Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu että olen ainoa niin tyhmä...

Vierailija
11.06.2018 |

Etten ole saanut edes amistutkintoa suoritettua. En tunne ketään muuta kaltaistani.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et kuitenkaan ole niin tyhmä, ettet osaa täyttää niitä eropapereita.

Vierailija
2/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itsesäälissä sinä olet parasta a-luokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta itsesäälissä sinä olet parasta a-luokkaa.

Kyllä se varmaan sinuakin harmittaisi. Se sulkee pois normaali elämän mm kun ei saa töitä.

Vierailija
4/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva saa töitä, joissa ei tsrvitsisi thdä mitään. Ja sellaistahan sä vaatisit.

Pelkän perudkououn varassa elää Suomessa vähän yli 600 000 ihmistä, eli et sinä nyt ihan ainoa ole. Vaikka koulutuksen puute heikentää työllistymismahdollisuuksia, on heistä suurin osa silti töissä: he ovat työttöminä keskimäärin joka neljäs vuosi. https://www.talouselama.fi/uutiset/joka-neljas-vuosi-tyottomana-sak-pel… eli jotain erityistä sussa on, kun olet työtön.

Toisaalta kun ottaa huomioon, että kehitysvammaisetkin saavat Suomessa ammatitutkinnon erityiskoulutuksen kautta, (ja useat heistä työllistyisivät ainakin osaiväisesti jos kela ja eläke/kuntoutustukimääräykset antaisi at), en siis usko erityisyytesi liittyvän tyhmyyteen, se ei Suomessa kouluttautumista estä. Asenne sen sijaan voi estää. Pysyvästi.

Muut palstail8at: on työttömyys/koulutus/sairaushullu sama kuin äitihullu? Jankkauksen taso ja tyyli ovat ainakin ihan samat.

Vierailija
5/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun aloittaja tunnetaan Ammattivalittajana. Hän jopa itse aiemmin allekirjoitti jeremiadinsa tällä nimimerkillä.

Äitihullu taas on kokonaan toinen henkilö.

Heidät erottaa kyllä tyylistä. Ammattivalittaja on äärimmäisen lakoninen. Aloitukset koostuvat vain yhdestä lauseesta, kuten tavallisesti hänen jatkokommenttinsakin. Äitihullun aloitus voi olla sivun mittainen.

Vierailija
6/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mä oon kyllä lukenut äitihullultakin useampia lakonisia yhdenrivin aloituksia, joihin se sitten myöhemmin vastailee itselleen niin ikään yhdellä rivillä.

Vierailija
7/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ammattivalittaja on omasta mielestään rutiköyhä. Oikeasti hän on vain pienituloinen. Ammattivalittaja inhoaa avioliittoaan ja perhettään mutta pysyttelee siinä tiukasti.

Äitihullu on koulutettu, työssäkäyvä ja varakas. Myös hän inhoaa avioliittoaan ja perhettään ja muuttikin siksi eroon miehestään ja lapsistaan.

Äitihullu on viime aikoina usein kaapannut ammattivalittajan ketjuja ja ryhtynyt saarnaamaan niissä omaa agendaansa. Toisaalta äitihullu on ainoita, jotka osoittavat sympatiaa ammattivalittajalle (syynä se, että molemmat ovat täällä palstalla niin "väärinymmärrettyjä").

Vierailija
8/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Mä oon kyllä lukenut äitihullultakin useampia lakonisia yhdenrivin aloituksia, joihin se sitten myöhemmin vastailee itselleen niin ikään yhdellä rivillä.

Äitihullun avaukset ovat harvoin lakonisia, mutta joskus tosiaan kyllä. Mutta ammattivalittajan avaukset ovat äärimmäisyyteen asti lakonisia aina; hän ei koskaan pohjusta eikä analysoi kysymyksiään tai tilannetta millään tavoin.

Ammattivalittaja ei myöskään vastaile itselleen. Joskus hän nostaa ketjua lakonisella merkinnällä "up".  Äitihullu taas saattaa itse kirjoittaa itselleen ensimmäiset kymmenen vastausta.

Vierailija
9/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi ammattivalittaja on omasta mielestään rutiköyhä. Oikeasti hän on vain pienituloinen. Ammattivalittaja inhoaa avioliittoaan ja perhettään mutta pysyttelee siinä tiukasti.

Äitihullu on koulutettu, työssäkäyvä ja varakas. Myös hän inhoaa avioliittoaan ja perhettään ja muuttikin siksi eroon miehestään ja lapsistaan.

Äitihullu on viime aikoina usein kaapannut ammattivalittajan ketjuja ja ryhtynyt saarnaamaan niissä omaa agendaansa. Toisaalta äitihullu on ainoita, jotka osoittavat sympatiaa ammattivalittajalle (syynä se, että molemmat ovat täällä palstalla niin "väärinymmärrettyjä").

Mä rakastan lastani joten siinä olet kyllä nyt väärässä.

Vierailija
10/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi palstan legendaarisinta hahmoa kyllä.

Onhan niillä yhteistäkin, ovat samanikäisiä. Haukkuvat miehiään päivät pääksytysten. Ja pitävät lastensa kanssa olemista tosi rasittavana.

Vierailija
11/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niillä yhteistäkin, ovat samanikäisiä. Haukkuvat miehiään päivät pääksytysten. Ja pitävät lastensa kanssa olemista tosi rasittavana.

Mä en pidä lapseni kanssa olemista rasittavana.

Vierailija
12/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallakaan ei ole MIKÄÄN koskaan hyvin, ei mitään tulevaisuuden toivoa, ei yhtään realistista näkymystä maaailmasta, eikä omaa vastuuta mistään. Kaikki on muiden syy, joko ihmisten tai maailman vääryyden.

Vierailija
13/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallakaan ei ole MIKÄÄN koskaan hyvin, ei mitään tulevaisuuden toivoa, ei yhtään realistista näkymystä maaailmasta, eikä omaa vastuuta mistään. Kaikki on muiden syy, joko ihmisten tai maailman vääryyden.

En kyllä pidä tyhmyyttäni kenenkään muun syynä. Oma vikahan se on kun on tällaisena syntynyt.

Vierailija
14/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en pidä lapseni kanssa olemista rasittavana.

Yritäpä sitten muistaa tämä repliikkisi tulevina pitkän pitkinä kesäviikkoina.  :)

Vierailija
15/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kirjoittelet tänne usein aloituksia, joissa toivot pääseväsi eroon perheestäsi ja elämään yksinäsi. (Enkä sekoita sinua äitihulluun, joka kirjoitti samoin, mutta hän myös toteutti aikeensa.)

Vierailija
16/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kumpikaan tykkää äidistään(kään). Tosin toisella - arvatkaa kummalla - tämä on viety äärimmäisyyksiin asti.

Vierailija
17/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kirjoittelet tänne usein aloituksia, joissa toivot pääseväsi eroon perheestäsi ja elämään yksinäsi. (Enkä sekoita sinua äitihulluun, joka kirjoitti samoin, mutta hän myös toteutti aikeensa.)

Ei se tarkoita sitä etten rakasta lastani vaan sitä että miehen on terveenä helpompi ottaa päävastuu lapsesta. Hän voi viedä harrastuksiin yms mitä minä en voi tehdä. Ap

Vierailija
18/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullulle pointsit siitä, että se ei pelkästään valittanut vaan otti oikeasti hatkat siitä liitostaan.

Ammattivalittaja valittaa maailmanloppuun asti mutta ikinä se ei lähde mihinkään.

Vierailija
19/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassaminäkin luuoen, että nämä kaksi ovat saman tekijän tuottamia hahmoja. Tekijän, joka toivottavasti ja todennäköisesti ei ole oikeasyi kummankaan kaltainen (vaikka kyllähän näitä tyyppejä maailmassa on).Ehkä hän on joku harrastajakirjailija, joka yrittää luoda romaanihahmoa psykologiseen trilleriin ( saisi kyllä tapahtua vähän enemmän, että tulisi trilleriä!)

Vierailija
20/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne ole mitään fiktiivisiä hahmoja.

Molemmat ovat aitoja ihmisiä ja itse asiassa molemmat on täällä tunnistettukin. Itsekin tiedän toisen noista legendoista.