Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät akateemiset, meneekö yhtään paremmin?

Vierailija
11.06.2018 |

Näyttääkö tulevaisuus valoisammalta ja onko nousukaudella ollut vaikutusta. En saanut taaskaan kesätöitä, joten ei henkilökohtaisesti mitään uutta auringon alla.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön en enää ole niin kuin vuosi sitten, mutta työ on monotonista asiakaspalvelua paskalla palkalla. Oman alan (henkilöstöhallinnon) hommista voi vain haaveilla.

Vierailija
22/31 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain töitä ammattikorkeakoulusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2009 valmistuin korkeakoulusta työttömäksi. Miksi ihmeessä NYT pitäisi näyttää valoisammalta? Odottelen tässä eläkeikää.

Vierailija
24/31 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Nykyrealiteeteissa minulla on käynyt oikea tuuriputki. Sain määräaikaisen työn vuodeksi ja tohtorinkoulutuspaikan. Sillä tohtorinhatulla ei sinänsä mtn tee, mutta pysyypähän oma pää kasassa, mikäli taas työttömyyttä pukkaa.

T: 35v hallintotieteilijä suht surkealla cv:llä

Vierailija
25/31 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2009 valmistuin korkeakoulusta työttömäksi. Miksi ihmeessä NYT pitäisi näyttää valoisammalta? Odottelen tässä eläkeikää.

Haastavat olosuhteet kyllä. Tosin kyllä nytkin vastavalmistuneilla on vaikeaa.

Vierailija
26/31 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska NYT on nousukausi ja 2009 taantuma oli syvimmillään. Talous kasvaa ja työllisyys on noussut suorastaan ilmiömäisesti parin viime vuoden aikana.

Vierailija
27/31 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajien työtilanne on erittäin heikko, aineenopettajien erityisesti. Teille nuoremmille työttömille aineenopeille suosittelen, että lähtekää ihmeessä ulkomaille töihin, jos mahdollista. Pohtikaa ainakin sitä mahdollisuutta. Suomessa aineenopettajien tilanne todennäköisesti heikkenee lähivuosina entisestään, kun opettajia koulutetaan koko ajan lisää, vaikka edellisillekään ei ole töitä. Kukaan ei ota asiasta vastuuta. Itse olen sinnitellyt vuosikaudet pätkätöillä, mutta muille en suosittele samaa. Tämä on epävarmaa ja raskasta, vuositulot todella pienet.

Miten opettaja voi työllistyä ulkomailla? Ei opettamaan haluta sellaista, joka ei puhu asuinmaan kieltä äidinkielenä.

Vierailija
28/31 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme parhaillaan tämän suhdanteen huippua ja todennäköisesti se on jo ohitettukin. Jos joku akateeminen on vielä tässä vaiheessa työttömänä niin sillä ei todellakaan mene paremmin.

Vierailija
29/31 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kielten ope työllistyin toiselle alalle. Palkka on surkea, mutta työnkuva ainakin osittain koulutusta vastaava. Miettikääs, mitä käy opettajien tilanteelle, kun nämä nyt syntyneet pienet ikäluokat menevät parin vuoden päästä kouluun. Minäkin aikoinaan valitsin alan, kun väitettiin, että varma työllistyminen englanti-ruotsi -yhdistelmällä. Joopa joo.

Vierailija
30/31 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kielten ope työllistyin toiselle alalle. Palkka on surkea, mutta työnkuva ainakin osittain koulutusta vastaava. Miettikääs, mitä käy opettajien tilanteelle, kun nämä nyt syntyneet pienet ikäluokat menevät parin vuoden päästä kouluun. Minäkin aikoinaan valitsin alan, kun väitettiin, että varma työllistyminen englanti-ruotsi -yhdistelmällä. Joopa joo.

Voitko kertoa vähän enemmän millä alalla nyt olet? T. Kielten opiskelija joka ei halua opettajaksi ja jolle kelpaa tulevaisuudessa huonokin palkka

Vierailija
31/31 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan kikkailla jotenkin lantteja kasaan. Onhan toi tutkinto ihan mukava olla olemassa, mutta voi helvetti kun ois keksiny sillon 18-vuotiaana ihan oikeesti että mitä sitä lähtis tekeen. Sen sijaan että opiskelis monta vuotta jotain täysin turhaa.