Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?
No mitähän hittoa... "Pyydämme ystävällisesti, että saapuisitte juhliimme tuoksutta" wtf?
Kommentit (1807)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on öö hääkutsu?
Öö???
Kutsu häihin. Joko ymmrrät?
Vierailija kirjoitti:
En noudattaisi. Kutsuvieraana minulla on oikeus tuoksua hyvälle. Sitäpaitsi, en ole koskaan kuullut kenenkään saavan oireita NORMAALISTA määrästä hajuvettä. Eri asia jos sitä laittaa purkin kerralla. Sitäpaitsi kutsussa oli mainittu vain KEHOITUS, ei KIELTO!
Jos asenne on tuo voit odottaa niskapersotteella poistamista juhlista ja jatkossa niistä ulkopuolelle jäämistä. Ihanko oikeasti kuvittelet tuoksuvasi hyvältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö???Kutsu häihin. Joko ymmrrät?
En ymmärrä. Meille tuli keväällä hätäkutsu. Siinä siis luki hätäkutsu, mutta kuka lähettää öö hätäkutsu? Ö luokan häät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä vedetään nyt tahallisesti asioita överiksi, kun aletaan esittää, että ei mukamas saisi haista miltään. Ei sellaista ihmistä olekaan, joka ei jollekin haisisi. Meissä jokaisessa on oma ominaistuoksummekin. Sille tuoksumme saunapuhtainakin. Emme vain erota sitä itsestämme emmekä välttämättä läheisistämmekään, kun olemme heidän kanssaan koko ajan tekemisissä. Jokainen saa haista juuri omalta itseltään, eikä tuo tuoksuttomuuden toive edes tarkoita sitä, ettei saisi haista hielle eikä mahdollisesti vaikka hevosenpaskalle jos sellainen haju vaan sattuu juuri silloin jostain tarttumaan.
Kyse on hajusteaineista, siis niistä, joilla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin tuoksuminen. Ne ei ole puhdistusaineita eikä hiustenlaittoaineita. Ne on vain hajuvesiä ja parfyymeja sun muita kölninvesiä. Joku mies aiemmin narisi partavedestään, että sitä on pakko käyttää, toki sitten on jos on, mutta niitäkin on miedontuoksuisia.
Ihan varmasti saat pestä vaatteesi ja itsesi niillä omilla pesuaineillasi ja laittaa sitä omaa lempidödöäsikin, kunhan jätät ne parfyymit pois. Sitä ne siellä sairaaloissa ja laitoksissakin tarkoittavat. Älkää siis nyt lähtekö tappelemaan turhista. Kukaan ei voi olla täysin tuoksuton, mutta voi olla käyttämättä niitä ylimääräisiä tuoksuttimia yhden juhlapäivän ajan.
Itse en ole astmaatikko enkä yliherkkä tuoksuille, mutta minulla on voimakas hajuaisti ja on yhtä piinaa vaikkapa istua teatterissa lähellä sellaista ihmistä, joka on laittanut runsaasti voimakastuoksuista parfyymiä tai partavettä. En minä halua haistaa sitä koko ajan. En minä ole allerginen lehmänsonnan hajullekaan, mutta haluaako joku muu kenties kökkiä sonnanhajussa monta tuntia tai jonkun imelän pierun hajussa? Liika on aina liikaa. Ei se ihana parfyymituoksu niin ihana ole, kun sitä pitää haistaa koko ajan, aivan kuin joku pitäisi avointa hajuvesipulloa nenän alla kaiken aikaa.
Olet täysin väärässä. Kannattaa käydä niissä FB:n kangasryhmissä katselemassa millaisia vaatimukset tuoksuttomuudesta todellisuudessa ovat, niin putoavat suomukset silmiltä, sillä siellä ihan tosissaan esitetään että monta pesua aiemmin käytetty hajustettu pyykinpesuaine tuoksuu haitallisesti. Ehkä tällaisesta käytöksestä saa jossain piirissä oikeanlaisen perheenäidin leiman, mene tiedä, mutta silti tällaisia on ihan oikeasti olemassa.
Tässä tuoksuttomien häiden tapauksessa potentiaalinen häävieras ei voi mitenkään tietää millä tasolla tuoksuton hänen tulisi olla, ellei sitä ole erikseen määritelty. Sillä joka tällaista haluaa vaatia, pitäisi olla ainakin ymmärrystä mainita että mitä tuoksuvia aineita se koskee. Jos he ovat oikeasti tuoksuherkkiä niin silloin heillä on ihan täysi tieto olemassa myös tästä äärilaidan olemassaolosta ja tyhmempikin tajuaa että vieraiden on silloin varauduttava juuri siihen. Vaikka pyyntö todellisuudessa olisikin suunnattu pelkästään Opiumissa uitetulle anopille.
Mikä hiton äärilaita? Jos hajusteet ei sovi niin sitten ne ei sovi. Ja kyllä tietyt hajustetut pyykinpesuaineet/huuhteluaineet tekee vaatteen ihan oikeasti lopullisesti käyttökelvottomaksi tuoksuherkille. Siihen ei auta mikään määrä pesuja. Jäätävimmät hajut ihmisillä ovat yleensä peräisin näistä ellei niitä hajuvesiä yms käytä ihan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö???Kutsu häihin. Joko ymmrrät?
En ymmärrä. Meille tuli keväällä hätäkutsu. Siinä siis luki hätäkutsu, mutta kuka lähettää öö hätäkutsu? Ö luokan häät?
Ei hätäkutsu, vaan hääkutsu. Autocorrect... Eikä öö hääkutsu.
Jotkut vaan käyttää liikaa niitä hajusteita. Sit vielä vanhaks mennyttä hajustetta, kun sitä vielä on jäljellä, 10 vuodessa ei oo saatu Eau de Toilettia käytettyä loppuun, käytetään reilusti ja se haisee vanhalle. Yök.
Ymmärrän niin hyvin. Jopa hajusteellisten pyykinpesuaineiden runsas käyttö aiheuttaa itselleni oireita. Ei ole kiva olla juhlissa päänsärkyisenä ja aivastellen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä nykypäivän "häät"... ei alkoholia, vegaanikattaus, ei hajusteita... täyttä pelleilyä. Ymmärrän ainoastaan "vain aikuisille" toiveen.
Pelleilyä, jos kaikki eivät halua olla samanlaisia kuin sinä? Nyt vähän suvaitsevaisuutta.
Hänellä on oikeus mielipiteeseensä, nyt vähän sulta sitä suvaitsevaisuutta.
Työssäni olen osallistunut satoihin juhliin. Koskaan en ole haistanut mitään hajuvesiä ym. Vaikka varmaan kaikki niitä suihkauttaa. Joskus ulkomaalainen mies voi käyttää dödöä vähän runsaasti. Itse keksisin jonkin tekosyyn olla menemättä noihin häihin, melko varmaa, että muitakin outouksia löytyy. Emme tarjoile kahvia, koska sen tuoksu aiheuttaa morsiammelle pahoinvointia, häissämme ei ole kukkia koska tuoksuvat liikaa, alkoholia ei ole tarjolla koska morsian ei pidä sen hajusta, tarjoamme vain kylmiä tuoksuttomia ruokia ym.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän,että tuoksut tekevät monille huonon olon,itse en onneksi kuulu heihin,ja rakastan tuoksuja.Mutta jos kutsussa näin lukee,niin sitä kannattaa noudattaa.
Yleisellä tasolla toki ymmärrän kurjan tunteen,jos ei voi suihkauttaa mielituoksuaan kun lähtee ulos.
Hajuvesien ja parfymien arvostus on korkea,lukee vaikka Avonin tai Oriflamen esitteitä,niin miesten sekä naisten tuoksut ovat valta-asemassa niissä.
Sanotaan ettei teatteriin tai ravintolaan pitäis laittaa hajuvettä,mutta mihin sitä sitten laittaa hajuvettä.Mutta missäs sitä sitten käyttää,tyylinhän se viimeistelee.Ei kai kukaan käytä yksinään kotona arvokasta eau de parfymia tai vaikka aitoa parfyymia.
Itse pyrin aina laittamaan hajuveden niin ajoissa,ainakin tunti ennen lähtöä,enkä kaada sitä puolta pullollista.Joka päivä yleensä jotain tuoksua käytän.
Joskus töissä kysyin työkaverilta,kun teimme yhdessä töitä,kärsiikö hän tuoksustani.Sanoi,että ei.
Laitoin kuulemma sopivan miedosti,hän nimittäin piti siitä että tuoksun kevyesti,mutta en liikaa.
Sattui nimittäin olemaan ryhmässämme yksnainen,joka kaatoi jotain etelän takapihan tislaamon tuoksua,niin että tehdassali haisi ulko-ovelle asti.
Mutta siis,jos kielto tulee kutsussa,niin sitä pitää noudattaa.Ainoostaan sitten voi ihmetellä jos morsian ja sulhanen tuoksuvat parfyymeille.Sitten voi kysyä,että miks?
No jos siitä tuoksusta itse pitää niin miksei sitä sitten käyttäisi kotona? Oletko muuten ajatellut, että hajuveden ansiosta osa ihmisistä ajattelee vain, että haiset pahalle ja koko muu tyyli jää huomaamatta. Suurin osa taas ei hajua noteeraa millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Työssäni olen osallistunut satoihin juhliin. Koskaan en ole haistanut mitään hajuvesiä ym. Vaikka varmaan kaikki niitä suihkauttaa. Joskus ulkomaalainen mies voi käyttää dödöä vähän runsaasti. Itse keksisin jonkin tekosyyn olla menemättä noihin häihin, melko varmaa, että muitakin outouksia löytyy. Emme tarjoile kahvia, koska sen tuoksu aiheuttaa morsiammelle pahoinvointia, häissämme ei ole kukkia koska tuoksuvat liikaa, alkoholia ei ole tarjolla koska morsian ei pidä sen hajusta, tarjoamme vain kylmiä tuoksuttomia ruokia ym.
Se jos sinä et haista jotain, ei tarkoita muuta kuin että sinä et haista. Ymmärryskykykin vaikuttaa hieman puutteelliselta.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä aloitus ylipäänsä on totta, niin äärimmäisen tökerö hääkutsu. Yhtä lailla siinä voisi tai oikeastaan pitäisi lukea, että "ethän tule tupakantuoksuisena" tai "jätäthän savukkeet kotiin".
En tiedä mikä noilta kutsun laatijoilta on hukassa, ainakin normaalit sivistyneen ihmisen käytöstavat.
Ehkä ne onkin hukassa sinulta? Usein ne on hukassa juuri heiltä, ketkä jaksaa mussuttaa "sivistyneen ihmisen käytöstavoista".
Vierailija kirjoitti:
Nämä nykypäivän "häät"... ei alkoholia, vegaanikattaus, ei hajusteita... täyttä pelleilyä. Ymmärrän ainoastaan "vain aikuisille" toiveen.
Et sä paljoa sitten ymmärräkään. Hyvä että jotain kuitenkin. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on saatanasti luulosairaita ihmisiä.
Sinua tuskin haittaa, että "luulosairas" puolisoni aivastelee sarjassa suoraan päällesi, kun sehän on vain luulosairautta.
Vierailija kirjoitti:
Halailetko siellä työpaikan juhlissa kaikki vieraat läpi? Häissähän on tapana onnitella hääpari ja vanhemmat ja moni tulee siinä kohtaa aika lähelle. Kyllä siinä hajusteherkkä saa äkkiä oireita kun 70 erilaisilla hajusteilla kuorrutettua ihmistä käy halaamassa tai kättelemässä. Vaikka ei edes olisi mitään sellaista metrien päähän löyhkäävää hajustepommia vieraiden joukossa. Tai voihan olla, että porukassa on joku/joitain jotka tunnetusti lutraa hajuvesillä aivan liikaa, mutta ei kehdata sanoa heille suoraan vaan esitetään asia kutsussa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En noudattaisi. Kutsuvieraana minulla on oikeus tuoksua hyvälle. Sitäpaitsi, en ole koskaan kuullut kenenkään saavan oireita NORMAALISTA määrästä hajuvettä. Eri asia jos sitä laittaa purkin kerralla. Sitäpaitsi kutsussa oli mainittu vain KEHOITUS, ei KIELTO!
Jos asenne on tuo voit odottaa niskapersotteella poistamista juhlista ja jatkossa niistä ulkopuolelle jäämistä. Ihanko oikeasti kuvittelet tuoksuvasi hyvältä?
Joo. Itsekin kävisin poistamassa juhlista tämän NORMAALIN määrän hajustelleen. Hymyillen tekisin sen. Nämä normaalisti hajustelevat ovat usein niitä, ketkä kylpee siinä hajusteessaan, ja usein vielä pahan hajuisessa sellaisessa.
Ei kannata sitten syödä hernekeittoa ja ruisleipää ennen juhlia🤣
Ymmärrän kyllä. Jos kaikki vieraat kokevat, että hajuvesi/parfyymi/partavesi kruunaa juhla-asun, tulee jo 20 ihmisestä kamala hajujen sekamelska, kun taas hajuton deo kainaloon hienhajua estämään olisi riittävä ja kaikki voisivat hengittää helpommin. En silti itse varmaan laittaisi kutsuun sitä, koska ei olla varsinaisesti yliherkkiä. Jos siis olisin menossa naimisiin.
Eikä sitä parfyymiä osata laittaa vain pikku tippa? Mulla on sellasia 10-30 ml pikkupulloja, joista laitan YHDEN tipan ranteeseen. Toisen käden ranteella yhytän sitä myös toiseen ranteeseen. Tällä menen koko päivän. Ei taatusti tuoksu kuin omaan nenään.
Pelleilyä, jos kaikki eivät halua olla samanlaisia kuin sinä? Nyt vähän suvaitsevaisuutta.