Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävän koira jäänyt lähes kokonaan minun vastuulleni, olen joutunut perumaan sen takia omat kesälomasuunnitemani

Vierailija
11.06.2018 |

Eli miesystävällä ja minulla lomaa nyt 4 viikkoa. Vuokrasimme mökin ja koira tuli toki tänne mukaan. Miehen viinaan menevät serkut asuvat (valitettavasti) lähellä ja mies on ollut tuonne jo nyt viikon kuin liimattuna. Käy välillä tuomassa koiralle ruokapussin ja lähtee taas "talkoisiin" Eli tuurilla kaatavat pari puuta ja pistävät klapeiksi, lopun aikaa ryypätään, saunotaan ja grillataan.

Minä en ole tervetullut tekosyyllä "koira voisi loukkaantua kun siellä on kaikki työkalut leväällään ja sauna kuumana" ja jonkun täytyy toki huolehtia koirasta. No, eihän se iso homma ole kun täällä keskellä ei-mitään voi laskea vaan ulos ovesta (ei ole mitään pesiviä lintuja täällä) ja pieni koira pelkää suunnilleen hiiriäkin. Ruuan kun antaa ja tietysti täytyy leikkiä ja pitää seuraa.

Nyt mies ilmoitti, että nuo ns. talkoot jatkuvat vielä tällä viikolla. Minun oli tarkoitus lähteä ystävien kanssa kylpyläreissulle mutta eihän siitä mitään tule kun koira on vastuullani. Eli se ainoa ajankohta joka kaikille sopisi, on nyt ilmeisesti peruuntumassa. Mies haukkui minut itsekkääksi kun ilmoitin että raahaa ahterinsa tänne koiraa hoitamaan kun illalla olisi lähtö. Ääni sammalsi jo nyt puhelimessa, joten eipä tuosta rattiin ole ja huolettaa myös kyky huolehtia koirasta.

Mitään koirahoitoloita täällä ei ole enkä ole sellaisia rahasummia varannut mukaan että onnistuisi. Onko tähän tilanteeseen mitään järkevää ratkaisua?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuolta jäi tekstiä välistä pois, eli jouduin myös perumaan omien serkkujeni tapaamisen koska en saanut miestä kiinni koko päivänä enkä voinut lähteä.

ap

Vierailija
2/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eroasin heti alkajaiksi. En voisi seurustella noin viinaan menevän ja omasta lemmikistä välinpitämättömän ihmisen kanssa. Muuten yrittäisin etsiä koiralle hoitajaa vaikka sukulaisista. 

Itsellä on ollut pieni koira mukana kahden viikon kylpyläreissulla. Ihan hyvin meni. 

Vierailija
4/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, louskuleuat antavat omistajilleen elämää sisältöä ja iloa!!!

Vierailija
5/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie koira miehelle ja lähde pois, tosi törkeää käytöstä mieheltä ☹

Älä missään ninessä peru omia suunnitelmia. Jos vienti ei onnistu, soita miehelle että nyt haet koiran tai viet sen esim miehen vanhemmille tai löytöeläinkotiin ja myös viet

Vierailija
6/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siihen. Lähdet suunnitellulle reissullesi etkä enää palaa.

Aika epäuskottavalta kuulostaa että siellä vaan yksinäsi vietät aikaa. Porvoon seudulla ehkä?

Vierailija
7/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätpähän mitä odottaa jos joskus saat lapsia tämän miehen kanssa.

Vierailija
8/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika epäuskottavalta kuulostaa että siellä vaan yksinäsi vietät aikaa. Porvoon seudulla ehkä?

Enpä arvannut että tämä näin menisi. Onneksi olen sen verran "eräjorma" että viihdyn täällä kohtuuhyvin ihan yksinkin mutta kieltämättä alkaa jo vähän maistua puulta ja seuralainen olisi ihan kiva.

ap

Vierailija
9/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän koiranhoito-ongelmat ole se pienin ongelma teidän suhteessa.

Vierailija
10/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooei. Nyt pakkaat kamasi, viet koiran miehelle tai ilmoitat vain puhelimessa että lähdet nyt. Sopii tulla hoitamaan koiransa tai ilmoitat eläinsuojeluun. 

Sitten kiität yhteisestä ajasta ja sanot ettei tarvitse enää ottaa yhteyttä. Törkeä tyyppi. 

Vierailija
11/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde kotiin.

Vierailija
12/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie koira sinne missä mies on ja lähde kylpylään ja sieltä jatkat kotiin. Kotona mietit kaikessa rauhassa onko suhteella tulevaisuutta.

Vierailija
13/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä arvannut että tämä näin menisi. Onneksi olen sen verran "eräjorma" että viihdyn täällä kohtuuhyvin ihan yksinkin mutta kieltämättä alkaa jo vähän maistua puulta ja seuralainen olisi ihan kiva.

ap

Vähän itsekunnioitusta nyt! Miehesi on itsekäs, sinua kynnysmattona pitävä juoppo, ja sinä saat sanottua, että "kieltämättä alkaa jo vähän maistua puulta ja seuralainen olisi ihan kiva". Se, että koiraa ei voi viedä talkoopaikalle, on tekosyy. Mies haluaa ryypätä ilman sinua mutta ei halua, että sinä pidät hauskaa ilman häntä omien kavereittesi kanssa, ja siksi sinun muka pitää vahtia koiraa.

Nykyisen miehesi kanssa hukkaat vain aikaasi. Löydät kyllä paremmankin, sellaisen, joka haluaa mökeillä ja eräjormailla yhdessä sinun kanssasi ja jonka kanssa lomasuunnitelmat tehdään yhdessä.

Vierailija
14/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaat kamasi ja jätät koiran mökille. Juomaa ja ruokaa hänelle päivän ajaksi. Kyllä se mies lopettaa juomisen kun on pakko mennä koiran luo. Jätä mies samalla. Hän on tuleva alkoholisti (ellei ole jo) ihan selvästi. Vielä ehdit karkuun.

Vierailija
15/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie koira sinne missä miehesi on. Lähde sitten omalle lomalle.

Kyllä siellä koiraa hoitavat.

Vierailija
16/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät koirasta ja saat rakennettua hoitoverkon voit esittää ottavasi koiran erossa, jolloin mies pääsee lopullisesti hoitovastuusta.

Vierailija
17/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina jaksaa hämmästyttää nämä tossukat. Miten edes tulee mieleen perua omat menot sen vuoksi, ettei puoliso vaivaudu huolehtimaan koirastaan. Koiran voi hyvin jättää mökkiin yksin, kunhan vain on juomaa ja ruokaa, käydä sanomassa miehelle, että koira on nyt siellä yksin ja poistua paikalta. Jos kyseessä olisi lapsi, ilmoittaisin miehelle, että tuleeko hoitamaan vai soitetaanko sosiaaliviranomaiset paikalle ja poistuisin omiin menoihini.

Vierailija
18/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu aivan samaa mieltä kuin muutkin. Lähde sinne kylpyläreissuun. Koiran jätät joko mökkiin ( ruokaa ja juomaa saatavilla) tai viet sen miehelle. Lisäksi jos kovasti huolettaa, niin soita kunnan eläinlääkärille ja kerro tilanteesta, niin hän tarvittaessa käy tarkistamassa koiran tilanteen parin päivän päästä. Ja kyllä harkitsisin vakavasti eroa tuollaisesta miehestä.

Vierailija
19/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi koiraraukkaa. Itse soittaisin kylpylään ja kysyisin saako sinne tuoda koiria tai voinko maksaa huoneesta johon saa. Tuollaiselle urpolle en jättäisi koiraa. Ties mitä tekisi mennessään takaisin mökille vihaisena kun pakko lopettaa juopottelu ja muijakin lähti.

Vierailija
20/29 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi jos kovasti huolettaa, niin soita kunnan eläinlääkärille ja kerro tilanteesta, niin hän tarvittaessa käy tarkistamassa koiran tilanteen parin päivän päästä.

Oikeasti? Kunnan eläinlääkärille? ”Mieheni on ryyppäämässä ja itse haluan lähteä kylpylään. Voitteko käydä hoitamassa koiraa kahden päivän päästä?” Olisiko ehkä niin että verovaroin maksettua eläinsuojelua ei ole ihan tällaiseen tarkoitettu!

Muuten olen samaa mieltä, että hyödytön mies kyseessä ja hänestä kannatta hankkiutua eroon.