläpäin kirpputorit on sikakalliita ja täynnä roskaa. Astiat on haljenneita, naarmuisia. Vaatteet on kalliimpia kuin kaupassa. Paljon myynnissä ikean tuotteita ja tietenkin kalliimmalla kuin itse kaupassa. Kirpparilla on ihan normaali löytö pinkka tyhjiä kahvipaketteja askarteluun, hinta yleensä 10-20 euroa. Joskus laskin että jonkun mielestä kahvipaketin kuori on 3 euron arvoinen....

Onneksi on paku ja paljon ajelua ympäri suomen, olen tehnyt ihania löytöjä ja maksanut niistä aina reilun ja kohtuullisen hinnan. Paljon on mukavia myyjiä joilla on järki päässä hinnoittelun ja tavaran kunnon mukaan.

Vierailija
34/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, mun paikallisfb-kierrätysryhmässä kyseltiin maahanmuuttajaperheen lapsille harrastusvälineitä. Eihän siinä mitään, saahan sitä kysellä. Ja olivat lapset siis kotimaassaankin harrastaneet liikuntajuttuja (ilmeisesti aika keskiluokkaisia) jo ja harrastaminen on hyvä asia. Mutta että lumilaudat jos löytyis halvalla. No kyllä itseäni hämää, jos monet suomalaisetkaan ei harrasta lumilautailua ja laskettelua, koska ei ole varaa, mutta sitten niitä kysellään tällä tavalla "jos sattuis nurkissa halvalla olemaan".

Vaikka kuinka yritän suhtautua positiivisesti niin en vaan saa tätä tunnetta pois, että häiritsee. Ehkä tuossa on jotain samaa, vähän kuin että ilmottaisin, että  haluaisin opetella leipomaan niin minulle ei kelpaisi kuin vain hienoimmat jutut, ei kaulin ja perusvälineet vaan välineet pitäisi olla jotkut monen sadan euron. Kai jotenkin odotan itse vähän nöyryyttä kuitenkin siinä, mitä voi pyytää.

Lasketteluvälineet on kyllä itse asiassa semmosia mitä monella pölyttyy varastossa tai autotallin nurkassa ja niitä annetaan ilmaiseksikin monesti. En siis pidä tuota kovinkaan kohtuuttomana pyyntönä jos siinä ei eritelty merkkiä tai että pitää olla viime vuoden malli jne. Enkä ihan ymmärrä miten pyyntö/kysymys on mielestäsi kohtuuton koska kaikilla suomalaisillakaan ei ole varaa lasketteluharrastukseen, varusteiden pyytäjien tausta ei tee pyynnöstä yhtään sen kohtuuttomampaa. 

Vierailija
35/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko myös huomanneet miten iso ero on maakuntien välillä hinnoissa?

Täällä Pohjois-Karjalassa on kaikki paljon kalliimpaa, onko pohjoisessa sama?

Selaan toria usein ja vertaan vastaavia tuotteita etelän hintoihin. Täällä joutuu maksamaan jopa 800 euroa siitä että saa mennä purkamaan kusenkeltaisen 70 luvun lastulevykeittiön kaapit, etelässä maksetaan kahvipaketti purkajalle 30 vuotta uudemmasta keittiöstä.

Täälläpäin kirpputorit on sikakalliita ja täynnä roskaa. Astiat on haljenneita, naarmuisia. Vaatteet on kalliimpia kuin kaupassa. Paljon myynnissä ikean tuotteita ja tietenkin kalliimmalla kuin itse kaupassa. Kirpparilla on ihan normaali löytö pinkka tyhjiä kahvipaketteja askarteluun, hinta yleensä 10-20 euroa. Joskus laskin että jonkun mielestä kahvipaketin kuori on 3 euron arvoinen....

Onneksi on paku ja paljon ajelua ympäri suomen, olen tehnyt ihania löytöjä ja maksanut niistä aina reilun ja kohtuullisen hinnan. Paljon on mukavia myyjiä joilla on järki päässä hinnoittelun ja tavaran kunnon mukaan.

Ottamatta kantaa muuhun, niin se kusenkeltainen 70-luvun kaapisto on retroa eikä sellaista saa enää oikein mistään. Kuitenkin on ihmisiä, jotka keräilee ja harrastaa retroa. 30 vuotta uudempia kaapistoja ei vielä kukaan kerää, ehkä joku 30-50 vuoden päästä. 

Vierailija
36/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpä stadilaiset katsomaan Hietsun kirpparia. Joskus sieltä löysi vielä hyvää tavaraa kohtuuhintaan, mutta nyt pöytiä kansoittaa ammattimyyjät, jotka myyvät samaa paskaa vuodesta toiseen. Järkyttävä muutos!

Vierailija
37/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin kirppiksillä käyntiä on vähentänyt tuotteiden liian korkea hinta. Rikkinäisille vaatteille lätkästään monta euroa hintaa vaikka kyseessä olisi halpis merkki. Kesämekkoa olin viimeksi etsimässä ja olis ollutkin aivan ihana mekko, mutta saumat oli ratkennut useammasta kohtaa ja hintana 8 euroa (ja kyseessä oli ihan tavallinen mekko, ei juhlamekko). Samassa rekissä oli paljon muitakin vaatteita joissa oli "pieniä" vikoja ja kaikilla oli hintaa monta euroa. Ompelutaitoinen olen ja jos sen mekon hinta olisi ollut 1e-2e olisin voinut vielä sen maksaa ja itse korjata saumat. Kerran satuin paikalle kun tavaroiden myyjä tuli rähisemään kirppiksen työntekijälle siitä kun tavara ei mene kaupaksi ja haluaa keskeyttää 1kk pöytävuokransa. Kuulin pöydän numeron ja tietysti uteliaana menin katsomaan millaista tavaraa pöydässä on. Noh, kasa pinttyneitä vauvanvaatteita 3e-5e kpl, likaisia ja kuluneita tuttipulloja, jotain koristekrääsää, haljennut potta, pinttyneitä vauvan peittoja, pussilakana settejä, jotain liinoja ja kulahtaneita äitiysvaatteita.

Vierailija
38/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä roskalavalla yksi nainen aina Mulle kelpaa ja av oli kyse vaikka muoviputkesta

Vierailija
39/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkääpä stadilaiset katsomaan Hietsun kirpparia. Joskus sieltä löysi vielä hyvää tavaraa kohtuuhintaan, mutta nyt pöytiä kansoittaa ammattimyyjät, jotka myyvät samaa paskaa vuodesta toiseen. Järkyttävä muutos!

Nähty on ja samaa mieltä. Pilalle on mennyt sekin kirppis. Rautatientorin makasiinit poltettiin ja jyrättiin jo vuosia sitten. Vallilan makasiinejakaan ei enää ole olemassa.

Vierailija
40/53 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä että ihmiset vihdoin ymmärtävät tavaran olevan lähes arvotonta sen jälkeen kun takavalot häipyvät kaupan pihalta.

Sehän nimenomaan _ei_ ole arvotonta. Kamala asenne sulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi