Miksi seksuaalisuudesta pitäisi olle YLPEÄ, oli se millasta tahansa?
En minåä ainakaan ole, seksi on muutenkin naurettavaa hikistä läskin lätinää ja nesteiden lotinaa. Kyllä mua enemmän hävettää kaikki seksuaalisuus, kuin että olisin siitä ylpeä.
Mutta kai mä vaan en sitten ymmärrä, miksi siitä pitäisi ylpeä olla, kun en ole koskaan pitänyt seksistä.
Ainoa mistä olen ylpeä, on lapseni, siihen tarvittiin seksiä, joten se on ainoa mistä seksuaalisuudessa voi olla ylpeä, että genitaalit toimivat tarkoitetulla tavalla.
Oletko sinä ylpeä seksuaalisuudestasi, miten näytät sen?
Kommentit (21)
En ole, enkä ymmärrä miksi olisin.
Minä olen ylpeä hyvistä seksikokemuksista, joita minulla on ollut. En seksuaalisuudesta yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ylpeä hyvistä seksikokemuksista, joita minulla on ollut. En seksuaalisuudesta yleisesti.
Millälailla ja/tai miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niistä tullut hyvä olo, yhteenkuuluvuuden tunne, hyväksytty olo jne. Kokemuksia, joita ei niin vain saa.
Kun luin otsikon, ajattelin vastata, että ihmiset on ylpeitä älyttömistä asioista, kuten seksuaalisuudestaan tai vaikkapa sitten siitä, että heillä on lapsia... ja sitten huomasin, että ap:kin kuului jälkimmäisiin.
Musta molemmat on luonnollisia ja hyviä asioita, mutta ylpeä olen muun tyyppisistä asioista.
häpeily on paljon typerämpää. esim. monia kiihottaaa tennissukat. miksi häpeäisin niitä? sama monissa muissa fetisseissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niistä tullut hyvä olo, yhteenkuuluvuuden tunne, hyväksytty olo jne. Kokemuksia, joita ei niin vain saa.
Et ole tainnut ikinä harrastaa mitään joukkueurheilua tai ryhmätoimintaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Lapsesta asti joukkueurheilua. Ryhmäseksiä en tosin ole. Kuinka niin? Ei ne ole yhtä intiimejä, eikä kiihottavia asioita kuin seksi.
Valkoisen miehen heteroseksuaalisuudestahan ei pidä olla ylpeä. Mutta siitä pitää olla erityisen ylpeä, jos mies uskaltaa rakastaa toista miestä. Se on niin rohkeaa.
No en sanois olevani ylpeä omasta seksuaalisuudestani- mutta jos kyse on nyt pridesta, niin on mun mielestä ihan juhlimisen arvoista, että nykypäivänä uskaltaa rakastaa mitä tahansa sukupuolta!
Ylpeys on kallista, samoin kuin esim. ajan vain mersulla, ostan vain suomalaista, en suostu juomaan kuin pullovettä jne. Jos siitä on valmis maksamaan sen hinnan, niin siitä vaan, mikäpä minä olen sitä muilta kieltämään.
Sexpon sivuilla ainakin joskus luki mukavasti: "seksuaalisuus on se mitä olet, seksi on se mitä tehdään", tai jotain sinne päin.
Vierailija kirjoitti:
Valkoisen miehen heteroseksuaalisuudestahan ei pidä olla ylpeä. Mutta siitä pitää olla erityisen ylpeä, jos mies uskaltaa rakastaa toista miestä. Se on niin rohkeaa.
Kuka sinua estää? Ole vaan ylpeä siitä jos koet tarpeelliseksi. Tuo sinun logiikka on btw kuitenkin aika vammainen. Tuskinpa kukaan seksuaalivähemmistöön kuuluva on sen ylpeämpi seksuaalisuudestaan kuin sinä. Se ero vain homolla ja sulla on se että kun ihmiset huutelee sun homoudesta kaikkea paskaa ja väheksyy sua ihmisenä sun seksuaalisuuden vuoksi. Niin eikö sitä vastaan saa "taistella". ja olla ylpeä että vaikka paskaa sataa niskaan niin minähän olen mikä olen. Se ei ole mitään ylpeilyä. Se on itsensä ja muiden samankaltaisten puolustamista.
Kai se on vastaus siihen kun joidenkin mielestä seksuaalisuutta pitäisi hävetä ja piilotella.
Mä luulen että kyse on ihmisten taipumuksesta ääripäistää asioita. Sen sijaan että häpeä yritettäisiin korjata neutraaliksi, se yritetään korjata ylpeydeksi.
Toinen selitys voi olla se, että ylpeydestä ajatellaan eri tavalla riippuen siitä, miten ylpeä on itsestään ennestään. Kun normaali ihminen ajattelee ylpeyttä, hän ajattelee sen oman jo valmiin "perusylpeyden" nostamiseksi vielä korkeammalle, häpeämään joutunut taas ajattelee ylpeyden siten, että hän nostaa itsensä samalle tasolle noiden perusylpeiden kanssa. Mutta perusylpeä tulkitsee sen sen pohjalta, miten hän suhtautuisi omalla kohdallaan ylpeyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Lapsesta asti joukkueurheilua. Ryhmäseksiä en tosin ole. Kuinka niin? Ei ne ole yhtä intiimejä, eikä kiihottavia asioita kuin seksi.
Miksi et sitten suoraan sanonut, että olet ylpä intiimiydesta ja kiihottumisestasi? Nuo muut luettelemasi asiat saa kyllä hyvin helpolla, ja kiihottuakin voi ilman seksikokemuksia.
Oon ollu joskus ylpeä sillon ku oon halunnu seksiä, nykyään mun ei tee oikeen mieli seksiä... niin ei oo mitää mistä ylpeilisin ku en sitä harrastakkaan.. :D enkä tajuu tollasta et pitäis hävetä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten suoraan sanonut, että olet ylpä intiimiydesta ja kiihottumisestasi? Nuo muut luettelemasi asiat saa kyllä hyvin helpolla, ja kiihottuakin voi ilman seksikokemuksia.
Sanoin, että olen ylpeä hyvistä seksikokemuksista. Siihen liittyy kiinteästi intiimiys ja kiihottuminen. Lisäksi muitakin tunteita.
seksi ja seksuaalisuus on kaksi eri asiaa.
Seksuaalinen identiteetti ei saa olla asia jonka takia joutuu esim. vainon kohteeksi eika kenenkaan pitaisi sita joutua hapeamaan.
Samaa mieltä, aivan naurettavaa lässytystä ylpeys aiheesta.