Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?

Vierailija
11.06.2018 |

No mitähän hittoa... "Pyydämme ystävällisesti, että saapuisitte juhliimme tuoksutta" wtf?

Kommentit (1807)

Vierailija
581/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti juhlien järjestäjää vaaditaan huomioimaan vieraiden ruoka-aineallergiat, mutta he itse eivät halua huomioida asiaa, josta on joillekin oikeasti haittaa.

Jos kyseessä olisi oman lapseni häät ja vieraat eivät noudattaisi toivetta, niin ne häät jäisi sitten minulta kokonaan väliin. Kyllä se minua harmittaisi.

No minä olen täällä todennut, että kutsuun pitää laittaa selvästi, mitä tarkoitetaan. Pari alapeukkua tuli. Ei ihmiset ole ajatuksen lukijoita. Ketjusta käy selvästi ilmi, että tuoksuttomuus ohjeena ei aina riitä.

Mennään juhlaan ilman hajusteita ja epäselvissä tapauksissa kysytään lisätietoja? Jos pukukoodi on tumma puku niin en pohdi, että josko siinä kuitenkin olisi mustat shortsit hyväksytty, kun on kuumakin ja ne on niin mukavat.

Nuo pukukoodit on helppo ottaa selville, jos ei tiedä. Miksi se on ylivoimaista ja vaikea sanoa, mitä oikein halutaan? Onko sitten Ok, että vaikka 60 kutsutusta 50 pommittaa ja pyytää tarkennusta? Läheskään kaikki eivät sitä tajua tehdä vaan ymmärtävät kukin omalla tavallaan ja jättää soittamatta.

Minä olen työkseni järjestänyt juhlia ja laatinut kutsuja. Se on aina kutsujan kerrotava poikkeavasta käytännöstä kutsussa selkeästi ja silti joku voi soitella, mikä on Ok.

Vierailija
582/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ala tuoksujani vaihtamaan hääjuhlan takia. Siedätyshoito on kaikkein tehokkain apu tuollaiseen hörhöilyyn.

Eli sinua ei siis haittaa vaikka toinen hääparista saa migreenin, pahoinvointia tai joutuu ambulanssilla sairaalaan kesken omien juhliensa?

Migreenin ja pahoinvoinnin takia? 

Haluan kuulla siitä, kun ambulanssi hakee migreenistä ja pahoinvoinnista kärsivän. 

T. Jo 20 vuotta ambulanssikuskina 

Huolestuttaa tämä luetun ymmärtämisen taso. "Saa migreenin, pahoinvointia TAI joutuu ambulanssilla sairaalaan." Ambulanssilla viedään sairaalaan siis muusta syystä kuin pahoinvoinnin tai migreenin takia.

Eri

Vaihtoehdot ovat siis: migreeni, pahoinvointi tai ambulanssilla sairaalaan. Mikä sairaus on "ambulansilla sairaalaan"? 

Olisko paha astmakohtaus?

Hajuvedestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti juhlien järjestäjää vaaditaan huomioimaan vieraiden ruoka-aineallergiat, mutta he itse eivät halua huomioida asiaa, josta on joillekin oikeasti haittaa.

Jos kyseessä olisi oman lapseni häät ja vieraat eivät noudattaisi toivetta, niin ne häät jäisi sitten minulta kokonaan väliin. Kyllä se minua harmittaisi.

No minä olen täällä todennut, että kutsuun pitää laittaa selvästi, mitä tarkoitetaan. Pari alapeukkua tuli. Ei ihmiset ole ajatuksen lukijoita. Ketjusta käy selvästi ilmi, että tuoksuttomuus ohjeena ei aina riitä.

Jos tuoksuttomuus tarkoittaa sitä, että ihmisen täytyy peseytyä ilman tavanomaisia pesuaineitaan, laittautua ilman tavanomaisiaan hius- ja ihonhoitotuotteitaan, niin kyllä mulla jää kinkerit väliin. En asiakseen osta useita tuotteita, joille tarvetta kerran viidessä vuodessa, jos silloinkaan.

Onneksi töissä on vain supsutuskielto. Eli ei suihkutella paikan päällä pukkarissa mitään hajustettuja tuotteita.

Et sitten pysty ostamaan vaihteeksi hajustamattomia tuotteita ja käyttämään niitä sen aikaa kun loppuvat? Eikai ne sinun hajustetutkaan tuotteet ikuisesti kestä?

Vierailija
584/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ala tuoksujani vaihtamaan hääjuhlan takia. Siedätyshoito on kaikkein tehokkain apu tuollaiseen hörhöilyyn.

Eli sinua ei siis haittaa vaikka toinen hääparista saa migreenin, pahoinvointia tai joutuu ambulanssilla sairaalaan kesken omien juhliensa?

Haluan kuulla siitä, kun ambulanssi hakee migreenistä ja pahoinvoinnista kärsivän. 

Huolestuttaa tämä luetun ymmärtämisen taso. "Saa migreenin, pahoinvointia TAI joutuu ambulanssilla sairaalaan." Ambulanssilla viedään sairaalaan siis muusta syystä kuin pahoinvoinnin tai migreenin takia.

Eri

Vaihtoehdot ovat siis: migreeni, pahoinvointi tai ambulanssilla sairaalaan. Mikä sairaus on "ambulansilla sairaalaan"? 

Hajuvedestä?

Olisiko parempi, että joku saisi väkivaltaisen raivokohtauksen inhasta hajuvedestäsi? Menisikö hajusteettomuustoive sen jälkeen perille?

Vierailija
585/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään työpaikoillakin kehotetaan hillittyyn hajustamiseen.

Meidän työpaikallakin annettiin tällainen ohje - kaikki tiesivät että yhden ainoan ihmisen takia. Hän on kiva ja suosittu ihminen mutta hänen työhuoneessaan ei voinut olla kauaa ja ruokapäytäkin tuli mielellään valittua vähän kauempaa.

Muut eivät varmaan muuttaneet käytöstään mitenkään, minäkin laitan aina dödön kainaloon ja suihkauksen raikasta edt:tä, enkä käytä edes huuhtelukirkastetta.

.

Vierailija
586/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Ei se ollut luettelo sairauksista vaan siitä, miten hajustettu vieras saattaa pilata hajusteettomuutta toivovan parin hääpäivän.

Kuka sitten joutuu sairaalaan ambulanssilla ja miksi? Joku häävieraista? Pilaako se hääparin fiiliksen? Ambulanssista voi myös tulla vahva polttoaineen haju. Sekö pilaa tuoksuttomat häät? Voisitko selventää?

Luulen, että se pilaisi vähän kenen tahansa häät, jos häävieras tai toinen pariskunnasta joutuisi poistumaan häistä ambulanssilla.

Vierailija
587/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen erityisherkkä, eli muitakin herkkyyksiä on, mutta eniten kärsin liiallisista hajusteista. Erityisherkkiä on n. 15-20 % väestöstä eikä sille voi itse mitään, se on synnynnäistä eikä häviä millään "siedättämisellä". Kyse ei ole siitä, että hajusteet haisisivat pahalle, vaan hajusteen liiallinen määrä on ongelma. Ihmisten normaalit deodorantit, hiuslakat ja huuhteluaineet vaatteissa eivät ole minulle ongelma, mutta liiallinen määrä hajuvettä aiheuttaa kyllä tosi tukalan olon. Tuotteesta riippuen saan päänsärkyä, hermosärkyä poskeen, pistelyä nenään, aivastelua, tunnetta etten saa henkeä tai hajusteen "maistumista" suussa. Oireet loppuvat n. 10 minuutissa, kun pääsen pois hajusteen vaikutuspiiristä. Kuten tästäkin ketjusta ilmenee, hajusteet aiheuttavat paljon pahempiakin oireita monille ihmisille. Ihmettelen henkilöitä, jotka tietävät tämän, mutta silti tahallaan aiheuttavat toisille huonon olon. Toki kaikilla on oikeus käyttää hajuvesiä tms. jos niin haluavat, mutta ainakin minusta tuntuisi pahalta tietää, että olen sinänsä tarpeettomalla toiminnallani aiheuttanut jollekulle kärsimystä.

Allekirjoitan täysin. Tietyt, raskaat ja imelät hajuvedet saavat minussa aikaan oksennusreaktion. Jostain syystä niihin mieltyneet naiset hölväävät niitä itseensä niin, että kymmenien metrien päässäkin tuoksahtaa.

Toinen tuoteryhmä, jota en oikein siedä, ovat kaikki Axet. 

Vierailija
588/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme vuosia Ranskassa ja Saksassa. Kukaan ei koskaan maininnut vastaavasta ongelmasta siellä. Joten, taitaa taas kerran mennä Suomessa överiksi tämäkin.

Vierailija
589/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Hajuvedestä?

Hajuvedestä kai aika harvoin saa astmakohtausta. Ehkä muutama astmaa sairastava ihminen, mutta tällaisesta vakavasta asiasta tulee kyllä tiedottaa eri tavalla kutsussa, kuin vain "tulethan hajuttomana".

Nykyäänhän tuota hajuttomuutta toivotaan, ikävä kyllä sanoa näin, mutta paljolti erityisherkistä sysitä. Ja silloin vakavat sairaudet, joille hajuvedet oikeasti hengenvaarallisia, häviävät näihin erityisherkkien vaatimuksiin. 

Vierailija
590/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Ei se ollut luettelo sairauksista vaan siitä, miten hajustettu vieras saattaa pilata hajusteettomuutta toivovan parin hääpäivän.

Kuka sitten joutuu sairaalaan ambulanssilla ja miksi? Joku häävieraista? Pilaako se hääparin fiiliksen? Ambulanssista voi myös tulla vahva polttoaineen haju. Sekö pilaa tuoksuttomat häät? Voisitko selventää?

Luulen, että se pilaisi vähän kenen tahansa häät, jos häävieras tai toinen pariskunnasta joutuisi poistumaan häistä ambulanssilla.

Mutta miksi? Häävieraiden traumatisoitumisen vuoksi syy tulee kertoa rehellisesti, jotta siihen voi hakea tukea. 

Vierailija
591/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuimme vuosia Ranskassa ja Saksassa. Kukaan ei koskaan maininnut vastaavasta ongelmasta siellä. Joten, taitaa taas kerran mennä Suomessa överiksi tämäkin.

Olin muutama viikko sitten lomalla Italiassa, enkä huomannut siellä tätä samaa hajuongelmaa. Siellä varmaan osataan käyttää hajuvesiä kohtuudella.

Vierailija
592/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tuo tuoksuttomuus sitä, että vieraiden pitää käydä suihkussa ennen hääjuhlaa?

Vierailija
593/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Hajuvedestä?

Niin, ei tuossa ole mitään kummallista. Nytkin olen sen vuoksi sairauslomalla. Terkkuja töihin ja työniloa :)

Vierailija
594/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyt asiat vaivaavat tiettyjä ihmisrymiä erilaisen perimän vuoksi. Myös erilainen ympäristö vaikuttaa paljon. Tiesitkö, että osa pesuaineiden valmistajista tekee Pohjoismaihin miedommin hajustettuja versioita tuotteistaan kuin Keski-Eurooppaan.

Vierailija
595/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa -ongelmat tulevat muualla asuneille aina suurena yllätyksenä. Näin me täällä periferiassa kehitämme ohjelmaa. Nyt on menossa itsen ympärille koottujen asioiden vuosikymmen, tulet kyllä huomaamaan....

Vierailija
596/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuoksuttomuus tarkoittaa sitä, että ihmisen täytyy peseytyä ilman tavanomaisia pesuaineitaan, laittautua ilman tavanomaisiaan hius- ja ihonhoitotuotteitaan, niin kyllä mulla jää kinkerit väliin. En asiakseen osta useita tuotteita, joille tarvetta kerran viidessä vuodessa, jos silloinkaan.

Onneksi töissä on vain supsutuskielto. Eli ei suihkutella paikan päällä pukkarissa mitään hajustettuja tuotteita.

Lisäyksenä myös se, että ennen töihinlähtöä ei ainakaan mitään hajuvesiä kannata supsutella.

Vierailija
597/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, että samat ihmiset, jotka täällä kitisee, koska ei saa hajuvettäläträtä, että he valittavat naapureiden suitsukkeista tai ruuan käryistä.

Vierailija
598/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyt asiat vaivaavat tiettyjä ihmisrymiä erilaisen perimän vuoksi. Myös erilainen ympäristö vaikuttaa paljon. Tiesitkö, että osa pesuaineiden valmistajista tekee Pohjoismaihin miedommin hajustettuja versioita tuotteistaan kuin Keski-Eurooppaan.

En tiennyt, mutta johtuneeko siitä, että asioin usein Lidlissä, jossa on myynnissä ihan samat tuotteet kuin Suomessakin.

Vierailija
599/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Olisin niin halunnut osallistua noihin häihin, mutta kärsin vakavasta intiimialueen tulehduksesta, joka aiheuttaa hajuhaittoja. Ehkä sitten seuraavalla kierroksella pääsen mukaan.

Vierailija
600/1807 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko enemmän kuitenkin syytä muualla kuin perimässä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi