Mikä tämä uudistus nyt on? Stockan myyjät kiinnittävät omia tarrojaan jotka ovat myyneet?
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa? Onko stocka alkanut kyttäämään myyjien työntekoa?
Kommentit (61)
Kaupalta on aina väärin jos se ei luota omiin työntekijöihinsä.
Kyttäävät aktiivista myyntiä ja myyntitavoitteiden täyttämistä ja jakavat niiden täyttymisen jälkeen ehkä bonuksia.
Todennäköisesti tarkastetaan myös sitä, miten paljon myyjät myyvät - paljon on varaa karsia.
Huomasin joku päivä saman. Myyjällä ei myöskään ollut oikeutta korjata kuittia, vaan paikalle tarvittiin toinen myyjä. Tuntui kuin Lidlissä olisi ollut. Näillä tempuilla ei Stockmann kyllä ylös pääse.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti tarkastetaan myös sitä, miten paljon myyjät myyvät - paljon on varaa karsia.
Saattaa olla näin. Eli jatkossa myyjiä on varmaan vain kassalla ja palvelua on turha kysellä..
Vierailija kirjoitti:
Kyttäävät aktiivista myyntiä ja myyntitavoitteiden täyttämistä ja jakavat niiden täyttymisen jälkeen ehkä bonuksia.
Hah hah...vai jakavat bonuksia!
Jack and Jonesissa samantyyppinen systeemi, se joka palveli saa myynnit omiin nimiinsä.
Pari vuotta sitten olin USA:ssa ja siellä myyjä usein merkitsi tuotteeseen että nimenomaan hän on sen myynyt. Vaikuttaa varmaan myyntiprovikoihin.
Ei ole mikään uusi juttu. Urheiluliikkeessä asioidessani myyjä laittoi oman numerosarjan hintalappuun. Varmaan joku myyntibonus minkä sitten saavat perusliksan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla näin. Eli jatkossa myyjiä on varmaan vain kassalla ja palvelua on turha kysellä..
Kassalla myyjiä tarvitaankin. Itse olin ostamassa paitaa Stockalla, edelläni kaksi muuta asiakasta kassalla. Kassa oli tyhjänä, kun se ainoa myyjä oli palvelemassa housuja sovittava vanhaa miestä (eli kestää pitkään). Yksi myyjä siis laajalla osastolla. Ostamatta jäi kun raha ei kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassalla myyjiä tarvitaankin. Itse olin ostamassa paitaa Stockalla, edelläni kaksi muuta asiakasta kassalla. Kassa oli tyhjänä, kun se ainoa myyjä oli palvelemassa housuja sovittava vanhaa miestä (eli kestää pitkään). Yksi myyjä siis laajalla osastolla. Ostamatta jäi kun raha ei kelvannut.
Emme tarvitse likaisia rahojasi.
Kävelin tässä eräänä päivänä Helsingin Stockmannin hajuvesiosaston läpi. Kaikilla naismyyjillä oli älyttömyyskännykkä kädessä ja naama kiinni sen ruudussa. Eipä kovin hyvää kuvaa antanut.
Jos huomaan että jossain on tällainen systeemi käytössä, menen toiseen liikkeeseen.
Eikö Stokkalla vaihtunut toimitusjohtaja vähän aikaa sitten? On luultavasti todellinen kyykyttäjä/muutosjohtaja ja ottanut tällaisen amerikallaisen rankkausmenetelmän käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään uusi juttu. Urheiluliikkeessä asioidessani myyjä laittoi oman numerosarjan hintalappuun. Varmaan joku myyntibonus minkä sitten saavat perusliksan päälle.
Gigantti ja muut elektroniinkaliikkeet aina ollut myös sama. Seuraavat myyjän myyntiä.
pöh ku ei moista ollu talvella silloin joskus 15v sitten, oisin saanu mehevät bonukset hyllyntäyttänä kun ruotsinkielisenä osasin myydä suomenruotsalaisille mummoille kaikkea joulunamia ihan kybänä.
Seuraavat jokaisen henkilökohtaista myyntiä ja jokaiselle on asetettu tavoite.
En ole stockalla töissä mutta teen usein töitä heidän tiloissa ja täytyy sano että myyjät eivät itse pidä systeemistä jossa tämä pitää tehdä asiakkaan edessä.
Mä en sitten taas tykkää siitä, että stockalla on omia ja liikkeiden myyjiä. Sitten kun kysyn, että mistä kerroksesta saakaan niitä pussilakanoita, on vastaus usein, ”En ole Stockan myyjä..” !? Huoh!
Eli siis liimaavat oman myyjätarran tuotteeseen, jonka on myynyt. Tämä tarra sitten luetaan vielä erikseen kassalla.