Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa "ruuhkavuodet"?

Vierailija
10.06.2018 |

Siinäpä se kysymys oli, mitä ne ruuhkavuodet on? Joskus muistan lukeneeni määritelmäksi pienet lapset, paineet edetä uralla ja ikääntyvät apua tarvitsevat vanhemmat, ja miettineeni onko tuollainen kombo niin yleinen että sille tarvitaan oma sana 🤔

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ruuhkavuodet?  ei miestä,ei lapsia....ei minkäännäköistä tekemällä tehtyä ruuhkaa :) takana kunnon yöunet,laiskaa heräilyä kahvin kanssa sunnuntaiaamuun....

Ei myöskään tulossa olevaa tenttiä, ei  työvuoroon valmistautumista, ei omia vanhempia, joita täytyy jotenkin auttaa eikä edes omaa harrastusta, joka olisi merkitty kalenteriin tälle päivälle.

Kylläpä sinä olet todella valinnut hyvän osan! Ks. Luukas 10: 41-42

Vierailija
62/80 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä miellän ruuhkavuosiksi sen, että käy töissä, kuskaa lasta päiväkotiin, on taloremppaa/ulkotöitä, lasten harrastuksia, omia harrastuksia ja mahdollisesti vielä ne ikääntyneet vanhemmat. Eri ikäiset lapset tekee helposti elämän ruuhkavuosiksi, kun on paljon niitä kuskaamisia ja vielä vauvanhoitoa.

Mulla esimerkiksi on kaksi pientä lasta, mutta kotihoidan heitä ja asutaan vuokralla niin koen eläväni aikalailla vastakohtaa ruuhkavuosista tällä hetkellä.

Ei omassa asunnossa asuminen tee elämästä yhtään kiireisempää kuin vuokralla asuminen.

Varmaan on ihmisiä, jotka suhtautuvat omaan asuntoon ja sen kunnostustarpeisiin samalla asenteella kuin vuokra-asuntoon. Onneksi heitä ei taida olla kovin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä miellän ruuhkavuosiksi sen, että käy töissä, kuskaa lasta päiväkotiin, on taloremppaa/ulkotöitä, lasten harrastuksia, omia harrastuksia ja mahdollisesti vielä ne ikääntyneet vanhemmat. Eri ikäiset lapset tekee helposti elämän ruuhkavuosiksi, kun on paljon niitä kuskaamisia ja vielä vauvanhoitoa.

Mulla esimerkiksi on kaksi pientä lasta, mutta kotihoidan heitä ja asutaan vuokralla niin koen eläväni aikalailla vastakohtaa ruuhkavuosista tällä hetkellä.

Ei omassa asunnossa asuminen tee elämästä yhtään kiireisempää kuin vuokralla asuminen.

Nurmikonleikkuuta, kukkien istutusta, haravointia jne. Kyllä niihin menee aikaa.

Nämä taas liittyvät pikemminkin asumismuotoon kuin asunnon omistukseen. Omistusasunnon suurin ero vuokra-asuntoon on se, että sen korjaustarpeet pitää tiedostaa hyvissä ajoin, ja on syytä olla rahaa niiden varalta. Jos asuu taloyhtiössä, voi olla viisasta mennä hallitukseen, että tietää mitä elämän isoimmalle investoinnille kuuluu.

-eri.

Vierailija
64/80 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuhkavuodet on siis itse itselle järjestettyä kurjuutta ja kärsimystä. Jos kersoja lykkää ja töissä juoksee ja joka paikkaan pitää mennä harrastamaan, niin loppuunhan siinä kuluu terveys ja hermot.

Huh huh. Ei kiitos. Mutta ei kyllä löydy empatiaakaan.

Kyllä multa löytyy empatiaa. Tosi kiva, että niitä lapsia viedään harrastuksiin kuitenkin. Kaverin lapset harrastaa kaikenlaista ja sitten tosiaan on niitä kisoja myös viikonloppuisin. Menin kerran tällaiseen turnaukseen ihan vaan nähdäkseni kaveria enkä sitä turnausta. 

Olisi tosi kiva, että niitä lapsia ei tehtäisi ollenkaan. Liika ihmisten määrä on kaikkien ongelmien perimmäinen syy. Se johtaa ennen pitkää ihmiskunnan tuhoon.

Vielä parempi, jos vanhusväestö alettaisiin aktiivisesti vähentää. 60 vuotta on riittävä pituus elämälle.

Kokoomus yksityistää julkisen sektorin ja tekee vanhustenhoidosta ja terveydenhoidosta bisnestä. Sen seurauksena kyllä vanhukset kuolevat joko kelvottomaan hoitoon tai rahanpuutteen seurauksena.

Vierailija
65/80 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ruuhkavuodet?  ei miestä,ei lapsia....ei minkäännäköistä tekemällä tehtyä ruuhkaa :) takana kunnon yöunet,laiskaa heräilyä kahvin kanssa sunnuntaiaamuun....

Ei myöskään tulossa olevaa tenttiä, ei  työvuoroon valmistautumista, ei omia vanhempia, joita täytyy jotenkin auttaa eikä edes omaa harrastusta, joka olisi merkitty kalenteriin tälle päivälle.

Sanoin,ettei ole miestä ja lapsia,kaikkea muuta kyllä :) mutta joskus se kiire on ihan itse hommattua,pitää tehdä sitä ja sitä hermot kireellä....koska muutkin

Vierailija
66/80 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo satukirja tähän liittyy?!

Vierailija
67/80 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olisi tuo tilanne, niin olisin jo uimahallissa tai patikoimassa. En ainakaan olisi ruuhkavuosiaiheisessa keskustelussa.

meinasin lähteäkin patikoimaan,pitää ensin vaan alle syödä aamupala ja juoda kahvit,et jaksaa :)

Vierailija
68/80 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähes kaikki kirjoittavat ikääntyvistä vanhemmistaan? Ei teillä ole velvollisuutta heitä höösätä.

No jotkut haluvat pitää huolta myös ikääntyvistä vanhemmistaan. 

Vierailija
69/80 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain yksi tekosyy olla huolehtimatta itsestään, ,saa lihota ja syyttää muita siitäkin.

Vierailija
70/80 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä kuulostaa ihanalta. Miksi helvetissä lapset pitää kuskata harrastuksiin?

Vierailija
71/80 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ole valinnut niin että en käy töissä nyt kun lapset ovat pieniä. Näin ruuhkaa on vuosissa vähemmän. Meidän vanhemmat on niin iäkkäitä/ kuolleita, ettei niistä ole meille apua.

Kaikki perheet eivät pysty elämään vain toisen aikuisen palkalla varsinkin nyt kun kaikki kallistuu, joten siinä mielessä tämä ei ole aivan vapaa valinta.

Vierailija
72/80 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän parhaan ajan uhraamista oravanpyörälle.

Vierailija
73/80 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvien vanhempien pikkulapsiaika

Vierailija
74/80 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei ole aikaa itselle kun kaikki menee toisista huolehtimiseen ja töissäkäyntiin.

Vierailija
75/80 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oravanpyörään liittyvää termistöä eli pitää tehdä sitä ja tätä koska niin kuuluu tehdä. Oma tahto ei ole normaalia ja vastuutonta ainakin niiden mielestä, jotka hyötyvät.

Vierailija
76/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs estät sanan käytön? Ihan yleisessä jaossa ja moni käyttää.

Vierailija
77/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire on itse aiheutettua.

Vierailija
78/80 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin onnellinen, että en ajo hankkia lapsia. En tule ikinä kokemaan tota maanpäällistä helvettiä lasten ja uran kanssa. Mieheni on onnekseni myös normaali ja osallistuu kodin askareisiin. Mihinkään ei ole elämässä kiire, saa matkustella, nukkua niin paljon kun haluaa. Siis oikeasti nauttia elämästä. Ja auttaa omia vanhempia jos ne sitä tarvitsee. Nostan teille hattua ketkä lapsia hankitte. Se vaatii kyllä paljon.

Vierailija
79/80 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en selviä edes töistä. En pysty käsittämään miten ihmiset jaksaa kasata siihen vielä päälle miljoona muuta asiaa.

Vierailija
80/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällösana. Ruuhka..... ennemmin vaikka kiirevuodet.

Sumavuodet kuulostaa hauskalta.