Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, miksi petät hyvässä liitossa?

Vierailija
10.06.2018 |

Lähinnä miehille kysymys, saa naisetkin vastata. Jos sinulla on ns hyvä liitto, miksi petät?

Kommentit (458)

Vierailija
41/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pettänyt 12v aikana kertaakaan vaikkei se liitto niin hyväkään loppuajastakaan ollut. En ymmärrä pettämistä ollenkaan, miksei vain erota sitten samantien.

M35

Helppo hurskastella toisten puolesta.

Tuntuu käsittämättömältä että yleinen moraali kehottaa eroamaan heti, jos tuntee seksuaalista himoa jotakuta toista kohtaan. Viemäriin vaan yhteinen menneisyys, koti, perhe, ystävät.

Vierailija
42/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pettänyt 12v aikana kertaakaan vaikkei se liitto niin hyväkään loppuajastakaan ollut. En ymmärrä pettämistä ollenkaan, miksei vain erota sitten samantien.

M35

Helppo hurskastella toisten puolesta.

Tuntuu käsittämättömältä että yleinen moraali kehottaa eroamaan heti, jos tuntee seksuaalista himoa jotakuta toista kohtaan. Viemäriin vaan yhteinen menneisyys, koti, perhe, ystävät.

Voit ihan vapaasti pettää mun puolesta puolisoasi niin paljon kuin tykkäät. Itse en moista tekisi kyllä koskaan.

Pidät noita perhearvoja, menneisyyttä, yms tärkeänä, mutta silti olet valmis pettämään. Eli kuitenkin olet loppujen lopuksi enemmän tyytytymätön kuin tyytyväinen.

M35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liitto miehen mielestä yhtä hyvä kuon naisen mielestä?

Vierailija
44/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pettämistä, ihminen ei ole yksiavioinen vaikka monet niin luulevat

Olisikos sitten reilua kertoa se kumppaniehdokkaalle heti kättelyssä, ettei tule väärinkäsityksiä? 

Tosin saattaisi moni suhde kaatua jo alkumetreille tällä lailla.  On sitten pettämisen lisäksi käytännöllistä myös valehdella?  

Vierailija
45/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että nainen kokee liiton "hyväksi" ei tarkoita miehen kannalta yhtään mitään. Sama pätee myös toisinpäin.

Vierailija
46/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olen miettinyt tätä kysymystä omalla kohdallani. Että miksi helvetissä petän? Olen kylläkin nainen, mutta tämä mies kenen kanssa petän on myös varattu. Mun omassa miehessäni ei ole mitään vikaa. Saan hellyyttä ja seksiäkin saisin..osallistuu kotitöihin ja ollaan tasavertaisia. On todella huomioiva. Mutta silti, tässä on jo nelisen vuotta hypätty toisessa sängyssä. Kamalaa, tiedän. Kertoja 1-5 kertaa vuodessa koska on välimatkaa niin paljon..mutta viestitellään päivittäin. En vaan osaa päästää irti nykyisestä miehestänikään. Vaikka pitäisi tietenkin.. tällä pettämiskumppanilla lienee myös hyvä parisuhde. Nainen on fiksu ja kaunis, ja kovasti tämän miehen tyylinen. Mukava ja herttainenkin. Olemme siis tavanneet.

Vierailija
47/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, en ole pettänyt liitossani. Arvelen, että se liitto ei olekaan niin hyvä, kuin joku luulee.

Vierailija
48/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vaimolla oli taustallaan värikäs seksihistoria, niin halusin tasoihin ja ohi. Ei se niin mene, että itse sekstaillaan yllin kyllin ja sitten vain otetaan joku perhemies kunnon sen aika. Ehei..

Oma asiasi - kuitenkin petät myös itseäsi.

Vierailija
49/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla niin, että seurusteltu teinistä asti ja ei ole kokemusta muista seksikumppaneista. Lopulta uteliaisuus vie voiton kun sopiva tilanne tulee ja siinä silmät aukeaa, että seksi voi olla niin erilaista toisen kanssa!

Vierailija
50/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt tätä muutamalta hyvässä liitossa olevalta mieheltä, jotka ovat pettäneet vaimojaan, ja he ovat selittäneet tunteneensa itsensä jollakin tavalla laiminlyödyiksi: seksiä ei ole ollut tarpeeksi tai se ei ole ollut oikeanlaista, vaimo on keskittynyt omaan uraansa ja ollut liian kiireinen tai vaimo on sairastunut ja keskittynyt omaan toipumiseensa. Tuo viimeinen peruste ainakin on hämmästyttänyt: eikä ole aika luonnollista, että vaimon pitääkin keskittyä omaan toipumiseensa! 

Tuntuu siltä, että tällainen "laiminlyönti" on kätevä tapa perustella itselleen liiton ulkopuolisia suhteita.

Vierailija
51/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo pettänyt koskaan, mutta voin sanoo ettei koskaan hyvässä suhteessa oo käynyt mielessäkään. Esimerkiks tällä hetkellä oon noin 2,5 vuotta seurustellut ja meillä on kaikki oikeesti hyvin, joten rehellisesti sanottuna muut naiset ei kiinnosta mua. (Siis joo, tottakai voin kattoa jos hyvännäköinen nainen tulee vastaan tjsp mutta en nyt laske sitä, mun mielestä se on niin luonnollista niin miehille kun naisillekkin eikä tarkota mitään sen suurempaa kiinnostusta :D) Aiemmin on kuitenkin joskus ollu tilanteita, että houkutusta on ollu ja pettäminen on tietyllä tavalla käyny mielessä. Esimerkiks edellisessä suhteessa oli näitä tilanteita kun suhde oli muuttunu ahdistavaks, oli pelkkää riitelyä, valitusta, mustasukkasuutta turhasta ja jatkuvaa kyttäämistä (naisen puolelta). Seksiäkin oli vaan harvoin ja se oli aina ihan samalla kaavalla. Pettäminen on väärin enkä hyväksy sitä, siks en sitä sitten kuitenkaan koskaan tehny mutta joskus teki oikeesti mieli.

Ja kavereita ja tuttuja kun mietin niin siellä on muutamia miehiä ketkä on pettäny eikä niistä oo kun yks ollu sellanen kuka on ite sanonu meille kavereille jälkeenpäin ettei ymmärrä miks teki niin kun on onnellisessa suhteessa just sen naisen kanssa kenen kanssa haluaa. Kaikilla muilla on ollu taustalla ongelmia omassa suhteessaan. Ite nään siis aika vahvan yhteyden pettämisellä ja sillä onko suhteessa kaikki hyvin. Vaikka naisen mielestä olis, niin onko mies välttämättä onnellinen ja tyytyväinen?

M28

Mä voin kertoa sulle salaisuuden. Sun suhde on kestänyt VASTA 2,5v joten tietenkään sinulla ei ole tarvetta pettää, kun elät vielä suhteessasi alkurakkauden huumaa :)

Tule kertomaan uudelleen tilanteestasi kun tossa on vähintään 15v lisää ;)

Luuletko, että 2,5 v ja lyhemmissäkin suhteissa ei petetä? Itse tiedän kyllä monia sellaisiakin pettämistapauksia...

Vierailija
52/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin kertoa sulle salaisuuden. Sun suhde on kestänyt VASTA 2,5v joten tietenkään sinulla ei ole tarvetta pettää, kun elät vielä suhteessasi alkurakkauden huumaa :)

Luuletko, että 2,5 v ja lyhemmissäkin suhteissa ei petetä? Itse tiedän kyllä monia sellaisiakin pettämistapauksia...

Toki lyhemmissäkin suhteissa petetään. En mä sitä tarkoittanut. Mutta jos tyyppi hurskastelee 2v seukkaamisen jälkeen, ettei petä niin ei kauhean painava hänen perustelunsa ole :) Jos tossa vaiheessa pettää, niin suhde ei todellakaan ole siinä pysymisen arvoinen. Sitten kun yhdessä oloa on pitkälle toistakymmentä vuotta ja on lapset jne niin lähteminen suhteesta vain seksin vuoksi olisi äärimmäisen itsekästä. Kun sitä seksiä saa siinä pääsuhteen ohessakin.

Vierailija
53/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä liitto kenen mielestä? Kysy pettäjän mielipidettä, niin voi olla ettei kuvaa liittoaan hyväksi.

No herramunjee. Pettäjältähän tässä kysytäänkin. Että miksi sellainen mies pettää jolla on - siis omasta mielestään- hyvä parisuhde.

Vierailija
54/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa oltu 7v yhdessä, meillä on 6kk ihana lapsi, ja menee paremmin kuin koskaan. Ei olla riidelty aikoihin, tietty pientä kinastelua joskus, meillä on yhdessä hauskaa ja arkikin toimii ihan loistavasti. Seksiä on usein, se on vaihtelevaa ja intohimoista. Ja minä teen kaikki kotityötkin ja kaupassa käynnit sun muut, olemme vähän sellainen "vanhanliiton" pariskunta. Ja se on mulle ok, pidän siitä että saan hoitaa lasta ja kotia ja hemmotella miestä.

MUTTA se helkkarin retku meni pettämään ja vielä nyt kun on muksukin jo. Miksi vitussa, en oikeesti tiedä. En haluaisi erota, mutta mua ei ruveta kyllä pettämään niin eipä taida olla vaihtoehtoja

Vierailija
55/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä miehille kysymys, saa naisetkin vastata. Jos sinulla on ns hyvä liitto, miksi petät?

Ap, hyvässä liitossa ei petetä.Jos petetään, liitto ei ole  hyvä.

Koita tajuta.

Vierailija
56/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, hyvässä liitossa ei petetä.Jos petetään, liitto ei ole  hyvä.

Koita tajuta.

Kyllä vain petetään. Onhan se käynyt täällä jo useammastakin vastauksesta ilmi.

Vierailija
57/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ihme ettei ukot omista teille nimiään. Pettämisen eteen näkevät kyllä vaivaa. Hävettäisi olla nimeä vaihtava kaakka samaan aikaan kun mies kairaa muita. Vaimot vaimot. Ei teitä kukaan arvosta.

Vierailija
58/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki lyhemmissäkin suhteissa petetään. En mä sitä tarkoittanut. Mutta jos tyyppi hurskastelee 2v seukkaamisen jälkeen, ettei petä niin ei kauhean painava hänen perustelunsa ole :) Jos tossa vaiheessa pettää, niin suhde ei todellakaan ole siinä pysymisen arvoinen. Sitten kun yhdessä oloa on pitkälle toistakymmentä vuotta ja on lapset jne niin lähteminen suhteesta vain seksin vuoksi olisi äärimmäisen itsekästä. Kun sitä seksiä saa siinä pääsuhteen ohessakin.

Perusteenahan kylläkin taisi kyseisessä viestissä olla se, että suhteessa on kaikki hyvin ja kertoi, että aiemmassa suhteessa ollut toinen tilanne, kun suhde ei ollut hyvä. Ei siis liittynyt millään tavalla suhteen kestoon, koska kuten itsekin jo myönsit, myös lyhyissä suhteissa petetään ja koetaan "tarvetta pettää" (vaikka aiemmin olit sanonut, ettei niin tietenkään ole). Yleensä se vaan on niin, suhteen kestosta riippumatta, että jos molemmat ovat onnellisia ja aidosti pitävät suhdetta riittävän hyvänä, pettämistä ei tapahdu. Pettämistä taas on niin lyhyissä kuin pitkissäkin suhteissa, jos oma kumppani ei riitä henkisellä tasolla, läheisyyden suhteen, seksin suhteen tms.

Rohkenen myös olla eri mieltä siitä onko se sitten jotenkin epäitsekästä, että jää suhteeseen esimerkiksi lasten takia, mutta pettää ja satuttaa kumppaniaan siinä ohella. Pettäminen on loukkaavaa ja epäkunnioittavaa, joten parempi pettämisen sijaan olla rehellinen ja erota, jos suhde ei kerran toimi. Lastensa elämässä voi silti olla ja huolehtia heistä ja loppujen lopuksi lapsillekin hyväksi, että vanhemmat ovat onnellisia erikseen ja mahdollisesti jossain vaiheessa jonkun uuden ihmisen kanssa sen sijasta, että ovat onnettomina ja kenties riitaisina yhdessä.

Vierailija
59/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt tätä muutamalta hyvässä liitossa olevalta mieheltä, jotka ovat pettäneet vaimojaan, ja he ovat selittäneet tunteneensa itsensä jollakin tavalla laiminlyödyiksi: seksiä ei ole ollut tarpeeksi tai se ei ole ollut oikeanlaista, vaimo on keskittynyt omaan uraansa ja ollut liian kiireinen tai vaimo on sairastunut ja keskittynyt omaan toipumiseensa. Tuo viimeinen peruste ainakin on hämmästyttänyt: eikä ole aika luonnollista, että vaimon pitääkin keskittyä omaan toipumiseensa! 

Tuntuu siltä, että tällainen "laiminlyönti" on kätevä tapa perustella itselleen liiton ulkopuolisia suhteita.

Onko liitto hyvä ja onnellinen, jos toinen kokee itsensä laiminlyödyksi? Ei se toki oikeuta pettämistä, mutta mielestäni tämäkin on taas osoitus siitä, että onnellisesti varatut eivät petä (joitain poikkeuksia nyt aina on, mutta yleisesti ottaen).

Joskus ulkopuolisen on myös vaikea tietää mikä liiton tai suhteen todellinen tilanne on. Totta kai on selvää, että uraansa saa keskittyä, sairastumisesta toipumiseen panostaminen on tärkeää jne, mutta kyllä näissäkin tilanteissa vikaa voi olla toisessakin osapuolessa. Ei esimerkiksi työ tai sairaus saisi kuitenkaan olla syy sille, että oikeasti laiminlyö omaa kumppaniaan. Toisen täytyy osata olla joustava, ymmärtäväinen ja kannustava tukija, mutta toisen pitää myös osata olla olematta liian itsekäs ja kohdella toista hyvin ja osoittaa rakkautensa. Hyvä suhde on kahden kauppa ja hyvä suhde vaatii molemmilta panostusta, ei suhde itsestään pysy kunnossa.

Vierailija
60/458 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset - eikä puoliso - kärsi siitä pettämisestä mitenkään, kun he eivät asiaa tiedä. Täälläkin kuvitellaan, että suhteissa joissa petetään kotona olisi jotenkin kireä ilmapiiri tai muuten huonot välit. Ei se niin ole. Siinä pääsuhteessa voi kaikki olla oikeinkin hyvin ja vanhemmat onnellisia yhdessä ja se on todellakin parempi niille lapsille kuin erota, koska haluaa välillä erilaista seksiä eri ihmisen kanssa.

Minä ja rakastajani olemme molemmat parisuhteissa, joita ympärillä olevat ihmiset kadehtii, että kun meillä menee niin hyvin ja huomaa, että oikeasti rakastamme toisiamme pääsuhteessa ja niinhän se onkin. Tuollaisen suhteen tuhoaminen vain sen vuoksi, että kaipaa seksielämäänsä vaihtelua olisi äärimmäisen itsekästä ja tuhoaisi lapsilta ehjän, onnellisen perheen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän