Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?

Vierailija
11.06.2018 |

No mitähän hittoa... "Pyydämme ystävällisesti, että saapuisitte juhliimme tuoksutta" wtf?

Kommentit (1807)

Vierailija
221/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sähkö- ja säteilyallerginen, joten kukaan ei saa tuoda kännykää 100m säteelle juhlapaikastamme, joka on kallioon koverrettu luola. Autoja ei saa tuoda 1km säteelle myöskään. Edellytämme lisäksi tuoksuttomuutta, karvattomuutta ja värittömyyttä, koska olen allerginen hajuille, eläimille, pölylle, karvoille ja lisäksi värisokea. Emme tarjoile mitään allergioiden vuoksi, joten syöthän ennen saapumistasi, mutta älä kuitenkaan äyriäisiä, kaloja, pähkinöitä, vehnää, omenoita, kanaa, härkistä tai ruista sisältäviä ruokia, sillä saan anafylaktisen shokin, jos joudun olla sellaisen ihmisen lähettyvillä, joka on 4h sisällä syönyt kyseisiä elintarvikkeita ja hengittää samaa ilmaa kanssani.

Jumankauta, että nauroin tälle :D kiitos. taidat olla palstan ainut järkevä ihminen, 5/5!

Vierailija
222/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan teistä niuhottajista ei pystyisi työskentelemään Ranskassa tai Italiassa :))))

Tai Venäjällä! :DDD Minun entinen venäläinen työkaveri täällä Suomessa käytti vuorotellen maailman markkinoiden viittä tujuinta haisupommia eli Jean Paul Gaultierin naistorsoppullohajua, Dior Poisonia, Chanel Vitosta, T.Muglerin Angelia ja Lancomen Poemea! 90-luvulla.

Hänellä oli ne pullot työpöydällään eli siitä muistan ne, ja aina kun kävi röökillä eli kerran tunnissa niin uitti itsensä hajupilvessä. Me muut oltiin hajuvesipöllyissä suurimman aikaa, välillä karattiin nurkkaneuvotteluhuoneeseen jossa talon paras ilmastointi. Onneksi meistä kellään ei ollut migreeniä eikä astmaa, mutta minun kaverit luulivat pitkään että yök minä olen siirtynyt noihin itätyylisiin tuoksuihin koska ne tarttui töissä vaatteisiini eivätkä lähteneet yhden tai kahden pesun jälkeen edes pois.

Se rööki kyllä on pahemman hajuista kuin yksikään parfyymi, se se vasta vaatteisiin ja hiuksiin tarttuukin. Mutta teillä ei siis ollut tupakan löyhkästä ongelmia vaan vain parfyymeista? Aika erikoisia ihmisiä tässä maassa sitä onkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...

Ei mulla vaan. Käytän hajusteettomia tuotteita, hiuslakkoja ja muita tukkatuotteita en ollenkaan.

Kolmoishermosärkyä (trigeminusneuralgia), ihmisen kivuista kolme kärjessä -sarjaan kuuluvaa kipua sairastavana voin sanoa että hajustus on junttia. Kipuni, johon sitten syön neljää maksatoksista lääkettä, on teidän hajustefriikkien käsissä.

Minun isälläni on tuo sairaus ja käynyt ihan leikkauksessa siitä, mutta silti hän käyttää Menneniä ja Old Spicesia. Äidilläni on paha migreeni ja käyttää hajuvesiä ja dödöä. Äitini migreenin yleensä laukaisee valot, esim. kauppojen lamput.

Uskon, että he eivät ole vaan luulosairaita ja voivat silti elää normaalia elämää sairauksistaan huolimatta.

Vierailija
224/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on junttia jos et omista yhtä laatu hajuvettä.

Vierailija
225/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiki ja parfyymi = kauhea käry

Hiki ja ei parfyymia = parempi?

Vierailija
226/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teidän hajusteettomien kannattaa hengata vaan keskenänne

Vierailija
227/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni enemmän junttia on yksinkertaisten kielioppisääntöjen hallitsemattomuus.

Vierailija
228/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän ruokakin hajuton ja mauton???

Vierailija
229/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

wau, haiseeko oikeasti ne hajusteita käyttävät ilman parfyymejään hielle ja *kalle? Luulisi nykypäivänä ihan jokaisen osaavan huolehtia hygieniastaan. Siis tarkoitan nimenomaan näitä, jotka keuhkoavat, että minulla on oikeus hölvätä se hajusteputeli päälleni, välittämättä tippaakaan muista? ja niille , jotka sanovat että on oikeus tuoksua hyvälle, niin hajuvesi ja hyvä tuoksu eivät todellakaan tarkoita samaa asiaa. Omassa nenässäsi toki voit tuoksua vaikka kuinka hyvälle, mutta muiden nenään saatat nimenomaan haista ei niin hyvälle siinä järkyttävässä katkussasi.  Koittakaahan nyt vaan hyväsyä se, että mikä sopii toisen nenälle, ei välttämättä sovi toiselle. Jos ette pysty noudattamaan pyyntöä, niin olkaa menemättä.

Minä en haise, mutta moni haisee! Moni ihminen ei juo tarpeeksi vettä ja ne haisee iholtaan. Soisin heille edes ripauksen tuoksuvaa dödöä peittämään ominaishajunsa!

Vierailija
230/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häistään saa jokainen päättää itse ja sitä tulee kaikkien kunnioittaa.

Mutta eikö teillä migreeniä sairastavilla ole lääkitystä? Mahtaa elämänne todella olla hankalaa, sillä maailma ei vain pyöri teidän sairautenne ympärillä. Itse olen monisairas, mm. neurologinen sairauskin löytyy. En silti odota kaikkien joustavan vuokseni.

Kannattanee muuttaa jonnekin mökkiin, kauas kaikista. En kuitenkaan suosittele paikkoja, joissa on metsiä tai niittyjä lähellä, sillä nekin haisevat.

Ette voi odottaa muun maailman uppoavan sairauteenne, se ei ole muiden syy.

Äläs nyt yleistä migreeniä tähän. Minulla on migreeni ja käytän hajusteita, samoin kaikki migreeniä sairastavat läheiseni käyttävät hajusteita.

Vierailija
231/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin sain tuommoisen pyynnön sisältäneen kutsun, mutten mennyt. En ala yksien juhlien takia etsimään hajusteetonta hiuslakkaa, saati deodoranttia. Lahjan kyllä laitoin tulemaan.

Kalliit ja hyvät tuoksut pääsevät oikeuksiinsa, kun et ole sotkenut itseesi markettilakkoja ja muita halpoja hajusteita.

Juuri juhlia varten jokaisen tulisi varata nämä hajusteettomat kauneudenhoitoaineet kaappiin. Ja näin antaa tilaa sille laadukkaammalle tuoksulle.

Tuoksujen käyttö on taitolaji ja näitä kommentteja lukiessa huomaan, ettei suurin osa vastaajista ymmärrä asiasta mitään.

Internetistä löytyy kuitenkin paljon ohjeita ja vinkkejä, joilla rahvaskin voi oppia!

Vierailija
232/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni enemmän junttia on yksinkertaisten kielioppisääntöjen hallitsemattomuus.

Ja kielioppi olikin tämän langan pointti?

Vierailija
233/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako se oikeasti ketään, jos jättää hajuvedet päiväksi pois? Käy suihkussa ja peseytyy kunnolla. Hajuttomia/mietoja deodorantteja on vaikka kuinka. Ei luulisi haisevan millekään.

Ja ainahan on olemassa vaihtoehto, jos ei halua juhlien järjestäjän toivetta kunnioittaa. Voi jättää menemättä.

Vierailija
234/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, ihana keksintö! Pistän (haisuttoman) korvani taakse. :) Ite menisin vielä niin pitkälle että jos joku epäkunnioituspuuskassaan tulee silti parfyymikaupan hajuisena, käsken poistumaan. Jos ei välitä siitä, että on muille terveyshaitta, ei ole tervetullut juhliin. Psyko-asenne muutenkin että "muut saa kuolla mun turhamaisuuteen, mul on oikeus aiheuttaa muille sairauskohtauksia hihhihhiiii"

Ei olis itse asiassa tervetullut edes elämääni ylipäätään moisen jälkeen. :D

Näinpä juuri. Valtaosa "hajusteallergisista" saa näitä hajustekiljumiskohtauksiaan täysin riippumatta siitä mitä läsnäolijat ovat itseensä suihkineet tai onko kenelläkään yhtään mitään hajustettua päällään, heille riittää että he itse ovat haistavinaan jotain. Oli se sitten vaikka kakunkoristeena käytetty orvokki, niin jonkun muun syyksi sekin pitää lukea. Parempi lienee olla järjestämättä juhlia ollenkaan. Ruuatkin tuoksuvat, kukat tuoksuvat, juhlapaikan verhot ja pöytäliinat tuoksuvat, lattianpesuaine tuoksuu, kenkälankki tuoksuu, jopa kirkkokin tuoksuu tai mikä pahempaa, siellä voi jopa olla poltettu kynttilöitä jotka oikeastikin voivat olla vaarallisia astmaatikoille...

Hajusteallergiset eivät myöskään haista omia hajusteitaan, jotka voivat olla hyvinkin epämiellyttäviä tai jopa kuvottavia muiden nenään.

Kaikki listaamasi asiat voivat laukaista migreenin. Minulla sen laukaisee mm. kalan haju, erittäinkin hauen. Lattiavahat, kun niitä levitetään. Suitsukkeet. Orvokkeen tuoksu on niin mieto että se ei, mutta sireenin tuoksu kyllä. Lidlin pyykkipulverit (joku moukka käyttää niitä taloyhtiön pesutuvassa, jos pesee siellä omaa pyykkiään sitä täytyy tuulettaa pihalla kolme päivää ennen kuin voi ottaa käyttöön.)

Hajun, joka laukaisee kohtauksen ei siis tarvitse olla välttämättä edes hajuste, vaan ihan "luonnolliset" hajut voivat tehdä sen. Eikä kyse ole välttämättä edes hajun voimakkuudesta. Monoi-öljy laukaisee migreenin hyvinkin pienenä määränä,  mutta esim. tärpätti ei tunnu missään. Klorite taas tuntuu.

Vierailija
235/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän johtuu, että herkkyys tuoksuihin on ilmaantunut nyt viime vuosina? Ei viisikymmentä vuotta sitten ketään parfyymit häirinneet. Ehkä kaikkien aistien ylikuormittumisesta.

Yleinen kemikaalikuorma on lisääntynyt, mikä lisää herkistymisen riskiä. Lisäksi vastustuskyky on heikentynyt liian hygienian takia, mikä lisää herkistymisriskiä.

Tuoksut eivät tule enää suoraan luonnosta, vaan valtaosa on synteettisiä. Toki monet luonnollisetkin tuoksut voivat olla erittäin allergisoivia, kuten vaikka laventeli -tai joka paikkaan lykättävä limoneeni. Mutta synteettiset tuoksut ovat ilmeisesti vielä pahempia.

Migreeniä toki on ollut aina, mutta varsinainen yliherkkyys/allergia johtuu listaamistani syistä. Ovathan muutkin allergiat lisääntyneet räjähdysmäisesti.

Vierailija
236/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaisia hajuherkkiä ei haittaa yhtään lomamatkoilla kun paikallinen väki haisee usein todella vahvoille ja raskaille parfyymeille? Siellä mennään junaan, bussiin, viereiseen pöytään ravintolassa, eikä hajuista välitetä.

Sitten kun palataan Suomeen niin valitetaan allergiaoireista ja toisten tuoksuista, vaikka istutaan ilmastoidussa toimistossa 50 metrin päästä siitä toisesta jolla vähän kevyttä kukkaistuoksua päällä.

Aivojen välissä tämä suomalainen hajuherkkyys kun se ei päde Suomen ulkopuolella? :D

Jos tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa muuallakin kun mielikuvituksessasi, selitys voi olla ihan se että lomalla ei ole muuta stressiä. Esim. astmaan vaikuttaa stressi hirveästi, kuten myös migreenikohtauksiin. Stressittömässä tilanteessa ihminen voi kestää ärsykkeen mitä ei kestä stressaantuneena.

Kosteampi ilma tekee sen että limakalvot on paremmassa kunnossa,  joten hajusteet ei ehkä ärsytä niin paljon?

Vierailija
237/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on migreeni, mutta sitä ei laukaise hajut, mutta kun on kohtaus päällä niin ihan kaikki haisee liikaa, varsinkin tupakka, jota jotkut idiootit vieläkin polttavat ja sitä ei valitettavasti pääse karkuun missään.

Vierailija
238/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö teillä migreeniä sairastavilla ole lääkitystä? Mahtaa elämänne todella olla hankalaa, sillä maailma ei vain pyöri teidän sairautenne ympärillä. Itse olen monisairas, mm. neurologinen sairauskin löytyy. En silti odota kaikkien joustavan vuokseni.

Kannattanee muuttaa jonnekin mökkiin, kauas kaikista. En kuitenkaan suosittele paikkoja, joissa on metsiä tai niittyjä lähellä, sillä nekin haisevat.

Jos migreenikohtauksia on alle kerran viikossa, ei estolääkitys ole järkevä. Eikä estolääkityskään auta kaikkia. Lisäksi migreenikohtaus on sellainen, että jos sitä kohtaukseen otettavaa lääkettä ei saa otettua ajoissa, se ei auta enää. Ja toisinaan se lääke ei auta vaikka sen saisikin ajoissa. Tai toisilla ei auta mikään lääke, yhtään, koskaan.

Vierailija
239/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos migreenikohtauksia on alle kerran viikossa, ei estolääkitys ole järkevä. Eikä estolääkityskään auta kaikkia. Lisäksi migreenikohtaus on sellainen, että jos sitä kohtaukseen otettavaa lääkettä ei saa otettua ajoissa, se ei auta enää. Ja toisinaan se lääke ei auta vaikka sen saisikin ajoissa. Tai toisilla ei auta mikään lääke, yhtään, koskaan.

Muutenkin on typerää syödä lääkkeitä jos ongelman voi välttää välttelemällä triggereitä. Miksi minun pitäisi myrkyttää itseäni lääkkeillä siksi että sinä saisit löyhkätä?

Vierailija
240/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tajuta, miten joku voi pahoittaa mielensä tästä? Siitä, että jollakin toislela on vaike astma tai vaikkapa invalidisoiva migreeni? Ja hän haluaisi juhlia häänsä (tai esim lapsensa häät) ilman tuskaa? Miten on sinulta pois? Ei kannata mennä juhlaan, jos se on sinulle joku oman parfyymisi tai hiuslakkasi esittelytilaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme