Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?

Vierailija
11.06.2018 |

No mitähän hittoa... "Pyydämme ystävällisesti, että saapuisitte juhliimme tuoksutta" wtf?

Kommentit (1807)

Vierailija
1401/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä oli tämmönen hajuherkkä tyranni. Hajuvedet oli jo lähtökohtaisesti kielletty, kukaan ei niitä käyttänyt. Tää tyranni kävi kitisemässä ylemmille tahoille että voiteet haisee, hiuslakat haisee, vaatteet haisee, siis kaikki haisee. Raivostuttavaa! Mun olis pitänyt laittaa lähes koko elämä uusiks. Pidin pintani ja käytin voidetta joka on kuivalle iholle. Lopputuloksena sain ihka oman huoneen kun kerran haisen, eikä tarvinnut enää sulloutua samaan huoneeseen muitten tiukkapipojen kanssa ette usko miten tyytyväinen olin. Huvittavinta tässä on että tää hajuherkkä tyranni istuskeli tyyriinä baarissa kaikkien hajujen keskellä. Olis tehny mieli sanoa jotain!

Voi olla lohtu omasta huoneesta lyhytkestoinen, kun kenkää tulee seuraavissa yt:issä.

Oli määräaikainen paikka enkä enää ole siellä. Jatkoa en edes kysellyt. Sain leppoisamman työpaikan ja olen elämääni tyytyväinen.

Odota vaan, niin kohta saat näiltä hajusteyliherkiltä negatiivista palautetta tähänkin., kuten jo toivottiin yt-neuvottelujen osaltakin sinulle. 

Elämästä nauttiminen vie niin paljon pidemmälle! Myös tuoksuista nauttiminen. Itselle ei tulisi mieleenkään sanoa toiselle, että pistäpä vähän tuoksua ettei haise niin pahalle. Kukin tekee kuten itse haluaa. Minä tuoksun hyvältä, vaikka se kuinka harmittaisi jotakuta.

Se, mikä sinun mielestäsi tuoksuu hyvältä, voi olla sille naapurille kärsimys ja heikentää hänen työtehoaan.

Vierailija
1402/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä oli tämmönen hajuherkkä tyranni. Hajuvedet oli jo lähtökohtaisesti kielletty, kukaan ei niitä käyttänyt. Tää tyranni kävi kitisemässä ylemmille tahoille että voiteet haisee, hiuslakat haisee, vaatteet haisee, siis kaikki haisee. Raivostuttavaa! Mun olis pitänyt laittaa lähes koko elämä uusiks. Pidin pintani ja käytin voidetta joka on kuivalle iholle. Lopputuloksena sain ihka oman huoneen kun kerran haisen, eikä tarvinnut enää sulloutua samaan huoneeseen muitten tiukkapipojen kanssa ette usko miten tyytyväinen olin. Huvittavinta tässä on että tää hajuherkkä tyranni istuskeli tyyriinä baarissa kaikkien hajujen keskellä. Olis tehny mieli sanoa jotain!

Voi olla lohtu omasta huoneesta lyhytkestoinen, kun kenkää tulee seuraavissa yt:issä.

Oli määräaikainen paikka enkä enää ole siellä. Jatkoa en edes kysellyt. Sain leppoisamman työpaikan ja olen elämääni tyytyväinen.

Odota vaan, niin kohta saat näiltä hajusteyliherkiltä negatiivista palautetta tähänkin., kuten jo toivottiin yt-neuvottelujen osaltakin sinulle. 

Elämästä nauttiminen vie niin paljon pidemmälle! Myös tuoksuista nauttiminen. Itselle ei tulisi mieleenkään sanoa toiselle, että pistäpä vähän tuoksua ettei haise niin pahalle. Kukin tekee kuten itse haluaa. Minä tuoksun hyvältä, vaikka se kuinka harmittaisi jotakuta.

Se, mikä sinun mielestäsi tuoksuu hyvältä, voi olla sille naapurille kärsimys ja heikentää hänen työtehoaan.

Juupa juu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin no... Järjetön päänsärky, hengitystiet turpoaa ja taju lähtee. Sitten henki...

Mutta eihän se tässä minä-minä maailmassa sitä käryvedessä kylpevää haittaa, kun on omasta mielestä lupa haista sille kun itse haluaa. Tulee mieleen se ärsyttävä "koska minä haluan" mainos...

Miten itsekkyys voi olla niin "arvostettu" luonteenpiirre nykyään?

Mietipä sitä 😉

Minä, minä, minä, mun päätä särkee jne.

Etkö sinä valita, jos naapurissa haukkuu koira koko ajan tai naapuri alkaa luukuttaa musiikkia täysillä iltakymmenen jälkeen?

Vierailija
1404/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehotus on vain kehotus. Kaikelle yliherkkien lumihiutaleiden pillin mukaan ei kannata lähteä tanssimaan. Muuten saat tanssia loputtomiin. Vaatimukset eivät koskaan lopu.

Ei kukaan oikeasti kuole parista miedon parfyymin ruiskauksesta. Vai puhelinkopissako ne juhlat pidetään? 

Hajusteyliherkistä 99% on luulosairaita jotka eivät yksinkertaisesti tykkää hajusteista, ja siksi muutkaan eivät saisi niitä käyttää.

Ja että vielä pitäisi pestä vaatteet, hiukset ja kroppakin hajuttomalla pesuaineella ennen juhliin menoa. Hohhoijaa.

Valmistaudu sitten siihen, että sinut heitetään ulos juhlapaikalta, siinä on enää turha selittää kuvitelmia luulosairaudesta. Kutsun toive on käytännössä vaatimus.

Vierailija
1405/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne hajusteherkätkin haluavat nauttia elämästään. Päänsärky ja pahoinvointi eivät useinmille tarkoita nautintoa.

Itse en ole hajusteherkkä. Mutta kun avononttorilla jouduin tosi innokkaan tupakoijan viereen, niin oli pakko pyytää uutta paikkaa.

Se haju oli todella kammottava ja aiheutti voimakasta pahoinvointia. Hyvä että en oksentanut sen hajun takia. En tiedä mitä hän poltti. Muut tupakoijat eivät haise yhtä pahalle.

Varmaan hän kuitenkin nautti siitä tupakastaan. Mutta minä en nauttinut.

Vierailija
1406/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono provo. Kaikkien pitäisi tajuta ettei kaikki kestä hajusteita. Se onkin ihan kamalaa edes tämän kerran tyytyä hajusteettomiin tai hyvin mietoihin dödöihin? Ne suojaa ihan yhtä hyvin. 

Mieto dödö ei ole yhtä kuin hajusteeton. Mikä sinulle on mietoa voi viedä jonkun hengitysvaikeuksissa sairaalaan. 

Vierailija
1407/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkottaa vaan, että älkää piereskelkö hääjuhlassa.

Vierailija
1408/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos jompi kumpi kutsujista tai heidän läheisensä on hajuallergikko, niin eiköhän tuo ole ihan järkeenkäypä ja kohtuullinen pyyntö. Muutenkaan tarvis ihmisten kylpeä niissä käryvesissään ennen kylille lähtöä.

Sellaista ei olekaan kuin hajuallergia. Tuoksuherkkyys ei ole allergia. Lääketieteessä tuoksuherkkyys määritellään toiminnalliseksi vaivaksi. Toiminnallisilla vaivoilla tarkoitetaan oireita, joiden taustalta ei löydy mitään sairautta.

Vierailija
1409/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain häädettyä yhden elämästä nauttijan pihani reunalta nautiskelemasta. 😂

Hänellä oli ärsyttävä tapa tulla tupakoimaan raja-aidalle meidän makkarin ikkunan lähelle. Savu tietenkin pöllähti makkariin jos uskalsi yhtään avata ikkunaa.

Häätäminen oli yllättävän helpoa. Levitin vain kanankakkaa siihen pensasaidan alle. Haju oli varsin muheva siinä aidan kohdalla, mutta ei tuntunut muualla.

Sen jälkeen ei tarvinnut kärsiä tupakan hajusta. Hassua sinänsä, että herra hajustajahenkilö oli itse niin herkkänenäinen ettei kestänyt muiden aiheuttamaa hajua.

Vierailija
1410/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt hyvälle saa tuoksua?

Vierailija
1411/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just niin. Ja jos se on sinusta liikaa pyydetty, niin jää kotiin. 

Se tarkoittaa sitä että on käynyt suihkussa, kammannut hiuksensa ja pukeutuu sopivan arvokkaasti tilaisuutta varten eikä ilmesty tilaisuuteeen lenkkarit jalassa ja hieltä haisten.

Vierailija
1412/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän palstan pahimmat nirppanokat eivät hyväksyä edes sitä että puhtaat vaatteet saattavat tuoksua pyykin pesun jälkeen muultakin kuin etiikalta. Silloin tilaisuudessa kannattanee jakaa korona-ajan muistoksi kasvomaskeja tai perinteisiä pyykkipoikia nenään kiinnitettäviksi.

Vierailija
1413/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän palstan pahimmat nirppanokat eivät hyväksyä edes sitä että puhtaat vaatteet saattavat tuoksua pyykin pesun jälkeen muultakin kuin etiikalta. Silloin tilaisuudessa kannattanee jakaa korona-ajan muistoksi kasvomaskeja tai perinteisiä pyykkipoikia nenään kiinnitettäviksi.

Hyi hitto. Ne hajustetut pesuaineet haisevat kammottavalle. Se haju vielä tarttuu kaikkeen mikä on liian pitkään sen läheisyydessä.

Jotkut ovat jostain syystä oppineet pitämään sitä hajua *puhtaan pyykin tuoksuna*.

Nautin itse hyvistä tuoksuista ja käytän mielelläni hajusteita, mutta osaan olla myös ilman hajusteita silloin kun sitä pyydetään. En halua terrorisoida muita tuoksuillani.

Vierailija
1414/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ajan pahimpia vitsauksia on halvalle tai kalliille hajuvedelle haisevat ihmiset, hyi s..tana. 

Vierailija
1415/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä etiikka tuoksuu :) 

Vierailija
1416/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...

Jättäisin hajuvedet laittamatta, ostaisin hajusteettoman hiuslakan ainakin sekä kosteusvoiteen. Jos rahasta ei ole kiinni, niin hajusteettomat shampoot ja hoitaineet vielä kehiin.

Tosin voisin tiedustella kutsujilta, että minkätasoisesta ongelmasta on kyse. Itse migreenin kanssa kamailevana arvostaisin juhlissabinqkin sitä, että hajuvedet ja partavedet jätettäisiin väliin

Vierailija
1417/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehotus on vain kehotus. Kaikelle yliherkkien lumihiutaleiden pillin mukaan ei kannata lähteä tanssimaan. Muuten saat tanssia loputtomiin. Vaatimukset eivät koskaan lopu.

Ei kukaan oikeasti kuole parista miedon parfyymin ruiskauksesta. Vai puhelinkopissako ne juhlat pidetään? 

Hajusteyliherkistä 99% on luulosairaita jotka eivät yksinkertaisesti tykkää hajusteista, ja siksi muutkaan eivät saisi niitä käyttää.

Ja että vielä pitäisi pestä vaatteet, hiukset ja kroppakin hajuttomalla pesuaineella ennen juhliin menoa. Hohhoijaa.

Voi sua. No ehkä elämä opettaa. Tuoksuyliherkkyys puhkeaa yleensä myöhemmällä iällä. Sitten sen kyllä tuntee ja huomaa.

Oma äitini yritti olla vielä viimeisimmän lapsenlapsensa kastetilaisuudessa, vaikka oli jo hyvin sairas. Mutta ulos hänen oli sieltä lähdettävä, kun yksi vieras ei noudattanut pyyntöä olla laittamatta patfyymia.

Miksi sairaaloitten vuodeosastojen ovissa kehotetaan tulemaan hajusteitta?

Jonkun nirppanokka hoitajan takia, joka ei tykkää hajusteista tai on kateellinen toisten hienoille parfyymeille, vai?

Kai sinä nyt pestyissä ja puhtaissa vaatteissa kuitenkin sinne juhliin tulisit, joten mikä ihmeen vaiva siinä tuoksuttoman pesuaineen käytössä on?

Kertoisitko, mikä siinä tarkalleen ottaen on se hankaluus?

Vierailija
1418/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että täällä valitetaan vain naisten hajusteista muttei mainita sanallakaan miespuolisten partavesiä, joita roiskitaan aika runsaasti. Onko kaikkien hajuherkkien miehet laitettu ruotuun vai vieläkö jollain uroolla on selkärankaa jäljellä?

Vierailija
1419/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi ironiaa.

Lumihiutaleiden kuningatar haukkuu muita lumihiutaleiksi 🤣

Vierailija
1420/1807 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoja piereskelijöitä ei häihin kannata kutsua. Ainoastaan, jos on sulhanen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän