Ärsyttävimmät asiat kyläillessä
Jaetaan tänne ärsyttävimpiä kyläilyyn liittyviä asioita tai jotain ärsyttäviä tilanteita joihin olette joutuneet kylässä.
Ensinnäkin mua ärsyttää ihan suunnattomasti jos kyläpaikassa halutaan pelata jotain seurapelejä, ihan sama onko lautapeli, korttipeli, pleikkari tmv. tikka tai mölkky...inhoan syvästi näitä kaikkia ja olen kaikissa noissa aina se huonoin tai tylsin jos kieltäydyn osallistumasta hauskanpitoon.
Toinen ärsyttävä ja joka kyläpaikassa toistuva asia on kahvittelu, olen gluteeniton ja en välitä mistään herkuista, joten kahvipöydässä ei ole minulle yleensä mitään sopivaa ja aina saa selitellä ja pahoitella omia syömisiään, tai siis sitä ettei pöydän antimet kelpaa.
Kolmas ärsytyksen aihe on tilanteet joissa ilmoitat alkavasi tekemään lähtöä (koska tylsää) ...niin ekös isäntäväki keksi vielä jotain viimetingan tekemistä tai ala taivuttelemaan että jäätäisiin pidemmäksi aikaa. Pahimmassa tapauksessa jos olet mennyt yökylään, joudut jäämään vielä yhdeksi yöksi, koska et keksi mitään tarpeeksi hyvää syytä miksi et voisi.
Neljäs ärsytyksen aihe onkin sitten isäntäväen jälkikasvu...huomaat pian joutuneesi ulos keinumaan näiden räkänokkien kanssa tai istumaan tunniksi lattialle legoja rakentamaan...pahimmassa tapauksessa heidän vanhempansa ovat kadonneet näkymättömiin ja toiseksi pahimmassa he tarkkailevat miten pärjäät pikkuisten kanssa ja ohjeistavat lasta näyttämään taitojaan ja lelujaan, joita sinun sitten pitää ihastella tuntitolkulla.
Viidennen ja tältä erää viimeinen ärsytystä herättävä asia onkin kyläpaikan innokas ja rasittava nelijalkainen tai pahimmassa tapauksessa niitä on useampi. Kissa joka tuijottaa sua hyllynpäältä aikeissa hypätä päällesi kahvipöydässä, tai viisivuotias koiranpentu, joka hyppii päällesi ja kuolaa liaten ja karvaten kaikki vaatteesi, jopa ne kengät jotka jätit eteiseen löytyvät hampaanjäljin varustettuna kun olet poistumassa kyläpaikasta.
Kiitos kun sain avautua ja jos nyt jollekin jäi epäselväksi niin en pidä kylässä käymisestä ensinnäkään. Yhtään.
Kommentit (26)
Samaa mieltä peleistä. Yleensä jättäydyn sivuun jos jossain ryypiskellessä täytyy ruveta johonkin Aliakseen tai Kimbleen, eikö aikuiset kaverit keksi juteltavaa keskenään? Sivussa ei kehtaa selata kännykkääkään, onneksi yleensä muutana muukin jää pois niin voi siirtyä viereen seurailemaan peliä ja vaikka turisemaan jotain. Mulla ei ole erikoista kilpailuhenkeä ja olen senverran introvertti että vietän mieluummin aikani yksin kuin seurassa jossa ei oikeasti keksitä yhtään mitään muuta puuhaa kuin sananselittelypelit.
Liittyy vähän edelliseen: Eksällä oli tosi kiva naispuolinen työkaveri joka kutsui meidät luokseen istumaan iltaa. Noh, tiedossa oli perinteinen LAUTAPELIPARISKUNTAILTA jossa piti pelailla jotain helvetin Isäntä vs. Emäntä-peliä, mukana tän työkaverin pönöttävä avomies joka lähinnä urahteli puhuessaan. Jatkuvasti tuntui että yritettiin saada naiset samaan tilaan puhumaan keskenään(sinänsä ihan fine mulle koska tykkäsin itsekin kyseisestä naisesta). Eksä näin joutui jatkuvasti istumaan erikseen terassilla tämän miehen kanssa kahdestaan yrittäen keksiä puheenaiheita tai pelaamassa pleikkaria(joka ei olisi kiinnostanut häntä muuten mutta kun TALON ISÄNTÄ halusi pelikaverin). Mikä järki järjestää tapaaminen porukalla jos jaetaan jotkut hiton tyttö-tyttö/poika-poika-parit?
Ei enää ikinä pariskuntailtoihin.
Itse ainakin vihaan pelaamista siksi että sääntöjen opettelu vie itseltäni tuhottoman kauan ja siihen pitää keskittyä ihan täysillä. En jaksa odottaa omaa vuoroa,vaan tylsistyn ja liu'un omiin ajatuksiini. Sitten on taas tuskaista yrittää keskittyä omalla vuorolla ja kuulla kuka teki mitä ja miksi ja miten ne säännöt menikään ja sitten taas uppoudun ajatuksiini ja sama toistuu..Ei mitään kivaa tai rentouttavaa vaan tosi raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei oikeasti häiritse oikein mikään kyläilyssä. Ehkä minulle on siunaantunut fiksuja kavereita ja sukulaisia. Tai pidempi pinna ja enemmän viisautta. Jos haluan lähteä kotiin, minähän lähden ja sanon ihan suoraan, että "kiitos vaan, mutta nyt on lähdettävä, kotona riittää töitä vielä".
Ja haloo.... mikä ihme pelaamisessa on vikana? Ei niitä pelejä tarvitse voittaa, tai edes pelata loppuun saakka, pointtina on, että puuhaillaan jotain samalla kun jutellaan.
Jos ap ei halua pelata, ei kahvitella, ei oleilla lasten kanssa, ei sitäeikätätä, niin mitä sinä HALUAISIT tehdä? Miksi kyläilet, jos et ole yhtään kiinnostunut siitä porukasta?
Kieltäytyäkin voi. Parempi niin kuin mennä vastentahtoisesti murjottamaan.
En siis viihdy kylässä ja siksi harvoin käyn kylästelemässä, mutta joskus joutuu kyläilemään vaikkei haluaisi ja kaikki kyläpaikat eivät esimerkiksi ole oman suvun talouksia, vaan vaikkapa miehen kautta ns. pakollisia kyläpaikkoja.
Kyllä jutustelu ja kuulumisten vaihtaminen voi joskus olla ihan mukavaakin ja ne perheen lapset voivat olla ihan kivoja ja ymmärrän että heidänkin kanssaan on kohteliasta tehdä tuttavuutta, mutten mitä luultavimmin tullut lasten luokse kylään...paitsi jos menen heidän leikkimökkiin tai majaan, silloin olen heillä kylässä. Yritän toki olla kylässä kohtelias ja tuomatta ilmi etten oikeastaan viihdy.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap menet minnekään kyläilemään? Ilmaisen yösijan takia? Hotellit ovat sinua varten. Jos et raaski maksaa, niin pysy kotonasi, ei kukaan kaipaa sinunlaista niuhottajaa kotiinsa.
Enpä pahemmin kyläilekään kun en halua, mutta edes joskus on mentävä vaikkapa miehen mieliksi hänen sukulaistensa luo kylään tai pidettävä yllä ihmissuhteita kyläilyn muodossa. Käyn siis mahdollisimman vähän kun tunnen kyläpaikoissa itseni niin kovin vaivautuneeksi. En myöskään halua mennä kenenkään vaivoiksi kylään, mutta en vaan voi sille mitään etten halua pelata, saunoa tai syödä kahvipöydässä vehnäsiä.
Pelit on kyllä peestä. Ja se jankkaus no pelaa nyt, hei pelaisit, pelaatko, pelaa kato hei.
En pelaa koskaan, silti tuo sama jankutus. Sanon aina ekana etten pelaa pelejä koskaan, ehkä porukka ajattelee että kursailen. En kursaile, se pilaa iltani. Myös mietin muiden älyä jos sanon jo etukäteen että voin tulla mutta en pelaa pelejä ja taas alkaa se "hei tui pelaamaan".
Totta, sen lomassa(hekoheko) tylsintä ikinä on katsoa toisten lomakuvia...siis enempää kuin ne muutamat, jotka vielä jaksaa ja on ihan kivakin katsoa.