Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 39-vuotias mummo liian vanha saamaan taas vauvan?

09.06.2018 |

Minulla on ennestään kaksi lasta, toinen jo parikymppinen isä (molemmat saaneet lapset nuorina) ja toinenkin jo teini-ikäinen. Nyt olen taas raskaana, ei ollut suunniteltu, mutta ei tämä maailmanloppukaan ole. Olen siis hyvässä tilanteessa (mm. varallisuuden ja tukiverkkojen suhteen), mutta onko 39-vuotias liian vanha saamaan lapsen, varsinkin, kun sitten kun lapsi on 10 minä olen jo lähes 50 jne. En sinänsä kaipaa lastenhoitoa enää sillä minulla on jo lapsenlapsikin jota hoidan säännöllisesti, ja lisäksi jos olen ymmärtänyt oikein niin mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän raskauteen ja synnytykseen tulee riskejä. Silti, en olisi kauhean halukas aborttiinkaan.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu mihin suhteuttaa.

T46v ja 2,5v esikoinen.

Vierailija
2/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun äiti oli 40v ku mut sai ja nyt on 63. Eipä tässä mitään, vaikka onkin hämmentävää välillä, että minulla 23-vuotiaalla on yli kuusikymppinen äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T46v ja 2,5v esikoinen.

Mietin sitä, että sitten kun lapsi kasvaa niin vaikutanko kunnon mummoäidiltä, ja lisäksi mietin juurikin synnytykseen ja raskauteen liittyviä komplikaatioita tämän ikäisellä.

Vierailija
4/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ootko jotenkin tunteeton ihminen? Sä siis olet jo raskaana ja toteat "en olisi kauhean halukas aborttiinkaan". 40-vuotias kyselee vauvapalstalla tällaisia.

Vierailija
5/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun äiti oli 40v ku mut sai ja nyt on 63. Eipä tässä mitään, vaikka onkin hämmentävää välillä, että minulla 23-vuotiaalla on yli kuusikymppinen äiti.

Sitä juuri mietin, että onko se sitten lapselle kauhean noloa kun sitten kun lapsi on teini olen jo itse yli viisikymppinen, melkein 60.

Vierailija
6/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei 39-vuotias ole todellakaan liian vanha! Moni saa nykyään esikoisensa tuolloin.

Itse olen saanut kolme lasta siinä 20-25-vuotiaana ja näin jälkikäteen ajateltuna olin aika nuori tuolloin.

Nyt sain 35-vuotiaana neljännen ja kyllä ollaan miehen kanssa tästä "iltatähdestä" nautittu 😊

Lisäksi isommat sisarukset tykkää hoitaa vauvaa ja leikittää häntä ja ovat kaikki innoissaan pikkusisaruksesta.

En missään nimessä kadu. Me tosin mietittiin tätä pitkään, ei ollut vahinko.

Raskausaika meni niin kuin edellistenkin kanssa. Ehkä oli jopa pikkuisen helpompaa. Tosin raskausdiabeteksen sain mutta pysyi kurissa ruokavaliolla ja vauvakin oli 700g kevyempi syntyessään kuin tuo kolmikko 😊

Vierailija
7/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ootko jotenkin tunteeton ihminen? Sä siis olet jo raskaana ja toteat "en olisi kauhean halukas aborttiinkaan". 40-vuotias kyselee vauvapalstalla tällaisia.

En ole tunteeton ihminen, mutta onhan minun nyt pakko miettiä esim. omaa hyvinvointianikin, kaikkia mahdollisia riskejä yms.

Vierailija
8/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihan tavallista saada esikoinen tuossa iässä ja sinun tapauksessa on kyseessä uudelleensynnyttäjä.

Vierailija
9/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä12786 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T46v ja 2,5v esikoinen.

Mietin sitä, että sitten kun lapsi kasvaa niin vaikutanko kunnon mummoäidiltä, ja lisäksi mietin juurikin synnytykseen ja raskauteen liittyviä komplikaatioita tämän ikäisellä.

Ensimmäiseen en osaa vastata kun en ole tuollaisilla asioilla päätäni vaivannut. Itse olin hoikka, terve, urheilullinen ja hyvässä kunnossa muutenkin, ja lääkäri totesi että vaikka riskejä onkin niin nuoret ja lihavat on huolestuttavampi äitiryhmä. Intensiiviseen seurantaan pääsee ja tämän ikäisenä mielestäni tuntee jo kehonsakin niin hyvin, että osaa itsekin olla tarkkana.

Vierailija
10/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä12786 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä juuri mietin, että onko se sitten lapselle kauhean noloa kun sitten kun lapsi on teini olen jo itse yli viisikymppinen, melkein 60.

Hei haloo, abortti on varmaan parempi kuin nolostunut teini. Ai niin, teinit nolostelee kaikkea.

Vierailija
11/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä12786 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tunteeton ihminen, mutta onhan minun nyt pakko miettiä esim. omaa hyvinvointianikin, kaikkia mahdollisia riskejä yms.

Aloituksesi sai minut vihaiseksi, sorry. Ja siksi ensimmäinen spontaani ajatukseni oli, että voi, voi ”anna adoptioon.” Ottajia on, jonoksi asti!

Vierailija
12/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä12786 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo, abortti on varmaan parempi kuin nolostunut teini. Ai niin, teinit nolostelee kaikkea.

Kuten sanoin, enemmänkin mietin juuri kaikenlaisia mahdollisia komplikaatioita.

Vierailija
13/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vanha, ihan normaalissa iässä. Luultavasti lapsen isä hoitaa oman osansa ja on muitakin ihmisiä lastenhoitoapuun

Vierailija
14/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvä, että täällä on ihmisiä jotka ovat saaneet lapsia tämänikäisenä (joilla on omia kokemuksia asiasta). Raskaudet ja synnytykseyt ovat ilmeisesti sujuneet hyvin, vai onko ollut mitään iästä johtuvia komplikaatioita?

Vierailija
15/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisethän vanhenee tosi eri tahtia. Itse sain lapsen 39-vuotiaana ja kaikki sujui yövalvontaa myöten ongelmitta, mutta elämäntavat ja painonhallinta ovat olleet aina kunnossa.

Toisekseen tuo, että nelikymppinen nainen kyselee vauvapalstalls mielipiteitä ja pohdiskelee tuntemattomien teinien mahdollisia mielipiteitä tulevaisuudessa ja perustaa näin tärkeitä päätöksiä niiden varaan, ei kerro kyllä hirveän hyvää kypsyystasosta, vaikka ikävuosia riittää.

Vierailija
16/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä12786 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

' Nolo'-sana on nyt teinien suosiossa.

Minun aikanani se sana joka oli suosiossamme silloin, oli 'hillitön'. 

'Hillittömät buutsit', ' hillitön rotsi', 'hillittömät rillit', 'hillittömät bileet' jne.

Vierailija
17/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä12786 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä12786 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, enemmänkin mietin juuri kaikenlaisia mahdollisia komplikaatioita.

Siis olet terve 39-vuotias nainen ja mietit ikään liittyviä komplikaatioita raskauteen liittyen. Luuletko olevasi jotenkin harvinainen tuon ikäinen synnyttäjä? Et kuulehan ole!

Vierailija
18/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan toista 38-vuotiaana ja harkitaan kolmattakin jos se meille suodaan. En näe itseäni mummona, meidän tuttavapiirissä useimmat muutkin ovat tehneet lapset 30+ ja monet 35+. Mutta mitäpä minä olen ap:n puolesta puhumaan, meillä lapset syntyy toivottuina ja rakastettuina mikä ei mitä ilmeisimmin ap:n tapauksessa ole asian laita. Jos edes pystyy vakavissaan miettimään aborttia, niin ehkä lapsi ei ole niin tervetullut kuin jokainen lapsi ansaitsisi olla.

Vierailija
19/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet terve, niin komplikaatiot on yhtä epätodennäköisiä kuin kenellä tahansa. Jos päädyt aborttiin, niin se jää kyllä vaivaamaan loppuiäksi. Lapsi tulee näin ollen olemaan mukana elämässäsi joka tapauksessa. Valitse siis mieluummin elävä lapsi. Siitä on enemmän iloa elämääsi.

Vierailija
20/45 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä12786 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ei ole mitään noloa. Presidentti Niinistön kakaran teini-ikä on paljon nolompaa; isä on jo reilusti yli 80 ja lisäksi vielä kokoomuslainen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme