Mikä siinä mökkeilyssä on niin hemmetin hohdokasta??
Hyttysiä, paarmoja, kylmää järvi/merivettä &ällöttävä vesistön pohja,mahdolliset alkeelliset olosuhteet; ulkohuussi/vesi kannetaan kaivosta(ei kovin yleistä uusimmissa mökeissä mutta meillä oli näin) Mikä,oi mikä saa ihmiset mökeille kaikesta tästä huolimatta?? En malta odottaa että pääsen myymään perityn mökkimme pois!!
Kommentit (25)
Pistä vain mökki myyntiin. Hyvä myydä se sellaiselle joka hommaa arvostaa.
Kun olin lapsi, perheemme vietti kesälomalla aina pari viikkoa yhdellä pienellä vuokramökillä, järvenrannalla, metsän keskellä. Siellä ei ollut sähköjä eikä sisävessaa, ja vesi piti hakea kaivosta parin kymmenen metrin päästä.
Muistan sen ihan paratiisimaisena paikkana. Kävimme soutelemassa, retkeilimme, teimme ruokaa grillissä ja kaasuliedellä, keräsimme mansikoita, iltaisin pelasimme hirsipuuta ja mustalaisen päiväkirjaa öljylampun valossa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Onhan se kun on kesä niin mukava välillä käydä siellä maaseudun rauhassa, istuskella ilta-auringossa laiturilla ja välillä pulahtaa järveen, saunoa, paistella makkaraa ja olla vaan ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kun on kesä niin mukava välillä käydä siellä maaseudun rauhassa, istuskella ilta-auringossa laiturilla ja välillä pulahtaa järveen, saunoa, paistella makkaraa ja olla vaan ihan rauhassa.
No en nyt ihan ymmärrä perusteluitasi sillä n. 95% Suomesta ON maaseutua.
Tekee hyvää päästä hälinästä hiljaisuuteen. Toisaalta kerrostalolaisena voi vapautuneesti itse pitää meteliä ajattelematta naapureita.
Näin kuvittelen, itsellä ei ole mökkiä.
En mökkiä myisi, jos sellaisen perintönä saisin. En kuitenkaan kaipaa alkeelliselle mökille, etenkään jonkun toisen mökille. Omaa ei ole.
Se oli hohdokasta 1800-luvulla, jolloin se oli yläluokan harrastus. Sotien välillä siitä tuli keskiluokan harrastus ja II maailmansodan jälkeen työväenluokan harrastus. Tänä päivänä mökkeilyssä ei ole mitään hohtoa, vaan nykyään etsitään uusia elämyksiä ja matkailua uusiin kohteisiin. Ja yläluokka on korvannut mökit ulkomaan loma-asunnoilla.
Mä tykkään mökkeilystä ja onneksi pääsenkin veljen mökille. Mä istun laiturilla ja tuijotan järvelle. Välillä luen kirjaa. Veljen koira kaverina.
Grillaan sapuskat, saunon ja nukun kuin tukki :).
Kerran päivässä ajelen kyläkaupalle ostoksille.
Meidän mökki oli kauniilla paikalla järven rannalla, oikea idylli. Mutta siellä oli ihan järkyttävä määrä hyttysiä! Päiväsaikaankin varjossa hyökkäsivät kimppuun, illalla ei voinut olla ulkona ollenkaan. Karkotteita sai käyttää litrakaupalla, eikä nekään täysin ongelmaa poistaneet. Oven kun aukaisi, parikymmentä tuli sisälle inisemään.
Kyllästyttiin tähän kertakaikkiaan.
Uusi omistaja on kuulemma tosi tyytyväinen mökillään, ollut jo vuosia.
Oliko meissä liian makeaa verta???
En viihdy alkeellisissa olosuhteissa, meillä on mökki kaikilla mukavuuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökki oli kauniilla paikalla järven rannalla, oikea idylli. Mutta siellä oli ihan järkyttävä määrä hyttysiä! Päiväsaikaankin varjossa hyökkäsivät kimppuun, illalla ei voinut olla ulkona ollenkaan. Karkotteita sai käyttää litrakaupalla, eikä nekään täysin ongelmaa poistaneet. Oven kun aukaisi, parikymmentä tuli sisälle inisemään.
Oliko meissä liian makeaa verta???
Hyttyset tykkäävät eniten 0-verestä. Veikkaan että teidän perheen veriryhmä oli hyttysille mieluisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista asuu kaupungissa.
Tykkään jos on mies kenen kanssa paneskella.
N24
Ihan parasta on pitkään saunominen. 2-3 h menee helposti, kun välillä, käy järvessä. Meillä on hiekkapohja. Ja veden pitääkin olla viileää, että se raikastaa löylyjen välillä.
Toinen on järjettömän pitkään nukkuminen. Nukun helposti 11 h mökillä, kotona vain 9 h.
Mies tykkää kalastamisesta ja veneilystä. Minä en, mutta ei siinä minua tarvitakaan. Minä voi löhötä aurinkotuolissta tai sohvalla lukemassa kaikessa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko meissä liian makeaa verta???Hyttyset tykkäävät eniten 0-verestä. Veikkaan että teidän perheen veriryhmä oli hyttysille mieluisin.
A Rh+ koko perhe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista asuu kaupungissa.
Niin asuu, mutta suurin osa Suomesta on silti maaseutua.
Hohdokasta on just se antihohdokkuus :D Mutta eihän se ole kaikkien juttu, ja se on ihan ok. Minulle se alkeellisuus on hyvin rauhoittavaa, monille taas pelkästään taakka. Olen vähän askeettinen luonne.
Mökillä pitää olla puusauna ja järvenranta omassa käytössä (matkaa löylyistä veteen mieluusti alle 50 metriä). Toki joitakin mukavuuksia saisi mielellän olla, kuten sähkö, sisävessa ja juokseva vesi. Muuten pärjää melko askeettisestikin.
Parasta mökkeilyssä rauha, eli voi halutessaan vaikka uida alasti ja hiljaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Hohdokasta on just se antihohdokkuus :D Mutta eihän se ole kaikkien juttu, ja se on ihan ok. Minulle se alkeellisuus on hyvin rauhoittavaa, monille taas pelkästään taakka. Olen vähän askeettinen luonne.
Samaa mieltä, hohdokkuus on mielestäni erittäin huono sanavalinta. Välillä on tosi ihanaa vaihtelua tehdä oikeesti jotain ruumiillista työtä, kun vuodessa sen 300 päivää istuu tietokoneen ääressä. Puunhakkaaminen, saunanlämmitys ja nurmikon leikkuu tuntuu taivaalta. Ja tietysi se rauha siellä mökillä. Parasta.
Ei mikään