Miksi ostaa kalliilla, kun Kiinasta saa tilattua ihan melkein ilmaiseksi samat kamat?
Monet tavaratalot netissä myyvät sikamaisilla hinnoilla tuotteitaan - olinkin hämmästynyt, kun näin nuo täsmälleen samat tuotteet muutamalla eurolla kiinanpojan kaupassa.
Tuttavat ovat ostaneet ja sanoivat, että laatu niissä kiinankaupoissa on ihan hyvä, vaatteissa vaan pieniä kokoja, pitää ostaa muutama numero isompana.
Kommentit (150)
Niin, taitaapa Wish tehdä hyvää tulosta siellä Kiinassa, kun hinnat ovat niin pikkuruisia.
Meni älypuhelimesta SIM/SD-kortin teline rikki eli todella pieni muoviosa.
Ei saa suoraan kaupasta kuten saa päärynöitä.
Suomesta liikkeestä ostettuna 2vk toimitusajalla 39,90e.
Kiinasta tilattuna posteineen 7e alle viikossa.
Kiinasta tilattu osa jumahti puhelimeen heti kun sen sinne laitoin, ei tule ulos enkä saa SIM/SD-korttejani puhelimesta pois. Tarviiko erikseen mainita ettei myyjä kanna vastuuta toimimattomasta muovinpalasestaan.
Suomesta ostettuna osa olisi luultavasti tai ainaskin suuremmalla todennäköisyydellä toiminut ja ellei olisi, olisi ollut takuukin joka korvaisi.
Vaatteet ei mielestäni ole kovin laadukkaita,mutta moni muu tavara mm. kännykkäkotelo on parempaa laatua (maksoi 4e posteineen kestänyt jo vuoden,edellinen 19e Suomesta hajosi 2kk)...
Kiinalainen tuotanto ei ole samalla tavalla valvottua kuin vaikkapa eu-alueella. Vaikka tuote olisi laadullisesti hyvä, valmiissa tuotteissa on yleensä valtavat kemikaalijäämät tai jopa myrkkyjä.
Jotta tuotteita voidaan tehdä Kiinassa niin edullisesti ja valtavia määriä, työntekijöitä riistetään paskapalkalla, pitkillä työrupeamilla ja surkeilla tuloksilla, puhumattakaan siitä millaista hallaa järkyttävä ja valvomaton massatuotanto aiheuttaa luonnolle.
Kannattaa miettiä kahdesti, mitä tilaa ja tarvitseeko sitä tuotetta oikeasti.
Itse ainakin jo pelkästä kannatuksesta kotimaista yrittäjää kohtaan valitsen aina kotimaisen tuotteen, jos mahdollista.
Sisältävät myrkkyjä, ei mitään tuotevalvontaa, huono laatu, ei mitään takuuta. Siinäpä omat perusteluni.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalainen tuotanto ei ole samalla tavalla valvottua kuin vaikkapa eu-alueella. Vaikka tuote olisi laadullisesti hyvä, valmiissa tuotteissa on yleensä valtavat kemikaalijäämät tai jopa myrkkyjä.
Jotta tuotteita voidaan tehdä Kiinassa niin edullisesti ja valtavia määriä, työntekijöitä riistetään paskapalkalla, pitkillä työrupeamilla ja surkeilla tuloksilla, puhumattakaan siitä millaista hallaa järkyttävä ja valvomaton massatuotanto aiheuttaa luonnolle.
Kannattaa miettiä kahdesti, mitä tilaa ja tarvitseeko sitä tuotetta oikeasti.Itse ainakin jo pelkästä kannatuksesta kotimaista yrittäjää kohtaan valitsen aina kotimaisen tuotteen, jos mahdollista.
Autocorrect.. siis riistetään surkeilla työolosuhteilla ei tuloksilla
Saattaa kuvissa näyttää samalta, mutta tuote onkin ihan muuta, ja kuvia kopsataan alkuperäisten tuotteiden kuvista jopa lupaa kysymättä. Et ikinä voi olla varma mitä lopulta saat.
Ei todellakaan ole sen halvempaa. Lapselle olen ostanut Aliexpressistä leluja ja maksaa ihan sen mitä täälläkin. Saatavuus vain on parempi.
Sama meikkituote suomessa 22€, kiinasta tilattuna 5€, ilman postikuluja. Saapuminen kestää aikansa, mutta eipä ole niin kiire. Miksi ihmeessä maksaisin enemmän, kun saa halvemmallakin. Köyhän on pakko tilata tavaransa kiinasta. Kun ei kukaan palkkaa 55-vuotiasta normaaleihin palkkatöihin. Ei ole varaa ostaa suomesta enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet ei mielestäni ole kovin laadukkaita,mutta moni muu tavara mm. kännykkäkotelo on parempaa laatua (maksoi 4e posteineen kestänyt jo vuoden,edellinen 19e Suomesta hajosi 2kk)...
Tilasin miehen puhelimeen takasuojuksen ja erittäin kestävä. Oli betonilattiaan tippunut ja puhelin ehjä ja suojus ehjä. Itse olen tilannut jopa rintsikat ja ovat erittäin hyvät, maksoi 5€ posteineen, olkaimet eivät valu eivätkä nouse ylös. Paitoja olen tilannut kaksi ja oikein passelit. Enkä siis ole mikään hoikka tyttö, raskauden jälkeinen vatsa pömpöttää edelleen.
Wish on huikea keksintö. Tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä kahdesti, mitä tilaa ja tarvitseeko sitä tuotetta oikeasti.Itse ainakin jo pelkästä kannatuksesta kotimaista yrittäjää kohtaan valitsen aina kotimaisen tuotteen, jos mahdollista.
Tukekaa te kotimaista vaan. Minä ostan Kiinasta saman tuotteen kymmensosalla hinnasta.
Sitä kutsutaan kilpailuksi.
Wishistä en luovu. Parasta ikinä.
Kyllä tää pallo on jo menetetty tapaus ajat sitten. Turha jeesustella enää.
No mietippä vaikka sitä miksi varakkaammat kiinalaiset käyvät täällä tekemässä ostoksia
Köyhien hommaa tuo Kiinasta tilailu ja ylipäätään se, että pitää koko ajan hankkia jotain rihkamaa mielen piristykseksi.
Wishistä valittajat lentelevät itse minne sattuu ja jotkut jopa monta kertaa vuodessa, sekö on ekologinen ratkaisu?
Rantoja on Suomessakin ;)
Kalajoki, Yyteri, Nallikari esim.
Vierailija kirjoitti:
Sama meikkituote suomessa 22€, kiinasta tilattuna 5€, ilman postikuluja. Saapuminen kestää aikansa, mutta eipä ole niin kiire. Miksi ihmeessä maksaisin enemmän, kun saa halvemmallakin. Köyhän on pakko tilata tavaransa kiinasta. Kun ei kukaan palkkaa 55-vuotiasta normaaleihin palkkatöihin. Ei ole varaa ostaa suomesta enää mitään.
Aika rohkea olet kun meikkejä tilailet kiinasta, niin paljon on ollut juttua niiden väärennettyjen tuotteiden karmeista haittavaikutuksista.
Antaa nuijien maksaa välittäjäkelmeille, jotka tilaavat Kiinasta je kertovat vain hinnan kymmenellä.
Naatitaan me fiksummat.
Ja kukahan ne H&M:n rätit valmistaa?
Minä ostan Suomesta koska en halua tukea niitä oloja jossa kiinalaiset tuotteet tehdään. Yritän myös välttää kaikkea Made in China-kamaa jos firman käyttämistä alihankkijoista ei ole tietoa. Jopa kreikkalaiset ja turkkilaiset kamat ovat edes vähän parempia, sentään EU-alueella tuotettuja.
En vaan tykkää ajatuksesta että joku toinen istuu hikipajalla 12h päiviä ja elää epäinhimillisissä oloissa vain siksi, että voin sitten ostaa sitä halpaa tavaraa joka hajoaa hetken kuluttua ja päätyy muovijätteeksi johonkin. Minun tarpeeni asiaan X tai rahan säästämiseen ei ole niin arvokas. Tyyppejä kuolee halpatuotantomaissa esim. siksi, että vaatetehtaat ovat niin likaisia ja pölyisiä, että ne roihahtavat pienestäkin kipinästä välittömästi.
Ja varmaan 50% siitä kamasta jota Kiinasta tilataan on ihan turhaa krääsää. Kuka tarvitsee 20 eri puhelinkuorta tai eri rättiä. Yksikin riittää ihan hyvin.
olisi hyvä jos myös sosoaaliturva ulkoistestaisiin kiinaan. kaikki kiinasta tavaransa tilaavat lähetettäisiin kiinaan asumaan, jossa sitten voisivat elellä kiinalaisella sosiaaliturvalla.