Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?
Kommentit (1807)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monella prosentilla ihmisistä on todistetusti henkeä uhkaava hajuyliherkkyys ja miksi se keskittyisi nimenomaan parfyymeihin eikä esim. hienhajuun, ruokien hajuun tai vaikkapa huonekalujen käsittelyyn käytettyjen aineiden hajuihin. Realismia tähänkin keskusteluun toivoisin.
Katsos kun minä-minä ja minä.Kaiken maailman allergiset ja yliherkät määräävät ,mitä muut saa tehdä ja mitä ei.Pysykööt kotona jos on niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin harvoin on vuodessa juhlia mahdollisuutta oikein kunnon hajuveden käyttöön, että kyllä minä ainakin laittaisin hajuvettä. Ei kenenkään ole pakko tulla lähelle sitä haistelemaan, pysyköön kauempana, jos on joku ongelma hajuvedessä!
Eikö olis vähän noloa lentää pihalle juhlista....
Ei niin noloa kuin omista hääjuhlista vieraan ulos heittäminen, se jää kaikille päällimmäisenä mieleen häistä. Voisivat Suomessa ottaa asiat rennommin, järkyttävää turhaa tiukkapipoisuutta.
Tiukkapipoisuudesta nillittäjät on oikeasti juuri niitä, joilla vanne pahiten kiristää. Säännöt kun ei koske heitä itseään, ne koskee vain kaikkia muita.
Olet ymmärtänyt asian tahallasi väärin, meillä ei ole sääntöjä vaan annetaan kaikkien kukkien kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monella prosentilla ihmisistä on todistetusti henkeä uhkaava hajuyliherkkyys ja miksi se keskittyisi nimenomaan parfyymeihin eikä esim. hienhajuun, ruokien hajuun tai vaikkapa huonekalujen käsittelyyn käytettyjen aineiden hajuihin. Realismia tähänkin keskusteluun toivoisin.
Katsos kun minä-minä ja minä.Kaiken maailman allergiset ja yliherkät määräävät ,mitä muut saa tehdä ja mitä ei.Pysykööt kotona jos on niin vaikeaa.
Tässähän oli kyseessä kutsu häihin. Pysyköön kotona se, joka ei halua noudattaa kutsun toivetta. Aika ankeat häät tulee, jos toinen vihkiparista jääkin kotiin.
7v takainen ketju, mutta yhä ajankohtainen. Muistakaahan ihmiset huomioida toisenne myöskin juhlissa. Vaikkei kutsussa lukisi tuoksuttomuudesta, niin olethan ystävällinen ja saavut silti ilman tuoksuja.
Mulla on ihan kaikkea hajusteettomana kun mies ei kestä tuoksuja. Myös hiuskiinne ja muotivaahto. Kun olen tottunut hajusteettomaan elämään, olen alkanut reagoida voimakkaammin itsekin niihin.
Kannattaa juosta parin kympin lenkki ennen häitä ja sitten ilman suihkua juhlatamineet päälle ja eiku juhlimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo öö kuulostaa tosi rumalta, voisit ilmaista asian toisin
Veikkaan että ap ei ole kaikkien vuosien jälkeen täällä enää vastaanottamassa kritiikkiä.
Juu ei, viimeistään covid vei.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan kaikkea hajusteettomana kun mies ei kestä tuoksuja. Myös hiuskiinne ja muotivaahto. Kun olen tottunut hajusteettomaan elämään, olen alkanut reagoida voimakkaammin itsekin niihin.
Juuri näin, itse olet soppasi keittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän oli kyseessä kutsu häihin. Pysyköön kotona se, joka ei halua noudattaa kutsun toivetta. Aika ankeat häät tulee, jos toinen vihkiparista jääkin kotiin.
Ei haittaa, jos on noin hankala ei se minnekään muualla myöskään voi mennä. Maailma on täynnä tuoksuja.
Aamulla juoksulenkki ilman dödöä ja eikun suoraan juhliin. Au naturel!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne ovat ne hajusteissa kylpevät, jotka ovat minä-minä -ihmisiä ja määräävät kaikkien muidenkin elämästä. Missään tapauksessa ei voi ottaa toisia huomioon edes yhtä kertaa näiden häissä.
Olisi pitänyt lukea että jollain on vaikka astma. Muutenhan toi kuulostaa naurettavalta.
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuyliherkkyyttä on vain aniharvoilla!! Työskentelin leikk salissa ja anest kaavakkeita tuli,joissa luki punaisella tuo herkkyys!!
Koskaan en jättänyt tuoksua laittamatta. Yksikään potilas ei huomauttanut, eikä ainoakaan saanut minkäänlaista reaktiota. Ja toimin nimenomaan pääpuolessa anestesian hoitajana!!
Eräs sukulaiseni vmo työskenteli pankissa neuvojana!! Heille kun meni, niin mies aina tottelevaisesti ilmoitti; "ei tuoksuja!"
Pankkiin ihmiset tulivat navetalle, Mennenille, Eau de Golognelle ,lialle ja paskalle lemuten! Mitenkähän tuo selvisi hengissä???
Humpuukia!!
Vai olet ollut anestesiahoitajana ja tuoksua laitellut! Kiitä onneksi, ettei kohdallasi osunut astmaatikkoa, joka olisi saanut hengenvaarallisen astmakohtauksen.
Käsittämätöntä! Toivon, että saat astman ja oikein kunnon kohtauksen niistä omista löyhkäävistä hajusteistasi. Ehkä opit jotain, kun haukot henkeä tukehtumispisteessä.
Nykyisin terveydenhuollossa pitää olla tuoksuton.
Ööh ööh -tyyppi ei ainakaan pääse mitään hääkutsuja lähettelemään xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm no mutta kyllähän hyvä parfyymi kuuluu juhlapukeutumiseen ja täydentää tyyliin. Äh. Tosi tympeää. :(
Kenen mielestä kuuluu, kenen mielestä ei. Mun mielestä hajuvedet haisevat pahalta.
Muuta Pariisiin siedätyshoitoon.
Vierailija kirjoitti:
sinullekin tiedoksi, että hiki, ruoat luonto jne ei ole tehty synteettisesti.
Toki pahimmillaan huonekalujen käsittelyyn, maalit, painomuste ym voivat herkimmille aiheuttaa oireita.
Kaikki, jotka väittävät ongelmaa esim. mielenterveysongelmaksi vaikuttavat silmissäni hieman yksinkertaisilta.
Pelkkiin tuoksuihin reagoiminen ei vakuuta. Jos olisi oikeita ongelmia ilmassa olevista kemikaaleista, niin silloin pitäisi reagoida paljon laajemmin myös niihin hajuttomiin, joita ei osaa välttää. Näin ei kuitenkaan koskaan tapahdu. En siis astmaatikkona pysty uskomaan että toisten tuoksuja vainoavat henkilöt aidosti kärsisivät mistään hajuistakaan.
Mielestäni kyse on pelkästä itsekorostuksesta. Tätä tukee myös se havainto, että kaikki tuntemani "tuoksuallergiset" ovat olleet juuri samoja, joiden henkilöhistoriasta löytyy paljon muutakin itsekorostusta ja muiden ihmisten rajojen rikkomista. Aina kun uutisoidaan uudesta tämän kaltaisesta ilmiöstä, se selittämättömästi ilmestyy juuri näille samoille hahmoille. Poikkeuksetta.
Veikkaan että ap ei ole kaikkien vuosien jälkeen täällä enää vastaanottamassa kritiikkiä.