Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävimmät asiat kyläillessä

Reissuvihko
09.06.2018 |

Jaetaan tänne ärsyttävimpiä kyläilyyn liittyviä asioita tai jotain ärsyttäviä tilanteita joihin olette joutuneet kylässä.

Ensinnäkin mua ärsyttää ihan suunnattomasti jos kyläpaikassa halutaan pelata jotain seurapelejä, ihan sama onko lautapeli, korttipeli, pleikkari tmv. tikka tai mölkky...inhoan syvästi näitä kaikkia ja olen kaikissa noissa aina se huonoin tai tylsin jos kieltäydyn osallistumasta hauskanpitoon.

Toinen ärsyttävä ja joka kyläpaikassa toistuva asia on kahvittelu, olen gluteeniton ja en välitä mistään herkuista, joten kahvipöydässä ei ole minulle yleensä mitään sopivaa ja aina saa selitellä ja pahoitella omia syömisiään, tai siis sitä ettei pöydän antimet kelpaa.

Kolmas ärsytyksen aihe on tilanteet joissa ilmoitat alkavasi tekemään lähtöä (koska tylsää) ...niin ekös isäntäväki keksi vielä jotain viimetingan tekemistä tai ala taivuttelemaan että jäätäisiin pidemmäksi aikaa. Pahimmassa tapauksessa jos olet mennyt yökylään, joudut jäämään vielä yhdeksi yöksi, koska et keksi mitään tarpeeksi hyvää syytä miksi et voisi.

Neljäs ärsytyksen aihe onkin sitten isäntäväen jälkikasvu...huomaat pian joutuneesi ulos keinumaan näiden räkänokkien kanssa tai istumaan tunniksi lattialle legoja rakentamaan...pahimmassa tapauksessa heidän vanhempansa ovat kadonneet näkymättömiin ja toiseksi pahimmassa he tarkkailevat miten pärjäät pikkuisten kanssa ja ohjeistavat lasta näyttämään taitojaan ja lelujaan, joita sinun sitten pitää ihastella tuntitolkulla.

Viidennen ja tältä erää viimeinen ärsytystä herättävä asia onkin kyläpaikan innokas ja rasittava nelijalkainen tai pahimmassa tapauksessa niitä on useampi. Kissa joka tuijottaa sua hyllynpäältä aikeissa hypätä päällesi kahvipöydässä, tai viisivuotias koiranpentu, joka hyppii päällesi ja kuolaa liaten ja karvaten kaikki vaatteesi, jopa ne kengät jotka jätit eteiseen löytyvät hampaanjäljin varustettuna kun olet poistumassa kyläpaikasta.

Kiitos kun sain avautua ja jos nyt jollekin jäi epäselväksi niin en pidä kylässä käymisestä ensinnäkään. Yhtään.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunominen. En tosin sauno, mutta ärsyttää, jos muut menee saunaan, paitsi jos saan jäädä ihan yksin, niin sitten asia on ok. En kyllä tykkää itse kyläilystäkään ylipäätään enkä nykyisin edes kyläile. Siis ihmiset ärsyttää, jutteleminen ja small talk, jota en osaa. Lasten kanssa voisin legoilla rakentaa.

Vierailija
2/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kiva kyläillä enemmän ihmisten luona ja kutsua useammin vieraita, mutta ihmiset ovat nykyään niin kiireisiä ja kyläilykulttuuri on ainakin omassa elinpiirissäni jotenkin nuupahtanut. En välittäisi tuollaisista ap:n mainitsemista pikkuasioista. Eli tasan eivät käy onnen lahjat. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feel you bro. Juuri siksi en käy kylässä.

Yhden asian lisään myös: jutut ovat usein tylsiä. Jotkut jauhavat lomamatkojaan tuntitolkulla tms. Tai siksi juuri keksivät pelejä, kun ei ole fiksuja juteltaviakaan.

Vierailija
4/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisivuotias koira ei ole enää pentu eikä järsi kenenkään kenkiä.  Tarkoittikohan ap viiden kk ikäistä?

Mutta joo, saunomiseen painostaminen ja pakottaminen silloin, kun nimenomaan ei ole tullut kylään saunomismielessä, ei ole tukanlaittovehkeitä mukana eikä halua lähteä kyläpaikasta tukka suorana ja laittamattomana, ja ei ole vaihtovaatteita, omia pesuaineita ym.

Se, että isäntäväki ei keskity vieraaseensa, vaikka on tämän kotiinsa kutsunut.  Läpättää puhelimessa iät ja ajat, tekee omia töitään, häipyy jonnekin pitkäksi aikaa, on kutsunut yllättäen muita, ihan tuntemattomia vieraita samaan aikaan, kehuu ja näyttelee kaikkea kotiinsa kuuluvaa, esittelee netistä lomakuviaan tai jotain omaan harrastukseensa kuuluvia juttuja, jotka on vieraalle ihan outoja ja kiinnostamatomia.

Ja jos on kutsunut vieraansa yökylään, niin silloin pitää kyllä löytyä kunnon nukkumapaikka!  Olen joutunut nukkumaan rikkinäisessä vuodesohvassa, joka piti hirveää ääntä joka kerta kun vähänkin käänsi kylkeä (joku jousi huusi kuin mielipuoli) ja jonka pohja oli vinossa.  Yksien toisien ystävien luona ei koko sinä aikana, kun heillä yövierailimme n. 15 vuoden ajan aina muutaman kerran vuodessa, ei ollut siis koko aikana minkäänlaista varavuodetta, ei edes ylimääräisiä patjoja, jotka laittaisi lattialla, vaan jouduimme aina nukkumaan kovalla lattialla alustana vain kaksi täkkiä.  Tyynyt olivat kivikovia ja pieniä sohvatyynyjä.  Meillä haettiin heille aina varastosta paksut vaahtomuovipatjat ja niiden päälle vielä sijauspatjat, ja tyynyjä kyllä meiltä löytyi enemmänkin kuin vain omalle väelle.  Olimme aina heillä yövyttyämme niskat ja selät kipeinä.  Omat tyynyt opimme viimein heille ottamaan mukaan, mutta patjojen raahaaminen ei oikein onnistunut.  Muuten kivoja ihmisiä. 

Alkoholin tuputtaminen raitistuneelle alkoholistille.  Tämän sanoisin olevan pahinta.  Älkää ikinä tehkö niin.  Raitistuneen alkoholistin on tietenkin pystyttävä olemaan lujana, mutta sepä ei aina olekaan niin helppoa.  Ihminen voi olla vielä hyvin hauras ja mieliteko kasvaa liian suureksi.   Sillä ei kukaan tue toisen raitistumispäätöstä, että tyrkyttää ja tuputtaa alkoholia.  Ja jos kutsuu tällaisen ihmisen kylään tietäen tästä asiasta, niin olisi suunnattoman huomaavaista olla itsekin ottamatta sen vierailun ajan.  Tai jos tulee kylään ko. henkilölle, niin ei ole kovinkaan älykästä viedä tuliaisiksi alkoholia.  Eikä varsinkaan sitten juoda sitä siinä toisen kotona. 

Vierailija
5/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperi loppu.

Liika siisteys yhdistettynä jäykkään "odottavaiseen" sohvalla istumiseen. Pitää olla kodikasta, jotta tunnen oloni rennoksi, mutta liika sotkuisuuskaan ei ole kiva.

Vierailija
6/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likainen vessa.

Vierailija
7/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se, että jos päätetään vaikka saunoa, niin jokapaikassa on erilainen suihku jota opetellessa heittää aina vahingossa kylmät vedet niskaansa.

Vierailija
8/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissuvihko kirjoitti:

Jaetaan tänne ärsyttävimpiä kyläilyyn liittyviä asioita tai jotain ärsyttäviä tilanteita joihin olette joutuneet kylässä.

Ensinnäkin mua ärsyttää ihan suunnattomasti jos kyläpaikassa halutaan pelata jotain seurapelejä, ihan sama onko lautapeli, korttipeli, pleikkari tmv. tikka tai mölkky...inhoan syvästi näitä kaikkia ja olen kaikissa noissa aina se huonoin tai tylsin jos kieltäydyn osallistumasta hauskanpitoon.

Toinen ärsyttävä ja joka kyläpaikassa toistuva asia on kahvittelu, olen gluteeniton ja en välitä mistään herkuista, joten kahvipöydässä ei ole minulle yleensä mitään sopivaa ja aina saa selitellä ja pahoitella omia syömisiään, tai siis sitä ettei pöydän antimet kelpaa.

Kolmas ärsytyksen aihe on tilanteet joissa ilmoitat alkavasi tekemään lähtöä (koska tylsää) ...niin ekös isäntäväki keksi vielä jotain viimetingan tekemistä tai ala taivuttelemaan että jäätäisiin pidemmäksi aikaa. Pahimmassa tapauksessa jos olet mennyt yökylään, joudut jäämään vielä yhdeksi yöksi, koska et keksi mitään tarpeeksi hyvää syytä miksi et voisi.

Neljäs ärsytyksen aihe onkin sitten isäntäväen jälkikasvu...huomaat pian joutuneesi ulos keinumaan näiden räkänokkien kanssa tai istumaan tunniksi lattialle legoja rakentamaan...pahimmassa tapauksessa heidän vanhempansa ovat kadonneet näkymättömiin ja toiseksi pahimmassa he tarkkailevat miten pärjäät pikkuisten kanssa ja ohjeistavat lasta näyttämään taitojaan ja lelujaan, joita sinun sitten pitää ihastella tuntitolkulla.

Viidennen ja tältä erää viimeinen ärsytystä herättävä asia onkin kyläpaikan innokas ja rasittava nelijalkainen tai pahimmassa tapauksessa niitä on useampi. Kissa joka tuijottaa sua hyllynpäältä aikeissa hypätä päällesi kahvipöydässä, tai viisivuotias koiranpentu, joka hyppii päällesi ja kuolaa liaten ja karvaten kaikki vaatteesi, jopa ne kengät jotka jätit eteiseen löytyvät hampaanjäljin varustettuna kun olet poistumassa kyläpaikasta.

Kiitos kun sain avautua ja jos nyt jollekin jäi epäselväksi niin en pidä kylässä käymisestä ensinnäkään. Yhtään.

Allekirjoitan nämä kaikki, vaikka minulla on omia lapsia ja kissa.

Vierailija
9/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likainen vessa ja keittiö. Ei tee mieli pöntölle istua ja kuivata käsipyyhkeeseen joka on pesty viimeksi kekkosen aikoihin. Likaisen keittiön tarjoilut taas kuvottaa koska mahatauti ei ole mukava tuliainen.

Vierailija
10/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei enää taida tapahtua, mutta joskus aikoinaan kun kuvittelit pääseväsi nyt lähtemään, isäntäväki kaivoi valokuva-albumit esiin. Ne oli paksuja ja niitä oli paljon. 

Se oli yhtä painajaista. 

Vierailija
11/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, jos talonväki tarjoaa jotain ja tarjoilujen laittaja (yleensä nainen) pitää minuuttien pituisen monologin siitä, että anteeksi nyt hirveästi kun on näin surkeat tarjottavat, sori kun tarjoan teille tällaista p*skaa, anteeksianteeksi ja sori kun olen olemassa. Todennäköisesti tarjottavissa ei ole mitään vikaa, kunhan vain varmuuden vuoksi pyydellään anteeksi, vai mahtaako kyseessä olla jokin vanhan kansan sosiaalinen rituaali tai kenties valtapeli.

Ruokien tuputtaminen on myös epämiellyttävää. 

Tämä tuli minulle mieleen tuosta kursailuketjusta. 

Vierailija
12/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei oikeasti häiritse oikein mikään kyläilyssä. Ehkä minulle on siunaantunut fiksuja kavereita ja sukulaisia. Tai pidempi pinna ja enemmän viisautta. Jos haluan lähteä kotiin, minähän lähden ja sanon ihan suoraan, että "kiitos vaan, mutta nyt on lähdettävä, kotona riittää töitä vielä".

Ja haloo.... mikä ihme pelaamisessa on vikana? Ei niitä pelejä tarvitse voittaa, tai edes pelata loppuun saakka,  pointtina on, että puuhaillaan jotain samalla kun jutellaan.

Jos ap ei halua pelata, ei kahvitella, ei oleilla lasten kanssa, ei sitäeikätätä, niin mitä sinä HALUAISIT tehdä? Miksi kyläilet, jos et ole yhtään kiinnostunut siitä porukasta? 

Kieltäytyäkin voi. Parempi niin kuin mennä vastentahtoisesti murjottamaan.

Vierailija
13/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää se, että jos päätetään vaikka saunoa, niin jokapaikassa on erilainen suihku jota opetellessa heittää aina vahingossa kylmät vedet niskaansa.

Offtopic, mutta saanen kertoa: Omenahotellissa säikähdin kerran pahemman kerran, kun en saanut suihkua sammumaan. Painelin kaikkialta ihan paniikissa ja mietin jo, että joutuuko tässä soittelemaan jostain apua... Lopulta satuin olemaan tarpeeksi pitkään painamatta mistään ja suihku sammui itsestään. Ei olisi tullut muuten mieleenkään, että suihku voisi olla sellainen, että se sammuu automaattisesti tietyn ajan kuluttua viimeisestä painalluksesta. (Kuvitella jos olisin painellut sitä koko illan.)

Vierailija
14/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa, minä oon taas aina se joka innokas pelaamaan seurapelejä, kaikki muut vaa haluu ryypiskellä... eikö muka joskus vois tehä muutaki?

jos oot menossa vegaanille kylään niin et todellakaa ole saamassa lihaa ja sut haukutaa lyttyy ja sitten jos lihansyöjä kutsuu vegaanin sut silti haukutaan pystyy ja vaaditaa vegaani tarjoilua, että näin

koettakaa nyt uskoa jos kaikki söis vihreetä niin sitte itkettäs kun kaikki vihree aina loppu, jos ihmistä eiolis tarkotettu lihansyöjäksi niin luonto olis tehny lihasta pahaa ja ehkä jopa myrkyllistä

Vierailija
15/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, pääsenkö aloittajan tutuille kylään. Olisi ihanaa pelata pelejä! Ei minun tutut halua.

Vierailija
16/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on monta raivostuttavaa kyläilytapaa, niistä eniten rasittaa kenkien pois ottaminen kesällä! Ymmärrän, että loskakelistä jotain kumpparin rompotteja ei oteta pois, mutta ei, Suomessa lattiamateriaalina on herkkä laminaatti tai sitten joku tiikkiparketti, jossa ei saa kävellä kuin villasukissa ettei naarmuunnu. Jenkeissä kengät kuuluvat asuun ja on nöyryyttävää joutua riisumaan esimerkiksi korkkareita ja sipsutella ohuissa sukkiksissa tai paljain jaloin toisten lattioilla. 

Toinen on suomalaisten ankea tarjoilu. Omat sukujuuret ovat tuolla rajan toisella puolen ja siellä ihmetellään yleisesti suomalaista pula-ajan kahvitarjoilua. Venäjällä ei niin köyhää perhettä olekaan, ettei kahvipöytään kaiveta useita eri tarjottavia, niitä on pakastimessa valmiina (Suomessa asuvilla). 

Kolmas ärsyttävä asia on juurikin se, että lasten annetaan terrorisoida illanistujaisia. Lasten nahistelusta, huonosta käytöksestä, puheen keskeyttämisestä ja mekastamisesta tehdään show, ja jotain kuperkeikkoja trampalla keräännytään ihastelemaan aikuisporukalla sitten sinne itikoiden syötäväksi... 

Minut ainakin kasvatettiin kunnioittamaan aikuisia ja olemaan keskeyttämättä, silti lapset huomioitiin meilläkin erityisesti LAPSINA, ei palvonnan kohteina. Meillä oli lapsivieraille omat tarjottavat ja lapset patistettiin keskenään touhuamaan ja olemaan keskeyttämättä aikuisten puheita. Suomessa lapset ovat jotenkin epänormaalilla jalustalla, heille ei opeteta toisten huomioimista vaan heille opetetaan töykeyttä ja nauretaan kun pieni lapsi naljailee ja soittaa suutaan. Se on vaan inhottavaa, huonotapaisuus.

Vierailija
17/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisivuotias koira ei ole enää pentu eikä järsi kenenkään kenkiä.  Tarkoittikohan ap viiden kk ikäistä? 

Ap tarkoitti koiraa, jonka kaikki edesottamukset laitetaan sen piikkiin että "se on vielä pentu", vaikkei ole enää vuosiin ollut...joo, jotkut koirat aikuistuu hitaammin kuin toiset, mutta jossain vaiheessa olisi aika vaan omistajan katsoa peillin ja myöntää ettei ole onnistunut kouluttamaan koiraansa ja kyllä pennultakin voidaan tietyn ikäisenä alkaa vaatimaan tiettyjä asioita.

T.ap

Vierailija
18/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap menet minnekään kyläilemään? Ilmaisen yösijan takia? Hotellit ovat sinua varten. Jos et raaski maksaa, niin pysy kotonasi, ei kukaan kaipaa sinunlaista niuhottajaa kotiinsa.

Vierailija
19/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette halua riisua kenkiä kyläillessänne niin oletteko kotonannekin ulkojalkineissa? Itse en kyläile edes kesällä paljainjaloin vaan olen varautunut sukkiin. 

Vierailija
20/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunominen. En tosin sauno, mutta ärsyttää, jos muut menee saunaan, paitsi jos saan jäädä ihan yksin, niin sitten asia on ok. En kyllä tykkää itse kyläilystäkään ylipäätään enkä nykyisin edes kyläile. Siis ihmiset ärsyttää, jutteleminen ja small talk, jota en osaa. Lasten kanssa voisin legoilla rakentaa.

No todellakin tämä! En vaan ymmärrä, maailman kiusallisinta ikinä mennä kylässä saunaan ja pahimmassa tapauksessa lähes vieraiden ihmisten kanssa...ei sillä että olisin koskaan mennyt, mutta ajatuskin.

Siispä mua koskee enemmänkin just tuo, että muut saunoo ja itsellä tylsää...tai sitten on se joku toinenkin joka ei sauno ja jonka kanssa joudut yrittää pitää yllä kiusallista keskustelua "kauankohan ne muut oikein vielä saunoo....Joo, käyn hakeen oluen ja ihanii ilmoja nyt pidellyt" 

Lasten kanssa voi tosiaan joskus pienen tovin näyttää ja on ihan kiva jos he tahtovat esitellä huoneitaan yms, mutta en tullut kylään lastenlikaksi